Cesta na Istrii
Moderátor: Moderátoři
Cesta na Istrii
Chlapcí - za dva týdny jedeme na Istrii na týden. Rád bych se zeptal především těch, co ven jezdí častěji než já, jaká úskalí mě cestou mohou potkat.
Mám na mysli samozřejmě především úskalí administrativního rázu - při průjezdu Rakouskem a Slovinskem. Tak například: slyšel jsem, že v Rakousku je povinností mít na voze všechny čtyři pneu stejné (nestačí stejné na jedné nápravě, jak je tomu u nás). Je toto pravda, nebo si to jenom někdo vymyslel?
Další srandy podobného charakteru, prosím, připisujte - ať vím, nač se mám připravit.
Děkuji.
Mám na mysli samozřejmě především úskalí administrativního rázu - při průjezdu Rakouskem a Slovinskem. Tak například: slyšel jsem, že v Rakousku je povinností mít na voze všechny čtyři pneu stejné (nestačí stejné na jedné nápravě, jak je tomu u nás). Je toto pravda, nebo si to jenom někdo vymyslel?
Další srandy podobného charakteru, prosím, připisujte - ať vím, nač se mám připravit.
Děkuji.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Cesta na Istrii
Ve Slovinsku a Chorvatsku, když se příslušníkům zdá, že jsi unavený, můžou ti dát pokutu. A ne malou. http://www.autorevue.cz/chorvatsko-vede ... -11-000-kc
-
- Příspěvky: 526
- Registrován: sob led 14, 2012 13:33
Re: Cesta na Istrii
Tak auto by mělo být ve stavu, odpovídají zákonům, kde je registrováno.
Ale samože bych je nepobuzoval zbytečně, třeba v Rakousku je předepsán počet reflexních vest, kolik je v autě sedadel, nebo třeba hasičák, pokud nemáš, tak bych doplnil.A nezapoměň mít vesty v kabině po ruce, sám vím, že v Galaxy vlezeš do kufru i kabinou a vestu vytáhneš, ale dohaduj se s cizí policií.
Ale samože bych je nepobuzoval zbytečně, třeba v Rakousku je předepsán počet reflexních vest, kolik je v autě sedadel, nebo třeba hasičák, pokud nemáš, tak bych doplnil.A nezapoměň mít vesty v kabině po ruce, sám vím, že v Galaxy vlezeš do kufru i kabinou a vestu vytáhneš, ale dohaduj se s cizí policií.
Záškodník od škodovek
Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cesta na Istrii
Ono je to presnejsie s tymi vestami takto:
1. Barva (fluoreskující/reflexní): žlutá, oranžová, červeno-oranžová
2. Odpovídat normě EN 471 / ISO 20471:2013 / ÖNORM EN 471 - musí být uvedeno na štítku vesty
3. Povinna jen pro řidiče, ale v případě vystoupení z vozu (např. v případě nehody) musí mít vestu všichni, kteří opustí vozidlo - na čemž se rakouští policisté dost často otočí - tedy vestu pro všechny
Teda je lepsie mat vestu pre kazdeho, ale hlavne musi splnat spominanu normu.
Tiez (niekde som to cital) sa v Rakusku nesmie pouzivat kamera na nahravanie cesty.
Urcite treba mat zelenu kartu udajne original aj kopiu.
Formular o dopravnej nehode v nemcine alebo v anglictine
http://www.uamk.cz/images/pdf/ACCIDENT-STATEMENT-EN.jpg
1. Barva (fluoreskující/reflexní): žlutá, oranžová, červeno-oranžová
2. Odpovídat normě EN 471 / ISO 20471:2013 / ÖNORM EN 471 - musí být uvedeno na štítku vesty
3. Povinna jen pro řidiče, ale v případě vystoupení z vozu (např. v případě nehody) musí mít vestu všichni, kteří opustí vozidlo - na čemž se rakouští policisté dost často otočí - tedy vestu pro všechny
Teda je lepsie mat vestu pre kazdeho, ale hlavne musi splnat spominanu normu.
Tiez (niekde som to cital) sa v Rakusku nesmie pouzivat kamera na nahravanie cesty.
Urcite treba mat zelenu kartu udajne original aj kopiu.
Formular o dopravnej nehode v nemcine alebo v anglictine
http://www.uamk.cz/images/pdf/ACCIDENT-STATEMENT-EN.jpg
Roman
Re: Cesta na Istrii
A s těmi pneu je to jak?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Cesta na Istrii
Podle (mmch z vídně) dohody z roku 1975 stačí aby auto bylo způsobilé v zemi kde je registrováno,takže neřešit.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10587
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cesta na Istrii
Nojo - ale vysvětli to německy policistovi, který Ti ukáže platnej rakouskej zákon, kde je vypsána povinnost.Voda píše:Podle (mmch z vídně) dohody z roku 1975 stačí aby auto bylo způsobilé v zemi kde je registrováno,takže neřešit.
U nás např. vesta je povinná u služebáků, hasičák u služebáků, vedle v Rakousku je povinná pro všechny.
Řeknu to jinak: u nás je uzákoněno jezdit vpravo, v Anglii (Austrálii, Japonsku, Kanadě ...) je uzákoněno jezdit vlevo. Který zákon bude platit? Já vím, tohleto přirovnání na ty vesty a hasičáky nesedí ... , ale principiálně .
A mimochodem: buďme rádi, že naši domácí policajti se ještě nechaj ukecat. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cesta na Istrii
O Rakusku som sa docital tu
http://vroe.at/navigation/powerslave,id ... ge,de.html
toto:
Mischung von Reifenmarken
Es gibt in Österreich kein gesetzliches Verbot, an ein und derselben PKW-Achse Reifen von verschiedenen Herstellern und naturgemäß mit unterschiedlichen Reifenmustern zu montieren und zu fahren. Allerdings rät der VRÖ von solch einer Lösung dringen ab. Eine derartige Mischbereifung kann zu instabilem Fahrverhalten und unkontrollierbaren Bremsreaktionen führen. Durch unterschiedliches Alter der verwendeten Reifen wird dieses Problem zusätzlich verstärkt. Der Altersunterschied sollte daher nicht mehr als sechs Monate betragen. Die Lauffläche würde andernfalls einen zu großen Unterschied im Härtegrad aufweisen. Daraus resultiert unter Umständen auch ein differenziertes Fahrverhalten.
Volne prelozene nie je zakazane mat dokonca na tej istej naprave pneu od rozlicnych vyrobcov s rozlicnym dezenom.
Samozrejme sa to nedoporucuje, tak isto rozlicne stare pneu - rozdiel by nemal byt vacsi ako 6 mesiacov atd....
Takze to co mas ty dve a dve rovnake na napravach nie je problem.
Nasiel som aj u ADAC (ale to je Nemecko), ze nie je povolene miesat radialky s diagonalkami a vsetko ostatne je tam zo zakona povolene dokonca aj zimne s letnymi. Samozrejme sa to nedoporucuje.
https://www.adac.de/infotestrat/reifen/ ... fault.aspx
V tej suvislosti som narazil na dalsiu uzakonenu povinnost v Rakusku - ak je upchata dialnica alebo cesta prvej triedy su vodici povini uvolnit "bezpecnostny prud" (Rettungsgasse) to znamena vodici iduci v lavom prude sa uhybaju co najviac dolava a vo vsetkych ostatnych prudoch doprava aby sa medzi nimi vytvoril volny prud pre prechod zachranych vozidiel....
Co sa tyka sposobilosti v zemi kde je registrovane a povinej vybavy v zemi kde jazdis to su dve rozdielne veci, takze s tym by som sa moc neohanal...
http://vroe.at/navigation/powerslave,id ... ge,de.html
toto:
Mischung von Reifenmarken
Es gibt in Österreich kein gesetzliches Verbot, an ein und derselben PKW-Achse Reifen von verschiedenen Herstellern und naturgemäß mit unterschiedlichen Reifenmustern zu montieren und zu fahren. Allerdings rät der VRÖ von solch einer Lösung dringen ab. Eine derartige Mischbereifung kann zu instabilem Fahrverhalten und unkontrollierbaren Bremsreaktionen führen. Durch unterschiedliches Alter der verwendeten Reifen wird dieses Problem zusätzlich verstärkt. Der Altersunterschied sollte daher nicht mehr als sechs Monate betragen. Die Lauffläche würde andernfalls einen zu großen Unterschied im Härtegrad aufweisen. Daraus resultiert unter Umständen auch ein differenziertes Fahrverhalten.
Volne prelozene nie je zakazane mat dokonca na tej istej naprave pneu od rozlicnych vyrobcov s rozlicnym dezenom.
Samozrejme sa to nedoporucuje, tak isto rozlicne stare pneu - rozdiel by nemal byt vacsi ako 6 mesiacov atd....
Takze to co mas ty dve a dve rovnake na napravach nie je problem.
Nasiel som aj u ADAC (ale to je Nemecko), ze nie je povolene miesat radialky s diagonalkami a vsetko ostatne je tam zo zakona povolene dokonca aj zimne s letnymi. Samozrejme sa to nedoporucuje.
https://www.adac.de/infotestrat/reifen/ ... fault.aspx
V tej suvislosti som narazil na dalsiu uzakonenu povinnost v Rakusku - ak je upchata dialnica alebo cesta prvej triedy su vodici povini uvolnit "bezpecnostny prud" (Rettungsgasse) to znamena vodici iduci v lavom prude sa uhybaju co najviac dolava a vo vsetkych ostatnych prudoch doprava aby sa medzi nimi vytvoril volny prud pre prechod zachranych vozidiel....
Co sa tyka sposobilosti v zemi kde je registrovane a povinej vybavy v zemi kde jazdis to su dve rozdielne veci, takze s tym by som sa moc neohanal...
Roman
Re: Cesta na Istrii
Já bych to teda fakt nehrotil zase až tak moc, pokud nebudeš dělat nějaký prasečiny, pojedeš normálně a v limitu, tak s dost velkou pravděpodobností tě nikdo buzerovat a zastavovat nebude, a když bude chtít, tak si stejně něco najde a můžeš mít vest podle ISO plný auto. Ono to není zase až taková kovbojka, jak by se možná někdy z médií mohlo zdát...
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cesta na Istrii
Tiez si myslim, ze tie casy, ked mali rakusania nastavane na hraniciach tie pojazdne stk su uz prec a auta na ktorych jazdime teraz sa u nich stratia. Ja som jazdil v Rakusku Daciou, Oltcitom, Taz 1500, Golf3, Toledo, Sharan a nemal som problemy (i ked je pravda, ze ma nikdy nekontrolovali). Na druhej strane som bol s Golfom ucastnik retazovej buracky a policajti boli nadmieru korektni ( najviac sa im pacilo ze sa drbli 4 auta zo Slovenska a vsetci sme sa dokazali bez problemov dohodnut v nemcine ).
Roman
Re: Cesta na Istrii
nechci byt smart ass, ale jen informacne, v Kanade se jezdi stejne jako u nas a to napravo.
a co se tyce Rakouske policie, taky si myslim ze jsou v pohode. ani stary Zigulik v centru Vidne jim nevadi, a to si nejsem jisty jestli tam neni Umwelt Zone.
minuly tyden jsem stal tri hodiny na D1 v zacpe u Brna, vetsina polaku se bezostysne drala dopredu v pravem odstavnem pruhu, nekteri i pres pole, takove prasarny by v Rakousku neprosly, lidi by tohle okamzite napraskali na policii a to je si myslim dobre. tolerantni cech se ale jen diva a nadava. normalne se chovajici clovek neznajici nejaky detail jako pocet vest atd se nema v Rakousku ceho obavat.
a co se tyce Rakouske policie, taky si myslim ze jsou v pohode. ani stary Zigulik v centru Vidne jim nevadi, a to si nejsem jisty jestli tam neni Umwelt Zone.
minuly tyden jsem stal tri hodiny na D1 v zacpe u Brna, vetsina polaku se bezostysne drala dopredu v pravem odstavnem pruhu, nekteri i pres pole, takove prasarny by v Rakousku neprosly, lidi by tohle okamzite napraskali na policii a to je si myslim dobre. tolerantni cech se ale jen diva a nadava. normalne se chovajici clovek neznajici nejaky detail jako pocet vest atd se nema v Rakousku ceho obavat.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
s Ladou na vecne casy!
Re: Cesta na Istrii
Není ale plánujou to pro naftový užitkáče(OA).uha2324 píše:nechci byt smart ass, ale jen informacne, v Kanade se jezdi stejne jako u nas a to napravo.
tam neni Umwelt Zone.
.
A propó,ten příměr s anglánama je dobrej-u nich může být každé kolo jiné!mají volant napravo a stejně s tím můžou bez problémů jezdit po evropě(a taky to dělají).
Roman má pravdu že s těma vestama a výbavou to může být o něco přísnější
takže tak
Re: Cesta na Istrii
Blbé je, že fluorescenční barvu podle ISO zatím na tu vestu nemají v nabídce
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Cesta na Istrii
A ešte odporúčam nebrať si nôž, alebo niečo čo by mohli páni hraniční policajti považovať za zbraň. Mne na hraniciach namátkovo prehľadali auto a našli mi sedemnásť centimetrový nôž, ktorý so sebou nosím všade. Na varenie, na drevo, proste taký univerzálny nôž. Zhabali mi ho, asi hodinu a pol ma držali na polícii a nakoniec som ešte musel zaplatiť pokutu v prepočte 400€.
Mercedes W124 200E (1989) || Škoda Rapid 136 (1990) || Š 1203M || Mercedes W124 230TE (1990)
http://flog.pravda.sk/flamove-fotky.flog
http://flamo.rajce.idnes.cz/
http://flog.pravda.sk/flamove-fotky.flog
http://flamo.rajce.idnes.cz/
Re: Cesta na Istrii
Když to zde čtu, tak mni došlo, že jsem rád, že na rakouských srazech mne nikdo nestavěl (ani jsem v tom regionu neviděl polici), auto tedy OK, pneu s dobrým vzorkem všude (stejné OR 34 na všech kolech) ale třeba vesta jen jedna.....
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012