Octavia III
Moderátor: Moderátoři
Octavia III
mnohí z Vás vedia že okrem Lady, ktorú nepouzívam na bežné jazdenie mám niečo iné ktoré na bežné jazdenie používam. začínal som po vodíčáku na aute Opel Corsa C 1.3 CDTI s plnou výbavou. fiatacký multiject nebol zlý ale autom bolo malé a kedže malo svoj vek, začali postupne odchádzať spotrebné veci, ja jazdím prevažne mimo mesto a na moe jazdenie bolo nepohodlné a malé tak som sa rozhodol tohto auta zbaviť a kúpiť Octaviu III. pre octaviu som sa rozhodol preto, lebo som hľadal nejaké pohodlné, relatívne slušné auto za normálne peniaze, chcel som aby malo veľký kufor bolo priestranné a ešte kvôli niekoľkým veciam, ktoré verejne rozoberať nebudem. Chcel sm pôvodne verziu RS s motorom 2.0 TSI a manualnou prevodovkou ale na ňu bola dlhá čakacia doba cca 7 mesiacov čo neprichádzalo do úvahy tak som sa rozhodol pre bežnú octaviu vo výbave elegance s motorom 1.4 TSI. mnohí budete namietať že akékoľvek TSI nie je dobré, v mojom okolí tento motor malo niekoľko ľudí, nikto s tým nemal problém a som si veodmí že dnešné auta nevydžia najazdiť nekonečné množstvo km. mám to na športovom podvozku, zatmavené okná, športové sedadlá, zrezaný volant proste slušné auto na každodenne jazdenie. má to 140k 250 Nm krútiak je to o sekundu pomalšie ako 1.8 TSI zo 180k. zatiaľ som najazdil 7000 km a spotreba je dosť premenlivá podľa štýlu jazdu. nemám problém sa mimo mesto pohybovať za cca 5,5-6 l/100 km pri cestovných rýchostiach cca 110-120 km/h a v meste je to okolo 9l/100 km. dúfam že aj naďaej bude hazdiť bez problému. prikladám fotky http://mayo456.rajce.idnes.cz/Octavia meno octavia heslo octavia
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Re: Octavia III
Tak ať slouží.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Octavia III
Pěkné ... takové standardní, nenápadné, stříbrné vozítko ... hodně klidných km. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Octavia III
Já bych tedy šel (když už) do jedna osmičky, ale tohle je takové (jak napsal Luděk) nenápadnější.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Octavia III
Osobně též preferuji větší kubatury (nemusíš pořád kvedlat fofrklackem ), ale těch (tuším) 103 kW/250 Nm je hodně slušných . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Octavia III
Motory TSi jsou v těchto ohledech velmi slušné. Navíc ten krouťák je odspodu, takže se to chová jako diesel.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Octavia III
ďakujem. ja som aj pôvodne chcel 1.8 TSI ale bol o cca 2000 euro drahší a doma sme sa nakoniec uzniesli na tejto motorizácii. navyše na môj nábeh 10-15 000 km za rok mi to bohate stačí. ako píše Marek motor ťahá už odspodu od nejakých 1600 ot/min. na šaltrovanie s "fofrklackem" som zvyknutý z Lady takže toto neriešim. má to aj 6q prevodovku, slušnú výbavu a tak. rozhodoval som sa medzi týmto a Golfom variant ale tam sa čakalo dlhšie, menšia zľava a hlavne Octavia je väčšia a motoricky a podvozkovo je to to isté. navyše toto čo mám je nová generácia motorv TSI takže by nemal byť problém s rozvodom ani s turbom. proste ako píšete slišné auto, decentná farba a na parkovisku moc nesvieti ako niektoré iné auto.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Re: Octavia III
Uvidíme, co s motory TSi udělá čas. Nebudeme si nic nalhávat - to, co vydržely motory vyrobené před patnácti a více lety, tyhle motory nedají ani omylem. Ale úplný průvar, jako třeba HTP, to snad nebude.
Ačkoli tyhle motory mají papírové maximum točivého momentu již kolem 1500 rpm, doporučuje se udržovat je spíše v rozmezí 2000-3000 rpm. Vzhledem k dobrému odstupňování rychlostí to není problém a motor se převaluje mnohem ochotněji, než kdybychom jej nutili točit se těsně nad volnoběhem. I z hlediska životnosti spojky a převodovky je to lepší.
Co jsem vysledoval, tak spotřeba paliva hodně závisí na stylu, tedy na řidiči. Umí být dosti rozmanitá a s poměrně velkými výkyvy. Já jsem jezdil nějaký čas s 1,8 TSi / 118kW v Octavii II a také chvilku s 1,2 TSi / 81kW ve Fabii III. S oběma motory jsem byl tvrdě pod průměrem, který udává výrobce. Ale chce to dávku zkušeností a dost sebezapření. Jakmile to člověk začne trochu prohánět, do průměru se prostě nevejde.
Navíc tyhle motory se poměrně dlouho "usazují", a to jak na spotřebě oleje, tak na spotřebě paliva. Někdy jim trvá i víc než 30.000 km, než se spotřeba oleje a paliva usadí na možném minimu. Ale je to kus od kusu.
Mne osobně dost oslovují např. motory EcoBoost od Fordu, což je vlastně prakticky totéž, co TSi od koncernu. Kritici EcoBoost označují za nejlepší motory, které se v současnosti dělají, což je potěšující, zejména uvědomíme-li si, že se jedná o produkt od tolik kontroverzního Fordu.
Jediné, čeho se já jako spotřebitel osobně dost bojím, je životnost těchto motorů. Myslím malých silně přeplňovaných motorů s velkými výkony obecně.
Ačkoli tyhle motory mají papírové maximum točivého momentu již kolem 1500 rpm, doporučuje se udržovat je spíše v rozmezí 2000-3000 rpm. Vzhledem k dobrému odstupňování rychlostí to není problém a motor se převaluje mnohem ochotněji, než kdybychom jej nutili točit se těsně nad volnoběhem. I z hlediska životnosti spojky a převodovky je to lepší.
Co jsem vysledoval, tak spotřeba paliva hodně závisí na stylu, tedy na řidiči. Umí být dosti rozmanitá a s poměrně velkými výkyvy. Já jsem jezdil nějaký čas s 1,8 TSi / 118kW v Octavii II a také chvilku s 1,2 TSi / 81kW ve Fabii III. S oběma motory jsem byl tvrdě pod průměrem, který udává výrobce. Ale chce to dávku zkušeností a dost sebezapření. Jakmile to člověk začne trochu prohánět, do průměru se prostě nevejde.
Navíc tyhle motory se poměrně dlouho "usazují", a to jak na spotřebě oleje, tak na spotřebě paliva. Někdy jim trvá i víc než 30.000 km, než se spotřeba oleje a paliva usadí na možném minimu. Ale je to kus od kusu.
Mne osobně dost oslovují např. motory EcoBoost od Fordu, což je vlastně prakticky totéž, co TSi od koncernu. Kritici EcoBoost označují za nejlepší motory, které se v současnosti dělají, což je potěšující, zejména uvědomíme-li si, že se jedná o produkt od tolik kontroverzního Fordu.
Jediné, čeho se já jako spotřebitel osobně dost bojím, je životnost těchto motorů. Myslím malých silně přeplňovaných motorů s velkými výkony obecně.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Octavia III
som si vedomý že motory ako TSI prípadne ecoboost nemôžu vydržať taký nábeh ako motory pred 15-20 rokmi. zatiaľ to má 7500 km tak nad tým nerobím závery. ja osobne pri jazde sledujem teplotu vody a teplotu oleja v motore a netočím motor pokiaľ nemá zohriaty aj olej, vždy po jazde chladím turbo. ako píšeš jazdím prevažne na 2000 ot/min jednak kvôli motoru ale jednak aj kvôli dvojhmote. občas ho preženiem aj do otáčok aby sa motor prečistil a nebol zanesený, snažím sa s tým proste jazdiť s rozumom a zatiaľ spokojnosť. ecoboost motory od fordu sú zaujimavé no u mňa neprichádzal do úvahy ford ako auto. Aj 1.4 TSI vraj kritici niekoľko krát po sebe hodnotili ako motor roka tak snáď to hodnotia podľa odbornosti a nie podľa iných prednosti.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Re: Octavia III
Inak aj ja po jazde nechám motor bežať aspoň 2 minúty, kvôli biturbu. Podľa mňa robíš dobre. A takisto, že to neženieš zbytočne, kým sa všetko riadne nezohreje. Myslím, že obidve tieto veci sú dobrý prístup a určite tým prospievaš aj motoru. Ja ešte navyše nechávam motor troška pobežať aj pred tým, ako sa pohnem. Napríklad naštartujem a idem si otvoriť bránku, potom nastúpim a pomaličky idem.
Re: Octavia III
Dochlazování turba po ostřejší jízdě je základem jeho dlouhé životnosti u všech vozů. Pokud se s motorem jede piánko, dochlazení prakticky není třeba. Ovšem po ostřejší jízdě, nebo po delší jízdě dálničního tempa je to nezbytnost. Stačí minuta. Prakticky samotné dojíždění do stanoviště, dobrzďování - to vše už lze počítat jako chlazení turba. Nejlepší způsob chlazení turba je decelerace. Pokud tato není možná, nastupuje volná jízda, případně volnoběh.
Chtít výkon po studeném motoru je samozřejmě nesmysl. Vždy je třeba počkat, dokud se neohřeje olej v motoru. A protože tento se ohřívá déle než voda, je jasné, že provozní teplota vody není směrodatným měřítkem. Olej by měl mít aspoň 70-80°C.
Já mám na motoru najeto 350 tisíc km. Krom tří hydraulických zdvihátek je vše naprosto původní - turbo, vstřiky, těsnění hlavy, prostě všechno. Motor si přede jako kotě, z výfuku se nezakouří, i když na tom stojím v prudkém kopci, spotřeba oleje neznatelná, nafty bere méně než je dáno výrobcem.
Co víc si přát.........?
Je to o přístupu. Kdo tvrdí, že auto je od toho, aby mi sloužilo, je mírně řečeno debilní. Pokud já, coby jeho majitel, neposloužím jemu, neposlouží ani ono mně - to je prostě dané a přes to nejede vlak .
Ostatně co vám, majitelům žigulíků, mám vysvětlovat, že?
Chtít výkon po studeném motoru je samozřejmě nesmysl. Vždy je třeba počkat, dokud se neohřeje olej v motoru. A protože tento se ohřívá déle než voda, je jasné, že provozní teplota vody není směrodatným měřítkem. Olej by měl mít aspoň 70-80°C.
Já mám na motoru najeto 350 tisíc km. Krom tří hydraulických zdvihátek je vše naprosto původní - turbo, vstřiky, těsnění hlavy, prostě všechno. Motor si přede jako kotě, z výfuku se nezakouří, i když na tom stojím v prudkém kopci, spotřeba oleje neznatelná, nafty bere méně než je dáno výrobcem.
Co víc si přát.........?
Je to o přístupu. Kdo tvrdí, že auto je od toho, aby mi sloužilo, je mírně řečeno debilní. Pokud já, coby jeho majitel, neposloužím jemu, neposlouží ani ono mně - to je prostě dané a přes to nejede vlak .
Ostatně co vám, majitelům žigulíků, mám vysvětlovat, že?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Octavia III
áno presne tak. o auto sa treba starať a jak sa majiteľ o auto stará tak sa mu odvďačí. ja používam len kvalitné oleje do Lady teraz dávam Shell Helix HX5 15W/40, pred tým tam bol Castrol magnatec 15w/40 ale nebol som s ním moc spokojný. Do corsy som dával Repsol. keby nebola octavka v záruke ide repsol aj tam ale kedže je v záruke musím využívať záručný servis takže pôjde Shell. takisto kvalitný olejový filter, sviečky, vzduchový filter a musí šlapať. na takých veciach sa nešetrí. takisto aj samotný štýl jazdy, spôsob akým sa radia rýchlosti, brzdí používa spojka. skúsení vodiči tvrdia že keď s niekym sadnú do auta po 200m vedia ako vie dotyčný šoférovať. napr. na lade keď som ju kúpil som menil brzdové došťičky, nejaka druhovýroba v rusku, najazdené maju cca 25 000 km za 6 rokov a z obloženia zmizlo len pár mm.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Re: Octavia III
Já mám na Galaxy destičky Remsa. Dával jsem je (spolu s kotouči) při stavu tachometru 198400 km (únor 2008). Nyní mám na tachometru přes 350 tisíc a destičky asi v půlce "masa". Hovořím o předních brzdách. Čili pokud budu vycházet z kupeckých počtů, vydrží mi přední destičky na voze přes čtvrt milionu kilometrů.
Styl je základ. Neříkám v žádném případě, že dobrý styl je "důchodecký" styl. To určitě ne. Dobrý styl je plynulý styl. Takový, který mi připomíná pohodlný posez v obýváku. Bez trhání, neustálého brzdění a ostrých rozjezdů. To je dobrý styl. Nejlepší na pohodu, spotřebu, opotřebení a hlavně na bezpečnost a plynulost provozu. Umět se sžít s autem a jeho chováním, umět číst silnici před sebou a provoz kolem sebe. Umět včas ubrat plyn a nemuset pak nesmyslně brzdit, to je to, co z řidiče dělá dobrého řidiče.
Bohužel, vybroušený jízdní styl NENÍ v žádném případě úměrný ujetému počtu kilometrů. Není pravda, že čím víc kilometrů, tím lepší jízdní styl řidiče. Má-li někdo místo nohy kopyto nebo místo mozku prejt, může mít ujeté třeba dva miliony a nic se na tom nezmění. Znám mnoho lidí, kteří mají papíry půl století a já se s nimi bojím. Také znám lidi s milionem kilometrů, které bych vypráskal od volantu po pár ujetých metrech.
Prostě já říkám a za tím si stojím, že k řízení auta musí být talent - podobně jako třeba ke zpívání, malování či tanci.
Nicméně začínáme se odchylovat od původního tématu. Nechal jsem se trochu unést, avšak doufám, že to není nic proti ničemu.
Styl je základ. Neříkám v žádném případě, že dobrý styl je "důchodecký" styl. To určitě ne. Dobrý styl je plynulý styl. Takový, který mi připomíná pohodlný posez v obýváku. Bez trhání, neustálého brzdění a ostrých rozjezdů. To je dobrý styl. Nejlepší na pohodu, spotřebu, opotřebení a hlavně na bezpečnost a plynulost provozu. Umět se sžít s autem a jeho chováním, umět číst silnici před sebou a provoz kolem sebe. Umět včas ubrat plyn a nemuset pak nesmyslně brzdit, to je to, co z řidiče dělá dobrého řidiče.
Bohužel, vybroušený jízdní styl NENÍ v žádném případě úměrný ujetému počtu kilometrů. Není pravda, že čím víc kilometrů, tím lepší jízdní styl řidiče. Má-li někdo místo nohy kopyto nebo místo mozku prejt, může mít ujeté třeba dva miliony a nic se na tom nezmění. Znám mnoho lidí, kteří mají papíry půl století a já se s nimi bojím. Také znám lidi s milionem kilometrů, které bych vypráskal od volantu po pár ujetých metrech.
Prostě já říkám a za tím si stojím, že k řízení auta musí být talent - podobně jako třeba ke zpívání, malování či tanci.
Nicméně začínáme se odchylovat od původního tématu. Nechal jsem se trochu unést, avšak doufám, že to není nic proti ničemu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Octavia III
téma je moja takže toto problém není v pohode. ja tiež mám strýka ktorý chodí s dodávkou od tatier k Dunaju ale šoférovať nevie. keď mu druhý strýko požičal žigulák 01 sadol dnu naštartoval a dvojku snáď preradil po 50-100 metroch a čudoval sa potom prečo tak žere... takže to poznám velice dobre. ja dúfam že tá octa v pohode vydrží.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Re: Octavia III
Má to řemen nebo řetěz? U těch nových motorů se čtyřmístným kódem přesně nevím.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)