Potřebuji poradit

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Kamil Teplárek
Příspěvky: 162
Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
Kontaktovat uživatele:

Potřebuji poradit

Příspěvek od Kamil Teplárek »

Pánové odborníci.
Potřebuji poradit při výbrusu válců,co všechno je nutné nechat přebrosit.Musím nechat přebrousit i kliku,nebo dát jen šálky.Nebo to dát původní.Co ojnice.Písty nové,nebo jen kroužky na výbrus.Co úhlování ojnic atd.
Prosím jen o odborné stanovisko(jenom ať do toho nemusím investovat jako za nové auto.)
LAĎA 2102(1992-2002)LAĎA 2104 (Ivan)(2002-) a taky modrá Laďa 2101 (Nataša)
Deli
Příspěvky: 85
Registrován: úte čer 01, 2004 12:37
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Potřebuji poradit

Příspěvek od Deli »

Kamil Teplárek píše:Pánové odborníci.
Potřebuji poradit při výbrusu válců,co všechno je nutné nechat přebrosit.Musím nechat přebrousit i kliku,nebo dát jen šálky.Nebo to dát původní.Co ojnice.Písty nové,nebo jen kroužky na výbrus.Co úhlování ojnic atd.
Prosím jen o odborné stanovisko(jenom ať do toho nemusím investovat jako za nové auto.)

Nove pisty(podle rozmeru, na ktery bylo provedeno prebrouseni), odpovidajici pistni krouzky. Saly nove. Kliku podle potreby prebrousit, vyvazit. Sjednotit hmotnost pistu a ojnic.
Deli
marty
Příspěvky: 122
Registrován: ned říj 17, 2004 19:37
Bydliště: kosoř

Příspěvek od marty »

jenom bych trochu doplnil kliku nabrousit jinak většinou brzo umře vyskoušeno. ojnice vyuhlovat vyvážit pak knim dovážit písty. když už si budeš hrát s ojnicema tak je dobrý je vyleštit ale není nutný. srovnat hlavu zabrousit ventily.
Marek
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Kamile, v prvé řadě je třeba rozlišit dva základní pojmy - výbrus bloku (válců) a výbrus kliky. To jsou dva na sobě nezávislé úkony, které lze provést i nezávisle na sobě. Například já mám válce přebroušené už podruhé, zatímco klika je stále originál.

Při výbrusu válců se jmenovitý rozměr (průměr) zvětšuje na výbrusový (podle opotřebení se volí I., II. nebo III. výbrus) a po této operaci je VŽDY NUTNÉ použít písty a pístní kroužky daného výbrusu!!! Ostatní části motoru mohou zůstat původní.

Při výbrusu klikového hřídele se jmenovité průměry hlavních a ojničních čepů zmenšují na výbrusové - opět podle stupně opotřebení a ovality. Potom je VŽDY NUTNÉ použít ložiska (šály) určené danému výbrusu.

Osobně výbrus kliky též nedoporučuju, navíc to není většinou nutné, protože klika je velmi kvalitně kalená a zpravidla vydrží nemožné (mám na klice 340.000 km a je původní, ovalita je do 0,02 mm, což je parametr nové kliky).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9322
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Jen bych doplnil, že při výbrusu válců je dobré si písty sehnat předem a nechat blok přebrousit přesně podle pístů. Písty označit dle válců, aby se to pak nepopletlo.
Samozřejmě je nutné si nejprve změřit, na kolik bude potřeba brousit a až pak kupovat písty a provézt samotný vůbrus.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3739
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

Doplním je to že písty musíš mít před výbrusem. bez nich ti výbrus oodmítnou udělat. osobně jsem dělal toto. mimo převrtání motoru jsem dělal výbrus motoru, srovnání dosedací plochy bloku k tomu jsem srovnal i hlavu. zafrezoval ventily, dál samozřejmě jsem dával nové písty na patřičný průměr, nové pístní kroužky a samozřejmě nové šály na ojnice i na kliku. toť vše. kliku jsem nechal původní bez přebrusu. to je asi to co budeš dělat ty. já dával nové obě vačky vyměnil jsem i kluzná ložiska pod malou vačkou, novou tyč palivového čerpadla, nový pastorek náhonu rozdělovače a komplet nové rozvody ( vřele doporučuji ) Písty jsem dovážil na 1 g ojniice na 1 g a následně po sestavení znovu dovážil komplet sestavy na 1 g. to je asi vše. Celý tento špás i s pár dalšíma vychytávkama mě přišel kolem 10 000 plus mínus litr.. Nepočítám další problémy které následně nastaly.... :(
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

este k piestom - davam robit vybrusy stale tej istej firme a teraz naposledy sa ma uz pytali, ze kde zhanam tie ceske piesty(METAZ). Ze vraj su neporovnatelne kvalitnejsie nez Ruske. Ak mam toho mechanika citovat, hovoril asi toto: ,,Tie ruske su uplne strasne. Nevadilo by, ze su pracovane len nahrubo, ani to, ze zo styroch ma kazdy trochu iny priemer, ale to, ze nie su okruhle, ale ovalne, to uz vadi! My totiz nevieme vybrusovat elipsu!"
A vraj METAZ su natolko rozmerovo presne, ze nepotrebuju zvlast oznacit, ktory piest do ktoreho valca. Ja mam 80,0 a udajne su vsetky 4 skutocne rozmeru 80,000!
Nerad robim METAZu reklamu, nechcu mi totiz prezradit, kde mam zohnat piestne capy, vsetky ruske su totiz do nich male :twisted:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Kamil Teplárek
Příspěvky: 162
Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kamil Teplárek »

Vážení pánové.
Moc díky za vaše rady.Mněl jsem v úmyslu jen udělat výbrus společně s písty.Proto jsem se obrátil na mechanika,a ten mi sdělil,udělat výbrus+písty+výbrus kliky+šály+vyuhlování kliky+vyvážení +zarovnání bloku+zarovnání hlavy+rozvody+ventily.
Podle vaších rad udělám výbrus včetně zarovnání bloku (2500 Kč)+písty ( á 160 Kč)+kroužky-zarovnání hlavy (300 Kč) zabroušení ventilů+rozvody+šály.
Doufám že to bude stačit,a nebude to tak cenově nedostupné..

Májo
písty jsou prý mirně elipsovité (podle Tůmy z roku 1978) Nechápu to,ale je to psáno :shock:
LAĎA 2102(1992-2002)LAĎA 2104 (Ivan)(2002-) a taky modrá Laďa 2101 (Nataša)
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

Pátrač píše: a komplet nové rozvody ( vřele doporučuji )

Jinak to nejde,ale mě vydržel z fungl nových rozvodů akorát řetěz a ozubené kolo na klice :( U napínací lišty řetězu upadla taková ta spona co na ní tlačí napínák řetězu,takže řetěz jak kmital tak rozcupoval i tlumič kmitů řetězu a při výměně se ukázalo že ozubené kolo na vačce má vůli v usazení.Mám tam zase nové,ale někde 12 let staré nepoužité.Zaplaťpánbůh...Jinak ty napínací lišty to je zoufalství... :roll:
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

ktěm pístům.. písty musí být elipsovitého tvaru (kvůli tepelné roztažnosti) a také jsou (v osovém řezu) licho běžníkového tvaru (přesně by se dalo říct dva lichoběžníky na sobě, jedes věčím sklonem nižšího profilu a druhý s malým skklonem a vysokého profilu.. vypadá to jako chaloupka s uřízlou střechou a šikmými - "rozčaplými" stěnamy.. samozžejmě bez komínu..:wink: )
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3739
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

No hlavně si dej kvalitní kroužky. Já teda osobně s tím nemám tolik zkušeností stavěl jsem jen neden motor viz jinde ale když jsem porovnával kvalitu kroužků polských a německých je to nesrovnatelný rozdíl tedy nedával bych ani polské, ani ruské nýbrž německé Goetze
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

uvidéme co moje odvaha a čas udělaj.. když vidim jak se trápíš s tim tvim motůrkem, tak mam docela strach..
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“