Mazání válců (motor 2103)
Moderátor: Moderátoři
Mazání válců (motor 2103)
Dobrý podvečer
chtěl bych se zeptat odkud jsou mazány válce na motoru 2103, z Tůmy jsem se dočetl, že v ojnicích jsou vyvrtané malé dirky, ale na mém motoru tam nejsou jsou jenom na šálech. Předem díky
chtěl bych se zeptat odkud jsou mazány válce na motoru 2103, z Tůmy jsem se dočetl, že v ojnicích jsou vyvrtané malé dirky, ale na mém motoru tam nejsou jsou jenom na šálech. Předem díky
Re: Mazání válců (motor 2103)
Tůma má pravdu. V ojnici je mazací otvor, který rozstřikem maže stěnu válce. Tento otvor je pouze z jedné strany a je tedy potřeba ojnici založit správným směrem. Po vyndání kluzného ložiska z oka ojnice by měl být viditelný vývrt.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Mazání válců (motor 2103)
Já tam žádný vývrt nemám tak by mě zajímalo jak jsou ty válce mazaný. Zítra dodám foto.
Re: Mazání válců (motor 2103)
Pokud máš originální ojnice pro motory 2101-2106 (tedy pro kubatury 1200-1600 ccm), pak věz, že mazací otvory tam opravdu jsou. Dívej se pořádně. Nacházejí se na horní straně spodního (děleného) oka ojnice a jsou jen z jedné strany, jak Vašátor správně uvedl (a sice vpředu ve směru jízdy).
Hlavním mazacím kanálem motoru vede olej od filtru do všech pěti hlavních uložení kliky. Z hlavních uložení vede olej dále vrtanými kanály k ojničním ložiskům. Horní pánev ojničního ložiska má drážku - to proto, aby olej mohl právě tím mazacím otvorem stříkat z ojničního ložiska do prostoru pod píst.
Dodal bych, že ojnice určené pro motory 1700 tento mazací otvor nemají. Tlakovým olejem se stěny válců nemažou. Jsou mazány rozstřikem oleje prostřednictvím vývažků klikového hřídele (motory 1700 mají jinak konstruovanou kliku).
Hlavním mazacím kanálem motoru vede olej od filtru do všech pěti hlavních uložení kliky. Z hlavních uložení vede olej dále vrtanými kanály k ojničním ložiskům. Horní pánev ojničního ložiska má drážku - to proto, aby olej mohl právě tím mazacím otvorem stříkat z ojničního ložiska do prostoru pod píst.
Dodal bych, že ojnice určené pro motory 1700 tento mazací otvor nemají. Tlakovým olejem se stěny válců nemažou. Jsou mazány rozstřikem oleje prostřednictvím vývažků klikového hřídele (motory 1700 mají jinak konstruovanou kliku).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Mazání válců (motor 2103)
Takže pokud do bloku 1700 použiju kliku 1500, ojnice nechám ze 1700 a nevyvrtám je a nebo naopak do bloku s klikou 1500 použiju ojnice ze 1700 a nevyvrtám je, tak ten motor zadřu. To je užitečný vědět.Marek píše:Dodal bych, že ojnice určené pro motory 1700 tento mazací otvor nemají. Tlakovým olejem se stěny válců nemažou. Jsou mazány rozstřikem oleje prostřednictvím vývažků klikového hřídele (motory 1700 mají jinak konstruovanou kliku).
Re: Mazání válců (motor 2103)
To jsem neřekl. Ale nějakou souvislost to jistě má. Ojnice pro motory 1700 nemají mazací kanálky, kterými by tlakový olej mohl stříkat pod píst od ojničního uložení. Tudíž se pod píst musí olej rozstřikovat vířením, nebo jinou "netlakovou" formou. A dává mi smysl, že se tomu děje právě většími vývažky klikového hřídele. Těmi (velikostí a počtem) se liší klika motorů 1700 od motorů starších typů.
Čili čistě teoreticky - pokud by skutečně k mazání válců motoru 1700 docházelo pouze rozstřikováním oleje vývažky kliky (což je patrně pravda, neboť jinak se tam olej nedostane), pak by v případě použití kliky z motoru 1500/1600 v kombinaci s ojnicemi 1700 mohlo dojít k horšímu mazání stěn válců, potažmo poškození motoru. Ale ověřeno to nemám.
Čili čistě teoreticky - pokud by skutečně k mazání válců motoru 1700 docházelo pouze rozstřikováním oleje vývažky kliky (což je patrně pravda, neboť jinak se tam olej nedostane), pak by v případě použití kliky z motoru 1500/1600 v kombinaci s ojnicemi 1700 mohlo dojít k horšímu mazání stěn válců, potažmo poškození motoru. Ale ověřeno to nemám.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Mazání válců (motor 2103)
Tak tady dodávám foto a opravdu tam žádné vývrty nejsou.
http://klokan52.rajce.idnes.cz/Lada_ojnice/
http://klokan52.rajce.idnes.cz/Lada_ojnice/
Re: Mazání válců (motor 2103)
V tom případě je to velice podivné, protože takové ojnice nemají existovat. Leda by byly z motoru 1700 - to by se ovšem poznalo podle uložení pístního čepu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Mazání válců (motor 2103)
Podle katalogu náhradních dílů mají mít číslo 2101-1004045 ale mají 2101-1004050 tady je i foto, potom bych ještě mohl rozdělat motor z 05ky a podívat se jestli tam ty díry jsou nebo ne. Bylo by určitě lepší kdyby je tam ten motor měl.
http://klokan52.rajce.idnes.cz/Lada_ojn ... 5325_1.jpg
http://klokan52.rajce.idnes.cz/Lada_ojn ... 5325_1.jpg
Re: Mazání válců (motor 2103)
tiez som sa s takymi stretol v motore 2103 u mojej 21043 rok 1993. Netusim preco to prestali robit. S tym rozprasovanim klukou je to dost pochybne riesenie....
Ja uvazujem nad oturbenim jedneho z mojich motorov a musim dorobit spodne mazanie piestov, prave kvoli tomu, ze mam ojnice s plavajucimi capmi, ktore to nemaju....
Ja uvazujem nad oturbenim jedneho z mojich motorov a musim dorobit spodne mazanie piestov, prave kvoli tomu, ze mam ojnice s plavajucimi capmi, ktore to nemaju....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Mazání válců (motor 2103)
Já mám rok výroby 1990, ale válce jsou v cajku a dokonce i písty nato že když jsem ho přebral tak po ohřátí do 1500ot/min nemazal teď při rozborce jsem zjistil, že to spíš odnesli ložiska na klice.
Re: Mazání válců (motor 2103)
prva to vacsinou schyta vacka s vahadlami....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Mazání válců (motor 2103)
Vahadla by taky mohly vyprávět a o vačce radši ani nemluvím
Re: Mazání válců (motor 2103)
Tiez som rozoberal jeden motor 1500 a tiez tam neboli navrtane diery v ojnici
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mazání válců (motor 2103)
Zaujmave s tymto som sa nestretol, ale mozno to zvysuje tlak na mazanie vrchu motora
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки