Expedice URAL 2015 (terénní)

(Náměty na výlety a dovolené)

Moderátor: Moderátoři

David Niva 2131
Příspěvky: 14
Registrován: pát dub 18, 2014 13:24

Expedice URAL 2015 (terénní)

Příspěvek od David Niva 2131 »

Ahoj všem!
Od roku 2007 s oblibou opakovaně cestuji na Ukrajinu i do Ruska. Způsoby dopravy různé - vlak, letadlo, auto..... různé expedice.... města, památníky, muzea, zajímavosti, lidé, příroda.
Naposledy v roce 2012 proběhla "Expedice Ladoga" - tři muži Ladou Nivou Karélií.

Cestopis z expedice Ladoga (odkaz na fotky uvnitř dokumentu):
www.gilera.cz/1/Expedice_Ladoga_2012.doc

Teď připravuji nový plán!

V roce 2015 expedici ve stylu "Expedice Ladoga", jen ve větším měřítku. URAL!

Plán je měsíční expedice (30 dní) pravděpodobně červen 2015 (červenec, srpen?). Trasa cca 12t km, z toho cca 2000km v terénu (může se stát že v těžkém terénu). Spaní z 90% ve stanu, jídlo z 80% vlastní vaření. V plánu zastávky na zajímavých místech, táboření, rybolov, vodka, družba (ne s medvědem). Dojedeme až do Asie. Původní plán byl projet celý Ural od severu k jihu (Od Vorkuty po Orenburg), ale všude jsou cesty necesty a to ve 30 dnech není reálné, vyšlo mi to v hrubých propočtech na 37 dní naprosto bez časové rezervy a jediného dnu odpočinku. Takže to by bylo na dva měsíce. :(
Teď dávám dohromady hrubé rysy celé cesty, posádku svého vozu. Předpokládám, že budeme tři na dlouhou Nivu. Budu vytvářet logo expedice, nějákou presentaci, budou samolepky i trička a všichni zúčastnění dostanou za úkol hledat sponzoring ve všech formách (peníze, pneumatiky (terénní zlikvidujeme jen na Uralu), věcný sponzoring) my nabízíme polepit auta reklamou), z expedice s bude natáčet dokument. Polepené vozy budou brázdit silnice ČR i dlouho po expedici.

Koho máme?
Průvodce Ruskem (já), kuchaře (já), fotografa (já). :)
Koho především hledáme?
Majitele vozu Lada Niva s posádkou (nebo více vozů s posádkou). Rybáře a automechanika. (Bez těchto dvou profesí můžeme být v divočině ztraceni...) Kameramana s vybavením.

Předpokládané náklady kolem 30000Kč na osobu. V případě sponzoringu mohou jít náklady dolu.

Času je sice dost, ale na takovouhle cestu je teď akorát včas. Navíc je dobré aby se před cestou všichni účastníci poznali. Může dojít k vypjatým situacím.

Na konci roku 2014 chci mít vše dohodnuté, uzavřené a už se jen materiálně (a psychicky) připravovat.

Jsem od Náchoda. Mám k dispozici hospodu (klubovnu), kde je možné se před expedicí scházet. I s přespáním.
Uživatelský avatar
JAROSLAV BORSKÝ
Příspěvky: 52
Registrován: ned led 16, 2011 19:30
Bydliště: Česká lípa

Re: Expedice URAL 2015 (terénní)

Příspěvek od JAROSLAV BORSKÝ »

:D to je odvážný plán, držím palce :!:
Uživatelský avatar
martas
Příspěvky: 507
Registrován: stř říj 22, 2008 19:47
Bydliště: Vysočina-Lukavec

Re: Expedice URAL 2015 (terénní)

Příspěvek od martas »

Šel bych do toho... :mrgreen:
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
RIKIJAN
Příspěvky: 374
Registrován: pon črc 05, 2010 18:55
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: Expedice URAL 2015 (terénní)

Příspěvek od RIKIJAN »

tak dej vědet rád se za tebou s nivkou stavim a někde je v terénu trochu potrápíme má to k tobě za rohem a jsem rád že se našel nekdo další kdo jezdi s nivkou i expedice
Lada Niva 1.7i GM praktik rok 1997 offroad
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Expedice URAL 2015 (terénní)

Příspěvek od Majo »

Neberte to prosim ako rypanie, nie je to tak myslene, ale to idete tou dlhou neupravenou nivou na cestnych gumach a s vozikom ako predtym? Lebo k tomu mi ten tazky teren akosi nesedi :-)
Kazdopadne drzim palce, sympaticke vypravy 8-)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
David Niva 2131
Příspěvky: 14
Registrován: pát dub 18, 2014 13:24

Re: Expedice URAL 2015 (terénní)

Příspěvek od David Niva 2131 »

RIKIJAN, martas: vážný zájem o účast? Super! Rád se někdy v brzké době sejdu. :) Probereme to.

Majo:
Ano, na 2131 bez úprav. Je tam naviják, ještě zvažuji do budoucna uzávěrku zadního diferáku, snad to do Uralu dopadne. Jestli ne, tak jedu i tak. 8)
Na tý Ladoze jsme jeli s vlekem, ale byla to každopádně chyba. Kupodivu jsme nikde nezapadli tak, abychom se z toho nedostali. Ale vlek ten terén nevydržel, byla nutná výměna nápravy.
Vlek jsme měli kvůli motorovýmu člunu, ale jak bylo místo, tak jsme přibalili samozřejmě spoustu kravin.
Pneu tam byly ruský "Niva 4x4", funglovky, tak docela braly. Až jsem se divil.
Na ten Ural bych to viděl tak, dojet do Permu na nějákejch "slajkách", tam je vyhodit a koupit funglovky drapáky.
Na Urale bude ten terén horší, než okolo Ladogy a větší štreky.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Expedice URAL 2015 (terénní)

Příspěvek od Majo »

Stiahol som vsetky fotky a precital cely cestopis, bol to evidentne super vylet 8-)
Len ma proste zarazila ta poznamka o tazkom terene, ale teraz uz chapem, ze je to myslene obrazne, aby si proste pripadni ucastnici nemysleli, ze to zvladnu osobakom :)
Ja mam Nivu mierne upravenu a do tazkeho terenu by som sa odvazil len tak daleko od domu ako by sa mi chcelo ist peso domov. :-)
V pripade planu takejto expedicie by som uvazoval aspon o miernom zdvihnuti, na Nive sa to robi lahucko. Plan s gumami znie zaujimavo :-D
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Expedice URAL 2015 (terénní)

Příspěvek od dvk »

Takováto expedice, byť s jiným Ruským vozem, je můj neslpněný a momentálně nesplnitelný sen, takže ač s váma nepojedu, tak vám fandím, držím palce a rád budu tohle téma sledovat. 8)
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
David Niva 2131
Příspěvky: 14
Registrován: pát dub 18, 2014 13:24

Re: Expedice URAL 2015 (terénní)

Příspěvek od David Niva 2131 »

dvk: díky za podporu! :wink:

majo:
Zvednutí Nivky by nebylo od věci, budu to muset skonzultovat, jaký jsou možnosti a co by to obnášelo.

S tím terénem je to docela nevyzpytatelný, člověk vlastně pořádně neví do čeho jede. Pojedeš dvě stě kilometru po krásný polňačce a pak z ničeho nic dojedeš na takovou cestu, jaká je na videu.

Ze zkušenosti vím, že v Rusku na "nezpevněnou cestu" jako je ve videu člověka běžně potáhne i GPS (po dveře v bahně a GPS hlásí po 120km jeďte rovně) :lol: :
(je možný, že pojedeme přesně tuhle trasu, je to jedno z mála míst, kde se dá Ural přejet, ale to už jeasi MOOC, taky záleží jestli je mokro, nebo sucho)

Плато Маньпупунер на Нивах. Осенью 2012год:
http://www.youtube.com/watch?v=TFvfKawHHAI
Uživatelský avatar
martas
Příspěvky: 507
Registrován: stř říj 22, 2008 19:47
Bydliště: Vysočina-Lukavec

Re: Expedice URAL 2015 (terénní)

Příspěvek od martas »

Zájem bych měl a velký, v Rusku jsem ještě nebyl, a moc mě to láká poznat nekonečné rusko a tajgu. Letos se nám expedice pokazila a pojedem max Romanii...

S Rikim jsem mluvil dáte si srazík... Se mnou by byla možnost se sejít na téhle akci - http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=22&t=20157 pokecat, popít a zkouknout auta...

Pokud jsi koukal do sekce cestování máme tam něco z posledních expedic - Arménie - http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=26&t=17136 a loňské Rumunsko a Ukraina - http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=26&t=19379

S přizvednutím auta by nebyl problém, zvyšovací sady dělám doma, ale jde o další úpravy na autech... Zesílení podvozku- zadek a přední diff..., zakrytí podvozku, odvětrání převodovek a difů , ochrana elektroinstalace a choulostivých součástek, zvýšené sání, festovní zahrádka na střechu, držáky na kanistry a rezervu A pořádný Naviják atd...

Ty auta na tom videu jsou velice slušně upravená a vybavená a terén je mazec, jak se navijákujou to toho kopce, auto bez navijáku nemá šanci... Prašný cesty nejsou problém pokud třeba nezaprší a to je potom hotovo. V Gruzii jsme přejíždělí asi sto kilometrů v horách do horského sedla a zase dolů po gruntovce a za sucha sranda, trvalo nám to skoro celý den, ale kdyby pršelo i niva na silničních gumách by měla v určitých místech problémy...
Myslím že je nereálné dojet až do Vorkuty a pak dolů na jih až do Orentburgu... I když by to byla expedice mých snů... Třeba jen cesta za špatných podmínek do Vorkuty by mohla trvat třicet dní... Je třeba počítat s časovou rezervou, auta bude potřeba po projetí terénem vrátit do stavu aby dojela po silnici domů cca 4000km a to je tak 4-5 dní nonstop jízdy...
Nechci rejpat jen o tom přemýšlím a pohrávám si s myšlenkou :mrgreen:

Martas
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Expedice URAL 2015 (terénní)

Příspěvek od Majo »

Martas to vystihol dokonalo, ist seriovkou to co ste isli muselo byt super, ale trufat si na Ural.... Tym ale nemyslim, ze by ste to mali vzdat, ale proste trochu to auto potrenovat. A pravdou je, ze keby som mal financne a casove prostriedky, tiez sa pridam :)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
David Niva 2131
Příspěvky: 14
Registrován: pát dub 18, 2014 13:24

Re: Expedice URAL 2015 (terénní)

Příspěvek od David Niva 2131 »

Rumunsko jsem chystal loni s kámošem, ale nakonec to bohužel z různých důvodů nedopadlo. Možná by to byla pro letošek dobrá poznávací předexpedice, ale zatím nemůžu říct, jestli se utrhnu.

Lada sraz zní dobře, ale pro mě taky ještě brzy slibovat účast. Zkusím.

No, rozhodně i ten Ural musí být "nízkorozpočtová" expedice. Ne kvůli němu stavět nějákej brutál, i když mně by se samozřejmě líbili si Nivu udělat pořádně expediční. Bohužel finanční možnosti nejou neomezené. Prostě co dopadne, dopadne a tak se pojede.

Co se týká terénu a auta, tak se trasa prostě musí přizpůsobit možnostem. Může se stát, že trasa bude na žigula a taky trasa může být leda pro pásák. Když se uvidí, že bychom se posunovali pár km denně, tak jet jinudy. Takže z mého hlediska sériová Niva na expedici je OK. Že se dostaneme do míst, kde neprojedeme, budeme auta vyprošťovat, s tím se počítá. S vylepšováním auta do terénu samozřejmě stoupají možnosti a to je dobře. Taky bych se nepouštěl někam, kde vůbec nic nejezdí, takže bude v nejhorším možnost zapřáhnout se lanem za autobus Ural, kterej projíždí jednou za dva dny a nechat se kus táhnout.
Z čeho mám opravdu strach jsou větší poruchy daleko od civilizace a medvědi. Jízdy sériovkou bych se až tak nebál. Vůbec ne, když bude víc aut.

Proč jsem založil tohle vlákno? Protože mám strach jet jedno auto a protože nemáme zkušeného rybáře ani zkušeného mechanika.

Ona ta Ladoga, kde jsme byly 2012 by taky šla jet Škodou Octávií a člověk by se prostě musel držet asfaltu, nedojel by k jezeru, nemohl by se podívat, kam chce. Nebo by taky šlo jet totál extrém kde by nestačil super udělanej UAZ. Na youtube : Ладога трофи (Ladoga trophy)

Takže na Ural si troufám sériovkou! 8) :mrgreen:

Toť můj pohled.


Trasa Vorkuta Orenburg by byla mazec, ale na to nedáme dohromady čas i kdyby všechno ostatní ano. Dva měsíce to už je problém skoro pro každýho.
David Niva 2131
Příspěvky: 14
Registrován: pát dub 18, 2014 13:24

Re: Expedice URAL 2015 (terénní)

Příspěvek od David Niva 2131 »

Pro inspiraci:
Světový rekord dostupu automobilu: Expedice Tibet 99
Dvakrát sériová Niva 2131 a sériová Lada 120 4x4.
Nivy se dostali do nadmořské výšky 5726m vlastním motorem.
Překonali tak dosavadní výškový rekord Lend Roveru 5621m, přičem Lend Rover byl expediční stavba a do výšky se dostal pomocí lan a navijáku.

Tomu říkám vhozená rukavice... Ne? :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=ERhVItQkko8

http://www.youtube.com/watch?v=kLMQ6idGdEY

http://www.youtube.com/watch?v=zG1eIBICKf8
Uživatelský avatar
martas
Příspěvky: 507
Registrován: stř říj 22, 2008 19:47
Bydliště: Vysočina-Lukavec

Re: Expedice URAL 2015 (terénní)

Příspěvek od martas »

Ale nikdo ti neříkám že musíš stavět nějaký brutál speciál, já jsem reagoval na to video co jsi dal z toho přejezdu těch tří niv, a podobný maso normální auto bez úprav asi nedá. Tím že uděláš určité úpravy na autě co jsem popisoval, zlepšíš jeho prostupnost terénem, zajistíš větší výdrž a odolnost podvozkových částí a nakonec zabráníš možným fatálním škodám na autě, které se ti mohou stát i mimo terén. V noci na gruntovce trefíš neštastně kamen a přední diff to má za sebou po dvou hodinách úprav jsi schopen jet 4X2, po zakoupení difu a čtyřech hodinách jsi 4X4 a o asi desítku lehčí, kus plechu na podvozku tomu rabrání... Vem si že bys měl přebrodit metr hlubokou řeku nebo si zajet třeba dvě stě kilometrů, aby ses dostal na druhý břeh. Příklad : Vloni v Rumunsku jsme na normální lesní cestě během čtvrt hodiny znepojízdnili obě auta a o jedno znich málem přišli, zachránily nás navijáky a další offroudové vybavení. Jak se říká těžko na cvičišti lehko na bojišti.
Medvěd před strašným řevem mocného motoru Nivy uteče ;-) a na noc to chce pořádný oheň.
Jet jedním autem je nesmysl, dvě a více už je úplně něco jiného, jedno druhé vytáhne a odtáhne, dá se rordělit bagáž, náhradní díly, palivo.
Ryby jsou můj koníček a nivku jsem už párkrát razebral a složil, a všechny úpravy jsem si dělal sám a zatím to jezdí.
Zkus pořešit ten Ladasraz, jsem na tom s časem taky dost špatně, ale tam budu... A to Rumunsko by nebylo špatné poznat se a pojezdit něco v terénu... My jezdíme jedině nízkonákladově ;-)

P.S.: Chybělo nám 2526 metrů a moje Nataša ten rekord překonala :twisted:
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
David Niva 2131
Příspěvky: 14
Registrován: pát dub 18, 2014 13:24

Re: Expedice URAL 2015 (terénní)

Příspěvek od David Niva 2131 »

Jasný. Nějáký úpravy to chtít bude. Samozřejmě čím víc se přizpůsobí do terénu a zodolní, tím líp, ale obecně vzato, nebál bych se jet / vzít s sebou sériovou Nivu.
Já sám si na autě zase tak moc neudělám, takže budu to řešit se zkušenějšími.

Jinak super. Takže rybáře a mechanika už teoreticky taky máme. :)

Ozval se mi taky kameraman. Staral by se o video, kvalitní technika, fullHD, stativy, i kamery na auta. Poté zpracování, sestřih, takže se dá předpokládat, že by vzniknul kvalitní poutavý poloprofesionální dokument.

Jak jsi na tom Martas s osazením svého vozu, jel bys sám, nebo máš spolujezdce? Tři lidi na krátkou Nivu je už asi nesmysl. Já mám zatím dva členy do své Nivy napůl dohodnuté a nevím, jestli jet ve čtyřech. Jedině pořešit tu pořádnou expediční zahrádku. Ona dlouhá Niva má docela velkej kufr. Pak by to šlo i ve čtyřech. Spoustu věcí povezeme taky jedenkrát na výpravu.

Ladasraz zkusím vymyslet. Napíšu.
Odpovědět

Zpět na „Zajímavá místa na cestování“