Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího auta
Moderátor: Moderátoři
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Já ty tyčky již xx let mažu při montáži (a předtím očištěné) obyčejnou vazelínou do vlhka a je klid - hlavně při následné demontáži, ale i při samotném provozu.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11077
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Ja davam 40 let starou grafitku v rozume silne vrstve a nebyva problemu. Stara grafitka mi, ale prave dosla
. Nova mi pripada moc "sucha".

Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Dával jsem tam silikonpvou vazelinu na kontakty - je vodovzdorná a neměkne teplem. A grafit v emulzi se silikonovým olejem se prodával pod značkou Nezmar.
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
A já dávám na vodící tyčky buď měděnou vazelínu, nebo moliku MoS2 a nikdy žádný problém.
Tou vazelínou od ATE myslíš přesně kterou? Dělá se jich na brzdy více. Jedna je na brzdové pístky, kdy se dává pod prachovky brzd. Další pak třeba právě na vodící tyčky, plovoucí třmeny, třecí plochy destiček, apod...
Tou vazelínou od ATE myslíš přesně kterou? Dělá se jich na brzdy více. Jedna je na brzdové pístky, kdy se dává pod prachovky brzd. Další pak třeba právě na vodící tyčky, plovoucí třmeny, třecí plochy destiček, apod...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
ATE vazelínka z Autokelly. Nikde jsem nenašel její popisky ani fotky na netu ani na googlu. Je to taková miniaturní bílá plastová tubička se zůženým zakončením s červenými a modrými popisky. Vazelínka je průhledná. Snad jí vyfotím. Po nanesení klade velký odpor, asi jako kdyby to bylo opatlaný od medu.
Měla by být na písty, ale nesmí na prachovku, jak jsem psal.
Po pár kilometrech se vibrace a kopání objevilo z ničeho nic zase. Ujel jsem asi 120 km. Pak jsem to nevydržel a rozebral znovu. Vazelínka byla lehce obalená prachem z destiček (jako když hodíš lízátko na zem) a zjevně by bylo ke škodě, aby byla na tyčkách, protože vazelínka kladla opravdu dost velký odpor. Utřel jsem tyčky od vazelínky a ošetřil postaru konkorem naneseným na hadr. U destiček jsem pilníkem zarovnal podkladovou desku po křivém zešikmělém továrním střihu. Spodní a horní hranu podkladu destičky utřel zase hadrem s konkorem a totéž dosedací plochu ve třmenu. Na levé straně jsem destičky prohodil. Místo, kde nezabírala destička je na obložení pouze vidět, po přiložení rovné části šuplery se zdá obložení v rovině.
Koroze je na celém obvodu u jednoho kotuče z venkovní strany těch 8 mm, na všech ostatních stranách obvyklé 3-4 mm. Dalších asi 50 km se to zdá vpořádku.
Nějak nemám už odvahu zkoušet nanášet jinou vazelínu. Táta kdysi dával na tyčky mazlavou AOO nebo A4 proti vodě (nic jiného tenkrát nebylo k dispozici), ale obě se nakonec obalovaly prachem a bylo je potřeba za rok tak trochu seškrábat. A když některá vazelína teplem uvolní tuk, tak bych nerad udělal víc škody než užitku. Přeci jen kotouče stačí namočit, aby brzdy nebrzdily, natož namazat....... Molybdenovou bych asi ještě zkusil, možná jsem jí před lety taky dával a tak nějak na ní zapomněl.

Po pár kilometrech se vibrace a kopání objevilo z ničeho nic zase. Ujel jsem asi 120 km. Pak jsem to nevydržel a rozebral znovu. Vazelínka byla lehce obalená prachem z destiček (jako když hodíš lízátko na zem) a zjevně by bylo ke škodě, aby byla na tyčkách, protože vazelínka kladla opravdu dost velký odpor. Utřel jsem tyčky od vazelínky a ošetřil postaru konkorem naneseným na hadr. U destiček jsem pilníkem zarovnal podkladovou desku po křivém zešikmělém továrním střihu. Spodní a horní hranu podkladu destičky utřel zase hadrem s konkorem a totéž dosedací plochu ve třmenu. Na levé straně jsem destičky prohodil. Místo, kde nezabírala destička je na obložení pouze vidět, po přiložení rovné části šuplery se zdá obložení v rovině.

Nějak nemám už odvahu zkoušet nanášet jinou vazelínu. Táta kdysi dával na tyčky mazlavou AOO nebo A4 proti vodě (nic jiného tenkrát nebylo k dispozici), ale obě se nakonec obalovaly prachem a bylo je potřeba za rok tak trochu seškrábat. A když některá vazelína teplem uvolní tuk, tak bych nerad udělal víc škody než užitku. Přeci jen kotouče stačí namočit, aby brzdy nebrzdily, natož namazat....... Molybdenovou bych asi ještě zkusil, možná jsem jí před lety taky dával a tak nějak na ní zapomněl.
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Prach ve vazelíne není na škodu, důležité je, aby se destička pohybovala volně. Podle mne kopání brzd nebude mít s tyčkami a uložením destiček nic společného. Raději bych vymontoval kotouč a všechny orezlé části vybrousil ocelovým kartáčem na vrtačce, načež největší rezavé kusy strhnul pilníkem.
Pokud je to malá tuba ATE s "medovou" konzistencí, jedná se o vazelínu na kluzné plochy destiček - spoj destičky s brzdovým pístkem, destičky se třmenem, lze použít i na tyčky destiček - prach tomu nevadí.
Pokud je to malá tuba ATE s "medovou" konzistencí, jedná se o vazelínu na kluzné plochy destiček - spoj destičky s brzdovým pístkem, destičky se třmenem, lze použít i na tyčky destiček - prach tomu nevadí.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Zatím jsem orovnával hranu "ručním soustružením" na autě. Nevybroušený soustružnický nůž opřený o třmen s ručním pohonem kotouče. Moc se mi nechce kotouč znovu vyndavat, když tam není ještě ani rok. Doufám, že to ani nebude nutné. Na kotouče je najeto sotva 6 tkm (první 2 tkm nebylo ani vidět, že by byly vůbec používané, měly stále ještě stopy po továrním soustružení.......zima nic moc, skoro se nesolilo)
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Vazelínka na brzdy. Na gumičky se nejspíš nemá dostat kvuli tomu, že by gumičky přilnuly k válečku a neklouzaly po něm. Při větším opotřebení obložení by to tu gumičku možná i sundalo. Určitě je dobrá, o tom nepochybuju, hlavně na uložení válečků. Na tyčky jí už ale nedám.
A ty kotouče tam jsou o rok déle, než jsem myslel - spletl jsem se, tedy druhou zimu, cca 12 tkm. Vloni jsem dával oba třmeny a HBV.
A ty kotouče tam jsou o rok déle, než jsem myslel - spletl jsem se, tedy druhou zimu, cca 12 tkm. Vloni jsem dával oba třmeny a HBV.
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Mám nový poznatek. Ono to nakonec vůbec nebude destičkama, korozí kotoučů ani mazivem na tyčkách. A pokud, tak možná v minimální míře. Občas se objeví cukání opět znovu. Několikrát se mi teď v posledních 2 dnech stalo, že při brždění do kopce (což se v praxi nestane úplně často) na supr hladkém asfaltu nic nebylo slyšet ani necukalo. Mám podezření, že to cukání dělá nakonec přední tlumič. Příští týden je dám přezkoušet.
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
A co takhle vůle na ramenu? Především co dotažení šroubu horního ramene?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 1134
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Zažil jsem už hodně, ale cukání brzd kvůli tlumičům se mi zdá jako hloupost. bohužel i drobná zapačená orezlina může toto způsobit. Měl jsi kotouče fole, abys viděl vnitřek? To snad ano. Než na test tlumičů, zajel bych na nejbližší Stk a nechal si za stovku proklepnout přední nápravu a brzdy- každé kolo samostatně-umí to-takhle jsem si nechal zjistit, které kolo mi kope. Pokud jsi neměl kotouč dole, udělal bych to, může být rez mezi nábojem a kotoučem.
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Bral jsem za celé kolo a vůle není žádným směrem. Respektive pravá stran na čepu nepatrně, ale ta je tam už dobře 5 let pořád stejná, nestojí ještě za výměnu. Na STK před rokem neříkali nic, jen chválili auto. Přední tlumiče tam jsou skoro tak dlouho jako je auto na světě. Přední originály odešly hned na začátku asi po roce. Mám tam plynokapalinové a před asi 2-3 lety měly 80%. Mohly se náhle zhoršit, mají na to věk. Test tlumičů je 150 Kč na celé auto na vibrační plošině.
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
Teď jsem během několika dní najezdil víc kilometrů. Za studena brzdy OK, pak po 10-20 km jízdy se objevují lehké vibrace při brždění, někdy lehké tepání pedálu při brzdění. Občas to i téměř v průběhu další jízdy zmizí (třeba za dalších několik km). Za jízdy se mi zdá, že tlumiče netlumí úplně dobře, lehké vibrace se objevují na zvlněné silnici a přenáší se to do volantu. Nechtěný přejezd výmolu taky není zrovna tichý i když bych na první pohled úplně špatné tlumiče netypoval. Našel jsem poslední měření předních tlumičů a to měly asi 80%. Zajel jsem do servisu, kam jezdím na test tlumičů. Servisman na kterého je myslím dobré spolehnutí mě zrazoval od testu tlumičů, že po těch letech i když jsou to značkový plynokapaliňáky, abych ten test vůbec u něj nedělal a vyměnil přední tlumiče, že ty jsou už teď jasný po tom co mají za sebou a pak se uvidí. Tlumiče nad 10 let stáří prostě netěsní přepouštění i kdyby neměly moc najeto, jako ty moje že mají už fakt hodně moc.
Kdyby to dělalo pak dál, že v dnešní době se tepání a vibrace často objevuje i od zvlněných kotoučů i když je mám téměř nové, že je to takový spotřebák, že běžná životnost dnešních kotoučů je kolem 2 let i když na to my nejsme ještě moc zvyklí. S prvními novými destičkami že se dneska běžně mění právě i kotouče kvůli jejich současné nekvalitě. Jezdit troje destičky na jedny kotouče že už asi nezažiju ani náhodou ani u žigula.
Jemu šlo o 150 Kč za test tlumičů za 5 minut testu a i to oželel. Věděl, že si tlumiče vyměním sám, že k němu jezdím jen na to co si sám nevyměním a raději mi poradil. (Specializují se na pneu, brzdy a geometrii).
Kdyby to dělalo pak dál, že v dnešní době se tepání a vibrace často objevuje i od zvlněných kotoučů i když je mám téměř nové, že je to takový spotřebák, že běžná životnost dnešních kotoučů je kolem 2 let i když na to my nejsme ještě moc zvyklí. S prvními novými destičkami že se dneska běžně mění právě i kotouče kvůli jejich současné nekvalitě. Jezdit troje destičky na jedny kotouče že už asi nezažiju ani náhodou ani u žigula.
Jemu šlo o 150 Kč za test tlumičů za 5 minut testu a i to oželel. Věděl, že si tlumiče vyměním sám, že k němu jezdím jen na to co si sám nevyměním a raději mi poradil. (Specializují se na pneu, brzdy a geometrii).
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
No, s pánem bych v lecčem nesouhlasil, ale co už. Spíš, když už jsi tam dojel, měl jsi trvat na svém a test tlumičů udělat. Já osobně si totiž myslím, že tlumiči to způsobené nebude.
Ona životnost brzd, to je jedna velká otázka. Někdo dokáže brzdy u modernějšího vozu zničit během 30 000km, já třebas měnil brzdy na naší Corse minulý týden poprvé, načež jejich skóre je 16let a 108 000km (původní kotouče i destičky).
Ona životnost brzd, to je jedna velká otázka. Někdo dokáže brzdy u modernějšího vozu zničit během 30 000km, já třebas měnil brzdy na naší Corse minulý týden poprvé, načež jejich skóre je 16let a 108 000km (původní kotouče i destičky).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Brzdy,záhadně začala mizet brzdová kapalina u stojícího
To je krásný nájezd.
Tady byly na jedny kotouče asi 2,5 destiček při 170 tkm. Vzpomínám si, jak kdysi na tomto autě v Ladaservisu tátovi vyměnili první destičky, který jsme týden předtím čistili a měly dobře 50% obložení po 40 tkm. Dali tam patrně originály a ty po několika měsících začaly při brždění nesnesitelně pískat, ale neměly vibrace! Dali jsme tam uschovaný nový ještě azbestový z Osinku a problém byl vyřešen. Pak ještě jedny nové (teda taky ležáky Osinek). Aby ten problém navíc nebyl ještě v těch současných rok jetých destičkách, které jsem si zpočátku pochvaloval. Mají asi 90% obložení, možná víc. Musel jsem úplně roztáhnout prasátka, aby šly po vyčištění znova vložit.
Patrně test tlumičů před výměnou stejně udělám. Pak sjedu na technickou provibrovat zavěšení a nakonec celej říčnej koupím český destičky s tím, že mi dvoje téměř nový originály zbydou (jedny jsem kupoval s kotoučema, druhý byly vsazený v kompletních třmenech)....
Tady byly na jedny kotouče asi 2,5 destiček při 170 tkm. Vzpomínám si, jak kdysi na tomto autě v Ladaservisu tátovi vyměnili první destičky, který jsme týden předtím čistili a měly dobře 50% obložení po 40 tkm. Dali tam patrně originály a ty po několika měsících začaly při brždění nesnesitelně pískat, ale neměly vibrace! Dali jsme tam uschovaný nový ještě azbestový z Osinku a problém byl vyřešen. Pak ještě jedny nové (teda taky ležáky Osinek). Aby ten problém navíc nebyl ještě v těch současných rok jetých destičkách, které jsem si zpočátku pochvaloval. Mají asi 90% obložení, možná víc. Musel jsem úplně roztáhnout prasátka, aby šly po vyčištění znova vložit.
Patrně test tlumičů před výměnou stejně udělám. Pak sjedu na technickou provibrovat zavěšení a nakonec celej říčnej koupím český destičky s tím, že mi dvoje téměř nový originály zbydou (jedny jsem kupoval s kotoučema, druhý byly vsazený v kompletních třmenech)....
