Diferenciál
Moderátor: Moderátoři
Re: diferencial 2101
Musí se rozpůlit kardan.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: diferencial 2101
I stahovak se mi hodil. Ne, ze by to neslo srazit kladivem, ale kardan je citliva vec. Pozor na nove dily ze stlacene tmy. Nejdrive radne zanalyzuj zdali je to opravdu ma vymenu.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: diferencial 2101
Dále je třeba vědět, že zajišťovací pojistky, které drží kardanové kříže, jsou kalibrované a vyrovnává se jimi vzájemná souosost obou částí kardanu. Čili není jedno, jak se to zpátky složí!!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Diferenciál 2101 - oprava/výměna?
Tak vás po nějaké době opět zdravím. Zdá se, že jsem zatím neobjevil klíč, který by mi otevřel komnatu k mému sergeji ... a to mám to auto vážně rád, zvlášť když se mi podaří přesednout z dnešních plechovek. Ale k věci ...
Jak už vím, lamela spojky se k setrvačníku lepí skutečně ráda: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=59&t=19443
Stane se tak zpravidla, když auto stojí více jak 3-4 měsíce. A stalo se tak i tentokrát, zhruba před měsícem, jelikož jsem na něj neměl řadu měsíců čas. Jenže tentokrát, jak už to tak bývá, nebylo času nabyt a prostoru na rozjíždění přes startér už vůbec ne. Jak se to semlelo?
Nastartuju motor, vyšlápnu spojku, řadím zpátečku. Přes zuby, ozvalo se cink a motor zdechnul. Říkám si aha, zase ta zpropadená spojka, a se zařazenou zpátečkou a vyšlápnutou spojkou zkouším startovat. Po třech metrech naštěstí spojka povolila, takže při stojícím autě s běžícím motorem kvedlám rychlosti a všechno jde hladce. Řadím znova zpátečku a chci vyjet z garáže, jenže ouha ... pravé kolo hrabe na trávě před garáží, zatímco levé stojí jako přilepené. Auto se ani nehne. Na jedničku se mi povedlo auto s námahou dostat zpátky do garáže, uložit ke spánku a musel jsem jet.
Předpokládám že celý stav souvisí s kovovým cinknutím, které se ozvalo při prvním řazení zpátečky se slepenou spojkou. Spojka nebyla rozepnutá a když se po zařazení začal moment rázem přenášet zbytkem stojící hnací soustavy, nějaký slabší element nevydržel a povolil. Vzhledem k symptomům usuzuji na některé ze satelitních kol v diferenciálu. Nejsem ale mechanik a rád si nechám poradit, čím jiným by to mohlo být.
Současně prosím o radu, pokud jsem si zničil diferák, jestli byste volili metodu repase, nebo výměny za jiný kus? A rovnou poptávám potřebné součástky, jelikož k této části vozu nic náhradního nemám (možná jen nějaké těsnění).
Ještě dodám, že auto stojí v Opavě. Pokud je tady nějaký klubový kolega z Opavy nebo okolí, byl bych rád, kdyby na to se mnou mrknul. Nebo doporučte, komu v regionu auto svěřit (servis). Nespěchám, stejně se tam dostanu až kolem vánoc nejdříve.
Pokud jsem na něco zapomněl, tak se ptejte, doplním. Za užitečné informace předem díky!
Jak už vím, lamela spojky se k setrvačníku lepí skutečně ráda: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=59&t=19443
Stane se tak zpravidla, když auto stojí více jak 3-4 měsíce. A stalo se tak i tentokrát, zhruba před měsícem, jelikož jsem na něj neměl řadu měsíců čas. Jenže tentokrát, jak už to tak bývá, nebylo času nabyt a prostoru na rozjíždění přes startér už vůbec ne. Jak se to semlelo?
Nastartuju motor, vyšlápnu spojku, řadím zpátečku. Přes zuby, ozvalo se cink a motor zdechnul. Říkám si aha, zase ta zpropadená spojka, a se zařazenou zpátečkou a vyšlápnutou spojkou zkouším startovat. Po třech metrech naštěstí spojka povolila, takže při stojícím autě s běžícím motorem kvedlám rychlosti a všechno jde hladce. Řadím znova zpátečku a chci vyjet z garáže, jenže ouha ... pravé kolo hrabe na trávě před garáží, zatímco levé stojí jako přilepené. Auto se ani nehne. Na jedničku se mi povedlo auto s námahou dostat zpátky do garáže, uložit ke spánku a musel jsem jet.
Předpokládám že celý stav souvisí s kovovým cinknutím, které se ozvalo při prvním řazení zpátečky se slepenou spojkou. Spojka nebyla rozepnutá a když se po zařazení začal moment rázem přenášet zbytkem stojící hnací soustavy, nějaký slabší element nevydržel a povolil. Vzhledem k symptomům usuzuji na některé ze satelitních kol v diferenciálu. Nejsem ale mechanik a rád si nechám poradit, čím jiným by to mohlo být.
Současně prosím o radu, pokud jsem si zničil diferák, jestli byste volili metodu repase, nebo výměny za jiný kus? A rovnou poptávám potřebné součástky, jelikož k této části vozu nic náhradního nemám (možná jen nějaké těsnění).
Ještě dodám, že auto stojí v Opavě. Pokud je tady nějaký klubový kolega z Opavy nebo okolí, byl bych rád, kdyby na to se mnou mrknul. Nebo doporučte, komu v regionu auto svěřit (servis). Nespěchám, stejně se tam dostanu až kolem vánoc nejdříve.
Pokud jsem na něco zapomněl, tak se ptejte, doplním. Za užitečné informace předem díky!
Re: diferencial 2101
Tak toto téma se ve finále diferenciálu moc netýká. Uvidíme, jestli to moje bude: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=59&t=20979
Re: Diferenciál 2101 - oprava/výměna?
V první řadě netřeba panikařit s rozbitým diferenciálem. Píšeš, že auto dlouhodobě stojí, tudíž to klidně může být zablokovaná brzda. Potom jedno kolo stojí, druhé na trávě hrabe. I když šel vůz v garáži tlačit, v momentě sešlápnutí brzdy se zadní kolo mohlo zablokovat a již nepovolit. Pokud auto kousek popojede a pak se kolo zablokuje, s oblibou to dělá odlepené obložení brzdových čelistí. Takže shodit buben a budeš chytřejší
Popisované cinknutí bylo podle mne s největší pravděpodobností od kardanového kříže - běžná věc.
Popisované cinknutí bylo podle mne s největší pravděpodobností od kardanového kříže - běžná věc.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Diferenciál 2101 - oprava/výměna?
No to by mě sice potěšilo, kdyby to bylo jen brzdou, ale ta by snad nezablokovala auto tak, že by se na zpátečku vůbec nepohnulo? Spíš bych jel a to zablokované kolo "táhnul s sebou". Ano, auto dlouhodobě stojí. Nechávám ho zajištěné klínkem s povolenou ruční brzdou.
No zkusím to omrknout a uvidím, až se za pár týdnů dostanu k autu. Každopádně díky za tip, zadní brzda je jednodušší než vytahovat dif
No zkusím to omrknout a uvidím, až se za pár týdnů dostanu k autu. Každopádně díky za tip, zadní brzda je jednodušší než vytahovat dif
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Diferenciál 2101 - oprava/výměna?
Pokial bolo druhe kolo na trave uplne v pohode. No stress zhodit bubon a uvidis
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Re: Diferenciál 2101 - oprava/výměna?
Přesně tak. Odlepené obložení z pakny dokáže kolo zablokovat tak, že s ním motor nehne ani na asfaltu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Diferenciál 2101 - oprava/výměna?
No jak říkám, to mě nenapadlo ... dával jsem to do souvislosti jedině s tou procedurou odlepování spojky. Mrknu na to až tam pojedu, snad za dva týdny, a dám vědět jak jsem pochodil.
- mušketýr
- Příspěvky: 1249
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Re: diferencial 2101
Tomuto nerozumím:Dále je třeba vědět, že zajišťovací pojistky, které drží kardanové kříže, jsou kalibrované a vyrovnává se jimi vzájemná souosost obou částí kardanu. Čili není jedno, jak se to zpátky složí!!!
Co je na nich kalibovaného?
Děkuji za osvětu.m.s:
Co je na nich kalibovaného?
Děkuji za osvětu.m.s:
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: diferencial 2101
Hmotnost .... eeeeh - kecám .... tloušťka .mušketýr píše:Zajišťovací pojistky, které drží kardanové kříže, jsou kalibrované a vyrovnává se jimi vzájemná souosost obou částí kardanu. Čili není jedno, jak se to zpátky složí!!!
Co je na nich kalibrovaného?
Když nebudou podélné osy obou kardanů proti sobě, tak kardan bude vibrovat. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: diferencial 2101
Ano, Tůma o tomto píše, včetně rozměrů pojistných segrovek. V reálu jsem se však ještě s rozdílnými segrovkami nesetkal. Tím ale netvrdím, že to tak nemůže být ... je potřeba si na to dát pozor.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: diferencial 2101
predpokladam ze od urciteho roku vyroby rozdielne podlozky netreba.....
Re: Diferenciál 2101 - oprava/výměna?
Takže -- vaši teorii se zaseklou brzdou potvrdil i jeden známý, který se s tím setkal na svém Fiatu 125p. Dnes jsem se dostal k autu, zvedl zadek ... pravé kolo se točí normálně, levé nejde dozadu otočit vůbec, dopředu se pohne jen s velkým úsilím. Sundám kolo, demontuju buben (šel celkem hladce) a světe div se, na podlahu garáže vypadlo uvolněné obložení z obou brzdových čelistí. Jinak buben se zdá být v pořádku, ale vzhledem k tomu, že druhá zadní brzda pro změnu sákne a brzdí jen náznakem, tak provedu stejně repasi zadních brzd.
Chci se zeptat -- co všechno doporučujete měnit a jaký materiál zvolit? Konkrétně -- brzdové válečky jasně, ale jaké vybrat? Ceny se liší od cca 150 Kč na lada-dily.cz až po cca 650 Kč za ATE nebo BOSCH. Vyplatí se připlatit, nebo je spolehlivá funkčnost a dobrá životnost i u těch levných? Dále čelisti/obložení -- obložení má asi 2,5 mm a je rovnoměrné. Nechat to slepit, nebo koupit čelisti nové? Opět se ceny liší v podobném rozsahu jako u válečků, s čím máte dobré zkušenosti? Co vratné pružiny -- je lépe vyměnit, nebo není potřeba řešit?
Mám zkušenosti z jiných značek, u některých když se rozebírají bubnové brzdy, vyplatí se vyměnit vše nejlépe včetně bubnů, protože se např. často deformují do oválu. Ptám se tedy, jak to chodí s Ladou? Předem díky za názory.
Chci se zeptat -- co všechno doporučujete měnit a jaký materiál zvolit? Konkrétně -- brzdové válečky jasně, ale jaké vybrat? Ceny se liší od cca 150 Kč na lada-dily.cz až po cca 650 Kč za ATE nebo BOSCH. Vyplatí se připlatit, nebo je spolehlivá funkčnost a dobrá životnost i u těch levných? Dále čelisti/obložení -- obložení má asi 2,5 mm a je rovnoměrné. Nechat to slepit, nebo koupit čelisti nové? Opět se ceny liší v podobném rozsahu jako u válečků, s čím máte dobré zkušenosti? Co vratné pružiny -- je lépe vyměnit, nebo není potřeba řešit?
Mám zkušenosti z jiných značek, u některých když se rozebírají bubnové brzdy, vyplatí se vyměnit vše nejlépe včetně bubnů, protože se např. často deformují do oválu. Ptám se tedy, jak to chodí s Ladou? Předem díky za názory.