Tlumiče pérování Kayaba
Moderátor: Moderátoři
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Len tak na okraj, v poslednych rokoch sa do klasiky davali plynokvapalinove tlmice ako original. Nie do vsetkych, ale do niektorych serii ano. Vyrobca ten isty ako vyrobca kvapalinovych tlmicov.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Skvely DIKY moc, to jsem potreboval slyset, jestli ma smysl se s tim patlat, podle fotek to nevypada nejak slozite spis je to takovej ojeb se spoutou spiny Me se na tom navic trochu nelibi to ze to proste nevyndas a nenamontujes jiny a je to... ze musis proste po jednom se s tim srat a urcite to zabere mnohem vic casu.
Jeste teda jedna otazka, co tlumice z 21044 jsou stejny jako 2101? Nebo sou na modernejsich krabicich min kvalitni, jak to bejva zvykem? A taky co kombik, ma vzadu stejny tlumice? Planuju z kombiku dat zadni pera bez zkracovani a vypadaj dost neunavene (ano skutecne nechci snizovat), libi se mi kdyz se s tim da vjet i do lehciho terenu...
Jeste teda jedna otazka, co tlumice z 21044 jsou stejny jako 2101? Nebo sou na modernejsich krabicich min kvalitni, jak to bejva zvykem? A taky co kombik, ma vzadu stejny tlumice? Planuju z kombiku dat zadni pera bez zkracovani a vypadaj dost neunavene (ano skutecne nechci snizovat), libi se mi kdyz se s tim da vjet i do lehciho terenu...
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Jsou stejné. Tedy rozměrově a funkčně určitě. Je ovšem možné, že je vyráběl a do prvovýroby dodával někdo jiný, než v 70. letech - to nikdo s jistotou neví.
Nejlepší jsou tlumiče, které mají zátku na otevřený klíč (myslím č.27). Ty jdou zaručeně vždy otevřít, tudíž repasovat. Jiné zátky jsou problémové.
Vylít starý olej, vypláchnout vnější i vnitřní pístnici chemií, pořádně vyčistit ventilek na spodku vnitřní pístnice. Potom vnitřní pístnici zpátky a nalít "olej" (ne naopak, protože pokud nejprve naleješ olej, vnitřní pístnici tam už nedáš, neboť olej přeteče). Do předních tlumičů 0,11 l, do zadních 0,19 l. Na celou sadu tlumičů tudíž stačí šest deci.
Na závěr nový simering pístnice a O-kroužek pod zátku. A pořádně dotáhnout zátku, nejlépe ve svěráku.
Zamáčknout, vytáhnout a vrazit do auta.
Celé to netrvá déle než hodinu na kus, včetně demontáže a montáže na auto. Takže za odpoledne není co dělat.
Nejdůležitější je správný výběr oleje do tlumičů. Podotýkám, že tlumičový olej NENÍ správný výběr .
Nejlepší jsou tlumiče, které mají zátku na otevřený klíč (myslím č.27). Ty jdou zaručeně vždy otevřít, tudíž repasovat. Jiné zátky jsou problémové.
Vylít starý olej, vypláchnout vnější i vnitřní pístnici chemií, pořádně vyčistit ventilek na spodku vnitřní pístnice. Potom vnitřní pístnici zpátky a nalít "olej" (ne naopak, protože pokud nejprve naleješ olej, vnitřní pístnici tam už nedáš, neboť olej přeteče). Do předních tlumičů 0,11 l, do zadních 0,19 l. Na celou sadu tlumičů tudíž stačí šest deci.
Na závěr nový simering pístnice a O-kroužek pod zátku. A pořádně dotáhnout zátku, nejlépe ve svěráku.
Zamáčknout, vytáhnout a vrazit do auta.
Celé to netrvá déle než hodinu na kus, včetně demontáže a montáže na auto. Takže za odpoledne není co dělat.
Nejdůležitější je správný výběr oleje do tlumičů. Podotýkám, že tlumičový olej NENÍ správný výběr .
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Parada dik moc za odpoved, jen mi teda vrta v hlave co by se melo pouzit za olej, kdyz ne olej do tlumicu Vasator pise ESSO Fork Oil Sport 15W-30 Ja bych chtel aby to nebylo prehnane tvrdy ale taky ne z masla..
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Šlo by upřesnit tu chemii? Také mi vrtá v hlavě zdali v ladakrámě bude k dispozici "gumový set" pro opravu tlumičů.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Tlumiče pérování Kayaba
ESSO Fork Oil Sport 15W/30 nepíše Vašátor, ale já - to jen pro pořádek . On mi to, pacholek, ukořistil. Ale s mým laskavým dovolením, takže OK. Akorát bude asi problém to dneska sehnat - ta informace je víc jak desetiletí stará a tento produkt už se nevyrábí. Existuje ovšem celá řada ekvivalentních náhrad od jiných firem. V roce 1998, kdy jsem tuto repasi dělal, stál půllitr tohoto oleje 98 korun českých. Dneska takové produkty nejsou o mnoho dražší, ale ESSO už to nedělá, musí se jinam.
Já v garáži ESSO Fork Oil Sport 15W/30 mám, ale už jen 0,22 litru. To by stačilo akorát na dva přední tlumiče Lada. Ale dozadu bychom museli dát něco jiného - nemám, bohužel.
Při použití tohoto "zázraku", který mi kdysi doporučil můj dobrý kamarád (dej mu Pán věčný klid), přední tlumiče nebylo možné roztáhnout. Sám jsem neměl šanci, i kdybych se na hlavu postavil, a s bráchou jsme se o něj doslova přetahovali asi pět minut a oba jsme mysleli, že u toho zdechneme. Zadní tlumiče bylo možno roztáhnout bez pomoci jiné osoby, ale s mimořádným úsilím. Stlačení bylo vždy snadné, s tím nebyl problém. Vlastně tak by se měly dobré tlumiče chovat. A dobré byly, moc dobré.
Svezení to bylo vynikající - zatáčku, kterou jsem na původních tlumičích jel pod plynem osmdesát, jsem s takto udělanými tlumiči mohl jet v klidu a spolehlivě sto deset bez sebemenšího problému. Náklon menší, stabilita ukázková, ale tvrdé to nebylo. Vozil jsem děti, ve tvrdém autě by mi nevydržely.
Chemie = technický benzin, aceton, toluen, ......................... cokoli.
Já v garáži ESSO Fork Oil Sport 15W/30 mám, ale už jen 0,22 litru. To by stačilo akorát na dva přední tlumiče Lada. Ale dozadu bychom museli dát něco jiného - nemám, bohužel.
Při použití tohoto "zázraku", který mi kdysi doporučil můj dobrý kamarád (dej mu Pán věčný klid), přední tlumiče nebylo možné roztáhnout. Sám jsem neměl šanci, i kdybych se na hlavu postavil, a s bráchou jsme se o něj doslova přetahovali asi pět minut a oba jsme mysleli, že u toho zdechneme. Zadní tlumiče bylo možno roztáhnout bez pomoci jiné osoby, ale s mimořádným úsilím. Stlačení bylo vždy snadné, s tím nebyl problém. Vlastně tak by se měly dobré tlumiče chovat. A dobré byly, moc dobré.
Svezení to bylo vynikající - zatáčku, kterou jsem na původních tlumičích jel pod plynem osmdesát, jsem s takto udělanými tlumiči mohl jet v klidu a spolehlivě sto deset bez sebemenšího problému. Náklon menší, stabilita ukázková, ale tvrdé to nebylo. Vozil jsem děti, ve tvrdém autě by mi nevydržely.
Chemie = technický benzin, aceton, toluen, ......................... cokoli.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Tlumiče pérování Kayaba
No, pro pořádek tedy , tuto informaci mám z již neexistujícího webu http://ladaauto.hyperlink.cz/ a na svoje webové stránky www.ladaauto.wz.cz jsem návod na repas tlumiče umístil již v začátcích tohoto fora. Kdo přišel s informací o tlumičovém oleji na ladaauto.hyperlink.cz ovšem netuším. Je možné, že to byl opravdu Marek a tím pádem mám tu informaci vlastně od nějMarek píše:ESSO Fork Oil Sport 15W/30 nepíše Vašátor, ale já - to jen pro pořádek
Co se týká chemie pro čištění tlumiče, jedná se o klasický odmašťovač (technický benzín, aceton...) ... ale proč to sem vlastně píšu ...
mrzí mne, že se dělám s návodem, který nikdo nečte a naopak se tu všichni ptají na věci, které jsou v mém návodu všechny napsány... co na to říct ...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Tlumiče pérování Kayaba
To si zvykneš ..... .
Jinak já jsem informaci o oleji ESSO poskytl již v roce 1998 Davidu Svídovi, který měl jako jeden z prvních lidí v ČR webové stránky o Ladě a na jehož stránkách (resp. pod jeho linkem) bylo provozováno první LADA fórum (onen šílený Bravenet). Takže je velice silně pravděpodobné, že jsi to tam někde získal. To je moje informace.
Mimochodem - na svém webu máš víc "mých" návodů , například ten o hustění pneumatik (ten je taky můj).
Jinak já jsem informaci o oleji ESSO poskytl již v roce 1998 Davidu Svídovi, který měl jako jeden z prvních lidí v ČR webové stránky o Ladě a na jehož stránkách (resp. pod jeho linkem) bylo provozováno první LADA fórum (onen šílený Bravenet). Takže je velice silně pravděpodobné, že jsi to tam někde získal. To je moje informace.
Mimochodem - na svém webu máš víc "mých" návodů , například ten o hustění pneumatik (ten je taky můj).
Naposledy upravil(a) Marek dne úte dub 22, 2014 19:36, celkem upraveno 2 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Vasator: ja jsem tenhle navod jiz videl, ale pripadalo mi to jako blbost se s tim dneska delat kdyz sem videl novy tlumice za tri kila treba (pusobilo to na me dojmem maximalniho setrilkovstvi, nevedel sem ze je to tak super) a taky tam pises ZADNICH tlumicu, takze sem nevedel ze predni jdou taky udelat i kdyz se tam o tom tak mimochodem zminujes... proto jsem se taky ptal jestli to fakt ma smysl, po tom co tady ctu nazory do toho asi pujdu, jen jsem zvedavej kde sezenu ty tesneni atd.. (a taky asi dat novy ty gumy ulozeni nebo ne???)
Kdybys mel tip na nejakou adekvatni nahradu byl bych moc vdecny!
A taky jakej olej ale ten Fork Oil je prece tlumicovej olej ne?Marek píše:Podotýkám, že tlumičový olej NENÍ správný výběr .
Kdybys mel tip na nejakou adekvatni nahradu byl bych moc vdecny!
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Tlumičovým olejem bych to tak úplně nenazýval, ač to k tomu svádí. Je to olej do vidlic crossových motorek, což je a není tlumičový olej.
REPSOL Moto Fork Oil nebo MOTUL Fork Oil Factory Line nebo EXPERT - dělají se v mnoha viskozitních třídách (od SAE 2,5 do SAE 25), kterými lze velmi podstatně ovlivnit chování tlumičů, odezvu, tuhost a podobně.
REPSOL Moto Fork Oil nebo MOTUL Fork Oil Factory Line nebo EXPERT - dělají se v mnoha viskozitních třídách (od SAE 2,5 do SAE 25), kterými lze velmi podstatně ovlivnit chování tlumičů, odezvu, tuhost a podobně.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Tlumiče pérování Kayaba
fork oil sport je olej pre vidlice motoriek, takze v podstate to je "tlmicovy" ale rozhodne ma pramalo spolocne s tym originalnym..... a uz som bol predbehnuty
a tiez som tuto info o oleji pocul od Mareka pred 10rokmi, ale kedze sme forum, musime byt zmiereni, ze to co pochadza od nas bude predavane dalej bez autorskych prav.... tiez som to zazil viackrat a viem, ze to zamrzi, ale to je tak vsetko
a tiez som tuto info o oleji pocul od Mareka pred 10rokmi, ale kedze sme forum, musime byt zmiereni, ze to co pochadza od nas bude predavane dalej bez autorskych prav.... tiez som to zazil viackrat a viem, ze to zamrzi, ale to je tak vsetko
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Já taky na copyrightu nijak netrvám . Ale jen aby bylo jasno - TO JE MOJE INFORMACEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Sqely, MOC ti děkuju, zkusim 10W a dám pak vědět (a jsem fakt zvědavej jak se na mě budou v Krči dívat, až budu chtít sadu na repas tlumičů ) A Majo tvoje zkušenosti s tlumičema jsou taky velmi cenný pro mě
Re: Tlumiče pérování Kayaba
Důležité je vyměnit O-kroužek pod víčkem. Ten simering zas až tak důležitý není, ale lépe, pokud i ten bude. Ovšem na zadních tlumičích ho stejně nevyměníš. Nebo spíš já jsem nikdy nepřišel na to, jak ho vyměnit.
A sypu chrápat - zítra mě čeká štreka do Moldavy nad Bodvou (přes Bratislavu, Trnavu, Nitru, Zvolen, Lučenec a Rimavskou Samstag), takže už teď toho mám plné okuliare .....
A sypu chrápat - zítra mě čeká štreka do Moldavy nad Bodvou (přes Bratislavu, Trnavu, Nitru, Zvolen, Lučenec a Rimavskou Samstag), takže už teď toho mám plné okuliare .....
Naposledy upravil(a) Marek dne úte dub 22, 2014 19:44, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Tlumiče pérování Kayaba
O kroužek teda po oměření stačí gumový standard, nic special? Simeringy predpokladam jsou tam proto aby to nevyteklo...