a co keby si si ju kupil?Jakub Metelka píše:Nulašestka, prece by si neprodal můj velký vzor .Neblbni a nech si ji .
Hranatá veteránská popelnice
Moderátor: Moderátoři
- Jakub Metelka
- Příspěvky: 2305
- Registrován: úte led 15, 2008 18:11
- Bydliště: Brno venkov
- Kontaktovat uživatele:
mayo456, dej pokoj .Není místo a i s penězama to není nejrůžovější
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Hranatá veteránská popelnice
Takže průbežný update po 4 letech.
Protože má auto barvu podzimního listí, dospěl můj chorý mozek k rozhodnutí, že by možná nebylo od věci ho zase trochu protáhnout, když už bude lépe ladit s okolím. S novou baterkou (stará eksla) již bylo startování po půlroční odstávce odpočinkovou záležitostí a následovala první zkušební jízda. Vzhledem k tomu, že všechno fungovalo bezvadně a motor šel už po pár minutách bez sytiče a naprosto suverénně (v autě absurdní ticho a vůbec žádné vibrace), přešlo se hned do ostrého provozu. Příští týden bych s tím měl zdolat přes 500 km, tak uvidíme, kde z toho co upadne.
Protože do 100 km/h je slyšet hlavně diferenciál a převodovka, půjde do obojího aditivum a pak sem napíšu, jestli jsem to zadřel, nebo to ztichlo.
Protože má auto barvu podzimního listí, dospěl můj chorý mozek k rozhodnutí, že by možná nebylo od věci ho zase trochu protáhnout, když už bude lépe ladit s okolím. S novou baterkou (stará eksla) již bylo startování po půlroční odstávce odpočinkovou záležitostí a následovala první zkušební jízda. Vzhledem k tomu, že všechno fungovalo bezvadně a motor šel už po pár minutách bez sytiče a naprosto suverénně (v autě absurdní ticho a vůbec žádné vibrace), přešlo se hned do ostrého provozu. Příští týden bych s tím měl zdolat přes 500 km, tak uvidíme, kde z toho co upadne.
Protože do 100 km/h je slyšet hlavně diferenciál a převodovka, půjde do obojího aditivum a pak sem napíšu, jestli jsem to zadřel, nebo to ztichlo.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Hranatá veteránská popelnice
Plná nádrž , to jsem neviděl ani nepamatuju, tak někdy v srpnu 2011 naposledy.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Hranatá veteránská popelnice
keď sa to nerozpadlo doteraz nerozpadne sa už. jazdenie jej naopak iba prospeje
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Hranatá veteránská popelnice
Problém je jen v tom, že ten benzín je tam od dubna.Koko Loko píše:Plná nádrž , to jsem neviděl ani nepamatuju, tak někdy v srpnu 2011 naposledy.
Nicméně, v potu tváře jsem se posunul zase o píď blíže socialismu. Proběhlo vymytí předních světel (když už nefunguje ta dementní hydrokorekce, tak ať to aspoň dobře vypadá) a zrovna jsem si posvítil na elektroinstalaci a žárovky. Zajímavé je, že jsem ta světla myl před pěti lety, od té doby jsem najel jen 10 tis. a byla zase docela zasviněná. Prakticky víc než u focusu po čtvrt milionu km. No nic. Samozřejmě se úplně rozpadl plast na obou světlech v místech, kde jsou očka pro kotevní šrouby ke karoserii, ale to je detail.
Jelikož není na nic čas, proběhla antikorozní ochrana prostoru za světlomety napatláním vazelíny. K tomu dostřik černého pozadí předního čela a pak likvidace lokální koroze vnitřní strany kapoty, nástřik a oblepení kapoty tlumícím materiálem. Teď ještě sehnat tlumení z kapoty 2107. Nemáte někdo, co?
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Hranatá veteránská popelnice
Dneska se projevila delší dobu pozorovaná závada. „Kvalitní“ zapalovací kabely Mastersport za sebou mají ani ne 1000 km a už začala padat koncovka ze svíčky druhého válce. Nepomohlo ani smáčknutí koncovky kabelu, po 100km mi to zůstalo v ruce. To by vysvětlovalo, proč se tomu moc nechtělo jet do kopce.
Jelikož nedávno dávali film Blbý a blbější, nechal jsem se inspirovat Lloydem, kterak elegantně vyřešil upadlou hlavičku andulky Péti. Pouze jsem nahradil izolepu odolnějším materiálem, výsledek posuďte sami. Pokud to vidí ti z vás, kteří se zabýváte autoopravárenstvím, doporučuji jít vrhnout do kouta a dělat, že jste podobné zvěrstvo nikdy neviděli. Ale funguje to. Ještě přetáhnout páskou na odizolování a bude.
Jinak za den asi čtyři pochvaly od kolemjdoucích, nejlepší byl pán, co povídá: „Vy snad jedete rovnou z Togliatti?“
Jelikož nedávno dávali film Blbý a blbější, nechal jsem se inspirovat Lloydem, kterak elegantně vyřešil upadlou hlavičku andulky Péti. Pouze jsem nahradil izolepu odolnějším materiálem, výsledek posuďte sami. Pokud to vidí ti z vás, kteří se zabýváte autoopravárenstvím, doporučuji jít vrhnout do kouta a dělat, že jste podobné zvěrstvo nikdy neviděli. Ale funguje to. Ještě přetáhnout páskou na odizolování a bude.
Jinak za den asi čtyři pochvaly od kolemjdoucích, nejlepší byl pán, co povídá: „Vy snad jedete rovnou z Togliatti?“
Re: Hranatá veteránská popelnice
Hlavně že jsi si poradil.... Smutné je to, jak dlouho ty nové výrobky vydrží.... Já měnil staré červené/měděné kabely po 75tis.km a to jenom proto, že se ke mně dostaly staronové a podstatně lépe to vypadá pro oko
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Hranatá veteránská popelnice
Ja je mam pres rok a mechanicky v pohode. Pravda, na volnobeh rusi radio .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Hranatá veteránská popelnice
tieto kable nebrat! dal som ich na susedovu 01ku, po oprave hlavy a potom som chodil okolo toho auta pol dna, kym som zistil, co mu je.Nielen, ze tie kable boli kratke, ale snad ani nemali vodivu cast
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Hranatá veteránská popelnice
Dekadence nejhrubšího zrna (nebo spíš demence). Nevěřil bych, že to tu z mojí klávesnice kdy vypadne, ale to auto jezdí natolik dobře, že se mi z něj vůbec nechce přesedat do o 20 let mladšího konkurenta z kapitalistické ciziny (nudááá). Navíc po 440 km s 90% podílem dálniční jízdy teprve lehce problikla zásoba paliva...Kdy že je ten Ladasraz v Estonsku?
Re: Hranatá veteránská popelnice
Konečně někdo, kdo na Lada-foru píše pozitivně o LadáchNulašestka píše:Dekadence nejhrubšího zrna (nebo spíš demence). Nevěřil bych, že to tu z mojí klávesnice kdy vypadne, ale to auto jezdí natolik dobře, že se mi z něj vůbec nechce přesedat do o 20 let mladšího konkurenta z kapitalistické ciziny (nudááá). Navíc po 440 km s 90% podílem dálniční jízdy teprve lehce problikla zásoba paliva...Kdy že je ten Ladasraz v Estonsku?
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Re: Hranatá veteránská popelnice
Takže, info po další půlletce.
Protože focus je na větším servisu a do práce to mám padesát kilometrů a potřebuju se tam nějak dostávat (autobusy nám zrušily), zamakal jsem na 2105ce. To je tak, když děláte ve fabrice na auta. Dostal mě můj mechanik, když jsem mu dával Forda. Povídá: "A máš čím jezdit?". Říkám:"No, mám". A on na to: "Takže máš služebáka". Já na to: "Co to je? Jedinýho služebáka mám žiguláka". Taky se na konci měsíce chystám na STK, takže den intenzivní práce přišel vhod. A co že se událo?
- Utěsnění dvířek nádrže a víka kufru proti přisávání smradu z výfuku dolepením dodatečné izolace, totéž i u zadního čela
- Posunutí zámku kufru pro lepší dosednutí víka a utěsnění
- Napnutí rozvodového řemenu
- Přelakování vrtule větráku
- Nastaven předstih zapalování
- Výměna hydrokorektoru naklápění předních světel z místa řidiče (už klopí zraky )
- Srovnání zadní SPZ (byla nakřivo)
- Obroušení a nalakování přední i zadní nápravy a částečně i výfuku (pak došel sprej)
- Otření mastných fleků na podvozku, aby bylo vidět, že nikde nic neteče
- Výměna motorového oleje a filtru
- Výměna převodového oleje, přičemž to, co z té převodovky vyteklo, už byla brusná pasta – konečně jde o něco líp řadit a zlepšila se hlučnost
- Obroušení plastů kryjících volantovou tyč, protože drhly o kroužek automatického vypínání blikačů
- A pár dalších nesmyslů
Pak jsem ještě po zbytečné demontáži střed. panelu, kastlíku, poličky u spolujezdce a pár podobných hovadin zjistil, že příčina zaseknuté klapky topení je klasická závada - prodřená guma na ovládacím táhle v místě aretace nahoře pod palubkou u toho vehementu s páčkami topení. I když jsem to přitáhnul, co to šlo, tak to prostě to táhlo neudrží zaaretované, protože ta klapka jde hrozně ztuha a celé táhlo tím pádem jezdí sem tam a bowden se ani nehne. Toto vyřešit bude znamenat vyklubnout palubku a na to už nebyl morál. Stejně by to chtělo zrovna vyměnit i kohout topení, protože tam je u táhla obdobný problém, jelikož jde kohout moc ztuha.
Nicméně - jak jsem slíbil, píšu. Po aditivaci olejů v převodovce a diferenciálu se výrazně zlepšila hlučnost a řazení je už celkem na pohodu. Ještě po cca 1000 km vyměním ten převodový olej znovu a dám tam asi litr oleje a zbytek aditiva (čili cca 0,4l) a měl bych vyřešenou převodovku. Jinak zatím dobrý, jen se se tomu nechce úplně moc jet, nemá to tak nějak ten správný šmrnc. Člověk to musí dost drtit, nebo hnát do otáček, aby se něco začalo dít. Umí to jezdit i líp. No uvidíme, v tuto chvíli spíš bude potřeba to zase trochu rozjezdit.
Protože focus je na větším servisu a do práce to mám padesát kilometrů a potřebuju se tam nějak dostávat (autobusy nám zrušily), zamakal jsem na 2105ce. To je tak, když děláte ve fabrice na auta. Dostal mě můj mechanik, když jsem mu dával Forda. Povídá: "A máš čím jezdit?". Říkám:"No, mám". A on na to: "Takže máš služebáka". Já na to: "Co to je? Jedinýho služebáka mám žiguláka". Taky se na konci měsíce chystám na STK, takže den intenzivní práce přišel vhod. A co že se událo?
- Utěsnění dvířek nádrže a víka kufru proti přisávání smradu z výfuku dolepením dodatečné izolace, totéž i u zadního čela
- Posunutí zámku kufru pro lepší dosednutí víka a utěsnění
- Napnutí rozvodového řemenu
- Přelakování vrtule větráku
- Nastaven předstih zapalování
- Výměna hydrokorektoru naklápění předních světel z místa řidiče (už klopí zraky )
- Srovnání zadní SPZ (byla nakřivo)
- Obroušení a nalakování přední i zadní nápravy a částečně i výfuku (pak došel sprej)
- Otření mastných fleků na podvozku, aby bylo vidět, že nikde nic neteče
- Výměna motorového oleje a filtru
- Výměna převodového oleje, přičemž to, co z té převodovky vyteklo, už byla brusná pasta – konečně jde o něco líp řadit a zlepšila se hlučnost
- Obroušení plastů kryjících volantovou tyč, protože drhly o kroužek automatického vypínání blikačů
- A pár dalších nesmyslů
Pak jsem ještě po zbytečné demontáži střed. panelu, kastlíku, poličky u spolujezdce a pár podobných hovadin zjistil, že příčina zaseknuté klapky topení je klasická závada - prodřená guma na ovládacím táhle v místě aretace nahoře pod palubkou u toho vehementu s páčkami topení. I když jsem to přitáhnul, co to šlo, tak to prostě to táhlo neudrží zaaretované, protože ta klapka jde hrozně ztuha a celé táhlo tím pádem jezdí sem tam a bowden se ani nehne. Toto vyřešit bude znamenat vyklubnout palubku a na to už nebyl morál. Stejně by to chtělo zrovna vyměnit i kohout topení, protože tam je u táhla obdobný problém, jelikož jde kohout moc ztuha.
Nicméně - jak jsem slíbil, píšu. Po aditivaci olejů v převodovce a diferenciálu se výrazně zlepšila hlučnost a řazení je už celkem na pohodu. Ještě po cca 1000 km vyměním ten převodový olej znovu a dám tam asi litr oleje a zbytek aditiva (čili cca 0,4l) a měl bych vyřešenou převodovku. Jinak zatím dobrý, jen se se tomu nechce úplně moc jet, nemá to tak nějak ten správný šmrnc. Člověk to musí dost drtit, nebo hnát do otáček, aby se něco začalo dít. Umí to jezdit i líp. No uvidíme, v tuto chvíli spíš bude potřeba to zase trochu rozjezdit.
-
- Příspěvky: 1109
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Hranatá veteránská popelnice
Koukám že proběhl drobný servis. .
U mě je to s 06 podobné , ve sředu odešel na Berlingu startér a při té příležitosti 2 roky odkládaný servis, tak jsem ji v sobotu vytáhnul po zimním spánku, veterán neveterán, naučil jsem s ní manželku jezdit a teď slouží jako každodenní povoz. Trochu mi to drásá nervy, ale s Octou jsem pořád pryč, dnes navíc jedu do Hannoveru. Tak budu trochu nervní. Zase alespoň 06 přejde u mé ženy z kategorie nepotřebný krám do kategorie beru na milost .
O víkendu jsem vykuchal motor z 05, co jsem měl na sešrotování. Vše co jsem potřeboval, jsem si nechal, ale komplet blok a holá hlava jdou do šrotu. Je to škoda. Ve válcích je ještě krásné honování. Měl by to být motor z 1988 a najeto to mělo 106tis. Nechceš to za cenu šrotu?? Je mi toho fakt líto to vyhodit. Honza
U mě je to s 06 podobné , ve sředu odešel na Berlingu startér a při té příležitosti 2 roky odkládaný servis, tak jsem ji v sobotu vytáhnul po zimním spánku, veterán neveterán, naučil jsem s ní manželku jezdit a teď slouží jako každodenní povoz. Trochu mi to drásá nervy, ale s Octou jsem pořád pryč, dnes navíc jedu do Hannoveru. Tak budu trochu nervní. Zase alespoň 06 přejde u mé ženy z kategorie nepotřebný krám do kategorie beru na milost .
O víkendu jsem vykuchal motor z 05, co jsem měl na sešrotování. Vše co jsem potřeboval, jsem si nechal, ale komplet blok a holá hlava jdou do šrotu. Je to škoda. Ve válcích je ještě krásné honování. Měl by to být motor z 1988 a najeto to mělo 106tis. Nechceš to za cenu šrotu?? Je mi toho fakt líto to vyhodit. Honza