Alternator na Nivě
Moderátor: Moderátoři
Re: Alternator na Nivě
Po dlouhé době opět doma. Zdravím chlapi. Už jsem tu s vámi úspěšně vyřešil všechny problémy s nivkou. A je tu další. Před nedávnem se mi rozsvítilo během jízdy kontrolka dobíjení. Než jsem dojel domu tak zhasla a altík normálně dobijel. Během měsíce se toto opakovalo stále častěji až kontrolka dobíjení zůstala rozsvícená.
1. Altík ven. Nové uhlíky jsem upravil a naletoval ve stejné délce a rozměru jako původní. Pěkně dosedají. Vše zpět. Kontrolka stále svítí a altík nedobíjí. Myslel jsem, že jsem špatně napojil dráty a tady prosím o upřesnění. KOKO LOKO píše uhlík na regulátor 67, kdežto LUDĚK píše uhlík na relé kontrolky dobíjení.
Sorry jsem lopata a v plánku se nevyznam.
2. Regulátor 67 jsem našel. Uvnitř vypadá jako nový. Jde zjistit funkce bez měřáku?
3. Jak vypadá relé kontrolky dobíjení? Kde ho najdu?
Za nápady a rady diky. Asi tuším ze bez meraku neudelam nic. Jedna se o lada niva 1,6. 1987 altík 221 vyrobeno origos CCCP
1. Altík ven. Nové uhlíky jsem upravil a naletoval ve stejné délce a rozměru jako původní. Pěkně dosedají. Vše zpět. Kontrolka stále svítí a altík nedobíjí. Myslel jsem, že jsem špatně napojil dráty a tady prosím o upřesnění. KOKO LOKO píše uhlík na regulátor 67, kdežto LUDĚK píše uhlík na relé kontrolky dobíjení.
Sorry jsem lopata a v plánku se nevyznam.
2. Regulátor 67 jsem našel. Uvnitř vypadá jako nový. Jde zjistit funkce bez měřáku?
3. Jak vypadá relé kontrolky dobíjení? Kde ho najdu?
Za nápady a rady diky. Asi tuším ze bez meraku neudelam nic. Jedna se o lada niva 1,6. 1987 altík 221 vyrobeno origos CCCP
Re: Alternator na Nivě
len tip, ale nie su na rotore alternatora vydrate drazky, ktore brania novym uhlikom v dosadnuti??
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Alternator na Nivě
Jen asi 0.2 mm. Když jsem provedl zkušební jízdu a pak vyndal uhlíky byly poskrabane na celé ploše. Navic při točení altíku na prázdno je cítit odpor uhlíku. Díky.
Re: Alternator na Nivě
To Gabriel. Podle Tvého popisu závady může jít o přerušené rotorové vinutí (konec vypájený nebo vypálený z kroužku).
Postupuj podle prvých dvou odstavců (žárovka 12V 55 W připojená do serie s vinutím musí svítit téměř naplno).
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=138&start=45
!!! zkoušet na vymontovaném rotoru !!!, jinak si můžeš "odprásknout" regulátor.
Postupuj podle prvých dvou odstavců (žárovka 12V 55 W připojená do serie s vinutím musí svítit téměř naplno).
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=138&start=45
!!! zkoušet na vymontovaném rotoru !!!, jinak si můžeš "odprásknout" regulátor.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Alternator na Nivě
Toho jsem se bál. Zítra altík ven a kouknu na to vinutí. Když něco nepůjde napisu. Dikys za tip. Rovnou kouknu jestli ty drážky od uhlíků nebudou moc hluboké. Dám vědět.
Tak altík venku. Vyzkoušeno alá ruská zkoušečka a žárovka nesvítí. Jdu tedy po stopě. Díky moc za pomoc. A nivkam zdar.
Tak altík venku. Vyzkoušeno alá ruská zkoušečka a žárovka nesvítí. Jdu tedy po stopě. Díky moc za pomoc. A nivkam zdar.
Re: Alternator na Nivě
Tak altík jsem proměřil a našel. proud mi nešel do rotoru - měřeno pod uhlíkama. jinak vše o.k.
Poradíte s dalším postupem? mám to svřit odborníkům? rději bych dodržel zasadu vše sám. Pro jistotu posílám foto altíku.
Poradíte s dalším postupem? mám to svřit odborníkům? rději bych dodržel zasadu vše sám. Pro jistotu posílám foto altíku.
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternator na Nivě
Vyměnit rotor. To je operace triviální, nicméně je třeba ho mít.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Alternator na Nivě
Oprava by neměla být problematická. Očistit vypálený konec vinutí (je to poměrně silný drát) a otvor, kde byl zaletován. Potom dobře propájet (použít neagresivní pájecí roztok, nejlépe kalafunu), zapilovet, aby o pájené místo "nezakopávaly" uhlíky a je to.Gabriel píše:Tak altík jsem proměřil a našel. proud mi nešel do rotoru - měřeno pod uhlíkama. jinak vše o.k.
Poradíte s dalším postupem? mám to svřit odborníkům? rději bych dodržel zasadu vše sám. Pro jistotu posílám foto altíku.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Alternator na Nivě
Díky pustim se do toho sám. Kalfuny cínu dost. Teď mám altík rozhozeny. Ještě se mi nepodařilo sundat řemenici. Bojím se tu zadní část altíku sundat. Vinutí je vyvedeno a připevněno matickou ke sběrným kroužkům. Jak se tam mam dostat? Asi 8 klíč.
Re: Alternator na Nivě
Pravděpodobně jde o jiné provedení spojení s kroužky. Pak by to mělo být ještě jednodušší (pokud není vivutí poškozeno jinak-mechanicky).
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Alternator na Nivě
O.k. rozumím díky. Kdyby to zítra nešlo nafotim. Nějak se tam dostanu tím klíčem. Vinutí není nikde poškozené, tedy kam jsem dohlédl. Dokonce se nejeví ani nijak otlačené. Fakt díky.
Re: Alternator na Nivě
Hotovo dobíjí. Díky za pomoc.
Re: Alternator na Nivě
42A... energeticky nenarocna niva. U 80ky som uvazoval o 120ke, po kupeni 100vky uvazujem ze kupim este jednu
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Alternator na Nivě
Majo to je. Ještě na ní nic nemám. Kromě světel na nárazníku, zatím se nepodařilo zapojit. Naviják nic .
Re: Alternator na Nivě
hoši mám problém s altíkem.Starý odešel,tak sem pořídil jiný a ten zas pro změnu přebíjí na 18 V a po zapnutí všech spotřebičů 14 V.Při sepnutí zapalování kontrolka svítí slabě,po nastartování normálně.
Diody,regulátor nebo oboje ? Díky za každý tip
Diody,regulátor nebo oboje ? Díky za každý tip