Detonace - cvrlikání
Moderátor: Moderátoři
Detonace - cvrlikání
Ahoj. Znovu jsem se po čase pustil do vychytávání much v mé 21053. Nejdříve něco k motoru. Je to 1500ccm, najeto 140tis, výměna kroužků ve 128tis. Z odvětrání klikovky kouří stejně jako z výfuku, takže jsem musel konec hadice vyhodit pod auto. Tlak na všech válcích 12bar. Je to vyběhané, ale ještě něco musí najet. Hlava snížená o 1mm. Zbytek motoru v dobrém stavu. Rozvody nové, ventily zabroušené a seřízené. Všechna těsnění těsní.
Problém je, že při vytočení motor cvrliká a chrastí. Myslím si, že jsou to detonace. Když nastavím základní předstih 5° na volnoběh motor sem tam prskne do výfuku i mimo takt. Podobně jako při zvětšení předstihu začne zakopávat a častěji prskat do výfuku. Na 2ku zřetelně cvrliká už v 60km/h. Snižováním předstihu jsem se dostal až na 3° měřené při stojícím motoru. Na volnoběh pálí pravidelně, ikdyž trochu udušeněji než při 5°. Do otáček jde o něco méně ochotně. Rozjezdy a akcelerace je při 3°docela bídná. Cvrlikání začne na 2ku až okolo 80km/h. Na natural 95 začíná při všech nastaveních předstihu cvrlikat při rychlostech o 10km nižších než při jízdě na LPG.
Rád bych, aby to jelo se základním předstihem 5°, ale současně se motor nechával vytočit. Může být něco opotřebeného na odstředivé regulaci předstihu? Nebo nějaké jiné nápady? Podtlakovou regulaci jsem zkoušel odpojit, ale nic se nezměnilo. Myslim si, že bohatost směsi mám na benzin i LPG dobrou. Na volnoběh i po plynem mi na obě paliva hoří modrým plamenem, což by mělo být OK.
Problém je, že při vytočení motor cvrliká a chrastí. Myslím si, že jsou to detonace. Když nastavím základní předstih 5° na volnoběh motor sem tam prskne do výfuku i mimo takt. Podobně jako při zvětšení předstihu začne zakopávat a častěji prskat do výfuku. Na 2ku zřetelně cvrliká už v 60km/h. Snižováním předstihu jsem se dostal až na 3° měřené při stojícím motoru. Na volnoběh pálí pravidelně, ikdyž trochu udušeněji než při 5°. Do otáček jde o něco méně ochotně. Rozjezdy a akcelerace je při 3°docela bídná. Cvrlikání začne na 2ku až okolo 80km/h. Na natural 95 začíná při všech nastaveních předstihu cvrlikat při rychlostech o 10km nižších než při jízdě na LPG.
Rád bych, aby to jelo se základním předstihem 5°, ale současně se motor nechával vytočit. Může být něco opotřebeného na odstředivé regulaci předstihu? Nebo nějaké jiné nápady? Podtlakovou regulaci jsem zkoušel odpojit, ale nic se nezměnilo. Myslim si, že bohatost směsi mám na benzin i LPG dobrou. Na volnoběh i po plynem mi na obě paliva hoří modrým plamenem, což by mělo být OK.
Re: Detonace - cvrlikání
Pokud máš sníženou hlavu, musíš regulaci předstihu upravit. Na standardní rozdělovač to bude tlouct, i kdyby ses na hlavu stavěl.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Detonace - cvrlikání
Upravit jak? Snížit váhu závaží, nebo tužší pružinky? Je na to nějaký léty osvědčený návod?
Re: Detonace - cvrlikání
Najlespie riesenie rozdelovac z bezkontaktom, ine riesenie vyvarit okienka v povodnom rozdelovaci tym sa skrati rozsah odstredivej regulacie....
Re: Detonace - cvrlikání
Přesně tak - regulace se musí nejprve zkrátit. Potom až ladit na pružinkách.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Detonace - cvrlikání
Ještě jsem se fyzicky nedostal k rozdělovači, ale pokud si to dobře pamatuji, stačilo by na zkoušku kouskem drátu omezit chod pružinek?
Re: Detonace - cvrlikání
Pružinky nikam nechodí. Ty jsou na místě.
Pokud nevíš, jak na to, nedělej s rozdělovačem nic. Víc zkazíš, než uděláš. Věř mi, vím, o čem je řeč.
Zásah do odstředivé regulace, ať do délky chodu otočné desky, tak do nastavení pružin regulace, je velmi náročná a přesná práce, kterou nemůže dělat každý.
Měl jsem upravený motor a odstředivou regulaci jsem odlaďoval tři roky . A to si dovolím tvrdit, že o tom něco vím.
Pokud nevíš, jak na to, nedělej s rozdělovačem nic. Víc zkazíš, než uděláš. Věř mi, vím, o čem je řeč.
Zásah do odstředivé regulace, ať do délky chodu otočné desky, tak do nastavení pružin regulace, je velmi náročná a přesná práce, kterou nemůže dělat každý.
Měl jsem upravený motor a odstředivou regulaci jsem odlaďoval tři roky . A to si dovolím tvrdit, že o tom něco vím.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Detonace - cvrlikání
Kup si zapalovanie od imfsoftu a pri zablokovanej odstredivej regulacii si mozes tvarovat krivku predzapalu na pocitaci - co pokazis,velmi lahko vratis nazad
Roman
Re: Detonace - cvrlikání
Marek: nejsem zase takové kopyto, neboj.
Pružinky nikam nechodí, ale vrací ty křidélka, která se odstředivou silou roztahují a tím natáčí desku. Pokud na dvojice kolíčků, mezi kterými jsou nasazené pružinky, dám malou smyčku z drátu (pod každou pružinku jednu smyčku), pak po částečném roztažení křidélek smyčka zarazí další roztahování křidélek. Nerad bych hned dělal nevratné změny.
Rozepiš se prosím o tom kde a o kolik jsi upravoval.
Pružinky nikam nechodí, ale vrací ty křidélka, která se odstředivou silou roztahují a tím natáčí desku. Pokud na dvojice kolíčků, mezi kterými jsou nasazené pružinky, dám malou smyčku z drátu (pod každou pružinku jednu smyčku), pak po částečném roztažení křidélek smyčka zarazí další roztahování křidélek. Nerad bych hned dělal nevratné změny.
Rozepiš se prosím o tom kde a o kolik jsi upravoval.
Re: Detonace - cvrlikání
Jenže ten drátek nic neřeší. Ta úprava totiž nespočívá "jen" ve zkrácení regulace, ale také ve změně její charakteristiky. A to fakt není prdel. Pokud to tak uděláš, bude to dole tlouct (moc) a nahoře to nepojede (málo).
Z původních 30° regulace jsem ji zkracoval na cca 22°. Ovšem já měl hlavu sníženou o 2mm, takže v případě snížení o 1mm by stačilo zkrácení někam na 24-26°.
Další úpravou je změna charakteristiky grafu. Jak známo, odstředivý regulátor (bavíme-li se o R125D) má dva stupně. První část grafu je strmější, druhá pak pozvolnější. Originál rozdělovač má ve 2000 rpm motoru dvě třetiny rozsahu, čili asi 20°. Dále stoupá pozvolněji a maximum 30°má asi v 4800 rpm. Musíš docílit toho, aby první část regulace byla kratší, to jest aby na těch cca 2000 (až 2500) rpm bylo kolem 12-14°. Maximum, tedy těch dejme tomu 25°pak musí být ve vyšších otáčkách, než bylo v originálu, čili někde kolem 5000-5200 rpm.
Pokud potřebuješ praktickou inspiraci, najdi si ne starých knihách graf odstředivé regulace rozdělovače Škoda 443.213-204.460 (Škoda 120) a porovnej to s regulací rozdělovače Škoda 443.213-204.38 (Škoda 110R). Tam je ten rozdíl v grafech naprosto jasný.
Z původních 30° regulace jsem ji zkracoval na cca 22°. Ovšem já měl hlavu sníženou o 2mm, takže v případě snížení o 1mm by stačilo zkrácení někam na 24-26°.
Další úpravou je změna charakteristiky grafu. Jak známo, odstředivý regulátor (bavíme-li se o R125D) má dva stupně. První část grafu je strmější, druhá pak pozvolnější. Originál rozdělovač má ve 2000 rpm motoru dvě třetiny rozsahu, čili asi 20°. Dále stoupá pozvolněji a maximum 30°má asi v 4800 rpm. Musíš docílit toho, aby první část regulace byla kratší, to jest aby na těch cca 2000 (až 2500) rpm bylo kolem 12-14°. Maximum, tedy těch dejme tomu 25°pak musí být ve vyšších otáčkách, než bylo v originálu, čili někde kolem 5000-5200 rpm.
Pokud potřebuješ praktickou inspiraci, najdi si ne starých knihách graf odstředivé regulace rozdělovače Škoda 443.213-204.460 (Škoda 120) a porovnej to s regulací rozdělovače Škoda 443.213-204.38 (Škoda 110R). Tam je ten rozdíl v grafech naprosto jasný.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Detonace - cvrlikání
Marek:
1) Jsi si jistý těmi hodnotami předstihu které uvádíš? Pokud koukám do Tůmy na graf regulace R125D, pak základní předstih je 5°, a maxima dosahuje v 2500ot kdy má 15°30´ . Nebo to čtu špatně?
2) Vyhrabal jsem graf regulace pro 1,7i která má kompresi 9,3:1 . Hlava na mém motoru má teoreticky 9,1:1. Od grafu regulace pro 1,7 bych se mohl pro začátek odpíchnout, ne?
Edit: už mi to došlo. Mluvíš o stupních natočení regulace a já o stupních natočení klikové hřídele, že?
1) Jsi si jistý těmi hodnotami předstihu které uvádíš? Pokud koukám do Tůmy na graf regulace R125D, pak základní předstih je 5°, a maxima dosahuje v 2500ot kdy má 15°30´ . Nebo to čtu špatně?
2) Vyhrabal jsem graf regulace pro 1,7i která má kompresi 9,3:1 . Hlava na mém motoru má teoreticky 9,1:1. Od grafu regulace pro 1,7 bych se mohl pro začátek odpíchnout, ne?
Edit: už mi to došlo. Mluvíš o stupních natočení regulace a já o stupních natočení klikové hřídele, že?
Re: Detonace - cvrlikání
Já uvádím stupně klikového hřídele, zatímco Tůma uvádí stupně rozdělovače. No a protože se rozdělovač točí polovičními otáčkami, jedná se o stejné údaje. Ovšem s tím rozdílem, že stupně klikového hřídele jsou hodnoty skutečného předstihu zážehu (proto je uvádím).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Detonace - cvrlikání
Rozumím. Už mám zapůjčený stroboskop na testování. Jakmile bude chvíle volna, tak to zkusím upravit.
Musel jsi při svém ladění použít jiné pružinky? Pokud jo, z čeho jsi je pořídil?
Musel jsi při svém ladění použít jiné pružinky? Pokud jo, z čeho jsi je pořídil?
Re: Detonace - cvrlikání
Ne.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Detonace - cvrlikání
Zdravim, když se tady bavíte o rozdělovači tak bych potřeboval zjistit jestli tento zapalovací modul ze samary http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 21063.html bude fungoval s tímto bezkontaktním rozdělovačem na 03 http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 23119.html předem děkuji za odpovědi