Olej
Moderátor: Moderátoři
Re: Olej
Pokud to nechápeš, neumíš číst. Rus používal STEJNÝ TYP OLEJE DO ROZVODOVKY I PŘEVODOVKY.
Už to chápeš?
Už to chápeš?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Olej
Citat viem a mam dokonca aj vysoku skolu...Ja mam literaturu, kde je do prevodvky uvedeny olej GL-4.Marek píše:Pokud to nechápeš, neumíš číst. Rus používal STEJNÝ TYP OLEJE DO ROZVODOVKY I PŘEVODOVKY.
Už to chápeš?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Olej
Já mám literaturu, kde je uvedeno, že použitý originální olej z Toljatti je v rozvodovce i převodovce stejný. Originál olej do převodovky tudíž není API GL-4. Jako náhrada při výměně ano, to jsem tu ostatně psal před chvílí.
A nechápu, proč se tu oháníš vysokou školu - tu má dneska každý debil. Navíc na pochopení této pitominy stačí osm let základky .
A nechápu, proč se tu oháníš vysokou školu - tu má dneska každý debil. Navíc na pochopení této pitominy stačí osm let základky .
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Olej
Nechápu to stejně jako Cory ... asi si budu muset znovu prostudovat Lada literaturu (nejlépe vícero knih, zda někdo nekecá..), protože celou dobu žiji v předpisu GL-4 pro převodovku, GL-5 pro rozvodovku. Což byl i ten můj otazník. Můj dodavatel olejů má totiž ve všech katalogách výrobcem předepsaný olej pro 4q olej GL-4.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
ТаД-17и
Jejda, tady to žije, nesežerte se .
Dívaje do převodní tabulky olejů tak Tůma v roce 1984 uvádí jako jediný převodový olej výroby SSSR TAD-17I.
Příručka od sedmičky z roku 1987 píše, že v rozvodovce i převodovce TAD-17I.
Hledíce do dílenské příručky 2101, 2102 a 2103 (tedy asi hodně stará) :
- převodovka - převodový olej
- rozvodovka - TAD17I.
http://www.expert-oil.com/site.xp/05104 ... 52052.html
http://yukoil.com/en/item/TAD-17i/
Já bych spíše podotknul, že to co tam lili z výroby (ať to bylo cokoliv) bylo asi lepší než to co teď s velkou slávou taháme v pestrých nádobách z krámů.
Dívaje do převodní tabulky olejů tak Tůma v roce 1984 uvádí jako jediný převodový olej výroby SSSR TAD-17I.
Příručka od sedmičky z roku 1987 píše, že v rozvodovce i převodovce TAD-17I.
Hledíce do dílenské příručky 2101, 2102 a 2103 (tedy asi hodně stará) :
- převodovka - převodový olej
- rozvodovka - TAD17I.
http://www.expert-oil.com/site.xp/05104 ... 52052.html
http://yukoil.com/en/item/TAD-17i/
Já bych spíše podotknul, že to co tam lili z výroby (ať to bylo cokoliv) bylo asi lepší než to co teď s velkou slávou taháme v pestrých nádobách z krámů.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Olej
Jak vidno, převodový olej TAD-17I je olej, který, jak jsem tu několikrát citoval, dávali v Toljatti v prvovýrobě jak do převodovky, tak do diferáku. A jak vidno z odkazu, který je tady od K-L, jedná se o olej API GL-5, tedy olej pro hypoidní soukolí. A prej, že jsem blbej.
ANO - jako náhrada v případě výměny je pro převodovku doporučena náplň oleje API GL-4, protože je pro převodovku dostačující (tam hypoidní soukolí není ani jedno) a levnější.
S tou poslední větou naprosto souhlasím. Ten původní olej, co tam byl, byl dozajista tím nejlepším. Dřív nebo později to ovšem každý v dobré víře vyměnil a pak to byla jedna velká neznámá.
ANO - jako náhrada v případě výměny je pro převodovku doporučena náplň oleje API GL-4, protože je pro převodovku dostačující (tam hypoidní soukolí není ani jedno) a levnější.
S tou poslední větou naprosto souhlasím. Ten původní olej, co tam byl, byl dozajista tím nejlepším. Dřív nebo později to ovšem každý v dobré víře vyměnil a pak to byla jedna velká neznámá.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Olej
Ano, ale údaj z dílenské příručky vytištěné pod záštitou Avtoexportu v dobách "předpětikvaltových" převodovka - převodový olej, rozvodovka - ТаД-17и vrhá lehký stín pochybností a připouští nějaké to procentíčko i vašátorovo tvrzení .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Olej
Stejne nepochopim, preco Vas tak strasne zaujima, co tam kto kedy lieval, ked su to uz dnes veci pre vacsinu z Vas nezohnatelne. Dolezite je, co je tam najvhodnejsie naliat dnes z dnes dostupnych moznosti!
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Olej
Ano, a proto mi doporučuje můj dodavatel dle údajů stanovených výrobcem pro 5q převodovku Lada 2107i olej Syntopoid 75w85 GL-5. A přesně v tomto momentu vznikla celá tato debata ...Majo píše:Stejne nepochopim, preco Vas tak strasne zaujima, co tam kto kedy lieval, ked su to uz dnes veci pre vacsinu z Vas nezohnatelne. Dolezite je, co je tam najvhodnejsie naliat dnes z dnes dostupnych moznosti!
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Olej
Tak jsem pátral, jak je to s tím GL-5 hypoidním olejem... Oleje GL-5 mají cca dvojnásobnou aditivaci, jako oleje GL-4, barevným kovům to však nevadí. Nicméně oleje pro hypoidní převody se vyznačují aditivy snižujícími tření - v hypoidním soukolí dochází ke skluzu kol a daleko větším tlakům, než při odvalování "klasických" ozubených kol. Hlavní problém je tedy v tom, že tyto oleje výrazně snižují tření, což neprospívá synchronním kroužkům, které pracují na principu svornosti, tedy vyššího součinitele tření. Při použití hypoidního GL-5 oleje proto dojde k nadměrnému opotřebení synchronních kroužků a k výraznému snížení jejich účinnosti.
Rovněž jsem pátral, jak je to uvedeno v knihách pro Ladu. Úplně staré Lada knihy (Tůma, Avtoexport) opravdu uvádějí použití jednoho oleje pro převodovku i rozvodovku a to Markem zmíněný PP90H hypoidní. Ovšem třeba I.Škoda (rok vydání 74) a novější vydání Tůmy již připouští oleje oba. Jak PP90, tak PP90H, bez dalšího rozdělení. Nejnovější Tůma (vydání 86, kapitola 5.2 a 5.4.6) však již uvádí pro převodovku PP90, pro rozvodovku PP90H.
Jelikož jsem začínal na novějším Tůmovy, měl jsem vžité oleje rozdílné. Proto jsem se ptal Marka, kde k tomu přišel.
Rovněž jsem pátral, jak je to uvedeno v knihách pro Ladu. Úplně staré Lada knihy (Tůma, Avtoexport) opravdu uvádějí použití jednoho oleje pro převodovku i rozvodovku a to Markem zmíněný PP90H hypoidní. Ovšem třeba I.Škoda (rok vydání 74) a novější vydání Tůmy již připouští oleje oba. Jak PP90, tak PP90H, bez dalšího rozdělení. Nejnovější Tůma (vydání 86, kapitola 5.2 a 5.4.6) však již uvádí pro převodovku PP90, pro rozvodovku PP90H.
Jelikož jsem začínal na novějším Tůmovy, měl jsem vžité oleje rozdílné. Proto jsem se ptal Marka, kde k tomu přišel.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Olej
Ja teda nikdy prevodovku nedelal a asi me to ceka jestli na to nikoho nesezenu, ale jaktoze olej kterej ma aditiva na snizeni treni zpusobi vetsi opotrebeni sychronnich krouzku? to prece nedava smysl spis naopak budou akorat vic klouzat a min fungovat ne?
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Olej
Koroze .
Edit: Aj, já nečetl to od Vašíka .
Edit: Aj, já nečetl to od Vašíka .
Naposledy upravil(a) Křečík Barbuška dne pát bře 07, 2014 15:56, celkem upraveno 1 x.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Olej
To je bohužel ten problém, s kterým se tu a tam můžete u převodovky setkat, použijete-li v dobré víře "lepší" olej s vyšší aditivací. Prostě převodovka se chová, jako kdyby byl poškozen synchron. Je to tím, že mezi synchronním kroužkem z barevného kovu a jeho převlečnou spojkou to moc klouže, synchron se nebrzdí a hůře, resp. déle se tak vyrovnávají otáčky obou částí převodného soukolí, aby mohlo dojít k zařazení. Stát se to může - nemusí. Zlobí spíše nové typy převodovek, kde se často používá vícenásobná synchronizace. U starých skříní to "třeba" vadit nemusí a tudíž "třeba" u Lady lze použít i do převodovky olej pro hypoidní soukolí. Udělejte to však u novější káry a poděláte se vzteky.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Olej
Aj Samara ma dvojnasobnu synchronizaciu. Priora cez 10tku samozrejme tiez. Vo fabrike do toho leju motorak, mozno prave kvoli tomu. Pri prechode na prevodak treba zvolit dost riedky a dobre additivovany, inak je to katastrofa.
A u klasiky moze podla Vami prezentovanych zisteni dojst k mojmu zaveru. Moje synchrony mali opotrebene "zubky"(zodrate dookruhla), nie vonkajsiu klznu cast. To by zodpovedalo tomu, ze to nepribrzdovalo a slo jemne cez zuby, nebolo to sice pocut, ale radenie bolo vzdy tuhsie, takze som to nemusel pozorovat.
A u klasiky moze podla Vami prezentovanych zisteni dojst k mojmu zaveru. Moje synchrony mali opotrebene "zubky"(zodrate dookruhla), nie vonkajsiu klznu cast. To by zodpovedalo tomu, ze to nepribrzdovalo a slo jemne cez zuby, nebolo to sice pocut, ale radenie bolo vzdy tuhsie, takze som to nemusel pozorovat.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4