Problém s ventilací/topením
Moderátor: Moderátoři
- mirozv
- Příspěvky: 959
- Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
- Bydliště: okr. Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s ventilací/topením
Niečo som našiel na webe, snáď pomôže
Re: Problém s ventilací/topením
Blíží se "vítězství" nad závadou topení. Budu zde uvádět postupně další poznatky jako doplňky k tomuto tematu. Zatím jsem úspěšně "dešifroval" schema od Mirazv, které není přesné, nesouhlasí některé číselné odkazy, jsou tam obvodářské chyby a je zřejmé, že bylo "šito v rusku a horkou jehlou".
Přesto souhlasí i některé barvy vodičů a hlavně zapojení konektoru řidici jednotky topení - mimochodem dělané stylem "proč to dělat jednoduše, když to jde složitě". V jednotce je dokonce mikroprocesor PIC, takže tím pádem je prakticky neopravitelná. Jednotka je až podezřele podobná jednotce z vozu Peugot 504 u kterého jsem kolegovi nahrazoval odpory v buzení motoru ventilátoru.
Naštěstí závada je na 99% mechanická - zasekává se hlavní klapka nad radiátorem. Řešení se už rýsuje.
Pokračování 19:20.
Klapka má těsnění z polotvrdého pěnového materiálu - ten pravděpodobně "nabobtnal" (je možné, že to způsobily výpary z ředidel při opravě laku dveří). Demontáž celého topení a odříznutí nebo odbroušení klapky by znamenalo "velkou rozborku". Pro uvolnění stačilo malé pošťouchnití šroubovákem ve středním výdechu palubky. Proto jsem zde vložil "bazmek" ze svářecího drátu 3,15 mm tak, že klapka nedovře úplně (ale automatika vypne napájení motorku serva) a drát při otevírání svou pružností ještě otevření pomůže (proti "pazvukům" je na drát v místech styku s tvrdými plasty navlečena PVC hadička). Takto vytvarovaný drát nijak nepřekáží pomocným klapkám ovládaným páčkou na výdechu. Nepovažuji to za profesionální řešení, ale doufám, že přežije mně i vůz.
P.S. netroufám si odhadnout, kolik by tato "sranda" stála v servisu.
Přesto souhlasí i některé barvy vodičů a hlavně zapojení konektoru řidici jednotky topení - mimochodem dělané stylem "proč to dělat jednoduše, když to jde složitě". V jednotce je dokonce mikroprocesor PIC, takže tím pádem je prakticky neopravitelná. Jednotka je až podezřele podobná jednotce z vozu Peugot 504 u kterého jsem kolegovi nahrazoval odpory v buzení motoru ventilátoru.
Naštěstí závada je na 99% mechanická - zasekává se hlavní klapka nad radiátorem. Řešení se už rýsuje.
Pokračování 19:20.
Klapka má těsnění z polotvrdého pěnového materiálu - ten pravděpodobně "nabobtnal" (je možné, že to způsobily výpary z ředidel při opravě laku dveří). Demontáž celého topení a odříznutí nebo odbroušení klapky by znamenalo "velkou rozborku". Pro uvolnění stačilo malé pošťouchnití šroubovákem ve středním výdechu palubky. Proto jsem zde vložil "bazmek" ze svářecího drátu 3,15 mm tak, že klapka nedovře úplně (ale automatika vypne napájení motorku serva) a drát při otevírání svou pružností ještě otevření pomůže (proti "pazvukům" je na drát v místech styku s tvrdými plasty navlečena PVC hadička). Takto vytvarovaný drát nijak nepřekáží pomocným klapkám ovládaným páčkou na výdechu. Nepovažuji to za profesionální řešení, ale doufám, že přežije mně i vůz.
P.S. netroufám si odhadnout, kolik by tato "sranda" stála v servisu.
- Přílohy
-
- top2112a.doc.doc
- (968 KiB) Staženo 348 x
-
- Topení2112.doc1.doc
- (42 KiB) Staženo 355 x
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
- mirozv
- Příspěvky: 959
- Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
- Bydliště: okr. Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s ventilací/topením
Mám na svojej "novej" 112ke nasledovný problém s kúrením. Mám rovnaký, respektíve podobný typ kúrenia ako PetrHC. Zdá sa, že všetko funguje tak, ako má, až na to, že keď prepnem otáčky na max. , po chvíli odíde 25A poistka. Žeby bol motor ventilátora pridretý alebo nejaký skrat na vinutí?
Re: Problém s ventilací/topením
Dobrý večer,prosím o radu k topení.Pročet jsem celé téma k tomuto problému,ale chci to napsat,jak je to v mém případě.Asi před dvěma měsíci jsem měnil vodní pumpu.Stará začala téct.Dolél jsem chladící kapalinu,ale tenkrát jsem nezkoušel funkčnost topení.V týdnu jsem zapl topení,ale fouká mě jen studený vzduchDnes jsem podle tohoto tématu zkoušel funkčnost klapky.Klapka po otočení ovládače otvírá a zavírá.Měl jsem dnes i rozdělané topení ze strany motoru,klapky chodí.Pak mě napadlo,že minulý rok kdy jsem čistil vyrovnávací nádržku,tak byl ucpaný přívod od hadičky co vede od radiátoru.Tak jsem si říkal,jestli to nebude tím,že to neodvzdušňuje.Dnes,když jsem měl to topení rozdělané,tak jsem tu hadičku dostal ven a ona byla totálně ucpaná nějakým ztvrdlou rzí.Podařilo se mě to protlačit a pročistit.Teď mě to za chodu motoru,stále touto hadičkou stříká do vyrovnávací nádržky,ale topení přesto netopí.Neví někdo,kde může být problém?Přívodní hadice k radiátoru je horká.Může být ucpaný ten radiátor?Vytáhnutí radiátoru jen po demontáži přístrojovky?Děkuji vám za odpověď.
Re: Problém s ventilací/topením
Takže druhá hadice od radiátoru horká není? Tohle vypadá poměrně jistě na ucpanej radiátor, proto se voda vrací přes odvzdušňovací hadičku. Vyndavá se od motoru po demontáži toho plastu pod oknem a koberce za motorem, pak následuje rozebírání topení a to celkem dost blbě, navíc je několik druhů skříní topení a tím i vložek radiátoru, u novejších aut se radiátor tuším vytahuje do boku, u starších směrem k motoru.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Problém s ventilací/topením
Je to tam blbě navrženo. Většina přechodů hadice-nátrubek má ostrou hranu a navíc poměrně malý průřez nátrubku.*) Než bych to začal rozebírat, zkusil bych tlakovou vodou (ne větším tlakem než je provozní tlak při motoru zahřátém okolo 100 st.C) v opačném směru propláchnout. Je možné, že je jen ucpaný nátrubek na topení (obzvlášť jestli to do poslední chvíle topilo). Radiátor by se nejspíše ucpával postupně a topení by postupně "chřadlo".
*) To jsou ty drobné "nuance" při kopírování technologií (třeba Opel-Lada), které mají na západě "vychytané" a na východě dělají z jinak dobrých automobilů DoDo.
*) To jsou ty drobné "nuance" při kopírování technologií (třeba Opel-Lada), které mají na západě "vychytané" a na východě dělají z jinak dobrých automobilů DoDo.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Problém s ventilací/topením
Třeba by stačilo jen použít nějakej takovejhle sajrajt na vyčištění a to ucpaný místo by se tím zprůchodnilo. http://www.kupoleje.cz/cz-detail-883889 ... stavy.html
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: ned kvě 29, 2011 20:35
- Bydliště: Pardubice
topení lada 2112
Ahoj všichni mám problém s topením nejde mi teplý vzduch .Chladící kapalina je doplněna a zavzdušněné to není a termostat funguje jak má.Když jsem to chtěl odvzdušnit tak sem jezdil dírama a pak jsem to nechal na volnoběh natočený a sundaný víčko od nádobky a cca po ohřátí asi na 100-110 stupňů mi začla kapalina vytýkat proudem ven.Předem díky moc za rady
- mirozv
- Příspěvky: 959
- Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
- Bydliště: okr. Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Re: topení lada 2112
Čo servo klapky kúrenia? Funguje? Keď otočíš gombíkom teploty na SAUO počuť motorček?Pavel Kozák píše:Ahoj všichni mám problém s topením nejde mi teplý vzduch .Chladící kapalina je doplněna a zavzdušněné to není a termostat funguje jak má.Když jsem to chtěl odvzdušnit tak sem jezdil dírama a pak jsem to nechal na volnoběh natočený a sundaný víčko od nádobky a cca po ohřátí asi na 100-110 stupňů mi začla kapalina vytýkat proudem ven.Předem díky moc za rady
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: ned kvě 29, 2011 20:35
- Bydliště: Pardubice
Re: Problém s ventilací/topením
ano motorek je slyšet
Re: Problém s ventilací/topením
Není to ale ten motorek ve stropě ? Pokud ne, tak je asi poškozen převod z motorku na klapku. Když je převod v pořádku, tak vrčí jen po krátkou dobu přestavení klapky.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Problém s ventilací/topením
Kozák: šáhni na hadice vedoucí k topení - jsou obě dvě horký? Pokud ano je problém spíše v klapkách topení.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Problém s ventilací/topením
Dobrý den.30.8. jsem tu psal dotaz ohledně problému s topením.Napsali jste různé poznatky,za to děkuji.Dnes jsem si dělal ventily a opět jsem zkoušel to topení.Hadice vedoucí k radiatoru topení,jsou obě horké.Tak to by znamenalo,že voda protéká přes radiátor.Po demontáži středního průduchu a otáčením regulátoru teploty,motorek klapkou pohybuje.Na nejnižší teplotě klapku uzavře,když zdvíhám teplotu,klapku otevře,ale teplý vzduch stále do kabiny nefouká.Stále fouká jen studený.Proč to nefouká teplý vzduch,když klapka se otevře a je vydět radiátor?Prosím ještě o nějakou radu,na tento popsaný problém.Je to Lada 2110 r.v.1999.Děkuji všem za radu.
- mirozv
- Příspěvky: 959
- Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
- Bydliště: okr. Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s ventilací/topením
Len takéúvaha. Keď sú teplé hadice je teplý aj radiátor? Neviem presne akú má konštrukciu, nemá tam niekde nejakú prepážku ako napr radiátor felicie a tá keď sa poserie tak voda netečie cez radiátor ale jednou hadicou vtečie a hneď druhou vytečie? a neide cez radiátor.. a ešte hýbe sa klapka pozícia 36?
Naposledy upravil(a) mirozv dne stř zář 10, 2014 21:11, celkem upraveno 1 x.
Re: Problém s ventilací/topením
Jestli si dobre amatuju, tak ty klapky sou tam dve. Jedna pousti vzduch na radiator a druha ho pousti z radiatoru do ventiace. Takze ti nemusi chodit ta rvni klapka.malir píše:Dobrý den.30.8. jsem tu psal dotaz ohledně problému s topením.Napsali jste různé poznatky,za to děkuji.Dnes jsem si dělal ventily a opět jsem zkoušel to topení.Hadice vedoucí k radiatoru topení,jsou obě horké.Tak to by znamenalo,že voda protéká přes radiátor.Po demontáži středního průduchu a otáčením regulátoru teploty,motorek klapkou pohybuje.Na nejnižší teplotě klapku uzavře,když zdvíhám teplotu,klapku otevře,ale teplý vzduch stále do kabiny nefouká.Stále fouká jen studený.Proč to nefouká teplý vzduch,když klapka se otevře a je vydět radiátor?Prosím ještě o nějakou radu,na tento popsaný problém.Je to Lada 2110 r.v.1999.Děkuji všem za radu.
VAZ 2104 1.3 1989