Brzdy - účinost a vadnutí
Moderátor: Moderátoři
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
když už je tu taková pěkná debata o brzdách, na stříbrným shnilákovi docela silně kopou brzdy. A kopou i na ručku, takže soudím, že zadek je nakaši. (to je z japonštiny) Taky ručka bere úplně nahoře, no spíš nebere. Náhle proti svý vůli budu mít zadní brzdy z auta s šedesíti tisíci, brzdilo dobře (na ladu) takže doufám, že problém vyřeším.
Jo hoši, brečíte tu nad brzdama, jezdili jste někdy s trabantem? Asi ne, jinak by vám laďácký brzdy přišli dokonalý. Jenže já dneska jezdil s VW polo, no až tak dokonalý asi fakt nejsou. A co jsem vlastně chtěl říct, to už taky nevím. Pivo je mocný.
Jo hoši, brečíte tu nad brzdama, jezdili jste někdy s trabantem? Asi ne, jinak by vám laďácký brzdy přišli dokonalý. Jenže já dneska jezdil s VW polo, no až tak dokonalý asi fakt nejsou. A co jsem vlastně chtěl říct, to už taky nevím. Pivo je mocný.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
Sundat buben a nechat ho stočit, pokud jinak vypadá dobře. Já měl na Kalině stejnej problém, ale loupal se hliník od litiny. Zkusili jsme to oloupat a stočit, ale po 1000 km to bylo zase stejný. Bubny jsou stejný i na Samaru. Koupil jsem nové celolitinové Cifamy ve slevě a zatím jsou bez chybičky
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
Ty hliníkové bubny nemá cenu stáčet, pokud už jsou na autě nějaký pátek, je středová díra ohnilá a nejde to pořádně vystředit v soustruhu a pak znova na náboji. Takže sice se to přetočí, ale po montáži to kope zas.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
nemusis to upnut za stredovu dieru, v pripade samarackych neni problem za vonkajsok a stredovu dieru jemne liznut. v pripade klasiky/nivy treba trosku vacsi sustruh
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
Středovej díře není vůbec nic, loupe se ta vrstva, co jde přes litinu. Ale to už je fuk - ten buben byl vyvažovanej už z výroby, nejspíš se na něm vůbec něco nepovedlo
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
Nazdárek, rád bych repasoval přední brzdiče (vyměnil prachovku, těsnění) Máte někdo zkušenosti s tímto zákrokem? Mám totiž problém z tím levým, který se špatně vrací a ozývá se pískání a disk se hodně zahřívá. Koukal jsem na videa, jak se to dělá a podle všeho mi bude stačit jenom sada těsnění a prachovek + potřebný "vercajg" potřebuji akorát vědět jaké to těsnění a prachovky koupit, jsou stejné jako na Samaru?
Kdo se v tom má vyznat o_O
- mirozv
- Příspěvky: 959
- Registrován: úte kvě 11, 2010 20:45
- Bydliště: okr. Zvolen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
Pokiaľ nie je pôvodná prachovka viditeľne poškodená, videl by som to na prihrdzavený piestik. Brzdovka je sviňa. Prachovka bu mala byť rovnaká aspoň číslo je +21080-3501058-00. Hádam pre 8 aj 16V je to rovnaké
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
no prachovku jsem moc nezkoumal, ale jsem rozhodnutý, že to udělám, nemám zájem aby se mi necelý rok starý kotouč zvlnil. Asi nebude nutné měnit i trubice, postačí ty prachovky a těsnění, vyměním i odpouštějící šrouby, a taky vyměním i brzdovou kapalinu. Ale mám problém. Na zadním bubnu, jsem jeden odpouštějící šroub ukroutil. Těsní, ale rád bych ho vyměnil. Máte nějaký tip jak ho dostat bezpečně ven?
Kdo se v tom má vyznat o_O
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
Jestli se ti povede povolit trubici opatrne a fakt dobrej klic to chce stranovej aby nemel zadnou vuli... tak vyndej cely prase a za ten vypustnej sroub to upni nafest do sveraku, to sem udelal ja a slo mi to pak i rukou otocit... a pritom sroub uz nemel ani naznak matickovityho tvaru... a wd40 se rika ze pomaha, sam nevim pac mi prislo ze se moc hluboko nedostal... a to sem to tim sprejem hodne trestal...
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
Vyndat valecek, shodit prachovky, vytahnou samotny pist, ocistit, osmirkovat a osetrit silikonovou vazelinou, pak slozit zkontroloval bych i ty pruziny, co roztahuji trmen. Zvladl jsem to i ja - monter teoretik. S pistkem se nejlepe manipuluje sikovkama. Chytit a tocit s nim.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
No a nebylo by lepší vyměnit rovnou celý brzdič s pístkem a rovnou na obou stranách? Na www:lada-dily.cz je mají za rozumných 300-400czk od MS, jsou to brzdy, takže na nich bych zrovna nešetřil a navíc je to sázka na jistotu a víš, že se k tomu nebudeš muset vracet a čas jsou také peníze. Osobně bych se už s kroužkem, prachovkou a pístkem asi nebabral.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
FOMA: s tema novejma dilama to zas takova jistotka nenize to nebude tect... kdyz srovnas fenox plochu pistku proti originalu tak to vidis na prvni pohled jak je fenox hrubej proti origosi..
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
Tak já mám osobně už přes 2 roky právě Master Sporty a nemůžu si stěžovat, zatím fungují - netečou a brzdí souměrně. Navíc žádné jiné jsem ani v tu dobu nesehnal. Co se Fenoxu týče, tak ten jsem zrovna na mysli neměl, tam je to vždy sázka do loterie 50 : 50. MS si myslím, je přeci jen jistější a tak nějak o level výš.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
Zadní prasátka se dají pořídit od Ate či TRW do nějakých dvou stovek za kus.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy - účinost a vadnutí
Taková technická ... na Kalině mám zadní bubny Cifam, litinové. Oproti originálním vynikají tím, že nekopou, a taky tím, že když potáhnete 1t na nebržděném vozejku a budete častěji brzdit, uvaříte brzdovku a z bubnů se vypálí barva
Zkrátka Lada osazuje tuningové díly rovnou
Litina pojme hodně tepla, ale dlouho chladne ...
Zkrátka Lada osazuje tuningové díly rovnou
Litina pojme hodně tepla, ale dlouho chladne ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).