Zdravím, potřebuji poradit ohledně motoru. Vloni jsem koupil Ladu 21061, motor držel nepravidelně otáčky a volnoběh držel jen na půl sytiče. Je tam karburátor OZON. Více jsem s ním nedělal a téměř celý rozebral.
Jedině co jsem nevyndával byla klika a písty. Jen jsem zkontroloval ojniční ložiska, nevykazovaly žádný problém, tak jsem to dále nekuchal. Hlavu jsem celou rozebral, vyměnil gufera, zabrousil ventily, vyměnil asi 4 zdvihátka. Dále nové rozvody, rozebrání karburátoru, vyčištění, nové těsnění atd. Po složení, jsem poslechem seřídil odtrh a předstih(dle knížky) a snažil se seřídit karburátor, ale i když oba šrouby zcela zašroubuju, motor stále drží vysoký a ne zcela pravidelný volnoběh cca 1500-1800ot. Přijde mi taky, že motor není zcela tichý, jako jsem slyšel u jiné Lady, přitom ventily i rozvody jsem 2x kontroloval.
Udělal jsem krátké video, zda z něj půjde alespoň něco rozpoznat:
http://kelfik.rajce.idnes.cz/Lada/#IMG_0362.jpg
Všem děkuji za postřehy a nápady.
Vysoký volnoběh, nepravidelný běh po složení motoru
Moderátor: Moderátoři
Vysoký volnoběh, nepravidelný běh po složení motoru
Lada 1500 SL (VAZ 21061), rv.1980 - Walda
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoký volnoběh, nepravidelný běh po složení motoru
" jsem poslechem seřídil odtrh a předstih" tak na toto by som sa nespoliehal.
Roman
Re: Vysoký volnoběh, nepravidelný běh po složení motoru
Podle knížky a taky sluchu jsem se snažil dosáhnout nejlepšího běhu motoru a na té hodnotě jsem to nechal. Spíš to vidím, že to budu muset dát někomu kdo tomu více rozumí.
Lada 1500 SL (VAZ 21061), rv.1980 - Walda
Re: Vysoký volnoběh, nepravidelný běh po složení motoru
urcite zacat tym, ze ten predstih nebudes stelovat podla ucha. To si moze dovolit niekto z mnohorocnymi skusenostami a hlavne az po nastelovani karburatoru, nikdy nie predtym. Takze predstih na zakladnych 5-7, potom skontrolovat prisavanie vzduchu(to byva najcastejsi problem vysokych otacok), zvycajne pretesnenie nepomoze - priruby nikdy nie su natolko rovne aby to nove tesnenia poriesili bez zrovnania prirub. Az ked bude toto hotove sa mozes pustit do stelovania karburatora a az nakoniec ked to funguje, mozes skusit zvysit predstih "od ucha". Ale to rozhodne nie je nevyhnutne(a po pripadnej uprave predstihu je potrebne znovu jemne doladit nastavenie karburatora)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Vysoký volnoběh, nepravidelný běh po složení motoru
Může to způsobovat i moc velká vůle mezi "zavřenou" klapkou a stěnou karburátoru.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10587
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vysoký volnoběh, nepravidelný běh po složení motoru
(Ne)reakce motoru na otáčení seřizovacích šroubků na karburátoru svědčí o špatném předstihu. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Vysoký volnoběh, nepravidelný běh po složení motoru
Tak drobná změna v chování motoru. Předstih seřízen dle návodu a žárovičky na 5-7°, podtlakové seřizování předstihu odpojeno(když ho připojím otáčky se tak o 200-300 zvýší). Karburátor dle návodu seřízený, jeden šroub na 4,5ot a druhý na 3,5ot, zkontrolována mezera škrtících klapek. Otáčky motoru se snížily na cca 1200-1300, motor stále běží trochu nepravidelně. když otáčky na karburátoru dále snižuju, motor začne běžet hůř(vynechávat a kolísat) a otáčky lítají mezi 700-1100ot.
No jsem z toho jelen.
No jsem z toho jelen.
Lada 1500 SL (VAZ 21061), rv.1980 - Walda
Re: Vysoký volnoběh, nepravidelný běh po složení motoru
to musis mat zle zapojene, kam mas pripojeny podtlak od rozdelovaca? ma to byt nad klapkou na karburatore, nie na sacom potrubi a na zapojenie/odpojenie hadicky to reagovat nema... Mozno mas dokonca prasknutu membranu v rozdelovaci a prisava to cez nu vzduch.
karburator nastavujes aj bohatost? kludne aj pri tych 1200-1300 nastav najprv bohatost a az ked bude ok, tak znizuj volnobeh.
karburator nastavujes aj bohatost? kludne aj pri tych 1200-1300 nastav najprv bohatost a az ked bude ok, tak znizuj volnobeh.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4