NIVA1,6; rozvody
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 198
- Registrován: stř pro 23, 2009 14:58
- Bydliště: Nové Mesto nad Váhom
- Kontaktovat uživatele:
NIVA1,6; rozvody
Zdravim.
Mam taky problem,ze sa mi uvolnil tlmic kmitania rozv.retaze a 1 srob svojvolne opustil stanovisko a teraz odtial spliecha olej. Problem bude asi v tom sponovaku(ten rovny pritlacak vpravo hore),lebo novy srob sa mi tam nepodarilo dostat a pri pokuse ho vymontovat sa akosi priecil,az kym svojvolne nezmizol uplne. Rad by som to identifikoval.
Teraz otazky:
- da sa ta lista vymenit bez zhadzovania hlavy?
- v pripade ze hlava musi dolu,treba nastavit rozvody. Ryska na vackovke musi sediet s ryskou na malom oz.kole klukovky. Tu je ale problem,pac nemam v umysle rozoberat aj remenice s prednym krytom. Na remenici su rysky(aj nulova). Je ta vnutorna ryska na rovnakom mieste(uhol) ako niektora vonkajsia(zrejme ta nulova)?
Dik za postrehy.
Mam taky problem,ze sa mi uvolnil tlmic kmitania rozv.retaze a 1 srob svojvolne opustil stanovisko a teraz odtial spliecha olej. Problem bude asi v tom sponovaku(ten rovny pritlacak vpravo hore),lebo novy srob sa mi tam nepodarilo dostat a pri pokuse ho vymontovat sa akosi priecil,az kym svojvolne nezmizol uplne. Rad by som to identifikoval.
Teraz otazky:
- da sa ta lista vymenit bez zhadzovania hlavy?
- v pripade ze hlava musi dolu,treba nastavit rozvody. Ryska na vackovke musi sediet s ryskou na malom oz.kole klukovky. Tu je ale problem,pac nemam v umysle rozoberat aj remenice s prednym krytom. Na remenici su rysky(aj nulova). Je ta vnutorna ryska na rovnakom mieste(uhol) ako niektora vonkajsia(zrejme ta nulova)?
Dik za postrehy.
Citroen Evasion 2.1TD
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
K té druhé otázce - Ryska uvnitř nevím jaká je, ale měla by sedět s nulou na řemenici. A základní postavení je řemenice na nule a vačkové kolo na značce. Značka na vačkovém kole je z vnitřní strany hned u řetězu, někdy jsem ji přehlédnul... Je to důlek - bod asi 4mm v průměru. Osobně si nevybavuju jak moc, ale ty značky myslím spolu moc přesně nesedí, ale na kterou stranu poznáš nebo to někdo napíše.
Re: Par otazok k rozvodom
zdravim, mam otazku, s akych motorov (lada) inych pasuje vačkový hriadeľ ako je lada niva 1,6 (2121)
dakujem
dakujem
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Par otazok k rozvodom
Vačkové hřídele jsou u motorů 1200 (2101), 1300 (21011, 2105), 1500 (2103), 1600 (2106) stejné.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Par otazok k rozvodom
vrela vďaka
Re: 1,6; rozvody; NIVA
Ahoj chlapi, potřeboval bych prosím trochu helfnout narychlo. Měli jsme sundanou hlavu na 1600 kvůli těsnění pod hlavou, ryska na řemenici kliky byla nastavená na rysku úplně vlevo na prsách - 10°. Vyčetl jsem tady, že má být právě úplně vpravo na 0°. Tak jsme ji dali úplně vpravo, na vačce důlek proti nálitku a složili. Auto točí a ani náznak nastartování, prostě nechytne a jen to střílí z karbece ven. Je v tom Ozon 2107 a rozdělovač s podtlakem. Musí se při tomto zásahu do rozvodů nějak přenastavit rozdělovač? zaslechl jsem něco o pootočení palce o 180°?
Na druhou stranu ale zase čtu, že by měl být předstih 5°, ale tomu odpovídá prostřední ryska na prsách, tak jak to tedy je? nebo pletu jabka s hruškama? nebo mám dát rysku na 0° (úplně vpravo) a pak nastavit předstih 5° na rozdělovači? je po tomhle zásahu do rozvodů nutné ten předstih na rozdělovači přenastavit? s tím nastavením předstihu na rozdělovači si zatím nevím moc rady ...
Přiznám se ale, že karbec je špatný, je křivý a prostě prosakuje benzín mezi těsněním spodní a prostřední části a odněkud nám chčije pořád benzín do druhé komory. Nicméně i s tímhle karbecem to před sundáním hlavy jelo (sice jakž takž přijatelně to jelo jen s téměř zavřeným sytičem, ale jelo) takže nejdřív je potřeba vyřešit problém rozvody/zapalování a pak sehnat lepší karbec.
Chtěl bych to řešit zítra odpoledne, tak bych byl rád, kdyby mi někdo zkusil helfnout. Je tu o rozdělovačích mnoho napsáno, hledal jsem dost, ale to zapalování není zrovna moje silná stránka. Nejsem si jistý, jaká je vazba mezi zapalováním a tím přenastavením rozvodů ...
děkuji moc, ahoj Ondra
Na druhou stranu ale zase čtu, že by měl být předstih 5°, ale tomu odpovídá prostřední ryska na prsách, tak jak to tedy je? nebo pletu jabka s hruškama? nebo mám dát rysku na 0° (úplně vpravo) a pak nastavit předstih 5° na rozdělovači? je po tomhle zásahu do rozvodů nutné ten předstih na rozdělovači přenastavit? s tím nastavením předstihu na rozdělovači si zatím nevím moc rady ...
Přiznám se ale, že karbec je špatný, je křivý a prostě prosakuje benzín mezi těsněním spodní a prostřední části a odněkud nám chčije pořád benzín do druhé komory. Nicméně i s tímhle karbecem to před sundáním hlavy jelo (sice jakž takž přijatelně to jelo jen s téměř zavřeným sytičem, ale jelo) takže nejdřív je potřeba vyřešit problém rozvody/zapalování a pak sehnat lepší karbec.
Chtěl bych to řešit zítra odpoledne, tak bych byl rád, kdyby mi někdo zkusil helfnout. Je tu o rozdělovačích mnoho napsáno, hledal jsem dost, ale to zapalování není zrovna moje silná stránka. Nejsem si jistý, jaká je vazba mezi zapalováním a tím přenastavením rozvodů ...
děkuji moc, ahoj Ondra
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
Re: 1,6; rozvody; NIVA
rozvod nastavit na rysku 5stupnov a nastavit "na iskru". Ak si to spravil na 10stupnov nic sa nedeje, to by strielanie do sania nesposobilo. To je prave tym pretocenim o 180stupnov. Rychle riesenie? Vymenit kable 1 a 4 a takisto 2 a 3. Je to trochu prasacina, preto je lepsie to nastavit to znovu na znacku(tentokrat mozes tych 5), zhodit viko rozdelovaca, povytiahnut rozdelovac, pretocit palec o 180stupnov a zasunut rozdelovac spat. Samozrejme znovu nastavit presne na iskru....
A samozrejme po nastartovani pouzit stroboskop a doladit predstih na 5-7 stupnov na volnobehu.
A samozrejme po nastartovani pouzit stroboskop a doladit predstih na 5-7 stupnov na volnobehu.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: 1,6; rozvody; NIVA
Moc děkuji, auto jede po roce konečně pořádně, teda nemám srovnání. Nevím vlastně jak má pořádně Niva jet, ale je to nebe a dudy. Přehodili jsme ten rozdělovač o 180°, podle sluchu to pomalu ladili normálně bez stroboskopu a odladili jsme to myslím na přijatelnou úroveň. Nakonec jsem repásnul i karbec a jede .... byla nastavena moc vysoká hladina. Díky radám od Marka, co jsem tu vyčetl na foru jsem nastavil 28mm a už je to dobré. Dolů jak je to prohnuté jsem narval tři těsnění a taky neteče .... super.
Jen jsme si nevšimli, že vypadl káblík od snímače vody a protože byl špatný termostat, tak jsme tam dali holou trubku. Mysleli jsme, že se to pomalu zahřívá, tak to nic neukazuje, ale auto už dávno vařilo na max .... Brácha dal málo vody nebo respektive dolil expanzku, ale ta voda se do okruhu prakticky vůbec nedostala, furt to bylo v expanzce studené. Doufám, že zas neprdlo těsnění nebo hlava nebo něco .... zítra zjistím situaci
kolik ten motor snese? když jsem to zapojil, tak to bylo v červeném poli ... jezdili jsme max deset minut
Jen jsme si nevšimli, že vypadl káblík od snímače vody a protože byl špatný termostat, tak jsme tam dali holou trubku. Mysleli jsme, že se to pomalu zahřívá, tak to nic neukazuje, ale auto už dávno vařilo na max .... Brácha dal málo vody nebo respektive dolil expanzku, ale ta voda se do okruhu prakticky vůbec nedostala, furt to bylo v expanzce studené. Doufám, že zas neprdlo těsnění nebo hlava nebo něco .... zítra zjistím situaci
kolik ten motor snese? když jsem to zapojil, tak to bylo v červeném poli ... jezdili jsme max deset minut
Jedna trialová Vitara na baterky a jedna děravá Nivka na benzín s fáčkovým karbecem!
Re: 1,6; rozvody; NIVA
nuz..... prehrievanie nie je zrovna dobre, hlava sa zvykne skrutit pomerne rychlo, snad ste mali stastie. Max 10 minut by nemal byt problem, najhorsie je , ze lokalne uz moze byt teplota daleko vyssia, taktisto olej uz v tu dobu ma omnoho viac stupnov.... Ak sa nieco stalo, ono sa to prejavi(zvysena spotreba oleja, ci vody, nepravidelny chod...), netreba vsak hned malovat certa na stenu
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4