Vola v riadení

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
adamico
Příspěvky: 31
Registrován: pát říj 24, 2014 20:37
Bydliště: Bratislava

Vola v riadení

Příspěvek od adamico »

Zdravím všetkých priaznivcov Niviek.

Už zopár týždňov som majiteľom jazdenej Nivyy (1996, 1,7 jednobod). Auto som kupoval s tým že bývalý majiteľ mi povedal že je vôľa v riadení, ale že jemu to do terénu nevadilo tak to neriešil. Chcem sa opýtať pred tým než kúpim nový domček riadenia (ktorý vraj môže stať za h* aj keď je nový), alebo či môže byť chyba aj niekde inde.
Priznám sa že auto som od zeme neodlepil, takže neviem či nie je vôla aj v kolesách, avšak pri otvorenej kapote je zreteľne vidieť že pri kmitaní volantu sa sila vôbec neprenáša z domčeka riadenia ďalej. Podľa nejakej príručky som dotiahol šrob ktorý by mal asi vymedzovať vôlu a skutočne to pomohlo asi na 50 km. Avšak po týchto kilometroch sa to pomaly ale iste znova vrátilo do starých zlých kolají.

PS: viem že niva má už v princípe vôlu v riadení, ale tú moju je problém udržať v pruhu, preto si myslím že niekde je chyba

Ďakujem za akékoľvek rady.
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7273
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Vola v riadení

Příspěvek od valda1971 »

= skutočne to pomohlo asi na 50 km =
A nedošlo k povolení ? Zkoušel jsi to znova ? A řádně dotáhnout tu kontra matku.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
adamico
Příspěvky: 31
Registrován: pát říj 24, 2014 20:37
Bydliště: Bratislava

Re: Vola v riadení

Příspěvek od adamico »

Dneska som to znova dotahoval, matku som mal poriadne utiahnutu a nepovolil sa ten srob podla mna vobec odvtedy jak som to prvykrat dotahoval.
Preto tomu nerozumiem
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vola v riadení

Příspěvek od Luděk Musil »

Podívej se na tento FAQ:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=14670
Myslím, že Ti v řešení problému pmůže/napoví. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
adamico
Příspěvky: 31
Registrován: pát říj 24, 2014 20:37
Bydliště: Bratislava

Re: Vola v riadení

Příspěvek od adamico »

Ďakujem, skúsim to podľa toho navodu. Neviete mi náhodou poradiť nejaký spôsob čím to nastavujete ? Je tam veľmi zlý prístup a aj s malou račnou mi dá naozaj zabrať kym to pootočím aspon o štvrť otáčky.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Vola v riadení

Příspěvek od Majo »

Ked to ide tazko, vacsinou to uz je dotiahnute az-az. Capy riadenia a pomocny cap volu nemaju? Tie u Nivy odchadzaju pomerne casto.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
adamico
Příspěvky: 31
Registrován: pát říj 24, 2014 20:37
Bydliště: Bratislava

Re: Vola v riadení

Příspěvek od adamico »

Nejde ani tak o to že to ide ťažko, samotný šrob sa točí lahko, ale je tam veľmi zlý prístup kvôli brzdám. Neviem či nemajú vôlu, mal som to len u známeho v jame, ale nedvíhalom som ešte auto, priznam sa že som sa k tomu ešte nedostal ale čapy inak vyzerali byť vymenené.
Uživatelský avatar
adamico
Příspěvky: 31
Registrován: pát říj 24, 2014 20:37
Bydliště: Bratislava

Re: Vola v riadení

Příspěvek od adamico »

Po dlhsej odmlke sposobenej vyvaranim (odtrhol sa uchyt zadnej dlhsej torznej tyce), som zakupil novy domcek riadenia, vymenil gufero ktore od novoty tieklo, dosteloval axialnu volu tej zavitnice na nulu a namontoval na auto. Zial ostal som zas sklamany, kedze sa mi vola zmensila len minimalne, na obvode volantu to robi cca 10-15cm, co sa mi zda vela.
Zistil som ze vola je v pake riadenia na ktoru su napojene capy (spojovacia tyc a cap riadenia). Hladal som aj spravne dotiahnutie toho nastavovacieho srobu, avsak najmensia vola je ked je uplne dotiahnuty, ale furt prilis velka na nejake extra bezpecne jazdenie na normalnej ceste. Mam pocit akoby sa axialne hybala cela ta paka (hore dole) ale nejde mi to dohlavy, ved je to predsa dotiahnute tym srobom nie?
Viete mi este niekto poradit ako to vyriesit? Volu v capoch mozme vylucit, vsetky su vymenene.

Dakujem z akekolvek cenne rady.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Vola v riadení

Příspěvek od Luděk Musil »

Mám takovej pocit, jako by víko převodky někdo před Tebou (možná i Ty) měl sundaný a k jeho opětovnému nasazení nedošlo tak nějak úplně správně :idea: .
Podle popisu se mi zdá, jako by ten horní seřizovací šroub na hřídel jenom tlačil. Ono totiž ve šroubu je vyřezaná drážka a proti tomu je v hřídeli zámek, takže seřizovací šroub při otáčení hřídel posouvá nahoru či dolů a tím se vymezuje vůle kladky (na hřídeli) proti šneku. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Vola v riadení

Příspěvek od Majo »

adamico píše:...som zakupil novy domcek riadenia...
Ludku, to si asi prehliadol....
adamico píše:...na obvode volantu to robi cca 10-15cm...
to ako fakt???

rozhodne, ked mas pocit, ze je niekde vola, tk sa na to zameraj. V tej pake je tisichran, pokial nie je v poriadku, matka to nezachrani...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
adamico
Příspěvky: 31
Registrován: pát říj 24, 2014 20:37
Bydliště: Bratislava

Re: Vola v riadení

Příspěvek od adamico »

No tak prave som rozobral vrchny dekel, nasadene to bolo v poriadku a znova som to zlozil tak jak to ma byt. Ten tisihran vidim, v nom to drzi pekne aj ked mam pocit ze to v nom trochu beha hore dole, chcelo by to dotiahnut mozno tu velku maticu, ale ani s nou nepohnem.
Stale mam pocit ze by to chcelo este viac dotiahnut ten nastavovaci srob ale uz som ohol dva ploche nadstavce takze si myslim ze je to uz az az.
Original lada domcek riadenia :x

Vzhladom na to ze som ho bol kupit az v Otrokovicich (CR) rozmyslam ci bude uplne svinstvo zavarit paku k matici a tu potom zavarit k sneku :?
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Vola v riadení

Příspěvek od Majo »

Niektore veci mi nejak nejdu do hlavy. Pisal si, ze si menil semering, teraz pises, ze matkou ani nepohnes. Alebo to nepohnes teraz? V tomto spojeni nesmie byt ziadna vola a pokial chodi dovnutra a von cela hriadel tak je vola nastavena zle. Ako to nastavujes? Pochopil si, ze ta matica navrchu je len poistka a steluje sa to tym sroubom na plochy sroubovak?? Lebo opat nechapem, co myslis tym, ze si ohol dva ploche nadstavce. Keby si totiz prilis dotiahol tu sroubu(na plochy sroubovak, zakrutit smerom dnu), tak by si volantom ani nevladal potocit a nie aby si ohynal nadstavce....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
adamico
Příspěvky: 31
Registrován: pát říj 24, 2014 20:37
Bydliště: Bratislava

Re: Vola v riadení

Příspěvek od adamico »

Majo píše:Niektore veci mi nejak nejdu do hlavy. Pisal si, ze si menil semering, teraz pises, ze matkou ani nepohnes. Alebo to nepohnes teraz? V tomto spojeni nesmie byt ziadna vola a pokial chodi dovnutra a von cela hriadel tak je vola nastavena zle. Ako to nastavujes? Pochopil si, ze ta matica navrchu je len poistka a steluje sa to tym sroubom na plochy sroubovak?? Lebo opat nechapem, co myslis tym, ze si ohol dva ploche nadstavce. Keby si totiz prilis dotiahol tu sroubu(na plochy sroubovak, zakrutit smerom dnu), tak by si volantom ani nevladal potocit a nie aby si ohynal nadstavce....
Semering som menil ale bez toho aby som vyberal snek, proste som ho navrtal, vytiahol a nabuchal tam novy, s maticou som nic nerobil. (Semering smerom do kabiny!)

Jasne ze chapem, maticu som dal prec, aj tu poistnu hviezdicku co je pod tou maticou aby som s tym nemal problem a stelujem to plochym srobovakom, ale robim to plochymi nadstavcami na golu lebo sa tam dostanem len s malou racnou. Ved to som si aj ja myslel ale volant nejde extra tazko (kolesa v lufte) a nejde mi to uz viac pritiahnut (v smere hodinovych ruciciek, zakrucam smerom dnu)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Vola v riadení

Příspěvek od Majo »

aha, takze nie spodny semering, tak chapeme...
Len tak pre istotu - v tyci riadenia vola nie je? No ale niekedy proste neostane nic ine ako ten domcek proste reklamovat....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
adamico
Příspěvky: 31
Registrován: pát říj 24, 2014 20:37
Bydliště: Bratislava

Re: Vola v riadení

Příspěvek od adamico »

Ak myslis volu medzi kabinou a domcekom tak nie, vsetky klbiky su v poriadku a od volantu sa prenasa 100% sily, ktora sa vsak straca niekde v domceku riadenia.
Ale pisal si, ze pri uplne dotiahnutom nastavovacom srobe by mal ist volant velmi tazko, v starom domceku co som mal to tak naozaj bolo, ale v tom novom necitim ziadnu zmenu nech to akokolvek dotahujem, je tym padom vadny cely alebo staci vymenit tu zavitnicu, teda ten snek ktory ma tisichran a je na nom nasadena paka k capom?
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“