Přizvednutí nivy
Moderátor: Moderátoři
- miro263
- Příspěvky: 421
- Registrován: úte čer 16, 2009 11:55
- Bydliště: Horehronie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přizvednutí nivy
BA3 2121
-EX z produkcie ВАЗ 2103 a 2105-
-EX z produkcie ВАЗ 2103 a 2105-
Re: Přizvednutí nivy
Bolo.řešila se i cena a dovoz z UA
Re: Přizvednutí nivy
Takže vážení zájemci o zvedání, Majo (ty jsi se zajímal nejvíc),
trochu se pokročilo a mám čas sem dát podložky, co dorazily od soustružníka.
Je to teda systém, který se mě a Majovi zdál nejvhodnější.
Vše je malinko masivnější aby to bylo trvalé a pevné. Ocel vysoké třídy a tvrdosti.
trochu se pokročilo a mám čas sem dát podložky, co dorazily od soustružníka.
Je to teda systém, který se mě a Majovi zdál nejvhodnější.
Vše je malinko masivnější aby to bylo trvalé a pevné. Ocel vysoké třídy a tvrdosti.
Re: Přizvednutí nivy
V konusu je vyříznutý závit. Má to hned několik výhod a důvodů:
- Aby se tam vešel šroub - musel by se konus vybrat a tak by zbytečně došlo k úbytku materiálu což by mělo vliv na pevnost vršku těhlice
- Proti povolování. Dolní pojistná matka bude sloužit vlastně jen jako kontra.
- Do konusu krásně pasuje a dá se bez problému opět vrátit čep.
- Aby se tam vešel šroub - musel by se konus vybrat a tak by zbytečně došlo k úbytku materiálu což by mělo vliv na pevnost vršku těhlice
- Proti povolování. Dolní pojistná matka bude sloužit vlastně jen jako kontra.
- Do konusu krásně pasuje a dá se bez problému opět vrátit čep.
Re: Přizvednutí nivy
Prodloužení na našroubované v těhlici masivním šroubem.
Zítra jedu do Fabory koupit ještě jiný šroub o vyšší pevnosti. Tohle je jen 8.8.
Na prodloužení je udělaný zámek aby to ní druhý díl s konusem pro čep zapadl a nemohl se nikam hýbat. K zajištení slouží 3 pevnostní šrouby vystavené tak pouze tahu, nikoliv střihu.
Zítra jedu do Fabory koupit ještě jiný šroub o vyšší pevnosti. Tohle je jen 8.8.
Na prodloužení je udělaný zámek aby to ní druhý díl s konusem pro čep zapadl a nemohl se nikam hýbat. K zajištení slouží 3 pevnostní šrouby vystavené tak pouze tahu, nikoliv střihu.
Re: Přizvednutí nivy
No takto vypadá konus kam se davá čep.
Ten se chytá zespoda šroubem do ocele a ta se chytá třemi šrouby do druhé části přišroubované k těhlici.
Ten se chytá zespoda šroubem do ocele a ta se chytá třemi šrouby do druhé části přišroubované k těhlici.
Re: Přizvednutí nivy
Samozřejmě při prodloužení těhlice vniká větší páka na těhlici a řekl bych, že by mohlo být větší riziko například zlomení. Místo jsem označil červenou šipkou.
Proto mě napadlo vyrobit vzpěru z plátu ocele (černě) a k prodloužení jí přivařit (oranžově) a k těhlici jí přištoubovat dvěma šrouby. šrouby by byly vedle těhlice (na obrázky tu vypadá, jako bych chtěl do těhlice vrtat - tak ne) a fungovaly by jako objímka..
Co myslíte? Nebo se zbytečně bojím?
Názory?
Díky!
Proto mě napadlo vyrobit vzpěru z plátu ocele (černě) a k prodloužení jí přivařit (oranžově) a k těhlici jí přištoubovat dvěma šrouby. šrouby by byly vedle těhlice (na obrázky tu vypadá, jako bych chtěl do těhlice vrtat - tak ne) a fungovaly by jako objímka..
Co myslíte? Nebo se zbytečně bojím?
Názory?
Díky!
Re: Přizvednutí nivy
Vyzera to dobre. Myslim ze to dodatocne vyztuzovanie by bolo kontraproduktivne - oslabil by si tehlicu vrtanim diery na sroubu.
Aj tie srouby m8 by som dal tvrdosti 8.8. Tvrdsie by mohli byt nachylnejsie na zlom, 8.8 su este stale dost pruzne.
Aj tie srouby m8 by som dal tvrdosti 8.8. Tvrdsie by mohli byt nachylnejsie na zlom, 8.8 su este stale dost pruzne.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Přizvednutí nivy
No právě, že bych do těhlice nevrtal..
Jak píšu nad fotkou, drželo by to na dva šrouby a vlastně by to tvořilo takovou objímku okolo těhlice. Jako je to na obrázku, šroub by byl vedle těhlice a na druhé straně další...
Co myslíš? Sichr je sichr, ne?
A ty tři šrouby jsou 8.8, takže to tak asi nechám...
Jak píšu nad fotkou, drželo by to na dva šrouby a vlastně by to tvořilo takovou objímku okolo těhlice. Jako je to na obrázku, šroub by byl vedle těhlice a na druhé straně další...
Co myslíš? Sichr je sichr, ne?
A ty tři šrouby jsou 8.8, takže to tak asi nechám...
Re: Přizvednutí nivy
ahaa, no som nepozorny citatel
asi by to stalo za to, ale aby si nedopadol ako ja, ze ti tam nevojde hocijaky disk a budes spekulovat s kolesami
asi by to stalo za to, ale aby si nedopadol ako ja, ze ti tam nevojde hocijaky disk a budes spekulovat s kolesami
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Přizvednutí nivy
No mám Samčí diky, 15" a menší tam rozhodně nebudou a jiný nemám..
No takže to udělám na ně..
Vůbec nemám čas ale v pátek jedeme testovat.. Takže to musí být složený:-D
Napíšu jestli a případně jak to funguje..
No takže to udělám na ně..
Vůbec nemám čas ale v pátek jedeme testovat.. Takže to musí být složený:-D
Napíšu jestli a případně jak to funguje..
Re: Přizvednutí nivy
Kolik cm tím získáš reálně proti sérii ? Na stejných gumách.
Re: Přizvednutí nivy
Do pátku to musí být složené, takže pak změřím na pevném podkladu, kolik je reálná výška.
Sériovku jsem neměřil ale tak to nebude tenhle údaj sehnat na fóru.
Mám pryže 195/80/15, ty by měli být výškou (průměrem kola) nějak podobné sériovým.
Vzadu zvednuto +10,5 cm (miska přužiny nad nápravou +5,5 cm; podložka nad pružinu 5 cm)
Vpředu zvednuto + 9,5 cm (nápravnice dolů 6 cm; zvednutí na ramenech 3,5 cm)
Sériovku jsem neměřil ale tak to nebude tenhle údaj sehnat na fóru.
Mám pryže 195/80/15, ty by měli být výškou (průměrem kola) nějak podobné sériovým.
Vzadu zvednuto +10,5 cm (miska přužiny nad nápravou +5,5 cm; podložka nad pružinu 5 cm)
Vpředu zvednuto + 9,5 cm (nápravnice dolů 6 cm; zvednutí na ramenech 3,5 cm)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přizvednutí nivy
Koukaje teď na ty obrázky mě něco napadlo, možná že se Tě už někdo na to ptal:
Vlezou se takto upravený ramena do disku?
Třeba já u svého břichoplaza mám schovaný oba čepy (horní i spodní) uvnitř disku.
Niva to má jinak? Horní čep už je mimo disk?
L.
Vlezou se takto upravený ramena do disku?
Třeba já u svého břichoplaza mám schovaný oba čepy (horní i spodní) uvnitř disku.
Niva to má jinak? Horní čep už je mimo disk?
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Přizvednutí nivy
Jojo, Niva to má jinak. Oba čepy má mimo disk.
Teda tohle jsou disky ze Samuraie a jsou asi o něco víc vylezlý než normální disky..
Toto je fotka ještě s původním a špatným řešením podložek ale jako ukázka to bude stačit..
Takže abych ti odpověděl: Ja myslím, že vlezou (i na seriová kola) a je tam prostor ještě pro nějaké kreace..
Teda tohle jsou disky ze Samuraie a jsou asi o něco víc vylezlý než normální disky..
Toto je fotka ještě s původním a špatným řešením podložek ale jako ukázka to bude stačit..
Takže abych ti odpověděl: Ja myslím, že vlezou (i na seriová kola) a je tam prostor ještě pro nějaké kreace..