Kolísání otáček 2103
Moderátor: Moderátoři
- mušketýr
- Příspěvky: 1249
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Kolísání otáček 2103
Včera jsem měl pech.Jel jsem na STK a hned na emisích mě vyhodily.Vysoké uhlovodíky.
Po konzultaci s Markem, jsem vyměníl svíčky a rozdělovač.Nové měření a pořád stejné.Motor od začátku na volnoběh kolísal 800-900ot, po výměně to bylo stejné.Prostě nepravidelný chod.Ne že by to šlo na tři ale volnoběh nejde sametově.Ze zoufalství jsem vyměnil i karburátor.Dosáhl jsem pouze zhoršení kolísání.
Další měření na emisích jsem vzdal-nemělo dle mého smysl.
Původní karburátor je téměř nový.
Svíčky jsou cihlové jen na prvním válci je černá.Tam je podle mě problém.Na špatnou kompresi bych to netipoval(neměřil jsem ji) protože motor jde jako pila.
Tipuji to na špatné gufero na ventilech prvního válce.
Má někdo nějaké jiné tipy co by to mohlo být?
Ještě jsem neměnil indučku.
M..S
Ještě podotýkám že jsem s tímto vozem téměř nejezdil a tak nevím jaká je spotřeba oleje.
Po konzultaci s Markem, jsem vyměníl svíčky a rozdělovač.Nové měření a pořád stejné.Motor od začátku na volnoběh kolísal 800-900ot, po výměně to bylo stejné.Prostě nepravidelný chod.Ne že by to šlo na tři ale volnoběh nejde sametově.Ze zoufalství jsem vyměnil i karburátor.Dosáhl jsem pouze zhoršení kolísání.
Další měření na emisích jsem vzdal-nemělo dle mého smysl.
Původní karburátor je téměř nový.
Svíčky jsou cihlové jen na prvním válci je černá.Tam je podle mě problém.Na špatnou kompresi bych to netipoval(neměřil jsem ji) protože motor jde jako pila.
Tipuji to na špatné gufero na ventilech prvního válce.
Má někdo nějaké jiné tipy co by to mohlo být?
Ještě jsem neměnil indučku.
M..S
Ještě podotýkám že jsem s tímto vozem téměř nejezdil a tak nevím jaká je spotřeba oleje.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238
Re: Kolísání otáček 2103
Zmeraj tlaky, potom sa uvidi.
Re: Kolísání otáček 2103
I kdyby to bralo olej kolem ventilů na jednom válci, nemůže to mít nijak zásadní vliv na emise HC.
Emise HC (nezaměňovat s Petrem HC ) ovlivňuje kvalita a přesnost zapalování a někdy i správnost seřízení ventilů. Určitě ne karburátor, resp. pouze nepatrně. Nemá to nic společného s bohatostí, protože tu lze ve volnoběhu poměrně významně ovlivnit. Pokud lambda je 1, CO je v normě a přitom jsou vysoké HC, nemůže to logicky být karburátorem.
Začal bych seřízením ventilů. Měrka 0,15 mm na těsno, přesněji řečeno na velmi těsno.
Poté bych vykuchal vše, co má něco společného se zapalováním. Cívku, kondenzátor na rozdělovači, kabely, víčko a palec. Dal bych nové kladívko a hlavně správně ho seřídil (podotýkám, že měrkou to NENÍ správně). Pak bych nastavil na svíčkách 0,60 mm a orval je drátěným kartáčem. Předstih na žárovku na nulu a to by bylo, aby to nebylo.....
Při měření emisí je nutné odpojit hadici odvětrání motoru od filterboxu!!!
Nikdy v životě jsem neviděl žigulíka, aby se nevešel do emisí. Vždycky procházely s velkou rezervou.
Emise HC (nezaměňovat s Petrem HC ) ovlivňuje kvalita a přesnost zapalování a někdy i správnost seřízení ventilů. Určitě ne karburátor, resp. pouze nepatrně. Nemá to nic společného s bohatostí, protože tu lze ve volnoběhu poměrně významně ovlivnit. Pokud lambda je 1, CO je v normě a přitom jsou vysoké HC, nemůže to logicky být karburátorem.
Začal bych seřízením ventilů. Měrka 0,15 mm na těsno, přesněji řečeno na velmi těsno.
Poté bych vykuchal vše, co má něco společného se zapalováním. Cívku, kondenzátor na rozdělovači, kabely, víčko a palec. Dal bych nové kladívko a hlavně správně ho seřídil (podotýkám, že měrkou to NENÍ správně). Pak bych nastavil na svíčkách 0,60 mm a orval je drátěným kartáčem. Předstih na žárovku na nulu a to by bylo, aby to nebylo.....
Při měření emisí je nutné odpojit hadici odvětrání motoru od filterboxu!!!
Nikdy v životě jsem neviděl žigulíka, aby se nevešel do emisí. Vždycky procházely s velkou rezervou.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček 2103
U Ladný první emise byly na volnoběh jakš takš a při zvýšených otáčkach vylít sloupec hodně vysoko do červenýho pole. No, nakonec se zjistilo, že když je sytič vyplej, tak ve skutečnost to v karbu nebylo tak úplně dokonale vyplý. Po opravě tutoho to prošlo. Nicméně rozhodně teda ne s velkou rezervou, kterou to však nemělo ani u žádných následujících emisí, spíš teda to bejvá dost těsný A to mi to i Marek párkrát seřizoval a dokonce ten motor pochválil
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Kolísání otáček 2103
Zeptal bych se Marka malinko mimo téma.
Jak tedy správně seřídit kladívko, když ne měrkou???
Jak tedy správně seřídit kladívko, když ne měrkou???
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
Re: Kolísání otáček 2103
Mušketýre, šroub směsi reaguje nebo nikoli? Kolísání otáček velmi často způsobuje špatně nastavená vlasová vůle na druhé klapce. Dále bych se zaměřil na hadici k posilovači brzd či membránu, pokud je původní, může motor přisávat vzduch i když se hadice zdá být v pořádku.
Podmínky vzniku emisí HC jsou podobné jako u CO - čili nedokonalým spalováním paliva. Vznikají především v oblasti chudých směsí při výpadku zapalování, nebo zpožděnému či slabému zapalování. Vznikají však i v případě nedostatečného přísunu kyslíku nebo je-li příliš chudá směs a obsah válce dostatečně neprohoří. Tudíž krom zapalování má na tyto emise vliv i nepravidelné přisávání vzduchu, či naopak bohatá směs v souvislosti se špatně seřízeným zapalováním. Emise HC jdou ovšem ošidit pootočením rozdělovače při měření.
Podmínky vzniku emisí HC jsou podobné jako u CO - čili nedokonalým spalováním paliva. Vznikají především v oblasti chudých směsí při výpadku zapalování, nebo zpožděnému či slabému zapalování. Vznikají však i v případě nedostatečného přísunu kyslíku nebo je-li příliš chudá směs a obsah válce dostatečně neprohoří. Tudíž krom zapalování má na tyto emise vliv i nepravidelné přisávání vzduchu, či naopak bohatá směs v souvislosti se špatně seřízeným zapalováním. Emise HC jdou ovšem ošidit pootočením rozdělovače při měření.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Kolísání otáček 2103
Seřízení měrkou je pouze základní a dosti nepřesné. Kontakty se, jak známo, otvírají, jako se rozvírají nůžky (ono to jinak ani nejde), čímž vzniká různě velká vzdálenost mezi nimi. Prostě na jednom kraji jsou kontakty od sebe dejme tomu 0,45 mm a na druhém kraji 0,40 mm. A teď jde o to, jaká ta míra pro měrku je vlastně ta správná - v kterém místě mám tu míru určovat a nastavovat. Drtivá většina lidí, co nastavují kladívka na měrku, nastaví vůli větší, tudíž úhel sepnutí menší. Auto má vysoké emise a nejede tak dobře, jak by jet mohlo.Mičun píše:Zeptal bych se Marka malinko mimo téma.
Jak tedy správně seřídit kladívko, když ne měrkou???
Zvětšení vůle o pouhou desetinu milimetru má vliv na výkon (zejména ve vyšších otáčkách) již poměrně významný a i naprostý laik snadno pozná, že auto nemá takové jízdní vlastnosti. Původ problému již ovšem odhalit neumí, protože se domnívá, že vše seřídil správně.
Nejpřesnější je měření úhlu sepnutí kontaktů. Pokud úhel sepnutí kontaktů (tedy úhel klikového hřídele před HÚ, kdy se kontakty sepnou a přikostří primární vinutí cívky) je 53-58°, je kladívko nastavené správně a motor má v rámci tohoto prehistorického systému zapalování nejoptimálnější pracovní podmínky (v poměru výkon / výdrž). Pokud je úhel sepnutí větší (pokud se kontakty spojí dříve), je to pro zapalování lepší, neb cívka shromáždí více náboje k následnému zážehu, ovšem kontakty se opalují a cívka se často více zahřívá. Pokud je úhel sepnutí menší, dochází ke snížení výkonu motoru, zvýšení emisí a nepravidelnostem chodu.
Platí jedna velmi důležitá věc, kterou málokdo ví, nebo si ji málokdo připouští: Jakýkoli zásah do vzdálenosti kontaktů přerušovače má velmi zásadní vliv na nastavení předstihu!!! Pokud tedy seřizuji zapalování, vždy nejprve nastavuji kladívka a až poté předstih (nikoli naopak).Oddálení kontaktů způsobí snížení úhlu sepnutí a zvýšení předstihu. Přiblížení kontaktů má logicky opačné důsledky.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Kolísání otáček 2103
Mušketýre, ještě mě napadla jedna věc ... jaký tam máš rozdělovač? je již s podtlakovým ovládáním? Co ložisko na destičce kladívek, nemele se destička s kladívky?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- mušketýr
- Příspěvky: 1249
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček 2103
Díky všem za odpoveď.Jak jsem psal-vyměnil jsem vše elektrické až na cívku.Na tu to netipuji, ale možné je vše.Bohužel jsem měl prvoplánový záměr vyměnit motor a to ještě před problémy na emisích.tak se asi nedovíme kde bylo jádro pudla.
Motor jde pěkně, ale nevím co měl za sebou.
To že je(vlastně byl) v autě téměř nový karburátor a rozdělovač s podtlakem, může napovídat že si již někdo na emisích vylámal zuby.
Problém je že každej tvrdí něco jiného.Emisní technik tvrdí že hladina v karbu(nepovažuji ho za znalce), jeden přítel po telefonu že zapalování(téměř vyloučeno), druhý přítel po tel. že guferanan a já zas tipoval na špatnou kompresi.
Všem děkuji za pomoc-možná má každý svůj kousek pravdy.Chápu že je těžké(spíše nesmyslné)dělat diagnostiku po telefonu.
Taky mě to zajímá, ale již nemám čas se s tim babrat.
Spíš sem doufal že již někomu tato závada nastala a řekne na jistotu co to může bejt.
Lad jsem měl neurekom a s timhle mě ještě žádná nevyškolila.
M.:S
Motor jde pěkně, ale nevím co měl za sebou.
To že je(vlastně byl) v autě téměř nový karburátor a rozdělovač s podtlakem, může napovídat že si již někdo na emisích vylámal zuby.
Problém je že každej tvrdí něco jiného.Emisní technik tvrdí že hladina v karbu(nepovažuji ho za znalce), jeden přítel po telefonu že zapalování(téměř vyloučeno), druhý přítel po tel. že guferanan a já zas tipoval na špatnou kompresi.
Všem děkuji za pomoc-možná má každý svůj kousek pravdy.Chápu že je těžké(spíše nesmyslné)dělat diagnostiku po telefonu.
Taky mě to zajímá, ale již nemám čas se s tim babrat.
Spíš sem doufal že již někomu tato závada nastala a řekne na jistotu co to může bejt.
Lad jsem měl neurekom a s timhle mě ještě žádná nevyškolila.
M.:S
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238
Re: Kolísání otáček 2103
S emisema měl problémy Nemo, tomu ale nekolísal volnoběh, nakonec to bylo propálený těsnění mezi vejfukovym a sacím kanálem pod parohama.
2101 r.v.09.1971
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
Re: Kolísání otáček 2103
Ono těch možností je tolik, že říct přesně "bude to to či ono" prostě nelze. Každopádně měnit celý motor bez jakékoli diagnostiky starého, mi přijde jako hloupost. Obzvláště pokud starý motor jede velmi pěkně. Nicméně je to věc každého
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- mušketýr
- Příspěvky: 1249
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček 2103
Motor budu měnit za jiný odzkoušený a částečně zrepasovaný.Hlava je po GO před třemi lety a od té dobu nejezdil.Mám tu cca.10ks motorů s náběhem do 50tis.takže výběr z motorů mám.Musely bÿ se jen přetěsnit, vyměnit gufera a to i na ventilech.
M.S:
M.S:
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238
- mušketýr
- Příspěvky: 1249
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolísání otáček 2103
Tak po roce opět 2103 a zase kolísání otáček.Je to trochu míň než na předchozím voze.Emise neprojde jen o chlup.Dnes jsem dvakrát vyměnil benzín, vyměnil víčko, palec, kabely, svíčky.Karburátor byl již vyčištěn dříve a filtr je nový.Kolísání neodstraněno.Jen možná zmírněno.Je téměř neznatelné, ale je.Zítra opakované emise.Držte palec.
Jediné co oba vozy spojuje je to že oba dlouho stály.Tento 9let.Může to něco napovídat.
M.:S
Jediné co oba vozy spojuje je to že oba dlouho stály.Tento 9let.Může to něco napovídat.
M.:S
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238