Marku, také jsem tuto záměnu lamel několikrát provedl a vždy bez problému. Ovšem výjimka potvrzující pravidlo na mne bohužel jednou kápla, spojka nevypnula ani při seřízení "na hulváta", lamela si zasmrděla a nakonec to šlo opět všechno rozdělat, na lamele výrazná stopa od opření o vyběhaný setrvačník ... takže šla i lamela dopryč. Jojo, to už je ale pěkná řádka let, to jsem dělal ještě na ulici před barákem . Tudíž za mne pouze poučka ... vše kontrolovat a nic nepodcenit
Ano, též jsem nechal dělat poslední dvě převodovky mechanikům. Já to dělával na parkovišti vždycky dva dny a oni to mají i s mým opruzováním za 4 hodiny . Navíc to dělají jako lidi, neplazí se pod autem v prachu parkoviště jako mouční červi a člověk si ještě pokecá a zavtipkuje. . Ale v životě se má prý zkusit všechno .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
No tak ja to este skusim, mam v sobotu volno.
Mam garaz, sice nevytapenou ale to doriesim petrikom alebo elekrikov. Garaz je postavena pre suzuki swift, ale tak-tak sa tam zmesti aj lada.
Inak sudruhovia v rusku to skomplikovali. K tym dvom 19kam je pristupú ako ku peniazom. Oni su tam nejake plechove (2mm plech) uchyty a vdaka nim sa tam neda dostat klucom.
Ušetrime korunu, nech to stojí milión. Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Nebo Ti poradím lepší vychytávku . Sundej z převodovky zadní příčný nosník, převodovku zatlač heverem nahoru, co půjde a na ty vrchní šrouby příruby se dostaneš z motorového prostoru plochým klíčem.
Dělal jsem to tak celé roky. Vyměnit spojku na Ladě v podmínkách garáže lze za tři hodiny s jednou rukou v řiti .
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)
corsair píše:Ked sa mi to podari dat dole co mam robit?
Vymenit spojku? odsrobovat pritlacak, vytiahnut lamelu, skontrolovat zotrvacnik (ak v nom budu ryhy, dat ho jemne stiahnut), nasadit novu lamelu (ale pozor, spravne ju otoc, zapamataj-odfot si ako bola nasadena stara lamela), nasad novy pritlacak, vystred lamelu a nahod prevodovku.
Lamela opačně dát nejde. Ten náboj je z jedné strany tak dlouhý, že se opře a obložení nedosedne na třecí plochu.
K tomu, abys mohl vyměnit spojku, musíš demontovat první díl výfukového potrubí a kardan. Kardan stačí pouze hodit stranou, nemusí se celý sundávat. Ale protože jsou kolem něho lana ruční brzdy a jiné blbiny, radši jsem i kardan vždycky vyhodil celý ven.
Pak se musí demontovat převodovka. Drží na čtyřech šroubech v bloku, pak plechový kryt setrvačníku (šestky šroubky) a příčný nosník vzadu. Náhon tachometru a spojkový váleček dolů, ukostřovací vodič dolů a kvaltpáku dolů, včetně toho plastu kolem, co drží v podlaze na čtyřech křížových šroubech.
Pak mohutný trh směrem vzad a převodovka vypadne ven.
Potom po obvodu přítlačného kotouče povolit šrouby M8 a přítlačák s lamelou vypadnou dolů. Doporučuju vyměnit ložisko ve středu setrvačníku. Stojí pade- a je klid.
Při povolování přítlačného kotouče (štítu spojky) se musí pootáčet motorem, aby ses dostal na všechny šrouby okolo. Doporučuji proto demontovat svíčky, lépe se pak motorem točí. A mělo by se motorem točit ve směru jeho otáčení, čili pokud se motor točí vpravo, setrvačníkem se otáčí doleva (jakoby proti směru hodin).
Montáž je prakticky shodná s demontáží v opačném pořadí. Jediná změna - lamela se před dotažením štítu musí vystředit, jak tu už kluci psali, a štít spojky se dotahuje křížem, aby se nešponoval.
Pokud budeš měnit i ložisko vypínání spojky, což doporučuju, pak to drží ve spojkovém koši na pružině ve tvaru omega a abys to bezpečně a spolehlivě vyměnil, musíš vytrhnout páku vypínání spojky z kloubu. To se dělá vcelku jednoduše - zvenčí se za ni škubne směrem ven koše a ona vyskočí.
Ložisko vypínání spojky se nemusí měnit, pokud vyloženě nedře. Ale každopádně ho doporučuju namazat. To se musí srazit z domečku, na kterém sedí, posléze vzniklou mezerou namazat a narazit zpátky na domeček. Nic na tom není, je to kovářská práce, ostatně jako vše na Ladě.
Naposledy upravil(a) Marek dne pát říj 31, 2014 12:33, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)
Poznam par ludi, ktori ju dokazali otocit opacne a potom sa divili, takze bacha na to, poskladat sa to da, ale fungovat nebude a cely proces opakovat nie je bohvieco.
Ty horní šrouby, když jsou na nich ještě originální montážní oka, jsou docela jedlé. Ale jak už psali kluci, všechno jde. Já mám nejradši způsob ráčnový ořech-kloub-tři dlouhé prodlužováky a dělat to z pod auta Pak to jde jak po másle.
Preco nedavat a co tam mam dat podlozky? Inak islo to racnou klbom a dvomi predlzovakmi zospodu vsetko. Zvrchu len jeden starterovy srob.
Inak prevodovka uz je dole lamela je tenka ako papier nova lemela sa uz tesi do roboty. a islo to aj bez demontaze vyfuku.
Ale bez Vas by som to nezvladol (ani nezacal). Dal by som to niekomu kto to vie robit. Ale takisto bez znameho, ktory mi poskytol dokonca dielnu s jamou a auto tam teraz stoji a spinka. Ja sa vyspim tiez a idem pokracovat. Este tie gumicky (hardy ci ako) su dotrhane
Ušetrime korunu, nech to stojí milión. Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD