JmJ píše:...Jestli si dobre amatuju, tak ty klapky sou tam dve. Jedna pousti vzduch na radiator a druha ho pousti z radiatoru do ventiace. Takze ti nemusi chodit ta prvni klapka.
Já mám dokonce pocit, že ty klapky jsou tři. Jedna je ta regulační, ovládaná servomotorkem co se zasekávala mně a pak je tam dvojice klapek ovládaných páčkou na středním výdechu topení a jsou propojeny drátěným táhlem. Když to táhlo vypadne, jedna z této dvojice se uzavře.
For Malir - zkontroluj si ta táhla. Problém může být i v tom, že je více provedení konsrukce topení .(různé ventilátory, různá serva a převody od nich)
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Jak jsem psal, jedna je pre radiatorem (servo), druha je nad radiatorem (servo), to jsou klapky smesovaci a pak dve klapky ovladane spolecne jednim tahlem z palubky, ktere smeruji rozvod vzduchu.
Petr HC píše:Nějak se nám ty klapky "okotily" na tom výkresu je ještě klapka pro vnitřní cirkulaci. že by pátá ? Ale tu tam určitě nemám.
Jo jo, kdyz neni pylovy filtr (starsi typ ventilace), tak je klapka vnitrni cirkulace.
Je to slozite jak mlaticka a nejhorsi je, ze ty klapky maji vule, netesni (nekde zamerne), nemaji mekke dosedaci plochy a ve starsim typu ventilace s horizontalnim prepinanim je to prepakovani nedostatecne. Takze to cele drnci, fouka kde nema a pri silnem proudeni vzduchu se to samo prepina.
Zdravím všechny.Ještě k topení mé 2110.Zmovu jsem rozdělal plasty topení za motorem,abych viděl pohyblivost spodní klapky.Motorek je funkční a po otočením knoflíkem regulace zavrčí a otevře nebo zavře jak horní i spodní klapku,které jsou propojeny.Hadice jsou obě horké,ale topení netopí.Ještě dotaz,nemůže ten radiátor být zavzdušněný.Měnil jsem asi před třemi měsíci rozvody s pumpou.Jak dobře odvzdušnit soustavu?Motor se nepřehřívá.Dík.
ahoj,fridex je dobrý,ale při dnešním sledováním funkce klapek na mé Ladě,jsem ještě zjistil jednu věc a poprosím o názor.Mě se spodní klapka,na výkrese položka 36,otevře max.2cm od O polohy.Když se dívám na ten obrázek topení v řezu,vidím,že klapka 36 je ve šrafované pozici,kdy má topení topit,otevřena úplně nahoru a tím vzniká velký otvor pro vstup vzduchu pod radiátor a tím s myslím,že je vyháněno veškeré teplo produkované radiatorem.Je tak?Odpojil jsem táhlo od motorku co ovládá klapky,ale ani ručně to víc nezdvihnu jak ty cca 2cm.Jak kdyby někde ten mechanismus o něco narážel a nedovolil to plné otevření.Ta horní klapka která je vydět průduchem ve středu přístroj.desky se také neotevře až nahoru,ale na levé straně vidím nějakou matici a o ni se klapka zastaví.Dnes kdy jsem měl zahřátý motor,tak do kabiny foukal vlažný vzduch,tak si myslím,že díky tomu,že není celkem otevřena spodní klapka,tak se mixuje víc chladného vzduchu a od neúplně otevřeného průduchu pod radiátor,méně teplého vzduchu.Tak se zeptám,jestli to je to tady ten problém,jestli ta klapka 36 se má otevřít do maxima,popřípadě že ano,kdo má zkušenost kde,nebo včem může být problém.Teď ještě když nad tím přemýšlím,tak od nového auta (r.v.1999)nikdy nešel až tak teplý vzduch,co by odpovídalo teplotě chladící kapaliny cca9 stupňů.Dík za odpovědi.
Tak problém s topením odstraněn.Nemam garaž,abych se v tomto počasí pustil do větší demontáže,tak jsem Ladu zavezl do servisu v Novém Hrozenkově.Museli rozdělat celé toponí,byly ve vnitř polámané táhla.Zároveň jsem si nechal propláchnout chladící soustavu od té zerzavé kapaliny,udělali mě zadní brzdy,vše k mé spokojenosti.Před tím jsem si udělal ventily,na jaře je Lada vyvařená na technické bez výhrad,tak ještě mě snad Lada nějaký pátek vydrží.