Trasie sa počas jazdy
Moderátor: Moderátoři
Trasie sa počas jazdy
Mám zas nejaký problém. Strašne trasie volant, vlasne celé auto ako alkoholik skoro ráno pri rýchlosti cca nad 90km/h. Vlastne aj pri nižších rýchlostiach niekedy, keď však idem 100 a pustím volant normalne porád skáče na centimeter, v sedačke to vibruje, že až hlava s toho bolí.
Mám tušák odkial to môže byť, ale neviem ako to zistiť.
Gumy?
Kardan?
Čím to bude?
Mám tušák odkial to môže byť, ale neviem ako to zistiť.
Gumy?
Kardan?
Čím to bude?
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trasie sa počas jazdy
Vyvážení pneumatik, prasklý kord.
Důkladně zkontrolovat všechna kola.
L.
Důkladně zkontrolovat všechna kola.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Trasie sa počas jazdy
Krom toho třeba volný čep řízení, něco uvolněného na nápravě ... ale vsadil bych, jak píše Luděk, na pneumatiky.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Trasie sa počas jazdy
Mně jednou ulítlo vyvažovací tělísko na předku a to byly divy....
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Trasie sa počas jazdy
Nebo plošky na gumách, pokud auto stálo dlouho na kolech bez pohybu.
Re: Trasie sa počas jazdy
A nebo sis rikal ze tu oranzovou jeste das pak sis to rozmyslel ze ne ze je tam ta debilni kamera a ze je to za hodne bodu a dobrzdil to smykem k semaforu.. to pak taky skace na ploskach..Yellow01 píše:Nebo plošky na gumách, pokud auto stálo dlouho na kolech bez pohybu.
Re: Trasie sa počas jazdy
Takhle mi to jednou dělalo taky. Vypadalo to jako by se se mnou nějaký dement přetahoval o volant. Stávalo se to už i při nízké rychlosti třeba 30-40 km/hod. V pneuservisu šli hned po pneumatikách. Ano bylo to tak, našel levou přední vyvalenou část obvodu pneu cca o 0,5 cm v délce několika cm. Běžným pohledem si člověk nevšimne, musí se to hledat. Vypadá to totiž úplně jinak, než když hází pneu po obvodu třeba 2-3 mm, to bývá vcelku běžné a vada to není. Byl to zimní Matador a měl už něco najeto, na zadku u předokolky a pár týdnů předtím se dával dopředu. Přitom byl starý asi jen 1,5 roku. Vzorek stále jako nový a na obou stranách krajní řady vzorku měl stále ty vlasový špuntíky od vstřiku gumy do formy. To byl už několikátý zásadnější problém s Matadorama, kdy jsem s nima po létech definitivně skončil. Může se to stát u jakékoliv značky pneu.
Re: Trasie sa počas jazdy
A reklamoval jsi danou pneumatiku? Mám zkušenosti, že větší firmy bez keců reklamaci pneu vyřídí. Mě se třeba při nazouvání roztrhnul kord pneumatiky - respektive při naskakování na patku disku. Rána jako z děla a kordy jako by je někdo přeseknul sekerou. Přitom postup obouvání daný výrobcem dodržený do posledního puntíku. Reklamace vyřízena bez okolků během několika dní.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trasie sa počas jazdy
Mne sa tiez stalo, ze na zanovnej Matadorke vyliezol kord na vnutornej strane, bol som reklamovat, chlap zmeral hlbku dezenu, nameral 90 percent, vyplatil mi 90 percent z ceny, ja som dolozil a isiel kupit novu....Ale to bolo niekedy v roku 1984-85
A k tomu traseniu, skusil by som najprv prehodit predne kolesa za zadne a ked bude zmena tak na vyvazovacku so vsetkymi....Alebo na vyvazovacku hned, urcite to neublizi
A k tomu traseniu, skusil by som najprv prehodit predne kolesa za zadne a ked bude zmena tak na vyvazovacku so vsetkymi....Alebo na vyvazovacku hned, urcite to neublizi
Roman
Re: Trasie sa počas jazdy
A případná boule se hned uvidí.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Trasie sa počas jazdy
Vašátore, nereklamovalo se to.
Marku, případná boule se uvidí, to je fakt. Když se ti nenápadně zvedá část vzorku, běžně si toho nevšimneš. Aspoň v našem případě to bylo plynulé zvýšení, bez prasklin na vzorku - vcelku docela nenápadné.
Vyvážení to může být také jak píší ostatní, to je pravda. Dřív jsem vyvažoval nové a přibližně kolem poloviny vzorku pneu. Už několikáté pneu, před více lety už dále nevyvažuju. Dva servisy mi řekli, že to už u dnešních pneu není tak nutné při normální jízdě. Když jsem tomu nevěřil, tak jsem celou sadu ještě v dalším pneuservisu dal převážit taky kolem poloviny vzorku. 3 pneu byly dobré, beze změn a jedna stejnou hmotnost závaží bouchnul místo původního jen kousek vedle. Od té doby jsem přestal v průběhu ojetí pneu vyvažovat.
Vibrace v souvislosti s pneu se mi od té doby nikdy neobjevila, vždy to byla jiná závada.
Jednou jsem ale musel brzdit tak prudce a delší úsek, že se mi vybrousily plošky na všech pneu. 3 pneu za jízdy dupaly. Protože byl vzorek kolem 2,5 mm, dal jsem je pryč.
Marku, případná boule se uvidí, to je fakt. Když se ti nenápadně zvedá část vzorku, běžně si toho nevšimneš. Aspoň v našem případě to bylo plynulé zvýšení, bez prasklin na vzorku - vcelku docela nenápadné.
Vyvážení to může být také jak píší ostatní, to je pravda. Dřív jsem vyvažoval nové a přibližně kolem poloviny vzorku pneu. Už několikáté pneu, před více lety už dále nevyvažuju. Dva servisy mi řekli, že to už u dnešních pneu není tak nutné při normální jízdě. Když jsem tomu nevěřil, tak jsem celou sadu ještě v dalším pneuservisu dal převážit taky kolem poloviny vzorku. 3 pneu byly dobré, beze změn a jedna stejnou hmotnost závaží bouchnul místo původního jen kousek vedle. Od té doby jsem přestal v průběhu ojetí pneu vyvažovat.
Vibrace v souvislosti s pneu se mi od té doby nikdy neobjevila, vždy to byla jiná závada.
Jednou jsem ale musel brzdit tak prudce a delší úsek, že se mi vybrousily plošky na všech pneu. 3 pneu za jízdy dupaly. Protože byl vzorek kolem 2,5 mm, dal jsem je pryč.
Re: Trasie sa počas jazdy
Občasné převážení kol se nedělá ani tak kvůli pneumatice samotné, ale kvůli disku. Když vletíš do díry, disk se může lehce zdeformovat, což už nějakou tu nevývahu udělá. Když děláme veterána a mám na výběr z vícero disků, ještě před samotným pískováním apod. úpravami, disky hezky převážím ... a pak třeba člověk přijde na to, že ze 6ks půjdou použít 2ks.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Trasie sa počas jazdy
Vyvážení kvůli disku jsem si v tuto chvíli nějak neuvědomil. Občas se mi dřív stávalo, že jsem odřel hranu disku o obrubník jak jsem k němu těsně najel. To disk nemohlo rozvážit, protože ubylo materiálu jako za několik tahů hrubým pilníkem. Naražený viditelně nebyl.
Věřím, že se disk celkem snadno narazí i při najíždění na obrubník. Občas pozoruju, že se některému auto prohne pneu do poloviny, nebo i skoro těsně k disku při najíždění. Když se neodtěsní bezdušovka, ještě nemá vyhráno, že nezničí disk. Samozřejmě dříve se gumy prohýbaly každému, dnes jen tomu kdo hustí málo, nebo na zatížené nápravě i předpisově. Když se hustí o trochu víc, je kolo kulaťoučký a při nájezdu na obrubník se disk k obrubníku nepřibližuje a tak se ani nenarazí. Na svém autě se to pozorovat nedá, protože řídíš. Názorně je to vidět když vezeš třeba 100 kg pračku na rudlu. Buď máš měkký bantamy, který se prohnou celý i na 3cm prahu nebo tvrdý, který prah přejedou. Náraz se v druhém případě nepřenese bodově, ale rozloží do plochy
Věřím, že se disk celkem snadno narazí i při najíždění na obrubník. Občas pozoruju, že se některému auto prohne pneu do poloviny, nebo i skoro těsně k disku při najíždění. Když se neodtěsní bezdušovka, ještě nemá vyhráno, že nezničí disk. Samozřejmě dříve se gumy prohýbaly každému, dnes jen tomu kdo hustí málo, nebo na zatížené nápravě i předpisově. Když se hustí o trochu víc, je kolo kulaťoučký a při nájezdu na obrubník se disk k obrubníku nepřibližuje a tak se ani nenarazí. Na svém autě se to pozorovat nedá, protože řídíš. Názorně je to vidět když vezeš třeba 100 kg pračku na rudlu. Buď máš měkký bantamy, který se prohnou celý i na 3cm prahu nebo tvrdý, který prah přejedou. Náraz se v druhém případě nepřenese bodově, ale rozloží do plochy
Re: Trasie sa počas jazdy
Takze. Mal som tušák, ktoré koleso to bude, a to sa mi aj potvrdilo. Guma je deformovana, ale videl som to az ked to vyvazovali. Znovu raz som usetril korunu a bude ma to stat majlant...
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Re: Trasie sa počas jazdy
Kupoval jsi gumy nové? Máš od nich účet? ... reklamuj
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/