Dnes vyšla první předběžná oficiální zpráva z vyšetřování havárie letu MH-17.
Moc toho pochopitelně zatím není, ale dovolil bych si sem (zkráceně) přeložit závěr (zprávu najdete zde:
http://www.onderzoeksraad.nl/uploads/ph ... actief.pdf )
- Posádka byla plně způsobilá k letu
- Letadlo bylo při odletu ze Schipolu v letuschopném stavu
- Nejsou známy žádné technické problémy
- Nenalezeny stopy nebo náznaky manipulace s daty černých skříněk
- Z nahrávky z kokpitu nejsou známy žádné zvuky výstrahy nebo varování nefunkčnosti systémů
- Komunikace posádky v kokpitu neindikuje žádné problémy nebo nouzový stav
- Motory fungovaly normálně. Žádná jejich chyba nebyla zaznamenána
- Oba záznamy (jak nahrávka z kokpitu, tak nahrávka letových dat) končí v 13:20:03 UTC
- Letadlo letělo v nezakázaném letovém prostoru s konstantní rychlostí, výškou a směrem v letové hladině FL330 (33 tis. stop)
- V oblasti byla od země až do hladiny FL320 zakázaný letový prostor vyhrazený armádním ukrajinským letectvem
- Poslední komunikaci s letovým provozem provedla posádka v 13:19:59 UTC
- Poslední komunikace z řízení letového provozu začala v 13:20:00 a skončila 13:22:02, posádka letadla neodpověděla
- Nebylo přijato žádné nouzové vysílání
- Podle radaru byla v oblasti v té době další 3 komerční letadla, nejbližší bylo v 13:20 vzdáleno přibližně 30 km
- Bylo zjištěno poškození přední části trupu a kokpitu, které indikuje dopad velkého množství objektu s vysokou energií z vnější části letadla
(dle závěru z jedné přiložené fotografie tyto objekty prošly podlahou kokpitu zhora)
- Pozorované poškození není podobné žádnému poškození, které by bylo očekávatelné při některém dosud známém způsobu selhání letadla, jeho motoru nebo systémů
- Rozptýlení velkého množství částí letadla na velkém území indikuje, že se letadlo rozpadlo ve vzduchu
---- Na základě předběžných zjištění k datu vydání zprávy je pravděpodobné, že podle velkého množství objektů s vysokou energií, které penetrovaly trup letadla z vnějšku došlo k porušení strukturární integrity letadla, které vedlo k jeho rozpadu během letu.
_______________________________________________
To je prakticky vše důležité, co zpráva uvádí. Vyšetřování dále probíhá. Analyzují se veškerá data, meteorologické podmínky, pitvy mrtvých, forenzní prozkoumání trosek, analyzování sekvence rozpadu trupu, zvážení pochybení operátorů kvůli bezpečnosti v oblasti a jakékoli další skutečnosti, které by se mohly při vyšetřování vyskytnout.