Přizvednutí nivy

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
wwwwenca
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od wwwwenca »

Majo díky za reakci:-)

Jinak o prohnutí zadní nápravy a pak dalším prohnutí následkem vaření jsem četl.
Taky jsem se dočetl, že by na to měla být nějaká masivní konstrukce do které by se měla náprava upnout aby se právě nezohla.
No upřímně si myslím, že pokud to jakkoli upneš, budeš to vařit nějak bez rozmyslu a stáhne se tak ta kostrukce to udrží v rovině ale když to pak sundáš, jak jak bude napružená, stejně se bude ohybat, jak to budeš povolovat.
Já si vyrobil jenom taková měřítka abych zjistil, zda je ohlá a nebo zda se ohla.

Na vystužení jsem použil jakl 60x60x40mm uřízlý a nasazený až skoro ke sváru nápravy. Nejdřív jsem navařil jakl u kola (na zesílené místo, kde předtím seděla miska na pružiny) a pak jsem jej navařil u diferáku. Pak jsem navařil ten most přes diferák nad tím "odvzdušňovákem". Všechny tyhle sváry jsem dukladně provářel protože tam bych řekl, že se to nemá úplně moc kam hnout.
Strany nápravy (Od diffu ke kolům) jsem pak vařil bodově (protože tam zkroucení hrozí podle me nejvíc). Každý svár co 4 cm a vždycky jsem nabodoval a pak hned znova na druhé straně (jako na té samé straně nápravy ale jakoby na proti sobě).
Každý svár jsem nechal úplně vychladnout - i několik hodin. Prostě jsem si vždycky udělal 4 sváry (dva na každé straně nápravy proti sobě) před koncem práce v dílně a šel pryč. Tu nápravu jsem vařil takhle asi týden.
No a výsledek? Ale měřiděl se neohla, poloosy se točí hezky volně.. No já myslím, že je to ok..
Přílohy
IMG_2356.JPG
IMG_2341.JPG
IMG_2340.JPG
IMG_2339.JPG
IMG_2331.JPG
RIKIJAN
Příspěvky: 374
Registrován: pon črc 05, 2010 18:55
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od RIKIJAN »

když už dělaš takové upravy vykašli se na kratké kosty a pandhajtku a udělej 3bodové zavěšení naprav pak ten zadek bude fungovat v terenu líp a pokud ten 3 bod udělaš dobře tak budeš mát o 3 věči mín co mužeš ohnout a zlomit :)

a bojím se že ten přoštředek okolo diffu udělaš moc vysoky a to jestli se to ohlo nepožnaš jestli se osi toči kdyby se netočily tak už bys jí musel mít jak rohlik ale podle toho jak jdou poloosy vyndat ven a jestli se neděla dražka na poloose ale to zjištís auž s tím budeš jezdit

chci se zeptat kolik jsi najezdil s nivou v terenu než jsi šel do techto uprav

jinak chválím že je někdo kdo se toho taky nebojí
Lada Niva 1.7i GM praktik rok 1997 offroad
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od Majo »

Ja som pri vareni zvolil metodu predpruzenia do Acka, uchytil to do vyrobeneho uchytu zo 160ky Ucka a varil dost hlava nehlava. Ovsem moja naprava bola ohnuta tak, ze pri vlozeni polos bez difu bola jedna o 2 cm vyssie ako druha, takze bez uchytenia by som to nezrovnal.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
wwwwenca
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od wwwwenca »

RIKIJAN:

Jojo, o třetím bodě jsem hodně uvažoval.
No teď už jsem si udělal stavitelného panharda takže tuhle úpravu přesunu na neurčito.
Ale asi máš pravdu, smysl to má.

Proč myslíš, že je vysoký? Je cca 3 cm nad vrcholem toho prostředka.
Jinak zadek je o 10 cm výš takže prostoru tam bude dost.
A jak píšeš, poznám až s tím něco najezdím..

Kolik jsem najezdil s Nivou? Kam tou otázkou míříš? :-)
Těžko měřit. Mám jí asi 2 roky a používám jí jako dailynu takže někdy i 4x do týdne hoďka a půl relaxu po terénech v okolí, jindy jsem byl jen jednou. Občas akce s kamarády co mají jiné OFFy, ATV, motorky..
Jak jsem říkal, mám jí na denní takže žádný velký extrém s ní nejezdím.
Co se týče zkušeností, extra hodně jich nemám. Jezdil jsem v terénu na motorkách, ATV, jinými OFFy, náklaďáky - teď jedu za týden do Jižní Afriky jezdit OFF s MANem - takže mám spíš takový obecný rozhled ale v ničem extra nevynikám.
Úplně zelenáč nejsem ale řekl bych, že většina lidí na tomhle foru a drtivá většina na například OFFROAD fóru je o mnoho zkušenějších než já.
Takže na tvou otázku nemůžu přímo odpovědět ale když něco dělám, dělám to pořádně. Takže jsem se nedostatky praxe snažil alespoň z části doplnit teorií. Hodně jsem toho prostudoval včetně zahraničních stránek o Nivách a teorii ověřoval v praxi - i co se týče konstrukce a následného zvedání..

A díky za pochvalu!
Uživatelský avatar
wwwwenca
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od wwwwenca »

Majo:

To je dobrá taktika to předpružit..
Možná by ještě šlo to vařit přímo na prostředku (tím by se mělo zamezit ohnutí nahotu a dolů, odklony) a rovnou na obou stranách (tím by se mělo zamezit ohybu dopředu a dozadu, sbíhavost).
A nebo rovnou udělat výztuhu nahoře a i dole...
No nevím, každopádně podám report, jak to funguje.
Akorát řeším podložky nad zadní pružiny a auto už bude hotové.
RIKIJAN
Příspěvky: 374
Registrován: pon črc 05, 2010 18:55
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od RIKIJAN »

na podložky se vykašly kup prodloužené pružiny za tu cenu jsou v pohodě a nebudes muset řesit nějaky vypadaváni z podložek a bude to líp fungovat

a nevím jestli v tehlech upravách to bude na denní jezdění mě osobně to nevádí kdybych jí měl v plynu tak s ní taky jezdím všude :)
Lada Niva 1.7i GM praktik rok 1997 offroad
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
Uživatelský avatar
wwwwenca
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od wwwwenca »

RIKIJAN:
No dneska jsem na ně byl koupit materiál takže už je použiju. Třeba je časem vyhodím.
Budou mít jen 5 cm protože 5 cm jsem nandal dole na nápravě pod misku a 5cm bude na podložce.

Bývaly časy kdy jsem najezdil docela hodně. Teď už tolik nejezdím, resp. každý ráno do práce cca 15 km a pak co potřebuju, relativně okolo komína. Málo kdy jezdím nějakou dálku.
No tak na krátký trasy se to nějak poddá a na dlouhý? Bud pojedu jiným autem nebo když se s tím bude dát jet něco málo přes kilo, budu spokojenej..

A já plyn mám...:-) Nechával jsem ho do ní dělat novej.
Bez LPG je to šílený...:)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od Majo »

Ja som tiez daval podlozky, potom som ich vybral a dal dlhe pruziny a ked si sadli dal som este aj k nim naspat podlozky :-D
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
martas
Příspěvky: 507
Registrován: stř říj 22, 2008 19:47
Bydliště: Vysočina-Lukavec

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od martas »

RIKIJAN píše:když už dělaš takové upravy vykašli se na kratké kosty a pandhajtku a udělej 3bodové zavěšení naprav pak ten zadek bude fungovat v terenu líp a pokud ten 3 bod udělaš dobře tak budeš mát o 3 věči mín co mužeš ohnout a zlomit :)

a bojím se že ten přoštředek okolo diffu udělaš moc vysoky a to jestli se to ohlo nepožnaš jestli se osi toči kdyby se netočily tak už bys jí musel mít jak rohlik ale podle toho jak jdou poloosy vyndat ven a jestli se neděla dražka na poloose ale to zjištís auž s tím budeš jezdit

chci se zeptat kolik jsi najezdil s nivou v terenu než jsi šel do techto uprav

jinak chválím že je někdo kdo se toho taky nebojí
Riki zeptal bych se trošku jinak, o tom tříbodu přemýšlím taky, připravuji také zesílenou nápravu a výrobu jiných kostí na jiné silentbloky, stím, že bych možná udělal tříbod... Víš jak to bylo letos v Rumunsku... Jde mi jen oto jak se bude auto chovat při silničních přesunech? V terénu je to jasné, bude to plus... Jde o to z čeho použít kulový čep? Jak to máš na té ávii a jak se to chová na silnici?
Wenco s těma perama mají pravdu stále vypadávají, v Rumunsku jsem je nandal asi dvakrát a pak už jsem to neřešil a jezdil. Po víkendu jsou zase venku, už se těším až budemmít ty prodloužený ...
Přílohy
Usilennaya_balka_mosta_s_A-obrazny-2930.jpg
Usilennaya_balka_mosta_s_A-obrazny-2930.jpg (13.38 KiB) Zobrazeno 1076 x
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
RIKIJAN
Příspěvky: 374
Registrován: pon črc 05, 2010 18:55
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od RIKIJAN »

s tou avii a 11 to nejde srovnavat to je uplně jini auto ale

podle mně se to bude chovat líp protože budou měnší vule jak to bude na mín silenblokách a nebude to moct ta naprava putovat do stran já s avii najel zatím cca 20km tak to nemužu porovnat
Lada Niva 1.7i GM praktik rok 1997 offroad
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od Majo »

Tiez si myslim, ze na ceste to bude lepsie, co sa tyka plavania. Horsie to bude mozno akurat v zakrutach, ze by sa to mohlo viac naklanat, strati to trosku na tuhosti, ale to pri normalnej jazde nepostrehnes. Keby som to robil(co som mal v plane, kym som nespravil skrutne kratke tyce), tak by som ten cep hooodne dimenzoval(rozhodne by som nedoporucoval zigulacky/nivacky).
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
RIKIJAN
Příspěvky: 374
Registrován: pon črc 05, 2010 18:55
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od RIKIJAN »

s tím čepem na třetím bodu koukni na ty fotky jak jsem to fotil u avie tak to má poctive jak ty jekly co držej čep tak samotní čep je dost silnej jak je vidět na fotkách
Lada Niva 1.7i GM praktik rok 1997 offroad
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
Uživatelský avatar
wwwwenca
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od wwwwenca »

MAJO: No, vypadá to tak, že pujdu v tvých stopách...:-D Udělam to jako ty... Když už se vyrábějí tak je tam dám dle rád přítomných dám časem dlouhý pružiny.. No pak to tam vrazím všechno..:-D

MARTAS: Viděl jsem to udělané nejen z čepu ale ze silentbloku.. Určitě jste viděli také. Příjde mi to docela praktické, středem silentbloku prochází závitnice toho dvouramene do "A" od držáků původních krátkých kostí. Je to stažené a stlačné dvěma podložkami a siláč drží na nápravnici v takové objímce..
Ale říkám si, při jízdě v zatáčce přece musí za zadní náprava o dost vychylovat.. Předtím to panhard moc nepustil ale takhle jsou tam 2 silentbloky které podléhají velké páce - tím se prodlužuje na konci dráha tý vůle..

No pánove obecně - normálně vyčůraně počkám na vás, až si to vyzkoušíte a opacnu to...
Co to udělá, když se s tím flákne do obrubáku bokem..? Takhle človek vymení panharda a jede dál ale kde povolí tohle?
Jak to vypadá na té Avii? To by mě zajímalo.

A promintě za pozdní reakci. Chcípám doma na rýmičku...
Uživatelský avatar
wwwwenca
Příspěvky: 114
Registrován: čtv říj 03, 2013 22:30
Bydliště: Praha - západ

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od wwwwenca »

Bylo třeba také upravit tyče to zpevňují pozici předná nápravy jelikož je náprava o 6 cm níže.
Takže jsem to vyřešil prodloužením tyče pevnostní závitnicí M20 a dvěma šílenýma matkama.
Mělo by to držet.
Přílohy
IMG_2391.JPG
IMG_2390.JPG
IMG_2388.JPG
RIKIJAN
Příspěvky: 374
Registrován: pon črc 05, 2010 18:55
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: Přizvednutí nivy

Příspěvek od RIKIJAN »

Lada Niva 1.7i GM praktik rok 1997 offroad
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“