Vibrující ručička tachometru
Moderátor: Moderátoři
Re: Vibrující ručička tachometru
OK, díky
Dalibor
VAZ 2105
"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. "
VAZ 2105
"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. "
Re: Vibrující ručička tachometru
Pokud je to náhonem tak ano. Někdy se ale zadírá uložení v tachometru a pak musí tachometr ven a nakapat olej v poloze sklem dolů a vrtačkou protáčet, až se olej "procucá". Někde jsem to už popisoval, ale nemohu to najít.Dalibor29 píše:Chtěl bych se zeptat, na ladě 2105 kmitá ručička tachometru, ale prý už od novotí. Myslíte, že to půjde spravit pomocí metod popsaných výše, nebo to nepomůže?
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Vibrující ručička tachometru
Promazání pomůže. Musí se promazat z vrchu aby vazelína protekla celým bowdenem, protože ze spodu to vyvzlíná sotva pár centimetrů. Akorát si už nepamatuju, jestli se po odpojení na obou koncích dá celý vnitřek vytáhnout směrem nahoru - má to logiku, že spíš nahoru. Tachometr (budík) jsem promazával asi rok předtím a v mém případě žádná změna v cukavosti ručičky.
U 2101 jsem měnil celý bowden už před 20 lety. Za jízdy to taky cukalo už kolem 60 km/h. Pak jednou v zimě vyjíždím z řady aut na parkovišti. Metr přede mnou auto, ještě jsem nevyjel z řady, jedu ani ne krokem a tachometr ukázal 40 km/hod a spadnul na nulu - konec). Koupil jsem nový bowden a měnil ho asi v -15 st. Celsia.
Nejlepší pro výměnu je zřejmě odpojit na obou koncích a z vrchu protáhnout navázaný směrem dolu ten nový (bez navázání se moc blbě trefuje cesta). Zvládne to sám jeden člověk.
Celej zmrzlej jsem před autosalonem na rampě pro vystavený auta, někdy v sobotu, když tam salon to svý auto neměl vystavený, i s rozebráním palubky a sestavením vyměnil sám bez pomoci za hodinu (mít úkon zažitej v ruce a nemrznout přitom, šlo by to i rychleji).
U 2101 jsem měnil celý bowden už před 20 lety. Za jízdy to taky cukalo už kolem 60 km/h. Pak jednou v zimě vyjíždím z řady aut na parkovišti. Metr přede mnou auto, ještě jsem nevyjel z řady, jedu ani ne krokem a tachometr ukázal 40 km/hod a spadnul na nulu - konec). Koupil jsem nový bowden a měnil ho asi v -15 st. Celsia.
Nejlepší pro výměnu je zřejmě odpojit na obou koncích a z vrchu protáhnout navázaný směrem dolu ten nový (bez navázání se moc blbě trefuje cesta). Zvládne to sám jeden člověk.
Celej zmrzlej jsem před autosalonem na rampě pro vystavený auta, někdy v sobotu, když tam salon to svý auto neměl vystavený, i s rozebráním palubky a sestavením vyměnil sám bez pomoci za hodinu (mít úkon zažitej v ruce a nemrznout přitom, šlo by to i rychleji).
Re: Vibrující ručička tachometru
Děkuju, zkusím.Petr HC píše:Pokud je to náhonem tak ano. Někdy se ale zadírá uložení v tachometru a pak musí tachometr ven a nakapat olej v poloze sklem dolů a vrtačkou protáčet, až se olej "procucá". Někde jsem to už popisoval, ale nemohu to najít.Dalibor29 píše:Chtěl bych se zeptat, na ladě 2105 kmitá ručička tachometru, ale prý už od novotí. Myslíte, že to půjde spravit pomocí metod popsaných výše, nebo to nepomůže?
Dalibor
VAZ 2105
"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. "
VAZ 2105
"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. "