Carelube SES 32

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Carelube SES 32

Příspěvek od Marek »

Chlapci. Možná mě tu mnozí proklejou, ale zeptat se musím, protože nevím.

Mám možnost velmi výhodně získat větší množství použitého oleje Castrol Carelube SES 32. Větší množství znamená několik set, možná tisíců litrů ročně. Tento olej používáme na našich bioplynkách jako hydraulický biologicky odbouratelný olej do vysokotlakého systému posuvného dna zásobníků na siláž, kde se po roce provozu, někdy i dříve, mění. V jednom agregátu je toho 80-100 litrů, máme asi 20 bioplynek vybavených touto technologií. Ten olej můžu mít prakticky zadarmo.

A teď to přijde: Chci na to jezdit. Tedy přesněji řečeno chci to dát do auta místo nafty. Otázka zní: Co si o tom myslíte? Podle mého názoru je ten olej složením dosti podobný bionaftě. Zčásti obsahuje petrolej, z větší části nějaké estery rostlinných olejů (tedy pokud mám správné info). Na bionaftu jezdím už dlouho bez problémů, tak jsem si říkal, že kdybych mohl jezdit na tohle, nemusel bych prakticky celý rok tankovat. Vzhledem k tomu, že můžu mít cca 2000 litrů tohoto oleje ročně a ujedu na to cca 30.000 km, pokryje to můj roční nájezd.

Názory?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10592
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Carelube SES 32

Příspěvek od Luděk Musil »

Naftu neznám, na bionaftu jsem jezdil blahé paměti s Avií a 706-kou, sice to jelo, ale byla to pěkná sračka.
Osobní názor je ten, že mít naftový auto - tak si rozmyslím co do toho nalít, protože doby, kdy fritovací olej v globusu byl levnější jsou pryč ... .
Je to Tvý auto a Tvá volba, nicméně mám pocit, že už jsi rozhodnutej. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Carelube SES 32

Příspěvek od Marek »

Rozhodnutej moc nejsem, ale je to víc než lákavé. Můj motor sežere všechno - na 100% řepku jezdím už několik let střídavě s naftou (protože oni ji všude nemají), v poslední době jezdím na řepku víceméně výhradně, a nikdy nebyl ani sebemenší problém. Nemyslím si, že je to sračka - nemám s tím vůbec žádnou potíž. Když tedy odbočím - bionaftu je třeba nejdéle do dvou týdnů spotřebovat, protože je to potravina. Pokud to tak je, nemůže to způsobit žádný problém. Samozřejmě v opačném případě se může dostavit opačný výsledek.

Ten olej při výměně na BPS vyléváme do té kukuřičné siláže, aby prošel do fermentoru, kde malinko pomůže proti tvorbě pěny na povrchu substrátu. Jiný užitek to nemá. Provozovatelé jsou ochotni mi ten olej dát zadarmo, tak proč o tom neuvažovat, ne? Jeden borec z nejmenované bioplynky to nalil do Peugeotu 205 1,9D a ujel na to přes 1000 kilometrů jakoby nic. Tím mě dost nahlodal.

Čistě teoreticky: Představme si, že bych na to jezdil celý jeden rok. Na palivu tak můžu ušetřit až 70 tisíc korun, což je suma, za níž dnes koupím dva celé Fordy Galaxy stejného ročníku výroby, výbavou a stavem, jaký mám. Tak co tím vlastně riskuju?

Rizika, která jsem již zvážil:
Vyšší kouřivost díky teoreticky možné vyšší viskozitě toho oleje oproti naftě (to ale nevím jistě, protože hodnoty neznám, pouze odhaduji). On ten olej je řídký jak voda, ostatně jako každý hydraulický olej, ale nejsem si jist, zda teče stejně jako nafta. Pokud by se vyšší kouřivost objevila, bylo by to pouze známkou špatného rozprašování nafty, čili zanášení špiček vstřikovacích jehel. To už tu bylo před čtyřmi lety, když jsem do nádrže omylem nalil směs nafty s převodovým olejem PP80. Vyndám vstřiky, očistím, jedu dál.
Dalším rizikem je kratší životnost motorového oleje, například díky nepatrně vyšší kontaminaci odpadními látkami. Místo 15.000 km celé roky měním olej po 10.000 km - takže i toto je víceméně eliminováno.
Jiná rizika mě nenapadají.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
dusin
Příspěvky: 1023
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl
Kontaktovat uživatele:

Re: Carelube SES 32

Příspěvek od dusin »

Ze zkušenosti jednoho našeho technika(Má tatru 815 jako hobby):
Hydraulickej olej je pěkný svinstvo,ale jezdit se na to dá,pokud je novej.Pokud je použitej,plave v něm kovový prach ze systému,ve kterém byl používán a tenhle kovový prach dokáže poměrně rychle poslat do kytek čerpadlo potažmo i střiky.
Tak si to přeber.Nevím co stojí čerpadlo do Dehtu,aby ta úspora nakonec nebyla silně kontraproduktivní.On zkoušel jezdit na hydroolej s viskozitou 46.Ten olej byl na první pohled čistej,v sudu, kterej rok stál se na dně usadil cca 1cm bordelu kovovýho jemnýho ...
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Carelube SES 32

Příspěvek od dvk »

Do auta bych to asi nelil, byť ty naše komůrkové traktory opravdu sežerou všechno. Ale takový bufík v dílně, ten by si jistě pošmákl 8)
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10592
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Carelube SES 32

Příspěvek od Luděk Musil »

Jestli to bude hořet v kamnech na olej, věděl bych o odběrateli. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Carelube SES 32

Příspěvek od Marek »

Do kamen na olej mám lepší materiál. Asi 100 litrů vyjetého oleje z hocičoho. Překáží mi tu.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Carelube SES 32

Příspěvek od Majo »

Ja mat doma dizlaka, tak do neho lejem vsetko co mi pride pod ruku. Ale to bude tym, ze dizlaky fakt od srdca nemusim a to, ze by som do neho vedel zohnat zadarmo/za extremne nizku cenu palivo, by som bral ako jediny prinos. Ovsem, keby som siel do dizla, kukal by som po motore, do ktoreho su na vrakacoch mraky dielov za hubicku...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Carelube SES 32

Příspěvek od Marek »

Přesně takový motor mám ;-).


Do cca 10 litrů bionafty, co mi zbyla v nádrži, jsem nalil 20 litrů tohoto oleje. Samozřejmě jsem jej předtím pečlivě (a zdlouhavě) přefiltroval přes dvojitou plenu. Přilil jsem tam VIF Super Diesel Additiv ve dvojnásobném dávkování (jakoby na 40 litrů). A jezdím. V tuto chvíli mám na to najeto cca 300 km.

Jede to pocitově lépe než na naftu, citlivěji to reaguje na pedál a tahá to znatelně silněji. Pravda, slabě to pokuřuje, ale jen asi minutu po prvním studeném startu, kouř bílý. To přisuzuji skutečnosti, že olej je malinko viskoznější než motorová nafta, to je vidět i pouhým okem. Je to asi jako nový motorový olej 10W/40 zastudena. Po chvilce provozu se čerpadlo poměrně rychle ohřeje a olej zřídne, čímž se kouřivost úplně ztratí.

V zimě bych na to asi radši nejezdil, nebo by se to muselo řezat s naftou aspoň 1:1, aby to rychleji teklo. Nicméně zdá se, že provoz na toto nebude vážným problémem.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Carelube SES 32

Příspěvek od Majo »

alebo by sa dal na zimu spravit predhrev, ale je otazne, ci by sa to stale oplatilo.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Carelube SES 32

Příspěvek od Marek »

Jasně, ale to by myslím v mém případě asi nestálo za to. Zatím je to v experimentální fázi a kdoví, jak často ten olej bude k dispozici, kolik ho bude a jestli by se to vlastně vyplatilo.

Ale znám mnoho lidí, co jezdí na rostlinný olej trvale a ti takové zařízení mají. Dokonce i s přepínačem nafta-olej (něco jako je LPG přepínač). Ovšem takovým říkám blázni :-).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Jaykee
Příspěvky: 467
Registrován: pon bře 24, 2008 20:00
Bydliště: Praha

Re: Carelube SES 32

Příspěvek od Jaykee »

Marek píše:Ovšem takovým říkám blázni :-).
To je otázka, pokud najezdíš jako kamarád 60 tisíc ročně, máš nevyčerpatelný přísun friťáku a dobrý filtr na hranolky, i týdení úspora je při spotřebě 6 litrů a ceně 36,- za litr 2.500,-. Za 10.000,- za měsíc bych si klidně nechal říkat blázen... :P
Lada 2101 Small Blue Hornet, Mercedes Viano Big Blue Hornet...
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Carelube SES 32

Příspěvek od Majo »

ja som sa chvilu pohraval s myslienkou kupit nejaku chujovinu(napr stejne bmw jak mam ale bez pp a s 2.5TDS motorom) len aby som mohol vyjazdit tie sudy motoroveho oleja, co mam. A taisto mam aj fritovaci, ktory som zbieral pre Vika len je nejak problem mu to dopravit :)
No kazdopadne, uz som si stiahol z netu navod na vyrobu pece na prepaleny olej a vyhrabal v zasobach staru LPG nadrz, z ktorej by to slo, takze osud toho oleja je uz specateny:)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Carelube SES 32

Příspěvek od Marek »

Blázen - to říkám pořád :-D.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Jaykee
Příspěvky: 467
Registrován: pon bře 24, 2008 20:00
Bydliště: Praha

Re: Carelube SES 32

Příspěvek od Jaykee »

2.5TDS, no, lepší by byla 2.4TD ze žraloka, nebo W124. Klasický starý traktor... :) Čerpadlo ze 124 protlačí i sádlo... :lol:
Lada 2101 Small Blue Hornet, Mercedes Viano Big Blue Hornet...
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“