Byli jsme dva dospělí a jedno dítě, zavazadel minimálně, pneu tlak normální a já jel kolem 80 na 5. stupeň, tzn do 2500 ot. Bezvětří se teda celých 300 km zajistit nepodařilo, ale pamatuju si, že nepršelo, ani nepadal sníh:-) Jen jsem jel co nejplynuleji, snažil se co nejmíň brzdit a hodně jsem brzdil motorem...tomass píše:Až na těch 4,5 litru s HTP tomu naprosto věřím. Je to nahodilý jev, který nejde na požádání zopakovat. Je to o stylu jízdy a mnoha příhodných podmínkách okolo. Na 4,5 litru s HTP musely být extrémně dobrý podmínky, bezvětří (případně vítr v zádech - to už jsem v jednom dni také zažil při jedné cestě tam a druhé zpátky, je to hodně vyjímečný jev), příhodná vlhkost vzduchu (možná nejlépe vedro a po dešti, kdy oschnou silnice), pneu na maximální tlak, sám v autě, bez nákladu, 1mm pedál plynu, motor držet na 2 tis. ot., bez provozu a rychlost jak jsem psal 50-60 km/hod. Taky je to reálné na 3. rychlostní stupeň při rychlosti 30-40 km/hod. Takhle už šetřili s autama kolegové u aut se vstřikováním před 20 lety. Jde to, ale kdo by takový styl jízdy vydržel a hlavně, kdy je tak malý provoz, že takové podmínky vůbec dovolí ? Druhá otázka je jezdit i pod 2000 ot. a koupit si auto po řidiči, který tímto stylem s benzínovým autem jezdil.......... Jedno takový auto jsem vezl při 20 tkm kolegovi do servisu a ze servisu a to auto nejelo. Buď se extrémně nepovedlo, nebo ho už zničil. Já měl to samý a rozdíl nebe a dudy.vodis píše:Já měl Fabku HTP 4 roky, najel s ní bez závad kolem 50tkm a spotřeba byla fakt kolem 6 litrů. Na dálnici do sedmi (jezdil jsem tak 120 km/h), okresky za 5,5 a minimum bylo Rakovník - Liberec a zpět za 4,5 na sto, ale to jsem jel fakt nejvíc tak 90. Tedko s OI TDI 66kW dlouhodobě průměr 3,9 nafty, ale je to spíš na dálky. S 2110 jsem jezdil tak kolem 6 litrů, dálky něco přes 5 a popojíždění za 7. 2105 na LPG bere kolem desíti a 2101 spapá okolo 9 litrů benzínu na sto.
O3 diesel to umí a nemusí se ani trápit, jen stačí maximálně plynule a do 90 na silnici a 110 na dálnici. Takhle už se dá skoro normálně jezdit.
Jinak Rakovník - Ústí dávám s naftou za 3,2 až 3,4 a zpátky za 3,8 až 4,0 na sto. Kdyžtak vyfotim palubák.