Leštěnka
Moderátor: Moderátoři
Leštěnka
Tady pokračuju téma, které jsem nakousnul v "modrém Valentýnovi" ohledně leštění karoserie. http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 00#p390296
Druhý týden leštím karoserii, kterou jsem naposledy ošetřoval před rokem na jaře příšerným Turtle Wax s teflonem. http://www.zbozi.cz/vyrobek/turtle-wax- ... em-500-ml/
Takhle to vypadá po roce od leštění. Už jsem v loni neměl sílu ošetřit karoserii před zimou.
Lak byl tak nehezky zoxidovaný. Použil jsem http://autokosmetika.hledejceny.cz/colo ... ovac-laku/ Na netu jsem zjistil, že už se ale nedělá. Co je aspoň trochu dobrý, to se nedělá. Očištění s ním bylo poměrně optimální. Ale vůbec mi to nevadí že se už nedělá, protože po tom co mi provedl Turtle Wax s teflonem (krátký efekt ošetření 2-3 týdny po naleštění) změním určitě firmu i na oživovač a budu hledat lepší výrobek.
Turtle Wax - tvrdý vosk v tmavě zeleném obalu už taky nepoužiju. Mám skoro plné balení. http://www.nissanclub.cz/graphics/msgbo ... .htmlx.jpg Tohle je jen podobné balení. Taky jsem ho na netu už nenašel. Je to jen průhledná řídká vodička. Po jejím nanesení se i na naleštěném laku sníží lesk. V loni jsme ho zkoušel a místa ošetřená předtím Turtlem Wax s teflonem částečně ztratí po nanesení tvrdého vosku lesk okamžitě. Předem neošetřená Turtlem s teflonem mají stejný výsledek se snížením lesku. Ani v jednom případě to nechrání lépe. Půlka kapoty byla ošetřená první verzí, druhá půlka kapoty druhou verzí. Obojí vypadá po roce bídně a není poznat, která část byla ošetřená čím - ani jedna část kapoty není odlišná. Ono to vlastně nebylo poznat ani bezprostředně po nanesení. A ošetření kdy přestává odpuzovat vodu zmizelo také po zhruba 3 týdnech od ošetření. Skoro bych se nebál mluvit u tvrdého vosku Turtle Wax na téma velký podvod.
Leštěnka od Valma měla podobně mizernou trvanlivost jako Turtle Wax s teflonem. Po 3 týdnech ztrácela vodoodpudivý účinek. Použil jsem ten první na fotce vlevo "Speed shine" stál o 70 Kč méně než Turtle wax. http://www.steico.gr/1318C8D0.el.aspx Teď na novém balení asi vím proč http://www.valma.cz/ . Používají stejné obaly, kopírují design předchozích želvích produktů. Že by ve skutečnosti stejný výrobce ?
Bylo potřeba vzít 2x po sobě leštěnkou na starý laky (tou želvou). Bohužel jsem se na 2 hranách už proleštil na základovou barvu. Proto nesnáším Turtle wax s teflonem, že nedostatečně chrání a příliš často se musí používat leštěnka na staré laky!
Pak jsem použil na konečné ošetření mě známý B2000. Nakonec se mi ho na radu tady v diskuzi podařilo sehnat zde: http://www.tarte.cz/b2000.php Nemají sice nic moc stránky, ale ochotně leštěnku zašlou i na dobírku. Leštěno 2x po sobě B2000.
(Zkušebně jsem dělal 1x na starý laky a 1x B2000, nebo rovnou B2000 bez leštěnky na starý laky. Hlubokýho lesku se dá dosáhnout jedině zmíněným postupem 2x na starý laky a 2x B2000. Mám hotový 2/3 auta a už jsem strávil 8 hodin leštěním. Výsledek ale stojí za to. Hlavně aby ošetření dlouho vydrželo a stačilo jen tak 2x ročně lehce přeleštit (po 2-3 hodinách) jako dříve s B2000.
Všiml jsem si, že jeden blatník (LZ-není na fotkách) lakovaný před 3 lety, má výrazně horší hloubku lesku i po naleštění 2x na starý laky, 2x B2000, než původní lak. Lesk se mi nepodařilo ani přiblížit stejným postupem 2x na starý laky a 2x B2000. Blatník lakovaný před zhruba 10 lety také nemá takovou hloubku lesku jako původní lak, ale výrazně lepší, než nejnovější lakování. Ach ty nové technologie.... Před 3 lety lakovali ve škoda servisu. Lakovaný poměrně precizně, ale ten lesk tam prostě není a nikdy nebude. Pozoroval jsem na parkovišti pár let starý škodovky a vysoký lesk tam prostě žádná taky nemá vidět ani omylem.
Časem přidám fotky, jak dlouho vydrží ošetření.
Druhý týden leštím karoserii, kterou jsem naposledy ošetřoval před rokem na jaře příšerným Turtle Wax s teflonem. http://www.zbozi.cz/vyrobek/turtle-wax- ... em-500-ml/
Takhle to vypadá po roce od leštění. Už jsem v loni neměl sílu ošetřit karoserii před zimou.
Lak byl tak nehezky zoxidovaný. Použil jsem http://autokosmetika.hledejceny.cz/colo ... ovac-laku/ Na netu jsem zjistil, že už se ale nedělá. Co je aspoň trochu dobrý, to se nedělá. Očištění s ním bylo poměrně optimální. Ale vůbec mi to nevadí že se už nedělá, protože po tom co mi provedl Turtle Wax s teflonem (krátký efekt ošetření 2-3 týdny po naleštění) změním určitě firmu i na oživovač a budu hledat lepší výrobek.
Turtle Wax - tvrdý vosk v tmavě zeleném obalu už taky nepoužiju. Mám skoro plné balení. http://www.nissanclub.cz/graphics/msgbo ... .htmlx.jpg Tohle je jen podobné balení. Taky jsem ho na netu už nenašel. Je to jen průhledná řídká vodička. Po jejím nanesení se i na naleštěném laku sníží lesk. V loni jsme ho zkoušel a místa ošetřená předtím Turtlem Wax s teflonem částečně ztratí po nanesení tvrdého vosku lesk okamžitě. Předem neošetřená Turtlem s teflonem mají stejný výsledek se snížením lesku. Ani v jednom případě to nechrání lépe. Půlka kapoty byla ošetřená první verzí, druhá půlka kapoty druhou verzí. Obojí vypadá po roce bídně a není poznat, která část byla ošetřená čím - ani jedna část kapoty není odlišná. Ono to vlastně nebylo poznat ani bezprostředně po nanesení. A ošetření kdy přestává odpuzovat vodu zmizelo také po zhruba 3 týdnech od ošetření. Skoro bych se nebál mluvit u tvrdého vosku Turtle Wax na téma velký podvod.
Leštěnka od Valma měla podobně mizernou trvanlivost jako Turtle Wax s teflonem. Po 3 týdnech ztrácela vodoodpudivý účinek. Použil jsem ten první na fotce vlevo "Speed shine" stál o 70 Kč méně než Turtle wax. http://www.steico.gr/1318C8D0.el.aspx Teď na novém balení asi vím proč http://www.valma.cz/ . Používají stejné obaly, kopírují design předchozích želvích produktů. Že by ve skutečnosti stejný výrobce ?
Bylo potřeba vzít 2x po sobě leštěnkou na starý laky (tou želvou). Bohužel jsem se na 2 hranách už proleštil na základovou barvu. Proto nesnáším Turtle wax s teflonem, že nedostatečně chrání a příliš často se musí používat leštěnka na staré laky!
Pak jsem použil na konečné ošetření mě známý B2000. Nakonec se mi ho na radu tady v diskuzi podařilo sehnat zde: http://www.tarte.cz/b2000.php Nemají sice nic moc stránky, ale ochotně leštěnku zašlou i na dobírku. Leštěno 2x po sobě B2000.
(Zkušebně jsem dělal 1x na starý laky a 1x B2000, nebo rovnou B2000 bez leštěnky na starý laky. Hlubokýho lesku se dá dosáhnout jedině zmíněným postupem 2x na starý laky a 2x B2000. Mám hotový 2/3 auta a už jsem strávil 8 hodin leštěním. Výsledek ale stojí za to. Hlavně aby ošetření dlouho vydrželo a stačilo jen tak 2x ročně lehce přeleštit (po 2-3 hodinách) jako dříve s B2000.
Všiml jsem si, že jeden blatník (LZ-není na fotkách) lakovaný před 3 lety, má výrazně horší hloubku lesku i po naleštění 2x na starý laky, 2x B2000, než původní lak. Lesk se mi nepodařilo ani přiblížit stejným postupem 2x na starý laky a 2x B2000. Blatník lakovaný před zhruba 10 lety také nemá takovou hloubku lesku jako původní lak, ale výrazně lepší, než nejnovější lakování. Ach ty nové technologie.... Před 3 lety lakovali ve škoda servisu. Lakovaný poměrně precizně, ale ten lesk tam prostě není a nikdy nebude. Pozoroval jsem na parkovišti pár let starý škodovky a vysoký lesk tam prostě žádná taky nemá vidět ani omylem.
Časem přidám fotky, jak dlouho vydrží ošetření.
Naposledy upravil(a) tomass dne pon kvě 19, 2014 20:16, celkem upraveno 1 x.
Re: Leštěnka
Oživovače laku................. nic nemá na brusnou pastu na lak ,pak zatáhnout voskem ,zrovna jsem to teď řešil s kamarádem po telefonu ,vyleštil to do vysokého lesku tempem a fláknul na to vosk ,zmatnělo to páč se spojil vosk se silokonem z tempa ,prostě paseka mě stačí vosk ve spreji od mafry nastříkáš dáš cígo a pak kvalitním hadrem vyleštíš ,na klasické barvě bez vrchní ůpravy lakem vydží tak dva měsíce na tom s lakem dlouho existují i kvalitně nastříkané povozy které se prostě vyleštit nedají
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Re: Leštěnka
Tempo už nepoužívám, to bych byl už dávno bez laku na základovce v celé ploše. Tempo ubírá výrazně víc, než oživovač laků. Je to otázka toho kvalitního uzavření laku. A objevit takový výrobek je obrovský problém. Uvidím jestli se nepokazilo B 2000.
Re: Leštěnka
Tomáši, neber to zle, jen jako úsměvnou poznámku.
Kamarádův otec také do nekonečna řešil leštění, zkoušel různé přípravky aby byl lak jeho "Simkáry 1310" co nejhezčí, až lak dokonale odleštil na plnič. Já se snažím nanášet pouze vosky, i za cenu lehce horšího výsledku, hlavně že je lak zakonzervovaný. Na obroušení starého laku používám odzkoušené Tempo, ovšem ne víc jak jednou za 5 let. I tak u mě Tempo na staré laky mizí velice rychle ... neznám nic lepšího na chromy .
Kamarádův otec také do nekonečna řešil leštění, zkoušel různé přípravky aby byl lak jeho "Simkáry 1310" co nejhezčí, až lak dokonale odleštil na plnič. Já se snažím nanášet pouze vosky, i za cenu lehce horšího výsledku, hlavně že je lak zakonzervovaný. Na obroušení starého laku používám odzkoušené Tempo, ovšem ne víc jak jednou za 5 let. I tak u mě Tempo na staré laky mizí velice rychle ... neznám nic lepšího na chromy .
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Leštěnka
tomass, mam obavu, ze chodis na veci moc zbytecne vedecky. Ja davam zelvu v kelimku tak 2-3 x za rok za ucelem ani ne lesku, ale konzervace. Nicmene i kdyz to odrbavam je lesk chvilku uchvacujici. Stejne to jednou pretavi na konzervy . Nez ta zelena mi pasovala spise cervena, ale nejak to zmizelo z regalu mnou navstevovanych kseftu.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Leštěnka
Vědecky, nevědecky. Prostě chci mít pěkně zakonzervovanej lak a pak to nechat opršet, nebo jednou za čas umýt. Náhlé zhoršení začalo s dojitím původního B2000 s přechodem na želvu.
Než jsem použil poprvé oživovač laků, tak jsem asi rok, možná rok a půl leštil jen želvou bez oživovače. Vodoodpudivý efekt klasicky pod měsíc trvání, matné čmouhy pod konzervací - prostě to vypadalo příšerně - prasácky. Zvláštní je, že čmouhy byly vždy vodorovné a rovnoběžné i když jsem používal krouživé pohyby. Na pravém zadním blatníku se po zimě objevila stopa, kde stékala voda jako matná svislá čára. Voda odplavuje leštěnku, docela skandál..... V některých místech jsem použil nejdřív krouživé pohyby, pak rovnoběžné se směrem jízdy tak jak se mají ošetřovat laky a pak zase krouživé to vše při jednom ošetřování.
Na starým F126p jsem měl šedej lak matnej jak cihlu použil jsem hrubší leštící pastu z kelímku koupenou ve firmě kde míchají autolaky a pak zakonzervoval želvou (to už jsem neměl B2000). Hrubá leštící pasta ubírala asi tolik jako Tempo pasta, možná nepatrně víc a k zakonzervování došlo taky jen na kratičkou dobu asi 2 týdnů ať jsem použil potom želvu, nebo ne. Tempo jsem použil na kapotě jedný dodávky před nalepením reklamy, protože byla kapota ukrutně matná. Už se to nezakonzervovalo a řekl bych, že vodoodpudivý efekt trval o něco déle (asi tak měsíc), než při následném zakonzervování želvou (2-3 týdny).
Vím, že záleží na kvalitě laku. Všechny auta měla původní lak z fabriky, kromě místních drobných oprav. Jen teď u Lady mám jeden blatník lakovanej před 3 lety a jeden asi před 10 lety.
V místech kde je původní lak je nejlepší výsledek. Kdybych měl někdy uvažovat nad novým lakem a mělo to vypadat jako ten před 3 lety lakovaný, tak do toho rozhodně nejdu. Lakýrník odvedl krásnou práci, přechod rozleštěn do ztracena. Při přechodu na sloupek u posledních dveří je rozdílný odstín vidět jen při novém ošetření leštěnkou, tak to asi ani lepší nemohlo být namíchané. Prostě se nesmířím s tím, že nový lak nebude mít takový hluboký lesk, jaký má ten původní teď po naleštění. Kromě toho Lada po nalakování vždy do 0,5-1 roka někde prokvete a to pak naštve dvojnásob. (Kdysi 2101 nechal táta lakovat ve velkém servise Lady, snad v tom největším, měli vlastní lakovnu - rok 1990. Po 9 letech ze smetanový barvy na červenou. Dobytkové to pořádně neočistili, neodstrojovali vůbec nic a stříkli co bylo vidět. Už při přebírání se loupaly okraje všude u dveří na vnitřku. Reklamace tenkrát byly v plenkách a zákazník měl tenkrát velmi slabou pozici. Tu bídu jsem byl přebírat s tátou. Po dlouhém handrkování jestli tam nechat auto ležet a přebírat ho, nebo jednat o slevu, slevnili směšných nevím přesně snad 5 %, což byla asi pětistovka. Tenkrát bylo ještě riskantnější něco reklamovat, protože by s tím stejně nikdo nic nedělal a auto by jen leželo v servisu. Nakonec by ještě účtovali skladné za nepřevzatou zakázku. V ploše lak držel, ale průběžně se objevovaly místečka koroze jakoby se vůbec nelakovalo i na místech, kde koroze předtím nebyla. Nový lak se tak začal stejným způsobem bezprostředně po laku zaštětečkovávat jako předchozí lak).
Fandím modrému Valentýnovi, a držím všechny palce, aby nedopadl takto. Lesk se snad ještě zvýší po vyzrátí laku a naleštění. Podle fotek vypadá modrý Valentýn už teď lesklejší, než můj 3 letý blatník, který vypadal stejně čerstvě nalakovaný, půl roku po vyzrátí i po současném naleštění a lesku modrého Valentýna stejně nedosahuje.
Pod lištou na zadním blatníku mi už vykvetl po roce od lakování takový strup, že jsem to raději opravil sám. Ručně, základ štětečkem, tmel, broušení, tenký základ, ručně míchaný vrchní štětečkem, lišta lepená celou plochou Mamut glue http://www.denbraven.cz/mamut-glue/0440 ... 4-cz1.html do toho jsem zamáčknul chromovou lištu, zahladil přetřel. Tohle je první tmel, který na spoji zadního blatníku po 2 letech nepopraskal po přetření vrchní barvou ani v místech přechodu tmel-karoserie-lišta. (Na spoji předního blatníku popraskal silikon, mědvědí hovno, klasický tmel na karoserie vždy nejdéle do roka, nebo došlo k odtěsnění. Vloni jsem dal na přední spoj taky toto a jedna strana vydržela bez újmy i s lakem. )
Zkoušel už někdo toto ? http://www.sonax.cz/view.php?cisloclank ... &rstema=46 Už to zlevnili, před 2 lety to stálo 1990 Kč...... Kdyby to vydrželo opravdu 9-12 měsíců, je to revoluční řešení za 1600 Kč. Kdyby to vydrželo aspoň na 3-4 použití, (nebo jako leštěnka na 6-8 použití), tak by klasickou leštěnku už možná v dnešní době skoro nemělo ani cenu kupovat.
Zpátky k leštění:
Problém vyřeší jen kvalitní konzervace, kterou tady hledám. Řekl bych, že to není o ceně produktu, ale o efektu a čase co se s tím stráví. Nechci každoročně želvou proleštit 25 -30 hodin času na jednom autě jako v některých předchozích letech s nevalným výsledkem a rapidně dál ztenčovat lak nutným odstraněním oxidované vrstvy. Veteránisti (myslím ty nejcenější kousky) asi lak taky neproleští samotnou leštěnkou a oživovače nepoužívají pořád dokola, ne ? A leští to furt dokola, ne ?
Než jsem použil poprvé oživovač laků, tak jsem asi rok, možná rok a půl leštil jen želvou bez oživovače. Vodoodpudivý efekt klasicky pod měsíc trvání, matné čmouhy pod konzervací - prostě to vypadalo příšerně - prasácky. Zvláštní je, že čmouhy byly vždy vodorovné a rovnoběžné i když jsem používal krouživé pohyby. Na pravém zadním blatníku se po zimě objevila stopa, kde stékala voda jako matná svislá čára. Voda odplavuje leštěnku, docela skandál..... V některých místech jsem použil nejdřív krouživé pohyby, pak rovnoběžné se směrem jízdy tak jak se mají ošetřovat laky a pak zase krouživé to vše při jednom ošetřování.
Na starým F126p jsem měl šedej lak matnej jak cihlu použil jsem hrubší leštící pastu z kelímku koupenou ve firmě kde míchají autolaky a pak zakonzervoval želvou (to už jsem neměl B2000). Hrubá leštící pasta ubírala asi tolik jako Tempo pasta, možná nepatrně víc a k zakonzervování došlo taky jen na kratičkou dobu asi 2 týdnů ať jsem použil potom želvu, nebo ne. Tempo jsem použil na kapotě jedný dodávky před nalepením reklamy, protože byla kapota ukrutně matná. Už se to nezakonzervovalo a řekl bych, že vodoodpudivý efekt trval o něco déle (asi tak měsíc), než při následném zakonzervování želvou (2-3 týdny).
Vím, že záleží na kvalitě laku. Všechny auta měla původní lak z fabriky, kromě místních drobných oprav. Jen teď u Lady mám jeden blatník lakovanej před 3 lety a jeden asi před 10 lety.
V místech kde je původní lak je nejlepší výsledek. Kdybych měl někdy uvažovat nad novým lakem a mělo to vypadat jako ten před 3 lety lakovaný, tak do toho rozhodně nejdu. Lakýrník odvedl krásnou práci, přechod rozleštěn do ztracena. Při přechodu na sloupek u posledních dveří je rozdílný odstín vidět jen při novém ošetření leštěnkou, tak to asi ani lepší nemohlo být namíchané. Prostě se nesmířím s tím, že nový lak nebude mít takový hluboký lesk, jaký má ten původní teď po naleštění. Kromě toho Lada po nalakování vždy do 0,5-1 roka někde prokvete a to pak naštve dvojnásob. (Kdysi 2101 nechal táta lakovat ve velkém servise Lady, snad v tom největším, měli vlastní lakovnu - rok 1990. Po 9 letech ze smetanový barvy na červenou. Dobytkové to pořádně neočistili, neodstrojovali vůbec nic a stříkli co bylo vidět. Už při přebírání se loupaly okraje všude u dveří na vnitřku. Reklamace tenkrát byly v plenkách a zákazník měl tenkrát velmi slabou pozici. Tu bídu jsem byl přebírat s tátou. Po dlouhém handrkování jestli tam nechat auto ležet a přebírat ho, nebo jednat o slevu, slevnili směšných nevím přesně snad 5 %, což byla asi pětistovka. Tenkrát bylo ještě riskantnější něco reklamovat, protože by s tím stejně nikdo nic nedělal a auto by jen leželo v servisu. Nakonec by ještě účtovali skladné za nepřevzatou zakázku. V ploše lak držel, ale průběžně se objevovaly místečka koroze jakoby se vůbec nelakovalo i na místech, kde koroze předtím nebyla. Nový lak se tak začal stejným způsobem bezprostředně po laku zaštětečkovávat jako předchozí lak).
Fandím modrému Valentýnovi, a držím všechny palce, aby nedopadl takto. Lesk se snad ještě zvýší po vyzrátí laku a naleštění. Podle fotek vypadá modrý Valentýn už teď lesklejší, než můj 3 letý blatník, který vypadal stejně čerstvě nalakovaný, půl roku po vyzrátí i po současném naleštění a lesku modrého Valentýna stejně nedosahuje.
Pod lištou na zadním blatníku mi už vykvetl po roce od lakování takový strup, že jsem to raději opravil sám. Ručně, základ štětečkem, tmel, broušení, tenký základ, ručně míchaný vrchní štětečkem, lišta lepená celou plochou Mamut glue http://www.denbraven.cz/mamut-glue/0440 ... 4-cz1.html do toho jsem zamáčknul chromovou lištu, zahladil přetřel. Tohle je první tmel, který na spoji zadního blatníku po 2 letech nepopraskal po přetření vrchní barvou ani v místech přechodu tmel-karoserie-lišta. (Na spoji předního blatníku popraskal silikon, mědvědí hovno, klasický tmel na karoserie vždy nejdéle do roka, nebo došlo k odtěsnění. Vloni jsem dal na přední spoj taky toto a jedna strana vydržela bez újmy i s lakem. )
Zkoušel už někdo toto ? http://www.sonax.cz/view.php?cisloclank ... &rstema=46 Už to zlevnili, před 2 lety to stálo 1990 Kč...... Kdyby to vydrželo opravdu 9-12 měsíců, je to revoluční řešení za 1600 Kč. Kdyby to vydrželo aspoň na 3-4 použití, (nebo jako leštěnka na 6-8 použití), tak by klasickou leštěnku už možná v dnešní době skoro nemělo ani cenu kupovat.
Zpátky k leštění:
Problém vyřeší jen kvalitní konzervace, kterou tady hledám. Řekl bych, že to není o ceně produktu, ale o efektu a čase co se s tím stráví. Nechci každoročně želvou proleštit 25 -30 hodin času na jednom autě jako v některých předchozích letech s nevalným výsledkem a rapidně dál ztenčovat lak nutným odstraněním oxidované vrstvy. Veteránisti (myslím ty nejcenější kousky) asi lak taky neproleští samotnou leštěnkou a oživovače nepoužívají pořád dokola, ne ? A leští to furt dokola, ne ?
Re: Leštěnka
Jak jsem již několikráte psal, leštím stále dokola a používám nejradši tvrdý vosk od Velvany. Leštím několikrát do roka, načež auto mám Velvanou naleštěné do 2h. Mytí, ani případné rozlešťování vyšusovaného laku nepočítám. Jednou za rok použiji Turtle Wax leštěnku s přídavkem barvy - sice to skoro vůbec nepomůže, ale zakreje to drobné škrábanečky a lak je takový jakoby tmavší. cca jednou za 5 let pak použiji klasické Tempo.
Co se týká kompletního lakování auta k "běžnému" ježdění, není nic lepšího, než nechat barvu polít bezbarvým lakem. Pak máš po starostech a nemusíš nějaké přehnané leštění řešit.
Pokud by někdo chtěl lesk jako blesk, může použít naftu. Nevím jak moc laku nesvědčí, nicméně takto naleštěný lak klouže takovým způsobem, že auto není možné tlačit...
Co se týká kompletního lakování auta k "běžnému" ježdění, není nic lepšího, než nechat barvu polít bezbarvým lakem. Pak máš po starostech a nemusíš nějaké přehnané leštění řešit.
Pokud by někdo chtěl lesk jako blesk, může použít naftu. Nevím jak moc laku nesvědčí, nicméně takto naleštěný lak klouže takovým způsobem, že auto není možné tlačit...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Laďuša
- Příspěvky: 12130
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Leštěnka
Nafta laku určitě moc nesvědčí. Leštily se tim třeba lokomotivy, ovšem z červený se postupně stala hnědá. V ňákej knížce o Sergejích je o tom fotka s komentářem.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Leštěnka
Já jsem s tím naleštěním teď momentálně spokojený. Fotky jsem dal, aby byl vidět ten rozdíl, co želva napáchá za rok. Ale ono to nevypadá nic moc po želvě už po tom necelém měsíci, kdy týden od týdne je vidět rozdíl k horšímu. Leštit 3x do roka po 3 hodinách jako dřív mi vadit nebude, pokud to bude stačit. Musím odbourat za každou cenu nezbytný větší úběr na starý laky ať už nějakou želvou, nebo Tempem, nebo jinou pastou, protože vím, že vrstva barvy se brzo bude chýlit ke konci. Kvalitní leštěnkou. Asi koupím i tu tvrdou Velvanu a porovnám.
O naftě jsem vůbec neuvažoval. Polití okolo hrdla u dosti aut podává odstrašující účinek.
Bezbarvý lak jsem před časem vypátral u jedné firmy co dělá ty obrázky jako fotky na auta - teď nevím jak se to jmenuje. Psal jsem jim dvakrát, neodpověděli.
Folie nanesená na lak stojí kolem 20 tisíc Kč, to nemá na naše auta význam. Dá se sejmout a vyměnit za novou, ale cena je pro nás nezajímavá. Tak možná na veterána za mega a víc.
O naftě jsem vůbec neuvažoval. Polití okolo hrdla u dosti aut podává odstrašující účinek.
Bezbarvý lak jsem před časem vypátral u jedné firmy co dělá ty obrázky jako fotky na auta - teď nevím jak se to jmenuje. Psal jsem jim dvakrát, neodpověděli.
Folie nanesená na lak stojí kolem 20 tisíc Kč, to nemá na naše auta význam. Dá se sejmout a vyměnit za novou, ale cena je pro nás nezajímavá. Tak možná na veterána za mega a víc.
Re: Leštěnka
Mám čerstvou informaci od Sonaxu: http://www.sonax.cz/view.php?cisloclank ... &rstema=46 Vystačí na jedno auto. Životnost 9 měsíců. Být cena ještě o jedničku nižší (600 Kč) zřejmě bych neodolal pokušení vyzkoušet.
Možná je to nějaký polymer, který se vytvrdí UV ze sluníčka a třeba se objeví v nějakém produktu se zajímavější cenovkou. Třeba někdo z Ladaklubu něco podobného ještě vyšťourá odjinud. Doufám, že to nebude vodní sklo a plamenomet. Nakonec UV lepidla se už tu a tam objevují (Bauhaus) a oproti kvalitnímu vteřinovýmu lepidlu už u nich zas tak nedostupná cena není.
Možná je to nějaký polymer, který se vytvrdí UV ze sluníčka a třeba se objeví v nějakém produktu se zajímavější cenovkou. Třeba někdo z Ladaklubu něco podobného ještě vyšťourá odjinud. Doufám, že to nebude vodní sklo a plamenomet. Nakonec UV lepidla se už tu a tam objevují (Bauhaus) a oproti kvalitnímu vteřinovýmu lepidlu už u nich zas tak nedostupná cena není.
Re: Leštěnka
46 let používám výrobky Velvany (převážně Autobalzam) a nikdy jsem neměl problém. 2x až 4x do roka po umytí (většinou Jarem) nanesu, rozleštím a finito. Zahraniční předraženou s..čku (věnovaný zbytek Sonaxu) jsem použil jen jednou a přestože na ní bylo psáno že neobsahuje abraziva, při leštění hadr chytal nádech barvy vozu.tomass píše: ... Asi koupím i tu tvrdou Velvanu a porovnám...
P.S. a po zkušenostech se služebními vozy bych nidy nešel se svým autem do myčky.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Leštěnka
Naftu jsem zkoušel, fakt lesk jak blesk, ale má to jeden háček. Auto je mastný a nachytá se na něj prach. A to docela rychle.
Re: Leštěnka
Petře, myčku bych už taky znovu neokusil. Když vyjedeš, tak krásný, ale za týden lak matovaní. Možná používají moc silný louh, kdo ví..... Poškrábání od kartáčů nepočítám.
B 2000 taky nevypadá na přítomnost abraziva, možná tam opravdu není, ale hadr se taky trošku zbarví barvou laku. Nicméně ze všeho nejméně co jsem měl kdy v ruce. Může to být jen otěr bez abraziva. Ten šedý F126p mi při mytí barvil i vodu v kýblu, jak barva sprašovala.
B 2000 taky nevypadá na přítomnost abraziva, možná tam opravdu není, ale hadr se taky trošku zbarví barvou laku. Nicméně ze všeho nejméně co jsem měl kdy v ruce. Může to být jen otěr bez abraziva. Ten šedý F126p mi při mytí barvil i vodu v kýblu, jak barva sprašovala.
Re: Leštěnka
Ja sem po 3 letech vzal cerveny vaz mokrym hadrem a taky hadr zacal cervenat...
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Leštěnka
Po pořízení mého nového vozu si začínám opět opakovat otázku, na kterou sem zatím, za svůj krátký život, nenalezl odpověď. A to. Lze nějak uspokojivě opravit oděrky a ďubance v laku? Naši dědové to řešili matláním štětečkem, ale to neshledávám uspokojivým. Je jedno, jestli je na laku oděrka, nebo zatíranec štětkou. Obojí je špatně. Jak se toho zbavit? Alespoň trošku...
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...