Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Moderátor: Moderátoři
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Ten držák je nabarvenej, že jo? Ono se to asi prodřelo, ale stejně bych místa pod podložkami očistil na kov a lehce máznul tou hypersuper měděnou vazelinou.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Držák je nastříkaný zinkovým sprejem, takže by to nemusel být takový průser. Měděnou vazelínu jsem taky radil, ale Martin prý nemá.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- mceza
- Příspěvky: 2076
- Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
- Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Nema, ale po zkusenostech z Vasatorovy dilny uvazuju o porizeni.
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
- Teepee
- Příspěvky: 4310
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Já jsem si odpojovače na tehdy provozním Modrém cenil ve chvílích, kdy jsem si nebyl schopnej vybavit, jestli jsem vypnul rádio, nebo zhasnul světla. Klička byla v ruce = bylo to v pohodě. Na druhé straně jsem občas podlehl obavě, jestli do ní v tom kastlíku něco strčí, ona se pootočí a vyskočí za jízdy, bude s altíkem vymalováno.
Ale na leštěnku v provozu několikrát za rok je to v motorovém prostoru v pohodě. Na Bílém taky vždycky odpojím AKUsvorku, kvůli hodinám a taky lezu do motoru.
Ale na leštěnku v provozu několikrát za rok je to v motorovém prostoru v pohodě. Na Bílém taky vždycky odpojím AKUsvorku, kvůli hodinám a taky lezu do motoru.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Martin-MTX
- Příspěvky: 481
- Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Na druhou stranu - při extra dlouhém stání tu baterku doporučuju vyndat, mě se ve veteránovi stalo (že mi po zimě kyselina z baterky naleptala trochu lak v motorovém prostoru) Nehodlám řešit, jestli to bylo špatnou baterkou (povoléné ty kolečka) nebo skladováním nebo bůhví čím, prostě ji už raději vyndavám a mám to 100%
Zima ji stejně nedělá dobře tak jako tak...
Zima ji stejně nedělá dobře tak jako tak...
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
http://ladamtx.cz/
- mceza
- Příspěvky: 2076
- Registrován: pon srp 13, 2012 20:41
- Bydliště: Mladá Boleslav/Kutná Hora/Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Na zimu de baterka ven urcite.
Zahraniční vůz po dědovi ВАЗ-2101 (1981)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Zimní pomsta ВАЗ-2101 (1974) - uz neni muj...
Auto na zimu Бумер E90 (2006) - uz neni muj...
Po BMW dalsi vozidlo z mocnosti Osy: Mazda 3 (2019)
Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Odpojovač baterie je nežádoucí nespolehlivost auta (vypínač, jímž protéká velký proud - oxidace, nespolehlivé sepnutí atd.) a při přechoďáku hrozí poškození nebo zničení diod alternátoru !
Dokonce jsem kdysi někde četl, že u aut s alternátorem se odpojovač nesmí z tohoto důvodu vůbec montovat. Proto se do aut s alternátorem sériově nemontuje. Akorát se o tom už zapomíná psát a mluvit.
Když dobíjím aku, tak odpojit přívod k baterce, pokud jsem někdy pohodlný (jako já), tak u klasické nabíječky (né pulsní), pokud nepřesáhnu napětí 15 V, tak všechna elektrika musí v autě vydržet. Navíc je vždy vypnutý klíček, tak je minimum spotřebičů pod napětím (respektive kromě imobilizeru snad nic není zapnuté, auto v klidu). Poslední léta převážně aku vyndavám na nabíjení do tepla.
U moderních aut bych se bál odpojovače i pulzní nabíječky připojené k autu přímo v autě. U Lady jsem nikdy problém s nabíjením klasickou nabíječkou při připojeném aku (přes zapalovač) neměl.
Stačí zapomenout zapnout odpojovač a zkusit startovat (což nepůjde) a pustit auto z kopce, diody jsou v háji. Často stačí i malé cuknutí motoru bez připojeného aku, nebo přechoďák. Aku pak může i se zapojeným odpojovačem špatně dobíjet, nebo se hřát odpojovač. Hodně špatně se taková závada hledá, protože jí skoro nikdo v tomto místě neočekává. Třeba u dodávky (diesel) jsme měli během cca 2-3 let 2x stejnou závadu na spoji mezi kabelem a přívodem k baterii (kyselý výpary z aku jsou taky pěkný neřád). Auto při startování točilo trošku pomaleji a přední světla svítila žlutěji. A to tam nebyl ani odpojovač. Občas ok, občas nechtělo startovat. Svorky byly se šroubem a kabel bylo nutno očistit a znovu připojit. Jednou našel závadu velmi šikovný autoelektrikář, podruhé jsem už závadu nalezl sám. U přívodu k aku jsou na škodu i desetiny Ohmu.
U závodění je to trochu o něčem jiném. Tam jde třeba především o život při nehodě a o požár. Zničený diody jsou v pořadí důležitosti někde hodně na posledním místě.......
Tak vzhůru ke zbytečným dalším problémům ještě s odpojovačem.
Dokonce jsem kdysi někde četl, že u aut s alternátorem se odpojovač nesmí z tohoto důvodu vůbec montovat. Proto se do aut s alternátorem sériově nemontuje. Akorát se o tom už zapomíná psát a mluvit.
Když dobíjím aku, tak odpojit přívod k baterce, pokud jsem někdy pohodlný (jako já), tak u klasické nabíječky (né pulsní), pokud nepřesáhnu napětí 15 V, tak všechna elektrika musí v autě vydržet. Navíc je vždy vypnutý klíček, tak je minimum spotřebičů pod napětím (respektive kromě imobilizeru snad nic není zapnuté, auto v klidu). Poslední léta převážně aku vyndavám na nabíjení do tepla.
U moderních aut bych se bál odpojovače i pulzní nabíječky připojené k autu přímo v autě. U Lady jsem nikdy problém s nabíjením klasickou nabíječkou při připojeném aku (přes zapalovač) neměl.
Stačí zapomenout zapnout odpojovač a zkusit startovat (což nepůjde) a pustit auto z kopce, diody jsou v háji. Často stačí i malé cuknutí motoru bez připojeného aku, nebo přechoďák. Aku pak může i se zapojeným odpojovačem špatně dobíjet, nebo se hřát odpojovač. Hodně špatně se taková závada hledá, protože jí skoro nikdo v tomto místě neočekává. Třeba u dodávky (diesel) jsme měli během cca 2-3 let 2x stejnou závadu na spoji mezi kabelem a přívodem k baterii (kyselý výpary z aku jsou taky pěkný neřád). Auto při startování točilo trošku pomaleji a přední světla svítila žlutěji. A to tam nebyl ani odpojovač. Občas ok, občas nechtělo startovat. Svorky byly se šroubem a kabel bylo nutno očistit a znovu připojit. Jednou našel závadu velmi šikovný autoelektrikář, podruhé jsem už závadu nalezl sám. U přívodu k aku jsou na škodu i desetiny Ohmu.
U závodění je to trochu o něčem jiném. Tam jde třeba především o život při nehodě a o požár. Zničený diody jsou v pořadí důležitosti někde hodně na posledním místě.......
Tak vzhůru ke zbytečným dalším problémům ještě s odpojovačem.
Naposledy upravil(a) tomass dne stř kvě 07, 2014 15:17, celkem upraveno 1 x.
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Ano, zato v běžným ježdění jsou důležitější diody než život. Pochopil jsem ten závěr dobře?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Martin-MTX
- Příspěvky: 481
- Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Hmmm zajímavé pojednání, zní to logicky a určitě je to pravdivé, na druhou stranu, za těch pár let, co se už pohybuji mezi závoďáky jsem nenaznamenal tento typ problému. Navíc je nutno podotknout, že správný bezpečnostní odpojovač neodpojuje jen baterku od "zbytku auta" ale musí přeručit chod motoru, tudíž kromě siloviny spíná ještě např. šťávu k cívce. Obyčejně je to vícepólový spínač na připojení baterky/cívky a např. ještě něčeho.. Za takové situace se domnívám, že se nic stát nemůže a je to prostě spolehlivé a ne-diodo-kazové.
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
http://ladamtx.cz/
Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Překroutil jsi teda význam parádně. Chtěl jsem říci, že je lepší odpojovač nemít už proto, že si ho nedáš do kabiny. Ono stačí třeba vypnout klíček, pokud to po nehodě zvládneš......
Laďušo a co třeba vystřelovací brzdící padák, kdyby selhaly brzdy i ručka současně a zároveň nebylo možné brzdit motorem ?
Laďušo a co třeba vystřelovací brzdící padák, kdyby selhaly brzdy i ručka současně a zároveň nebylo možné brzdit motorem ?
Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Martine, ale Ty popisuješ závodění a tam je to určitě OK a vymakané. Nemůže jít ani o Kč, protože tam je odpojovač za X stovek minimální položkou. Zkus si změřit miliohmetrem odpor na novém odpojovači a na několik let používaném ? A k tomu ještě trochu zahýbat kličkou odpojovače. V každém případě tam bude rozdíl. Oproti silnému očištěnému ! kabelu připojenému napřímo poměrně značný.
Jde o to, že se nesmí pohnout alternátor, pokud není připojený akumulátor, nebo je na přívodu k aku přechoďák. A o tom se zmiňuje snad manuál ke každému autu.
Jde o to, že se nesmí pohnout alternátor, pokud není připojený akumulátor, nebo je na přívodu k aku přechoďák. A o tom se zmiňuje snad manuál ke každému autu.
- Martin-MTX
- Příspěvky: 481
- Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
JJ já tomu rozumím, spíš mě zajímá, když se mi hne altík a mám odpojený odpojovač, který kromě baterky odpojuje i "klíček" ?tomass píše:Martine, ale Ty popisuješ závodění a tam je to určitě OK a vymakané. Nemůže jít ani o Kč, protože tam je odpojovač za X stovek minimální položkou. Zkus si změřit miliohmetrem odpor na novém odpojovači a na několik let používaném ? A k tomu ještě trochu zahýbat kličkou odpojovače. V každém případě tam bude rozdíl. Oproti silnému očištěnému ! kabelu připojenému napřímo poměrně značný.
Jde o to, že se nesmí pohnout alternátor, pokud není připojený akumulátor, nebo je na přívodu k aku přechoďák. A o tom se zmiňuje snad manuál ke každému autu.
Tam by to přeci vadit nemělo, protože není zádná spotřeba ne?
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
http://ladamtx.cz/
Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Nesmí se pohnout altík bez připojený baterky. K přechoďáku by mohlo dojít i vibrací za jízdy, pokud nebude odpojovač naprosto dokonale funkční. Jeden vodič je přeci mezi nimi spojený napřímo, bez jakýchkoliv ochran. Když odpojíš aku (přerušíš přívod k aku), je jedno jestli s tím pohneš se zapnutým nebo vypnutým klíčkem. Diody jsou v ohrožení, tedy mohou být v ohrožení i za běžné jízdy.
Matně si vzpomínám, že mi kdysi jednou někdy v květnu náhle po 2 dnech kleknul aku u Malucha. Roztlačil jsem to a naskočil motor (totál blbý aku byl připojený, kontrolky zhasly po zapnutí zapalování). Pak jsem se hrabal s tím, že mi hůř dobíjí aku. Kontrolka dobíjení nesvítila. Po čase občas slabě prosvěcovala, někdy zase ne. Babral jsem se s tím asi 3/4 roku, 2x měl vyndaný diody na proměření (uměl jsem je vyndat na autě i v mrazu bez demontáže altíku). Až po druhém vyndání bloku jsem naměřil jednu diodu blbou. Nakonec jsem vyměnil celý blok, protože jsem nechtěl riskovat další babračku s vyndaváním bloku diod znova až najdu po čase další blbou diodu. Vadná dioda se občas blbě hledá. Není to jednoznačně základní měření vždy jedním směrem vede a druhým ne. Někdy závisí i na teplotě, nebo pohnutí přívodu, proto jsem vadnou identifikoval až po druhém vyndání z auta. Možná jsem tu diodu zlikvidoval tím náhle odešlým aku. Takže se náhle vybitý aku zachoval jako odpojený, než na něm po chvilce stouplo napětí. Kdo-ví i diody byly původní. Těžko říci jestli odešla samovolně stářím, nebo nakopnutím proudem s blbým (jakoby odpojeným aku)... Nepříjemnou zkušennost s diodama už mám doufám nadobro za sebou.
Matně si vzpomínám, že mi kdysi jednou někdy v květnu náhle po 2 dnech kleknul aku u Malucha. Roztlačil jsem to a naskočil motor (totál blbý aku byl připojený, kontrolky zhasly po zapnutí zapalování). Pak jsem se hrabal s tím, že mi hůř dobíjí aku. Kontrolka dobíjení nesvítila. Po čase občas slabě prosvěcovala, někdy zase ne. Babral jsem se s tím asi 3/4 roku, 2x měl vyndaný diody na proměření (uměl jsem je vyndat na autě i v mrazu bez demontáže altíku). Až po druhém vyndání bloku jsem naměřil jednu diodu blbou. Nakonec jsem vyměnil celý blok, protože jsem nechtěl riskovat další babračku s vyndaváním bloku diod znova až najdu po čase další blbou diodu. Vadná dioda se občas blbě hledá. Není to jednoznačně základní měření vždy jedním směrem vede a druhým ne. Někdy závisí i na teplotě, nebo pohnutí přívodu, proto jsem vadnou identifikoval až po druhém vyndání z auta. Možná jsem tu diodu zlikvidoval tím náhle odešlým aku. Takže se náhle vybitý aku zachoval jako odpojený, než na něm po chvilce stouplo napětí. Kdo-ví i diody byly původní. Těžko říci jestli odešla samovolně stářím, nebo nakopnutím proudem s blbým (jakoby odpojeným aku)... Nepříjemnou zkušennost s diodama už mám doufám nadobro za sebou.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
Za všechno zlo na světě může odpojovač! Ze třech aut co jsem zatím měl byl odpojovač ve dvou. Největší potíže s alternátory byly právě v autě co tohoto zařízení nemělo .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Martin-MTX
- Příspěvky: 481
- Registrován: stř lis 08, 2006 18:32
- Bydliště: Mělník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpojovač - namontoval jsem ho správně?
a je to vyřešené, vyjímka potvrzuje prafidlo
LADA 1600MTX Rallye Team
http://ladamtx.cz/
http://ladamtx.cz/