Výfuk u Fiata (značka výfuku Sigam) jsem přetěsnil. Uvolnil se spoj mezi 2. a 3. dílem. Stalo se to zřejmě proto, že je mezi průměry vnitřní a vnější trubky vůle 1,5 mm (35,5 na 37 mm). Než pasta ztuhla, zřejmě se to v pastě omačkalo. Výfuk měl vůli ve spoji na všechny strany. Vydával hodně závodní zvuk. Přitom první díl s druhým těsní dobře, tam byla vůle menší a nemusel jsem to teď znova rozebírat.
Asi je to dost nešikovně řešené, protože když nasadím výfuk na pastu, tak než nasadím 3 gumové závěsy, tak se to v pastě vymáčkne a uvolní. Když nasadím na závěsy, tak to už v podstatě nejde spojit, protože závěsy nemají takovou vůli. Jedině pomohlo pověsit na 2 zadní závěsy a výfuk vyklonit co nejvíc dozadu to šlo. Dovolí to asi o 5 centimetrů. A protože je tento výfuk kratší, než původní (ve spojích), tak to jen tak tak stačilo. Výfuk zajištěn provázkem k závěsnému zařízení.
Aby se problém s vymáčknutím neopakoval, tak jsem použil, jak jinak, nestandardní řešení. Hliníkovou samolepící pásku šíře 38mm. Tu jsem nůžkama rozstříhnul podélně na třetiny v délce asi 0,5 metru. Pásek šířky kolem 12mm jsem omotal na konec vnitřní části výfuku a jím vyplnil mezeru v průměrech. Ty 3 odstřižky po 0,5 metru vyplnily mezeru 1,5 mm. Kousek nasunul spoj přes namotanou pásku. Tím se vymezila viklací vůle a snad v klídku vytvrdla pasta. Na zbylou část jsem namazal stejnou pastou Sonax. Přeříznul provázek, nasunul dovnitř přes pastu. Pastou přeplácal ještě přes výřezy a zářezy vnější trubky. Překrytí u zářezů vnější trubky je poměrně malé jen několik milimetrů (ne jako u Lady u 2. a 3. dílu asi 2-3 cm). Nakonec jsem přemotal ještě zvenku tou samou samolepící hliníkovou páskou s překrytím a na 2 vrstvy. Navrch klasicky "kapitalistickou sponu". Pasta se nevyfoukla, spoj zatím drží. Doufám, že až do konce životnosti výfuku. Je klidně možné, že se hliníková páska z vnějšku samovolně brzy odpadne a vnitřní vyhřeje. Pak aspoň zpočátku pomohla utěsnit pastou.
Supr by bylo, kdyby se výfuky nasazovaly do sebe podobně jako odpadní trubky přes vložený kroužek. Ten kroužek by klidně mohl být vystřižen a vylisován z hliníku. Nasunul by se na koneček vnitřní trubky a zásunem by těsnil o stěnu vnější. Přes spoj pak klasicky spona. Dalo by se to dobře zpoplatnit (ze strany výrobce). Dal bych klidně a ochotně přemrštěnou cenu 100 Kč za takový kroužek (výrobní náklady velmi malé), se kterým by šlo výfuk v případě potřeby až 3x rozebrat v počátku jeho životnosti, třeba do 2 let pro nějakou opravu. A vůbec, co je nám do výrobců výfuků, že ? Kdyby se toho ujal jednotlivec, vůbec by mi to nevadilo. Naopak. Stejně se na výfucích používá jen několik průměrů, tak by stačila poměrně malá řada.
