Nestartuje
Moderátor: Moderátoři
Nestartuje
Ahoj přátelé, jsem tu úplně nový, zakoupil jsem krásně zachovalý žigulík 2101 r.v. 1977 obsah 1200 a objevil se mi problém, že při startování se mi rozsvítí kontrolky, ale starter ani neštytne, zkusil jsem tedy kliku, ale taky nic, potom přišlo roztlačení dokonce z kopce a taky nic. Baterie je nová, ze začátku jsem se domníval startér, ale tím to asi nebude protože nefunguje klika ani roztlačení. Mám podezření na spínačku. Co vy na to? Na co se mám zaměřit, jinak jezdí perfektně, má najeto pouze 39000 Km !!!
Re: Nestartuje
Spínačka to být může. Nemusí se vyndavat celý zámek, pod zámkem je samotný elektrický "oříšek", dá se vyjmout po vyndání takové ocelové struny "O". Když to člověk nezná, jde to blbě, kdo si to zkusil, je to brnkačka.
Ale může to být cokoliv jiného, jak z elektriky, tak benzín (ten Ti jde ?) - to je nejjednoduší zjistit, ta elektrika může být složitější. Začít od toho, máš-li jiskru na svíčkách, pak rozdělovač, kondík, cívka, ona spínačka.....
Ale může to být cokoliv jiného, jak z elektriky, tak benzín (ten Ti jde ?) - to je nejjednoduší zjistit, ta elektrika může být složitější. Začít od toho, máš-li jiskru na svíčkách, pak rozdělovač, kondík, cívka, ona spínačka.....
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nestartuje
Valdo ... podívej co píše ... . A to ani nemluvím o tom, že se mi nezdá, jak to píše nebo mi něco uniká nebo je tam nějaká chyba v chronoliogii.
To musí být souběh několika, minimálně dvou závad. Není CO a není ČÍM.
L.
To musí být souběh několika, minimálně dvou závad. Není CO a není ČÍM.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Nestartuje
začal bych asi místem nebo okolím kde se stroj nachází, třeba je někdo z nás poblíž a může se zastavit osobně
Může to být ten propojovací drátek, zkus to na přímo na startér, rozlep kladívko, nalej novej benzín a nacepuj plnej karbec
Mě hrčel motor po 10letech na paletě venku, ani svíčky jsem nečistil
Může to být ten propojovací drátek, zkus to na přímo na startér, rozlep kladívko, nalej novej benzín a nacepuj plnej karbec
Mě hrčel motor po 10letech na paletě venku, ani svíčky jsem nečistil
Re: Nestartuje
Upřesnění závady, benzín jde, otočím klíčkem rozsvítí se signálky, ale v poloze start startér ani neškytne. Proč motor nenaskočí na kliku nebo roztlačením? Je možné, že ze spínačky nejde proud do zapalování? Dík za pomoc.
Re: Nestartuje
zapni zapalování, dej svíčku do faje a přilož na motor, pootáčej motorem třeba i klíčem nebo se zařazenou čtverkou a jestli hodí jiskru
Taky by měl jít proud na indukční cívku
Taky by měl jít proud na indukční cívku
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Nestartuje
Jezdi perfektne a nejde natocit? Zvlastni . Plati vse co je vyse psano.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Nestartuje
Jezdil jsem dnes celý den, startoval bez problémů minimálně 4x, přišel jsem večer k autu, že zajedu do garáže, poprvé startoval, ale nenaskočil což je normální, podruhé to jenom škytlo a potřetí už se startér ani nepohnul. Poté klika, roztlačení. ale nic.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Nestartuje
Merit, do starteru vedou dva spagaty. Jeden silny, ten bude asi dobry a jeden tenky. Ten ovlada civku co spina silovy kontakt. U uslechtilych hranatcu jest tento kabel tak 30 cm od starteru rozpojitelny, jeli tomu tak i u ohavneho kulatce lze v tomto bodu merit. Az bude starter tocit lze badat dal. Neni od veci zkontrolovat spagat od minusu baterky na kastli a spagat z kastle na kos prevodovky pod autem. Pokud je v aute odpojovac baterie tak je vhodne zbystrit.
Zatim to vypada na spinacku, ale otazkou je zdali pri roztahovani je spravne manipulovano s plynem / syticem vzhledem k teplote motoru.
Zatim to vypada na spinacku, ale otazkou je zdali pri roztahovani je spravne manipulovano s plynem / syticem vzhledem k teplote motoru.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Nestartuje
Ja som mal napríklad volný faston na tom tenkom kábli, ktorý popisuje koko loko. Priamo na štartéri, určite by som pozrel aj to. Ak je šťava v tom rozpojitelnom mieste, ešte to neznamená, že sa dostane až do štartéru. A ak budeš vyberať spínačku, tak si odpoj baterku. Tou závlačkou sa dajú fajnovo vyskratovať kontakty, tak aby si nemusel riešiť ešte aj požiar.
Mercedes W124 200E (1989) || Škoda Rapid 136 (1990) || Š 1203M || Mercedes W124 230TE (1990)
http://flog.pravda.sk/flamove-fotky.flog
http://flamo.rajce.idnes.cz/
http://flog.pravda.sk/flamove-fotky.flog
http://flamo.rajce.idnes.cz/
Re: Nestartuje
Zdravím, závada odstraněna, potvrdila se porucha spínací skříňky, vyšla zkouška, která zabrala nejméně času, zapnutí zapalovaní a spojení manuálně červeného a růžového drátu. Motor okamžitě naskočil a krásně vrčí . Děkuji všem za pomoc.
Re: Nestartuje
Blahopřeju k úspěchu. Chtěl bych dodat, že 2101 šla kdysi tátovi klikou moc špatně startovat, protože přeci jen motor nejde až tak úplně zlehka na ruční točení. Roztlačit Ladu i po úplné rovině vyžaduje často nejméně 2 lidi a i to je někdy málo. Současná 2104 nemá kliku, ale s roztlačením je na tom úplně stejně a to i za předpokladu, že mi teplý motor startuje na ťuknutí. Lada je prostě těžká na tlačení a dvojka na rychlost roztlačení lidma klade velký odpor a trojka má zase malé otáčky. Třeba to tak není u každého kusu auta, já to měl u obou dvou. Ovšem z nepatrného kopce dolů stačí 15 km/hod to chytne parádně. Když je moc malá rychlost na chytnutí motoru přes dvojku, která auto příliš zpomalí, tak se mi osvědčilo dát trojku, motor začne blafat, ale netočí pravidelně, hned bleskurychle dvojku a už se to vrtí. Při startování rovnou na dvojku by se auto zastavilo a motor nechytnul. Chce to cvik.
Re: Nestartuje
A já zase přidám, že startování motoru 1200 klikou je naprostá brnkačka Startoval jsem tak jednu celou zimu . Ale Tomass má pravdu, že u čerstvého nezaběhnutého motoru to jde opravdu obtížně. Nicméně u zaběhnuté "dvanáctistovky" by neměl být problém. Jenže musí se to umět, otáčení klikou nikam nevede, stačí jeden "drb" a musí vrčet.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Nestartuje
A můžeš dát Vašku návod ? Mně se jednou na "drb" povedlo z legrace nastartovat, až jsem se lekl, ale jindy už neee.... Jen jsem právě točil....Vašátor píše:A já zase přidám, že startování motoru 1200 klikou je naprostá brnkačka Startoval jsem tak jednu celou zimu . Ale Tomass má pravdu, že u čerstvého nezaběhnutého motoru to jde opravdu obtížně. Nicméně u zaběhnuté "dvanáctistovky" by neměl být problém. Jenže musí se to umět, otáčení klikou nikam nevede, stačí jeden "drb" a musí vrčet.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Nestartuje
Já už to tu psal tolikrát .... no, tak znovu.
Motor musí samozřejmě hezky startovat i klíčkem.
U studeného motoru: při vypnutém klíčku nacupuji palivo AC pumpou (palivovým čerpadlem), motor protočím 3x klikou a nastavím ji do horní! polohy. Zapnu klíček, vytáhnu sytič a vší silou škubnu klikou dolů a nahoru (většinou stačí jen dolů, prodloužit nahoru je to cajk). A motor vrčí ...
U teplého je to stejné, až na ty serepetičky před startem
Motor musí samozřejmě hezky startovat i klíčkem.
U studeného motoru: při vypnutém klíčku nacupuji palivo AC pumpou (palivovým čerpadlem), motor protočím 3x klikou a nastavím ji do horní! polohy. Zapnu klíček, vytáhnu sytič a vší silou škubnu klikou dolů a nahoru (většinou stačí jen dolů, prodloužit nahoru je to cajk). A motor vrčí ...
U teplého je to stejné, až na ty serepetičky před startem
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/