Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího auta
Moderátor: Moderátoři
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Srazit pilníkem náběžné hrany destiček
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Mi desky po jedne rozborce zacaly piskat, pak sem vymenil desky za ty s antivibracnim "polstarkem", bylo nejakou dobu ticho, pak zacalo zase piskat, ale vyrazne mene nez pred vymenout a ted to piskani zase ubyva (ze by s chladnejsim pocasim?). Prisly mi nove tycky a pruzinky z konevky, ale davat je tam bude asi az Vasator
VAZ 2104 1.3 1989
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10557
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Mě prý taky pískají destičky, aspoň tak pravil Pátrač na výletě Maďarskem. Ale já tedy nic neslyšel (asi proto, že jsem si delší dobu nečistil uši , nebo už přestávám slyšet ).
Standartně kontroluju brzdy cca 1x za 2 měsíce, přitom zabýbu s prasátky, destičky očistím a případně doplním na styčnou plochu brzdič - destička trochu měděnky.
Tyčinky vezmu trochu drátěnkou, máznu měděnkou a jdou zpátky. L.
Standartně kontroluju brzdy cca 1x za 2 měsíce, přitom zabýbu s prasátky, destičky očistím a případně doplním na styčnou plochu brzdič - destička trochu měděnky.
Tyčinky vezmu trochu drátěnkou, máznu měděnkou a jdou zpátky. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10557
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Tomass píše:Kdybych hodnotil destičky jako nejhorší JEN podle pískání, tak nejhorší byly vždycky ze značkového servisu Lada tak kolem let 1981-1998.
Tam se ještě mohl někdy vyskytovat socialistický český garážový falzifikát (který si nosili mechanici zřejmě sami do práce), o kterém jsem tady už někde psal, případně příšerná druhovýroba typu Autoprima (oblíbený low-end taxikářů za nízkou cenu). Pískaly nejvíc. Kromě toho konkrétně Autoprima opotřebovávala výrazně víc kotouče. Naštěstí snad už neexistuje. Klidně může být na trhu i něco daleko horšího.
Druhý pořadí současný z Autolady.cz Pískají jen občas a jen při brždění krátce před zastavením. Za jízdy samovolně nepískají.
Třetí pořadí azbestový Osinek (dnešní Ferodo) Při brždění nepískaly vůbec. Ze všech ohledů bývaly vlastně nejlepší. Občas za jízdy si nahodile pískly. Pomohlo mžikové prudší brždění a rychlé uvolnění pedálu. Nevím jestli šlo nějaké prasátko ztuha, nebo ne, možné to je. Táta tvrdil, že je to "uvolněný" vlákno z destičky. Spíš bych se s pozdějšími zkušenostmi přikláněl k horší funkci prasátek, protože pískání připomínalo soustružení s tupým nožem. A na 21043 ty samý destičky Osinek (samozřejmě nový, ale ze stejné doby), ale o dost uleželejší zase nepískaly vůbec. Určitě je největší souvislost pískání s náběžnou hranou a materiálem (spíš celkovou směsí destičky). A do tý směsi nevidíme.
Kdybych hodnotil brzdný účinek, tak azbestový Osinek a současný Autolada mohou být na stejné velmi dobré úrovni.
Ty dřívější destičky ze značkového servisu Lada brzdily trochu hlučně a i míň brzdily. Byla to zároveň doba, kdy si mechanik nový destičky co vyfasoval dal na svoje auto a místo nových namontoval trochu ježděný. Tak to srovnání není úplně objektivní. Místo nových destiček na 2101 táta dostal tak s 80% obložením ani nemrknul..... Na 21043 zase za originální (zhruba 50%ní) dostal nové ty soustavně pískací, který se z psychických důvodů asi za 2 měsíce rovnou vyhodily a daly ze zásob odskoušený azbesťáky Osinek.
Nový současný bezazbestový Feroda nemám vyzkoušený vůbec. Mělo by to být podle dřívějších zkušenností zřejmě to nejlepší, co se dá za normální cenu (i když vyšší, než ruský desky) koupit. Když došly Osinkový zásoby, tak jsem dal ruský destičky z Autolady z Koněvky.
Viděl jsem na netu videa z destrukčních testů brzdový destiček. Zhruba po 3.-5. prudším zabrždění horší obložení už shořelo. Bál bych se jít v dnešní době i do novýho nalepení obložení, pokud bych bezpečně neznal jeho původ. Nikdy člověk neví na co trefí a to že to bude spíš horší, než lepší, je skoro jisté. Ten kousek silnýho plechu na kterým se šetří, nestojí prakticky nic..... Dříve výměnu obložení prováděl výhradně Osinek ve svých sběrnách, nebo výměnným způsobem, tam jistota byla. Kdyby nalepovalo dnes Ferodo, tak bych váhal stejně. Ne kvuli kvalitě obložení, ale proto, že i ten plech se taky opotřebovává a otlačuje v ploše u prasátka. Proto repas nebude mít kvalitu nový destičky i s kvalitním obkladem.
Jaykee, na jakou značku destiček teda vlastně jezdíš ?
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10557
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Téma v rámci možností rozděleno. L.Jaykee píše:Tak to ti vážně nepovím, to snad ani krom chemického rozboru nezjistím.tomass píše:Jaykee, na jakou značku destiček teda vlastně jezdíš ?
Já se tomu zatím jen směju. Na skladě byly věci ze dvou aut a tak jsem se snažil vybrat to nejlepší, tudíž ani nejsem schopný říct, kde bude pravděpodobně chyba. To až časem, až něco vyměním.
Válečky se tváří že chodí, než jsem dával destičky, vše jsem očistil a namazal měděnkou, zkrátka standartní postup.
Proto jsem se i smál hned jak začali pískat, no spíš řvát, protože to bylo až po mém chlubení o neprůstřelném postupu...
Jak psal Vašátor, brzdí to? Brzdí a tak na to zatím kašlu. Je tu pořadník věcí které bych chtěl udělat a pískání brzd mě netrápí tolik, jako třebas Bilsteiny B6...
Nejsem si jistý, ale mám pocit, že to je kvůli pracovní teplotě. Na závodních projedeš první čtyři křižovatky na červenou, než se ohřejou a začnou brzdit...tomass píše:Nemají se používat v provozu. Nepíše se, jestli tak brzdí, že nezvládá ten za Tebou, nebo třeba tak bloknou, že na suchým asfaltu nezvládá řidič a letíš do pryč.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Zdravím kolegové,potřeboval bych také koupit HBV,jak tady čtu tak bych šel do Cifamu,jen
je stejný i na 07 tento co dával jako odkaz Vašátor? Díky http://katalog.haspa.cz/index.php?main_ ... id=1210643
je stejný i na 07 tento co dával jako odkaz Vašátor? Díky http://katalog.haspa.cz/index.php?main_ ... id=1210643
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
HBV jsou na vsechny krabice stejne (nebo se lisi s posilovacem a bez?). Kazdopadne jde sehnat i TRW
http://autodily.mjauto.cz/lada/nova-kom ... MD253.html
nebo tady je ATE
http://autodily.mjauto.cz/lada/1200-160 ... MD204.html
nevim, proc u kazdeho modelu maji neco trochu jineho a jine ceny
http://autodily.mjauto.cz/lada/nova-kom ... MD253.html
nebo tady je ATE
http://autodily.mjauto.cz/lada/1200-160 ... MD204.html
nevim, proc u kazdeho modelu maji neco trochu jineho a jine ceny
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Brzdové válce s/bez posilovače jsou na všech modelech 2101x-2107x stejné. Cenové rozdíly u různých modelů mi přijdou spíše z marketingového hlediska, už několikrát jsem si všiml, že tentýž díl má pro různé modely rozdílnou cenu (hlavní brzdový válec, brzdové hadice, brzdová prasátka, apod.).
Díly od Italského Cifamu mohu zatím jen doporučit. Nejsou vyráběny starou technologií, ale jejich střeva jsou vyrobena moderně. U hlavního brzdového válce doporučuji prohledat více e-shopů, ceny se velmi liší.
Díly od Italského Cifamu mohu zatím jen doporučit. Nejsou vyráběny starou technologií, ale jejich střeva jsou vyrobena moderně. U hlavního brzdového válce doporučuji prohledat více e-shopů, ceny se velmi liší.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Vašátore, jen ze zvědavosti, co jsou to moderní střeva u brzdového válce ? Menší vůle, lepší vyleštění stěn a podobně ?
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Staré válce (ať již hlavní, či v "kolech") jsou vevnitř řešeny asi takto: kovový váleček, silný "O" kroužek, miska, pružinka.
Novodobé válce zase takto: kovový váleček, v něm drážka, ve drážce nasazený "O" kroužek se zpětným! břitem ... žádná miska a pružinka neplní funkci dotěsňovací, ale jen roztažnou.
Novodobé válce zase takto: kovový váleček, v něm drážka, ve drážce nasazený "O" kroužek se zpětným! břitem ... žádná miska a pružinka neplní funkci dotěsňovací, ale jen roztažnou.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Je znát nějaký rozdíl ve funkci po letech ? Jako třeba že ty nové konstrukce jdou lehce až dokonce své životnosti, kdy místo zatuhnutí jdou stále celou dobu lehce a až nakonec začnou pouštět ? Vylepšuje něco z těchto vlastností nová konstrukce ?
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Kvalitně zpracovaný brzdový válec (či zadní váleček) vydrží to, co kvalitní "západní" výroba. Ovšem kup dnes kvalitně vyrobený východní díl. Z vlastní zkušenosti vím, že zrovna u brzdových válců je to sázka do loterie. Několikrát jsem namontoval nový východní brzdový váleček a po měsíci začal téct. A to i přesto, že vždy váleček rozebírám, čistím a dávám ATE vazelínu pod prachovky.
Jaký rozdíl ve funkci očekáváš? Nedokáži si představit něco mezi funkčním a nefunkčním válcem. Buď funguje tak jak má, není zarezlý, vyrezlý, oválný, chodí volně, drží tlak, apod. .... nebo prostě nefunguje tak jak má a je na výměnu.
Jaký rozdíl ve funkci očekáváš? Nedokáži si představit něco mezi funkčním a nefunkčním válcem. Buď funguje tak jak má, není zarezlý, vyrezlý, oválný, chodí volně, drží tlak, apod. .... nebo prostě nefunguje tak jak má a je na výměnu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Někdo z adminu mi tu smazal popis o co mi šlo a neobtěžoval se ani napsat, že to smazal. Znova se mi to rozepisovat nechce. Tvoje poslední věta na to zčásti odpovídá. Jako jestli 15 let a 150 tkm se dá očekávat s tím, že nová konstrukce se nebude muset třeba po 8 letech začít rozhýbávat, ale konec se pozná bez toho ztuhnutí až propouštěním kapaliny.