Bourana 2107
Moderátor: Moderátoři
Bourana 2107
Pred casem jsem mel nehodu, nepozorny ridic fabie me smetl ze silnice a bohuzel odstricl na svodidla a s tema moje lada zapas vcelku osklive prohrala Auto je tedy dost pomackane a odhad ceny opravy me moc nepotesil. Jelikoz to bylo nase jedine rodine auto a potreboval sem jezdit, tak jsem si koupil nove auto a ted se rozhoduje o dalsim osudu me Lady. Aktualne stoji v garazi v Praze ve Kbelich a neni uplne pojizdna - plechy od zmackaneho blatniku zasahuji do kola. Mrzi me to dvojnasob, jelikoz na podzim sem nechal zavarit spoustu der, ma nove podbehy, i na brzdach mi neco spravovali a den pred bourackou sem vymenil i desticky na jednom kole (pro druhy mam v kufru). Baterku sem taky vymenoval loni. Najeto ma lehce pres 100 tisic a je to 1.5 a ma jen ctyri rychlosti. Pojizdnosti a provozovatelnosti brani hlavne ten predni blatnik, jinak zbytek neni extra skvelej, ale pouzitelnej.
Hlavni problem - nema zaplacenou ekodan. Aktualne to vypada, ze pokud se ji nekdo neujme, tak zkusim rozebrat na dily co kdo bude chtit a pude ekologicky zlikvidovat Ja bych mnohem radsi videl, kdyby si ji nekdo vzal a opravil. V nejhorsim pred likvidaci zkusim nabidnout ruzny dily, ale chtel bych aby co nejvic z toho auta zilo dal, jelikoz jsem ho mel moc rad. Cili moznosti vidim prodej za symbolickou cenu se zaplacenim ekodane nebo vymenu za papir o ekologicke likvidaci. Preferuju dobrou budoucnost pro auto, k rozebirani bych pristoupil az pozdeji...
Par fotek:
https://cloud.mujmrak.cz/index.php/apps ... LWGDmFPZ7#
Dotazy rad zodpovim, fotky muzu zkusit dodat i dalsi, pokud mam vyfoceno rychle, pokud budu muset dojet a odfotit, tak to bude chvili trvat.
Hlavni problem - nema zaplacenou ekodan. Aktualne to vypada, ze pokud se ji nekdo neujme, tak zkusim rozebrat na dily co kdo bude chtit a pude ekologicky zlikvidovat Ja bych mnohem radsi videl, kdyby si ji nekdo vzal a opravil. V nejhorsim pred likvidaci zkusim nabidnout ruzny dily, ale chtel bych aby co nejvic z toho auta zilo dal, jelikoz jsem ho mel moc rad. Cili moznosti vidim prodej za symbolickou cenu se zaplacenim ekodane nebo vymenu za papir o ekologicke likvidaci. Preferuju dobrou budoucnost pro auto, k rozebirani bych pristoupil az pozdeji...
Par fotek:
https://cloud.mujmrak.cz/index.php/apps ... LWGDmFPZ7#
Dotazy rad zodpovim, fotky muzu zkusit dodat i dalsi, pokud mam vyfoceno rychle, pokud budu muset dojet a odfotit, tak to bude chvili trvat.
Re: Bourana 2107
Smutný... Ale, kolikátý je to rok? Měl bych zájem o spalovací motor s příslušenstvím a asi zadná nápravu...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Re: Bourana 2107
V papirech je psano 1993, podle pameti bych cekal ze je starsi, kdyz se delila republika tak sem myslel ze uz ji deda mel ale uz je to davno a moje pamet uz moc neslouzi... Jinak vzadu mi loni menili prasatkaHonza854 píše:Smutný... Ale, kolikátý je to rok? Měl bych zájem o spalovací motor s příslušenstvím a asi zadná nápravu...
Jediny co by bylo v takovym pripade asi potreba doresit je jak by sis to odvez a jak bych ja dostal papir k odhlaseni.
Jinak sem zapomel napsat, necekal sem tak rychlou reakci, ale zitra odjizdim na vikend na dovolenou a nevim jak budu na internetu, ale nejpozdeji v pondeli se vyjadrim ke vsemu co se tu objevi.
Re: Bourana 2107
Kdyby se jí nikdo neujal, tak bych asi vzal baterku, ale samozřejmě lepší by bylo, kdyby jí někdo zachránil. Vzhledem ale k tomu, že nemá zaplacenou ekodaň a že to je starší model s karburátorem, čiliž ekodaň je 10, tak to moc šancí na záchranu nemá Každopádně, jaká by byla cena za celé auto?
Re: Bourana 2107
Zachrana + ekodan Kdyz ji nekdo bude chtit zachranit a odveze si ji a zaplati ekodan, tak myslim, ze uz dokazal ze si ji zaslouzi.Jelen píše:Kdyby se jí nikdo neujal, tak bych asi vzal baterku, ale samozřejmě lepší by bylo, kdyby jí někdo zachránil. Vzhledem ale k tomu, že nemá zaplacenou ekodaň a že to je starší model s karburátorem, čiliž ekodaň je 10, tak to moc šancí na záchranu nemá Každopádně, jaká by byla cena za celé auto?
Re: Bourana 2107
Pozor na to rozebírání na díly, aby ti jí pak někdo vůbec přijal na ekolikvidaci. Ty firmy teď podle nových zákonů musí dokládat fotodokumentaci o kompletnosti vozu a když ho bude půlka, tak ti to nikdo nepřijme a budeš s tím mít velký problémy.
Re: Bourana 2107
jj, tusim, ale zas jsem nasel tohle kde pisou kolik me bude stat kdyz neco nebudu mit.Yellow01 píše:Pozor na to rozebírání na díly, aby ti jí pak někdo vůbec přijal na ekolikvidaci. Ty firmy teď podle nových zákonů musí dokládat fotodokumentaci o kompletnosti vozu a když ho bude půlka, tak ti to nikdo nepřijme a budeš s tím mít velký problémy.
Re: Bourana 2107
Když si člověk projde ty ceny "přirážky" a připočte DPH, tak z toho podle mě vychází jeden velký nesmysl. Hodit auto do šmelcu, za almužnu co za něho dostaneš si koupit flašku a večer tiše vzpomínat na lepší časy. Rozprodáš díly za pár peněz a na vrakáči ti pak za tvoje chybějící díly ve tvojem autě vyinkasují několik tisíc přirážky ?? Kam sme se to kurva dostali ....
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Bourana 2107
Tak výborně, motor tedy za 1 000 Kč... Dám samozřejmě víc, aby zbylo na tu lahvinku...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Re: Bourana 2107
Takhle to bývalo dřív, ale nevím jestli to ještě stále platí po těch změnách, které proběhly. Právě že v té vyhlášce, podle které musí v současnosti firmy likvidující auta dokládat fotodokumentaci, je požadována i fotka interiéru, jestli vrak obsahuje všechny sedačky, výplně dveří apod. Takhle jsem to někde letmo četl, ale nazajímal jsem se o to. Radši si zavolej do té firmy, jestli jsou ty jejich informace aktuální, než to vybrakuješ.miska píše:jj, tusim, ale zas jsem nasel tohle kde pisou kolik me bude stat kdyz neco nebudu mit.Yellow01 píše:Pozor na to rozebírání na díly, aby ti jí pak někdo vůbec přijal na ekolikvidaci. Ty firmy teď podle nových zákonů musí dokládat fotodokumentaci o kompletnosti vozu a když ho bude půlka, tak ti to nikdo nepřijme a budeš s tím mít velký problémy.
Re: Bourana 2107
Pokus o záchranu auta: 1. Před časem ? 2. Nepojízdná ? 3. Záleží mi na osudu ?miska píše:Pred casem jsem mel nehodu, nepozorny ridic fabie me smetl ze silnice a bohuzel odstricl na svodidla a s tema moje lada zapas vcelku osklive prohrala Auto je tedy dost pomackane a odhad ceny opravy me moc nepotesil. Jelikoz to bylo nase jedine rodine auto a potreboval sem jezdit, tak jsem si koupil nove auto a ted se rozhoduje o dalsim osudu me Lady. Aktualne stoji v garazi v Praze ve Kbelich a neni uplne pojizdna - plechy od zmackaneho blatniku zasahuji do kola. Mrzi me to dvojnasob, jelikoz na podzim sem nechal zavarit spoustu der, ma nove podbehy, i na brzdach mi neco spravovali a den pred bourackou sem vymenil i desticky na jednom kole (pro druhy mam v kufru). Baterku sem taky vymenoval loni. Najeto ma lehce pres 100 tisic a je to 1.5 a ma jen ctyri rychlosti. Pojizdnosti a provozovatelnosti brani hlavne ten predni blatnik, jinak zbytek neni extra skvelej, ale pouzitelnej.
Hlavni problem - nema zaplacenou ekodan. Aktualne to vypada, ze pokud se ji nekdo neujme, tak zkusim rozebrat na dily co kdo bude chtit a pude ekologicky zlikvidovat Ja bych mnohem radsi videl, kdyby si ji nekdo vzal a opravil. V nejhorsim pred likvidaci zkusim nabidnout ruzny dily, ale chtel bych aby co nejvic z toho auta zilo dal, jelikoz jsem ho mel moc rad. Cili moznosti vidim prodej za symbolickou cenu se zaplacenim ekodane nebo vymenu za papir o ekologicke likvidaci. Preferuju dobrou budoucnost pro auto, k rozebirani bych pristoupil az pozdeji...
Par fotek:
https://cloud.mujmrak.cz/index.php/apps ... LWGDmFPZ7#
Dotazy rad zodpovim, fotky muzu zkusit dodat i dalsi, pokud mam vyfoceno rychle, pokud budu muset dojet a odfotit, tak to bude chvili trvat.
2. Hasák, páčidlo, kladívko, případně flexa. Z fotky není vidět nepojízdnost, třeba to tak je a dá se za 5 minut odstranit.
3. Vážně záleží na osudu ??? Věřím, že servis by si řekl i s lakem 60 000 Kč a snažil se zároveň opravu rozmluvit, protože při pohledu na auto usoudil, že zákazník nebude mít na opravu peníze, případně do opravy ani nedopatřením nepůjde.
Ceny nové díly: světlo 1000 Kč (Koněvka), Blatník 937 Kč http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 22328.html
Dveře tamtéž 2700 Kč. Nové díly řádově do 5000 Kč + nějaká droboť. + práce. (mimochodem, takovou částku do auta investuju každoročně už kolikátý rok) Není to tolik, aby zůstalo auto třeba jen na ježdění pro zábavu. Na to je Lada přímo skvělá.
Ze starších dílů vyjde vlastnoruční oprava ještě výrazně míň. Zdá se že je to jenom plechařina. Dveře můžeš vzít z jiného auta na vrakáči a přemontovat celé. Blatník uřízneš flexou, koupíš nový, porovnáš vnitřek a zajedeš do dílny, kde Ti ho za pár stovek třeba téměř na počkání přibodují, pokud spasuješ a připravíš k vaření. Nárazník narovnáš. Lak jak vidím na autě neřešíš prakticky vůbec.....
Máš auto v garáži, zázemí tedy je. Montérky a .... Píšeš, že jsi nezavinil, tak těch 5 tisíc na díly by neměl být problém získat od pojišťovny viníka (s ohledem na stav auta víc asi ne). Jde to i nějaký ten rok zpětně. S doklady za díly bych s pojišťovnou při nezaviněné nehodě vůbec nediskutoval a šel rázně s doporučeným dopisem s dodejkou za svým cílem.
Nebylo to náhodou tak, že svou úlohu v tom hrají roli destičky vyměněné pouze na jedné straně ? Jde totiž o hodně velkou "neodpustitelnou" nedbalost.
Ještě jednou. Záleží ? Chci opravit ? Nechci už do něj dát ani korunu a půjde za každou cenu z domu ?
Re: Bourana 2107
jj, urcite nez bych rozebral na dily tak bych zjistil, jak to bude s likvidaci zbytku.Yellow01 píše:Takhle to bývalo dřív, ale nevím jestli to ještě stále platí po těch změnách, které proběhly. Právě že v té vyhlášce, podle které musí v současnosti firmy likvidující auta dokládat fotodokumentaci, je požadována i fotka interiéru, jestli vrak obsahuje všechny sedačky, výplně dveří apod. Takhle jsem to někde letmo četl, ale nazajímal jsem se o to. Radši si zavolej do té firmy, jestli jsou ty jejich informace aktuální, než to vybrakuješ.
Re: Bourana 2107
Bouracka se stala 1.4.2015, od te doby stoji auto v garazi. Pojizdnosti brani pichle predni kolo a pochroumany blatnik ktery do kola zasahuje. Flexou se da za pet minut odstranit, rezervu mam, ale jiny typ pneu. Desticky sem vymenil jen na jedne strane jelikoz sem mel den predtim zaseklou brzdu, to mi opravili, desticky byly totalne sjety, tak sem koupil novy a mel v planu je vymenit i na druhy strane, jen sem se k tomu nedostal. A pri nehode sem nemel sanci na brzdu pomalu ani slapnout. Co se opravy tyce, odhad co sem dostal byl 20, muj cil byl vejit se do deseti. Na opravu si urcite sam netfoufnu, neni to jen blatnik z venku ale i zevnitr a nevim jak zhodnotit zbytek napriklad sloupek u ridice.tomass píše: Pokus o záchranu auta: 1. Před časem ? 2. Nepojízdná ? 3. Záleží mi na osudu ?
2. Hasák, páčidlo, kladívko, případně flexa. Z fotky není vidět nepojízdnost, třeba to tak je a dá se za 5 minut odstranit.
3. Vážně záleží na osudu ??? Věřím, že servis by si řekl i s lakem 60 000 Kč a snažil se zároveň opravu rozmluvit, protože při pohledu na auto usoudil, že zákazník nebude mít na opravu peníze, případně do opravy ani nedopatřením nepůjde.
Ceny nové díly: světlo 1000 Kč (Koněvka), Blatník 937 Kč http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 22328.html
Dveře tamtéž 2700 Kč. Nové díly řádově do 5000 Kč + nějaká droboť. + práce. (mimochodem, takovou částku do auta investuju každoročně už kolikátý rok) Není to tolik, aby zůstalo auto třeba jen na ježdění pro zábavu. Na to je Lada přímo skvělá.
Ze starších dílů vyjde vlastnoruční oprava ještě výrazně míň. Zdá se že je to jenom plechařina. Dveře můžeš vzít z jiného auta na vrakáči a přemontovat celé. Blatník uřízneš flexou, koupíš nový, porovnáš vnitřek a zajedeš do dílny, kde Ti ho za pár stovek třeba téměř na počkání přibodují, pokud spasuješ a připravíš k vaření. Nárazník narovnáš. Lak jak vidím na autě neřešíš prakticky vůbec.....
Máš auto v garáži, zázemí tedy je. Montérky a .... Píšeš, že jsi nezavinil, tak těch 5 tisíc na díly by neměl být problém získat od pojišťovny viníka (s ohledem na stav auta víc asi ne). Jde to i nějaký ten rok zpětně. S doklady za díly bych s pojišťovnou při nezaviněné nehodě vůbec nediskutoval a šel rázně s doporučeným dopisem s dodejkou za svým cílem.
Nebylo to náhodou tak, že svou úlohu v tom hrají roli destičky vyměněné pouze na jedné straně ? Jde totiž o hodně velkou "neodpustitelnou" nedbalost.
Ještě jednou. Záleží ? Chci opravit ? Nechci už do něj dát ani korunu a půjde za každou cenu z domu ?
Re: Bourana 2107
Tak nic, aspon jsem zkusil poradit.
Re: Bourana 2107
Takhle, má to technickou? Bylo by to schopno přejezdu do Unhoště po vlastních nožičkách (po úpravě blatníku a výměně kola)? Vzal bych to možná celý, ale nezachraňoval bych to. Vymontoval bych si, co by se mi hodilo na 06ku a zbytek bych rozprodal.