Jde na tři
Moderátor: Moderátoři
Jde na tři
Zdravim, potřebuju radu, motor nejdříve nechtěl občas držet volnoběh a teď (i když nevím jestli to má nějakou souvislost) mi běží nejspíš na tři válce. Volnoběh už ale drží..Svíčky jsou nové, rozdělovač tak 2 roky, kabely vypadjí celkem dobře. Nevíte někdo co by to mohlo být?? Mohla by to být cívka? Předem díky za odpovědi
2105
Obcas staci zasolene svinstvo na vecech kolem zapalovani, ktere se tam za jezdeni v zime dostane a jak je vlhko, tak to nedela dobrotu. Mi to treba dele startovalo. Pokud to nemas opucovane, tak bych prvni ocistil a odmastil kabely, civku a vicko rozdelovace z obou stran. A zkontroloval bych i konektory na kabelech a palec a kladivko v rozdelovaci. Jestli to neni moc zoxidovane, ci jinak spinave. Ocistit , odmastit a poradne zapojit.
VAZ 2104 1.3 1989
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Na kabely bych moc nespoléhal, to jsem si myslel o těch svých taky a když jsem dával seřídit motor, tak se v servisu chytali za hlavu jak probíjely. Zkusil bych postupně odpojovat kabely od svíček a při startování držet tak 1 cm nad např. blokem motoru; jestli vůbec vedou proud, ale raději než držet v ruce, za něco uchytit aby se to neuzemnilo přes Tebe. Jinak na oxidaci a špatné kontakty mám dobré zkušenosti s WD-40 sprejem, lehce bych stříknul na spoje cívka- VN kabel,rozdělovač-kabely a kabely-svíčky, několikrát rozpojit a opět připojit a za chvíli určitě dojde ke zlepšení, pokud byl problém ve spojení.
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
Svíčky jsou prevít a jejich výrobní závadnost není malá.
Přiznám se, že jak na seriovém, tak na sportovně laděném motoru jsem zkoušel různé svíčky od různých výrobců a nejlépe se osvědčily naše BRISKy L15YC.
BOSCHky ani CHAPMIONy nestály za nic, dokonce i NGK, na které jsem nejvíc sázel, neměly tak dobré vlastnosti jako česká kvalita. Přitom jsou BRISKy nesrovnatelně nejlevnější (cca 22 - 25 Kč).
Od doby, co mám sníženou hlavu, používám o číslo studenější svíčky, tedy BRISK L14YC, a jsem stále nadmíru spokojen.
Přiznám se, že jak na seriovém, tak na sportovně laděném motoru jsem zkoušel různé svíčky od různých výrobců a nejlépe se osvědčily naše BRISKy L15YC.
BOSCHky ani CHAPMIONy nestály za nic, dokonce i NGK, na které jsem nejvíc sázel, neměly tak dobré vlastnosti jako česká kvalita. Přitom jsou BRISKy nesrovnatelně nejlevnější (cca 22 - 25 Kč).
Od doby, co mám sníženou hlavu, používám o číslo studenější svíčky, tedy BRISK L14YC, a jsem stále nadmíru spokojen.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Jenom abys nepohořel, mohla nastat teorie trvale ulité svíčky (svíčka je ulitá protože nepálí a nespálená směs jí stále ulévá, proto nepálí).shifty píše:Díky za rady, zkoušel jsem se na to dneska podívat a zjistil jsem, že to dělala jedna svíčka. Svíčky jsou asi měsíc starý, takže to bylo to poslední co mě napadlo, ale dal jsem místo ní starou a už zase šlape jak hodinky No půjdu jim jim to pěkně vrátit... Jinak díkes
Zkus jí schválně náležitě vyhřát horkovzdušnou pistolí a jestli ani pak nepůjde, můžeš jít reklamovat (je li to Brisk tak svíčku za 35 korun, na to bych se vykašlal).
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Uvažoval bych též zahlcení svíčky nespáleným olejem, ať už shora přes (ventily) a nebo zdola (přes kroužky). Právě s takovou BRISKou jsem měl tu čest u JAWY 350 a koukal jsem jak puk, když při nahřívání elektrody horkovzdušnou pistolí začal kolem porcelánu vřít olej (vystupovaly odtud bublinky). Pak zase šla jak ďas.Marek píše:Teepee - souhlas. Z toho důvodu bych na všech válcích změřil kompresi. Ulitá svíčka u karburátorového motoru může být způsobena pouze nekvalitně stlačenou směsí - tedy ztrátou komprese.
U Sierry se mi to stalo taky, díky rozhozenému vstřikování se bohatou směsí svíčka permanentně ulila (cca 10km jsem jel na tři válce) a dala si říct až po cca 2 hodinovém stání vozu. Sice jsem v té době neměl v pořádku gufera ventilů, ale sváděl jsem to na posun směsi díky špatné lambda sondě. Od té doby to s novou lambdou běhá i s tou tehdy nepálící svíčkou (NGK).
Pravda u karburátorového motoru by měly nastat momenty, kdy svíčka při chudší směsi vyvětrá a chytne se.
Bílý LADA a okřídlená spol.
teraz budem uplne offtopic, ale nemozem si pomoct -
dnes som prisiel na to, ze sa musim drzat vylepseneho hesla: ,,Ked nieco funguje, tak sa do toho nestar a ked sa to posere, tak chvilu vydrz, mozno sa to spravi samo"
Bo som mal problemy zo spiatockovymi svetlami - prestali svietit. Vsetko som skontroloval a vsetko ok. Uz ostavalo len cidlo - lenze mam Poloneza, tak nemam kde zohnat druhe. Tak som to nechal tak a dnes asi po pol roku som cuval do garaze a kuk - svetla spiatocky svietia
dnes som prisiel na to, ze sa musim drzat vylepseneho hesla: ,,Ked nieco funguje, tak sa do toho nestar a ked sa to posere, tak chvilu vydrz, mozno sa to spravi samo"
Bo som mal problemy zo spiatockovymi svetlami - prestali svietit. Vsetko som skontroloval a vsetko ok. Uz ostavalo len cidlo - lenze mam Poloneza, tak nemam kde zohnat druhe. Tak som to nechal tak a dnes asi po pol roku som cuval do garaze a kuk - svetla spiatocky svietia
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4