jede a přitom nejede (MOTOR) dotaz na experty
Moderátor: Moderátoři
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
jede a přitom nejede (MOTOR) dotaz na experty
Tak jsem konečně v sobotu osadil za spolupráce Drobka do svého auta "nový" motor. původně to sice mělo bejt překvápko do Bechyně a počítám že i nadále tak trochu bude ale věci se mají takhle:
Můj motor už neměl výkon, netáhl, a prostě už toho po 180 tkm měl asi plný zuby. Tak jsem se rozhodl jej vyměnit. Použil jsem blok 1500Cm3 nechal ho převrtat na 1600cm3 snížil jsem ho o 1mm a hlavu jsem taktéž snížil o 0,2mm ím jsem se dostal na kompresní poměr 9,5. dál jsem si pohrál s pístama a s ojnicema a dovážil je na 1g. nechal jsem si dovážit setrvačník s klikou dohromady dál jsem vyleštil kompletní sací potrubí a sací kanály v hlavě motoru. Sedla ventilů byla přefrézována, zabroušena a následně taktéž zaleštěna a přezkoušena těsnost.Jako vačka je použita vačka z motoru 1,7i.
Po zkušenostech jiných jsem do něj osadil německé kroužky Goetze. motor jsem v sobotu složil a vnořil do kapoty.Nutno podotknout že motor (ventily) byl seřízen odborníkem Luďkem a krásně volně chodil. tzn otáčel jsem ho rukou. Před sestavením jsem samozřejmě všechny šály namazal olejem. To že motor nejdřív odmítal naskočit přejdu, stačilo otočit rozdělovač a použít baterku která je nabitá. Motor pak hladce naskočil asi na třetí otočení. Měl krásný basový zvuk a běžel do kulata. nechali jsme ho běžet v mírně zvýšeném volnoběhu až se ohřál na provozní teplotu a mezitím Drobek došteloval předstih a směs. Nakoukl jsem do kabiny a na palubce najednou vidím že oproti startu motor ztrácí mazací tlak míso 4barů už tam bylo snad tak 1,1 bar.. když motor klesl na volnoběh začlo se rožínat kontrolka mazání. Pro jistotu jsme motor vypli a zčali zjišťovat příčinu. K našemu zděšení hlavně k mému tedy jsme zjistili v oleji přítomnost dost drobných asi něco jako hlinikových špon.Olej neměl vůbec barvu takovou jako když jsme ho do motoru nalili ( M6A ) ale spíš něco jako šedostříbrnou metalízu. po chvíli laborování jsme přišli na to že je totálně zanesen nový olejový filtr a olej už není vůbec pěkný. Zajeli jsme koupit nový olej 15W40 SC/CC. Nalili do motoru asi 1,5 litru a motor propláchli za pomoci staršího fitru, upravené hřídelky z rozdělovače a akumulátorové vrtačky. opětjsme olej vylili a nalili novej a dali novej filtr. Motor opět naskočil. na poprvé Běžel opět super ale po 20 min opět začal ztrácet tlak. opět lehce přicpaný filtr. To už jsme to vzdali. bylo půl jedenácté večer a ani jeden z nás už necítil záda. Druhý den jsem na radu Marka zkontroloval jak je na tom obal vačky. Nikde jsem nic nenašel. Zřejmě došlo k nějakému poškození šálů klikového hřídele nebo k poškození nějaké jiné části.. Takže motor jsem složil, vyměnil fitr oleje motor nastartova a s autem vyjel z garáže a odstavil ho. Teď se táži lidí kteří dělalli už nějaké úpravy, čím by to mohlo být. Opravdu mne zajímají ale jen inteligentní nápady a rady. Díky Pátrač
Můj motor už neměl výkon, netáhl, a prostě už toho po 180 tkm měl asi plný zuby. Tak jsem se rozhodl jej vyměnit. Použil jsem blok 1500Cm3 nechal ho převrtat na 1600cm3 snížil jsem ho o 1mm a hlavu jsem taktéž snížil o 0,2mm ím jsem se dostal na kompresní poměr 9,5. dál jsem si pohrál s pístama a s ojnicema a dovážil je na 1g. nechal jsem si dovážit setrvačník s klikou dohromady dál jsem vyleštil kompletní sací potrubí a sací kanály v hlavě motoru. Sedla ventilů byla přefrézována, zabroušena a následně taktéž zaleštěna a přezkoušena těsnost.Jako vačka je použita vačka z motoru 1,7i.
Po zkušenostech jiných jsem do něj osadil německé kroužky Goetze. motor jsem v sobotu složil a vnořil do kapoty.Nutno podotknout že motor (ventily) byl seřízen odborníkem Luďkem a krásně volně chodil. tzn otáčel jsem ho rukou. Před sestavením jsem samozřejmě všechny šály namazal olejem. To že motor nejdřív odmítal naskočit přejdu, stačilo otočit rozdělovač a použít baterku která je nabitá. Motor pak hladce naskočil asi na třetí otočení. Měl krásný basový zvuk a běžel do kulata. nechali jsme ho běžet v mírně zvýšeném volnoběhu až se ohřál na provozní teplotu a mezitím Drobek došteloval předstih a směs. Nakoukl jsem do kabiny a na palubce najednou vidím že oproti startu motor ztrácí mazací tlak míso 4barů už tam bylo snad tak 1,1 bar.. když motor klesl na volnoběh začlo se rožínat kontrolka mazání. Pro jistotu jsme motor vypli a zčali zjišťovat příčinu. K našemu zděšení hlavně k mému tedy jsme zjistili v oleji přítomnost dost drobných asi něco jako hlinikových špon.Olej neměl vůbec barvu takovou jako když jsme ho do motoru nalili ( M6A ) ale spíš něco jako šedostříbrnou metalízu. po chvíli laborování jsme přišli na to že je totálně zanesen nový olejový filtr a olej už není vůbec pěkný. Zajeli jsme koupit nový olej 15W40 SC/CC. Nalili do motoru asi 1,5 litru a motor propláchli za pomoci staršího fitru, upravené hřídelky z rozdělovače a akumulátorové vrtačky. opětjsme olej vylili a nalili novej a dali novej filtr. Motor opět naskočil. na poprvé Běžel opět super ale po 20 min opět začal ztrácet tlak. opět lehce přicpaný filtr. To už jsme to vzdali. bylo půl jedenácté večer a ani jeden z nás už necítil záda. Druhý den jsem na radu Marka zkontroloval jak je na tom obal vačky. Nikde jsem nic nenašel. Zřejmě došlo k nějakému poškození šálů klikového hřídele nebo k poškození nějaké jiné části.. Takže motor jsem složil, vyměnil fitr oleje motor nastartova a s autem vyjel z garáže a odstavil ho. Teď se táži lidí kteří dělalli už nějaké úpravy, čím by to mohlo být. Opravdu mne zajímají ale jen inteligentní nápady a rady. Díky Pátrač
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
Olejové čerpadlo bylo vizualně zkontrolováno. při startu tlačilo 10min normálně 4 bary při volnoběhu. ale po té co se "ucpal" olejový filtr už to nybylo stavu protlačit. Klika a vše ostatní je utahováno předepsanými momenty a bylo cca 3x - 4x kontrolováno a utahováno kvůli "dosednutí" dílů... Mám obavu že jsem to zmršil trochu tím olejem co mi poradil Marek pro záběh protože ten olej M6A není bohužel asi pro takové tlaky jaký ten motor má... Doufám ale že to tím není a že to je opravdu tím že byl nějaký pomrvený šál a ten se přilepil ke klice a vydírá se o domeček a olej s tím nemá nic společného..expa píše:Velmi dulezite, sali klukove dotiahnute na presny utahovaci momenty?
Olejove cerpadlo si aspon kontroloval, nez si ho nalozil do noveho bloku?
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
při zvýšeném volnoběhu.. Tlak oleje 4 bary je normální. měl jsem to i u starýho motoru. při 4 tisících jsem měl tlak na 6,5 Baru a otevíral se ventil v tu ránu to spadlo na 4 bary.
Klika se nebrousila nebyl důvod. byla v perfektním stavu. daly se akorát nové šály. tzn dávaly se šály základního rozměru.
Klika se nebrousila nebyl důvod. byla v perfektním stavu. daly se akorát nové šály. tzn dávaly se šály základního rozměru.
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Jen takový dotaz, Kliku jste merili? Ja jen ze kdyz jsem delal ten svuj motor 1700, tak vybrus valcu byl 82 z vyroby, ale klika mela 1 vybrus a 1 majitel od ktereho jsem ten motor mel rikal ze vybrus nedelal.Pátrač píše:při zvýšeném volnoběhu.. Tlak oleje 4 bary je normální. měl jsem to i u starýho motoru. při 4 tisících jsem měl tlak na 6,5 Baru a otevíral se ventil v tu ránu to spadlo na 4 bary.
Klika se nebrousila nebyl důvod. byla v perfektním stavu. daly se akorát nové šály. tzn dávaly se šály základního rozměru.
Ford Sierra 2.9i V6 Manuál Ghia - 150 koní a jede to šíleně, jak jinak než na LPG
- Patrac
- Příspěvky: 3740
- Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
- Bydliště: Brno - King field
- Kontaktovat uživatele:
Jo přeměřoval jsem kliku oproti šálům. sedělo to. němělo to skoro žádnou vůli a klikou šlo otočit až po utažení jak si šály dosedly. ale šlo otáčet celkem volně resp tak jak by mělo jít otočit. ani ztuha ani volně.Pšenda píše:Jen takový dotaz, Kliku jste merili? Ja jen ze kdyz jsem delal ten svuj motor 1700, tak vybrus valcu byl 82 z vyroby, ale klika mela 1 vybrus a 1 majitel od ktereho jsem ten motor mel rikal ze vybrus nedelal.Pátrač píše:při zvýšeném volnoběhu.. Tlak oleje 4 bary je normální. měl jsem to i u starýho motoru. při 4 tisících jsem měl tlak na 6,5 Baru a otevíral se ventil v tu ránu to spadlo na 4 bary.
Klika se nebrousila nebyl důvod. byla v perfektním stavu. daly se akorát nové šály. tzn dávaly se šály základního rozměru.
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
-
- Příspěvky: 103
- Registrován: sob zář 25, 2004 17:18
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
no to moze byt, zalezi ako natesno vybrusili motor, na anglickom mailingliste mal niekto asi pred 2 rokmi podobny problem...Martanasse píše:Vypadá to, jako když se to začne vydírat po zahřátí, tedy po roztažení dílů: Nejsou tam moc malé vůle? Pro záběhy motorů se dělaj přímo specíální oleje, asi ví proč..
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Co uložení píst - čep? Nebylo to udělané moc těsně? Nechal jsi čep kluzně v pístu? (v ojnici zalisován)
Měl jsi vyúhlované ojnice?
Měl jsi vyúhlované ojnice?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele: