kvalitni brzdy a kotouce
Moderátor: Moderátoři
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: kvalitni brzdy a kotouce
eeeeeeeee ??? Nie
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Re: kvalitni brzdy a kotouce
No .... tak šup Srazit přední a zadní hranu pilníkem, aby vznikla ploška cca 3mm a bude po pískání.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: kvalitni brzdy a kotouce
ktora je myslena ta zadna hrana prosim ??
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Re: kvalitni brzdy a kotouce
Tadyk je to vidět, stačí srazit menší plošku. To pískání vzniká rezonováním ostré hrany desky o kotouč, tímto se to odstraní.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: kvalitni brzdy a kotouce
Taky neni od veci mit desky s antivibracnim filcem. Vetsina to myslim ma.
VAZ 2104 1.3 1989
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11039
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: kvalitni brzdy a kotouce
Ani lehké máznutí místa styku destičky s pístkem měděnou či grafitovou vazelínkou není na škodu.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: kvalitni brzdy a kotouce
Tento způsob odstranění "závady" mívá téměř 100% úspěšnost. Od doby, co mažu destičky "měděnkou" mi brzdy napískají. L.Koko Loko píše:Ani lehké máznutí místa styku destičky s pístkem měděnou či grafitovou vazelínkou není na škodu.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: kvalitni brzdy a kotouce
Máš-li nějaké speciální ocelové kotouče, tak se třeba i zvlnit mohou. Ovšem standardní a nejrozšířenější litinové kotouče se opravdu zvlnit nemohou, určitě ne za běžných provozních podmínek. To spíše vlivem přetěžování popraskají, ale zkroutit se nemohou, opravdu ne.Majo píše: ...pri brzdeni sa kotuc zahrieva a ked dosiahne kriticku teplotu, tak sa zvlni a zacne kopat. Cim je kotuc z nekvalitnejsich materialov, tym mensia teplota staci aby ho zvlnila...
Kroucení brzdových kotoučů je prachobyčejný mýtus, který napáchal už hodně škody.
Sám jsem to řešil docela dlouho. Ta napálená destička vytvoří na kotouči velmi tvrdou vrstvu, která je napohled nerozpoznatelná od původního materiálu. Dá se ovšem porušit a seškrábat, vyzkoušeno osobně. Kotouč pak opravdu na první pohled může vypadat jako zkroucený.
Správný postup zahořování destiček je opravdu po kratším zajetí několikrát zabrzdit z určité rychlosti, jak popisuje Yellow01. Dříve to byla nutnost jen u těch závodních, dneska u většiny běžných.
Namazat dosedací plochu kotouče na náboj teplovzdornou vazelínou je OK, ovšem plocha musí být dostatečně čistá. Nestačí šmirgl ani drátěný kartáč, já mám vyzkoušenou plochou vidiovou škrabku. Ale s tím se v žádném servisu "srát" nebudou.
Na pískání destiček používám namazání jejich zadní stěny (a vloženého plíšku) prostředkem Ati Plastilube, který je na to přímo určený.
Srazit náběžnou a protější hranu destičky pilníkem stačí kupodivu jen tak náznakově, opravdu jen jaksi začistit.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Re: kvalitni brzdy a kotouce
Bezne davam "zvlnene" kotuce pretacat na sustruh a ver tomu, ze su fakt zvlnene. Napriklad take MasterSport som tak uz riesil asi 3 sady a to nebola ziadna vrstvicka z prachu platniciek ale hadzavost v desatinach milimetrov.
To co pises moze platit pre KVALITNE kotuce, ovsem dnes sa kvalita hlada velmi tazko. Navyse tie nase auta su brzdovo tak trochu poddimenzovane na to co od nich ocakavame. Napriklad taka Priora dost extremne. Staci par prudkych zbrzdeni z velkej rychlosti a kotuce ziaria do tmy. A to mi nepovedz, ze sa to potom nemoze zvlnit
To co pises moze platit pre KVALITNE kotuce, ovsem dnes sa kvalita hlada velmi tazko. Navyse tie nase auta su brzdovo tak trochu poddimenzovane na to co od nich ocakavame. Napriklad taka Priora dost extremne. Staci par prudkych zbrzdeni z velkej rychlosti a kotuce ziaria do tmy. A to mi nepovedz, ze sa to potom nemoze zvlnit
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: kvalitni brzdy a kotouce
Definitivně: Brzdové kotouče se nekroutí, protože se prostě kroutit nemohou!
Tady je na toto téma velmi podnětné povídání:
http://trinom.org/tmp/brakemyths.pdf
Musím říci, že pro mě to byla docela slušná anabáze zjistit, proč mi kořád kopou brzdy. A když už jsem byl s "výzkumem" skoro u konce, našel jsem tuhle stránku, která potvrdila a mírně rozšířila mé vlastní poznatky. U mě byl problém v tom, že nejprve se projevila jedna příčina (spára mezi kotoučem a nábojem) a po jejím odstranění hned ta druhá, popisovaná ve výše zmíněném dokumentu.
Věř mi, poslední sadu kotoučů, které opravdu vypadaly zralé na stažení na soustruhu, jsem prostě pečlivě oškrábal (ta vrstva je neuvěřitelně tvrdá, ale křehká), a po pečlivém zahoření destiček dle výše zmíněného popisu to už druhým rokem brzdí přímo sametově.
Vlastnosti a principy vytváření oné vrstvy jsou popsány na straně čtyři.
Musím tedy přiznat, že se nejednalo o brzdy na žigulíka, ale sadu destičky/kotouče od Ate na Corollu. Nicméně princip je úplně stejný. U žigulíka jsem řešil jenom otřesné pískání při každém přibrždění (to také z "azbestového" období nepamatuji), na které zabralo lehké sražení hran destiček.
Tady je na toto téma velmi podnětné povídání:
http://trinom.org/tmp/brakemyths.pdf
Musím říci, že pro mě to byla docela slušná anabáze zjistit, proč mi kořád kopou brzdy. A když už jsem byl s "výzkumem" skoro u konce, našel jsem tuhle stránku, která potvrdila a mírně rozšířila mé vlastní poznatky. U mě byl problém v tom, že nejprve se projevila jedna příčina (spára mezi kotoučem a nábojem) a po jejím odstranění hned ta druhá, popisovaná ve výše zmíněném dokumentu.
Věř mi, poslední sadu kotoučů, které opravdu vypadaly zralé na stažení na soustruhu, jsem prostě pečlivě oškrábal (ta vrstva je neuvěřitelně tvrdá, ale křehká), a po pečlivém zahoření destiček dle výše zmíněného popisu to už druhým rokem brzdí přímo sametově.
Vlastnosti a principy vytváření oné vrstvy jsou popsány na straně čtyři.
Musím tedy přiznat, že se nejednalo o brzdy na žigulíka, ale sadu destičky/kotouče od Ate na Corollu. Nicméně princip je úplně stejný. U žigulíka jsem řešil jenom otřesné pískání při každém přibrždění (to také z "azbestového" období nepamatuji), na které zabralo lehké sražení hran destiček.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Re: kvalitni brzdy a kotouce
Speciální ocelové kotouče vs. standartní litinové kotouče ? Na Ladě jsou teda v sérii 100% speciální ocelové. Zkoušel už si z nich něco vařit ? Třeba stojánek ke kamnům ? Krásná zvlněná svařitelná ocel, pokud si člověk změří házivost hodinkama, nestačí se divit, tak jak píše Majo.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: kvalitni brzdy a kotouce
Ja netvrdim, ze pricinou vsetkych neduhov brzd su zvlnene kotuce, ale ze sa kotuce zvlnit mozu. A nie je liatina ako liatina. Presne ako pise DVK, ja som rozpileny Lada kotuc privaril k naprave na Nive a posluzil ako drziaky strmenov zadnych kotucovch brzd. Takisto to slo krasne zvarat (COckom bez prskania). A ano, mal som uz aj liatinove, ktore sa na aute roztrhli na dve casti a tie mali uplne inu strukturu.
Re: kvalitni brzdy a kotouce
Na povale mam 2 sady zvlnenych kotucov, kludne predam niekomu, kto neverí.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: kvalitni brzdy a kotouce
Ono je to spíš naopak, speciální lepší litinové kotouče se nekroutí, ale ty na většině aut nejsou.
Stačí se podívat na stránky Bremba, standardní vs sportovní kotouče
http://www.brzdybrembo.cz/brzdovy-kotou ... 8-1299-10/
http://www.brzdybrembo.cz/brembo-sport-info/
Stačí se podívat na stránky Bremba, standardní vs sportovní kotouče
http://www.brzdybrembo.cz/brzdovy-kotou ... 8-1299-10/
http://www.brzdybrembo.cz/brembo-sport-info/