vadné tlumiče??
Moderátor: Moderátoři
vadné tlumiče??
Zdravim. Mám tákový proplém a nejsem si jistý čím by to mohlo být. Když jedu a na silnici se objevý nějaký výmol (stačí i mělká prohlubeň) auto se tak rozhásí a jde skoro do smyku, že je docela o strach s tím jezdit. Je to jako kdyby se v okamžiku nárazu úplně zablokovalo jedno přední kolo a chvíli trvalo než se zase odbrzdí. To se mi však zdá nepravděpodobné a spíš myslím, že jak se kolo propéruje tak ho špatný tlumič nedokáže dost rychle přitlačit spět k vozovce a proto se auto tak rozhoupe. Nemáte s tím někdo nějaké skušenosti?? Nebo nevíte čím by to mohlo být??
Každopádně za každou radu dík.
Každopádně za každou radu dík.
- VaSek
- Příspěvky: 227
- Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
- Bydliště: Dvůr Králové
- Kontaktovat uživatele:
Takovy jednoduchy test tlumicu je jestli se auto rozhoupe kdyz ho prudce stacis nad tlumicem, ktery chces otestovat. Spravne by mela kapota po staceni pouze dojet do puvodni polohy, maximalne trochu prekyvnout. Dale pri spatnejch tlumicich jsem mel pocit za me protijedouci kamion sfoukne ze silnice.
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Když mi přední tlumiče fungovaly na cca 30 a 40% a zadní asi na 50%...jó to byly časy Dave,je otázkou co jiného by to mohlo dělat.Jezdil jsem i několik stovek kilometrů s prasklou krátkou tyčí co drží zadní nápravu v podélném směru a ani jsem o tom nevěděl ...čili kromě tlumičů na tu jízdní stabilitu má vliv stav řízení(vůle) a přední nápravy(kuláky,gumy stabilizátoru,vůle v ložiscích) a geometrie.A nahuštění pneumatik.
Mrkni jestli ti ty tlumiče netečou a kdyžtak je vyměň-není to nijak závratně drahé.
Mrkni jestli ti ty tlumiče netečou a kdyžtak je vyměň-není to nijak závratně drahé.
- Ondra 07
- Příspěvky: 654
- Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
- Bydliště: Olomouc / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Ja jsem jel 500km s bez obou kratkych stabilizacnich tyci,ale to uz poznat bylo.Pri prudsim pridani plynu se naprava rozhoupala a tahala celej motor sema a tam i plynovym pedalem kterej mi pod nohou tancoval...Celkem sranda,ale odnesly to tlumice a zadni brzdy (oboje hin).
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
Asi vymněnim alespoň ty přední tlumiče a uvidím. Mám to auto teprve krátce tak se chystám, že to o víkendu pořádně prolezu, abych zjistil v jakém stavu jsou nápravy a zda z tlumičů neteče olej. Taky musí zkontrolovat jestli nejsou moc shnilý ramena aby mi někde neupadlo kolo.Nulašestka píše:Když mi přední tlumiče fungovaly na cca 30 a 40% a zadní asi na 50%...jó to byly časy Dave,je otázkou co jiného by to mohlo dělat.Jezdil jsem i několik stovek kilometrů s prasklou krátkou tyčí co drží zadní nápravu v podélném směru a ani jsem o tom nevěděl ...čili kromě tlumičů na tu jízdní stabilitu má vliv stav řízení(vůle) a přední nápravy(kuláky,gumy stabilizátoru,vůle v ložiscích) a geometrie.A nahuštění pneumatik.
Mrkni jestli ti ty tlumiče netečou a kdyžtak je vyměň-není to nijak závratně drahé.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Ohni svůj hřbet a koukni se, jestli se neutrhla vzadu panhardka od podlahy. Kdysi se mi to stalo, auto pěkně vlálo v zatáčkách.
Hádal bych to ale na tlumiče - jednoduše se opři o blatník a pust ho, auto se musí plynule zvednout. Jestli ti to vyskočí a začne se houpat (stačí jednou), je tlumič v háji.
Hádal bych to ale na tlumiče - jednoduše se opři o blatník a pust ho, auto se musí plynule zvednout. Jestli ti to vyskočí a začne se houpat (stačí jednou), je tlumič v háji.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
To jsem skoušel. Auto se zvedá dost pomalu. Zatlačim na to, pustim a ještě chvíli to zůstane zatlačený než se vrátí zpět.dmatej píše:Ohni svůj hřbet a koukni se, jestli se neutrhla vzadu panhardka od podlahy. Kdysi se mi to stalo, auto pěkně vlálo v zatáčkách.
Hádal bych to ale na tlumiče - jednoduše se opři o blatník a pust ho, auto se musí plynule zvednout. Jestli ti to vyskočí a začne se houpat (stačí jednou), je tlumič v háji.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
hmm. ty jo.. no když ondra měl prasklou tu tyč jednu, tak sme nějaký zatáčení nepoznali.. když praskla druhá, tak to byl tanec..Luděk Musil píše:Zkus zkontrolovat uložení zadní nápravy.
Tedy zda-li nemáš utrženou některou podélnou tyč.
Já měl kdysi utrženou spodní podélnou tyč a to jsi měl vidět, co to dělalo jen při přidání plynu (okamžitě jsem musel natáčet volantem kontra ). L.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
No jo - jenže Vám praskly horní (krátký) tyče. Já měl prasklou tu spodní dlouhou tlustou. Nikomu to nepřeju. To auto se motalo jak maďar v kukuřici. L.Little Red Riding Hood píše:hmm. ty jo.. no když ondra měl prasklou tu tyč jednu, tak sme nějaký zatáčení nepoznali.. když praskla druhá, tak to byl tanec..Luděk Musil píše:Zkus zkontrolovat uložení zadní nápravy.
Tedy zda-li nemáš utrženou některou podélnou tyč.
Já měl kdysi utrženou spodní podélnou tyč a to jsi měl vidět, co to dělalo jen při přidání plynu (okamžitě jsem musel natáčet volantem kontra ). L.
- Ondra 07
- Příspěvky: 654
- Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
- Bydliště: Olomouc / Brno
- Kontaktovat uživatele:
Budu muset vyemnit i ty dlouhy jedna je jak rohlik... A chci hlavne vymenis silebloky na nich takze rovnou koupim cely novy,cena je max. 300,- za kus pokud si to pamatuju.Ale bojim se i rozhodim geometrii zadni napravy kdyz je komletne oddelim od auta...Jsou pak nejaky testry ci merici body na serizeni nebo dela to nekdo odborne?
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Pokud najednou vyměníš všechny, tak žádnou geometrii nerozhodíš. L.Ondra 07 píše:Budu muset vyemnit i ty dlouhy jedna je jak rohlik... A chci hlavne vymenis silebloky na nich takze rovnou koupim cely novy,cena je max. 300,- za kus pokud si to pamatuju.Ale bojim se i rozhodim geometrii zadni napravy kdyz je komletne oddelim od auta...Jsou pak nejaky testry ci merici body na serizeni nebo dela to nekdo odborne?
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
ja jsem mel volnou celou prední napravnici a utahnou to neslo protože byla uhnila,tak jsem to zavařil na fest,ale tim jsem mel porad vuli v řizení,spíš to bude v těch zadnich tyčkach,jednou jsem mel tu spodní na nive uhnilou z podlahy ale z jihlavy jsem do prahy dojel,a jak pančku po dalnici mazala,občas sem jel přes dva pruhy