Alternator na Nivě
Moderátor: Moderátoři
Re: Alternátor
Takhle vypadá Niváckej: https://plus.google.com/photos/10051248 ... banner=pwa
®; Člen LKCS
Re: Alternátor
ju díky, přesně tohle myslim, že mam, jen mi jde o to jestli je to záměnné.Raduz píše:Takhle vypadá Niváckej: https://plus.google.com/photos/10051248 ... banner=pwa
na šroub očko to je jasné, ale den druhej kablík, no bych to nespálil.
2107 a 21214
Re: Alternátor
to je z MPI a ten nepasuje na 2107 ani trochu. Teda pasuje uplne krasne, ked sa tam nahodi aj so spodnym hlinikovym a vrchnym kovovym uchytom z Nivy.
Z 1,7SPI zas pasuje na stary uchyt, teda je s 07 zamenny.
Z 1,7SPI zas pasuje na stary uchyt, teda je s 07 zamenny.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Alternátor
oho, předpokládam, že ma z jednobodu, takže pokud to někdo předtím složitě neměnil, tak to sedne. díky
2107 a 21214
- Michael 4x4
- Příspěvky: 676
- Registrován: pon říj 31, 2005 16:39
- Bydliště: Michalovce / Palín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Ako niektorí z fóra už vedia, po opakovaných problémoch s pôvodným altíkom som ho nakoniec vymenil za 90A alternátor z Audi 100. Dnes som spravil fotku aké úpravy boli potrebné aby sadol na miesto.
Prvá fotka je môj altík po úprave. Ten "pakšament" prišrubovaný o úchyt slúži na pripevnenie altíku k hornému držiaku, štift sa pohybuje v tej koľajničke.
Druhá fotka je z netu, červená čiara približne naznačuje čo som odbrúsil.
Spodný držiak pasuje bez úprav.
Možno to niekomu pomože.
Prvá fotka je môj altík po úprave. Ten "pakšament" prišrubovaný o úchyt slúži na pripevnenie altíku k hornému držiaku, štift sa pohybuje v tej koľajničke.
Druhá fotka je z netu, červená čiara približne naznačuje čo som odbrúsil.
Spodný držiak pasuje bez úprav.
Možno to niekomu pomože.
Re: Alternator na Nivě
Ten altík si nedá pokoj!
po výše uvedených problémech a následných opravách i výměně diodového můstku za origo zase zlobí...
...otočím klíčkem do polohy rozsvěcení kontrolek a dobíjení nesvítí! Baterie 12V.
...nastartuji baterie padne na cca 10,8 - 11V
...protůruji a ejhle na voltmetru 14,2-14,4V tzn., že dobíjí
...schválně chcípnu motor a kontrolka nesvítí!
Kontrolka svítí až po cca hodinové jízdě a následném vypnutí motoru.
Volal jsem do servisu co mi altík opravovali a poradili mi, že asi zůstávají vyset uhlíky nebo špinavý kroužky - komutátor.
Altík vyndán rozebrán vyčištěny kroužky, uhlíky dlouhý a pružný, očištěny kontakty.
A STÁLE ZLOBÍ!!! CO S TÍM?
po výše uvedených problémech a následných opravách i výměně diodového můstku za origo zase zlobí...
...otočím klíčkem do polohy rozsvěcení kontrolek a dobíjení nesvítí! Baterie 12V.
...nastartuji baterie padne na cca 10,8 - 11V
...protůruji a ejhle na voltmetru 14,2-14,4V tzn., že dobíjí
...schválně chcípnu motor a kontrolka nesvítí!
Kontrolka svítí až po cca hodinové jízdě a následném vypnutí motoru.
Volal jsem do servisu co mi altík opravovali a poradili mi, že asi zůstávají vyset uhlíky nebo špinavý kroužky - komutátor.
Altík vyndán rozebrán vyčištěny kroužky, uhlíky dlouhý a pružný, očištěny kontakty.
A STÁLE ZLOBÍ!!! CO S TÍM?
®; Člen LKCS
Re: Alternator na Nivě
pokial ostava visiet uhlik tak by som hned neodpisoval cely altik.... najprv to rozober a potom ho odpis
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Alternator na Nivě
Vždyť to píšu!
Raduz píše:....
Altík vyndán rozebrán vyčištěny kroužky, uhlíky dlouhý a pružný, očištěny kontakty.
.....
®; Člen LKCS
Re: Alternator na Nivě
pardon, som slepy....
skoro mi to pride na nejaky studeny spoj.... mozno by som tipol vadny prave ten regulator. Katastrofa nakupovat ND v CR/SK. Tiez by to mohol byt zaoxidovany kontakt, napriklad ten nastokovaci faston, alebo niekde predrana kabelaz? Aj ked tomu velmi neverim...
skoro mi to pride na nejaky studeny spoj.... mozno by som tipol vadny prave ten regulator. Katastrofa nakupovat ND v CR/SK. Tiez by to mohol byt zaoxidovany kontakt, napriklad ten nastokovaci faston, alebo niekde predrana kabelaz? Aj ked tomu velmi neverim...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Alternator na Nivě
V 1,7 jsou alternátory buzený přes kontrolku (nelze použít LED diodu), takže když se nerozsvítí kontrolka po zapnutí zapalování nebude alt. nabíjet.Raduz píše:Ten altík si nedá pokoj!
po výše uvedených problémech a následných opravách i výměně diodového můstku za origo zase zlobí...
...otočím klíčkem do polohy rozsvěcení kontrolek a dobíjení nesvítí! Baterie 12V.
A STÁLE ZLOBÍ!!! CO S TÍM?
Kontrolka je zeměná přes rotor alternátoru takže postupně zjistit kde je obvod přerušený, kontrolku a vedení k alternátoru lze zkontrolovat tak že se sundá konektor č.61 z alternátoru a připojí rovnou na kostru, pokud je všechno OK po zapnutí zapalování bude svítit kontrolka, pak je problém v alternátoru (uhlíky, rotor, špatný spoj) vyndat, měřit, hledat.
2101 r.v.09.1971
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
Re: Alternator na Nivě
Děkuji Pepovi za super radu
Po odpojení a přikostření žárovka nic.
Z plánku:
jsem vyčetl, že druhý konec kablíku je na budíkách, následovalo prozvonění kablíku, vše OK.
Zahýbal jsem tedy nesvítící žárovkou a ona se rozsvítila
Takže jsem ji vyňal očistil kontakty na tišťaku přihnul pacičky na bajonetovém zámku žárovky a vše funguje jak má.
To že svítila po delší jízdě připisiji roztažnosti kovu za tepla, prostě když se palubka prohřála topením tak byl dotek, to že to za jízdy dobíjelo bylo asi způsobeno vibrací, jinak si to vysvětlit nedovedu
Takže altík v tom byl nevině, tímto se mu omlouvám.
Po odpojení a přikostření žárovka nic.
Z plánku:
jsem vyčetl, že druhý konec kablíku je na budíkách, následovalo prozvonění kablíku, vše OK.
Zahýbal jsem tedy nesvítící žárovkou a ona se rozsvítila
Takže jsem ji vyňal očistil kontakty na tišťaku přihnul pacičky na bajonetovém zámku žárovky a vše funguje jak má.
To že svítila po delší jízdě připisiji roztažnosti kovu za tepla, prostě když se palubka prohřála topením tak byl dotek, to že to za jízdy dobíjelo bylo asi způsobeno vibrací, jinak si to vysvětlit nedovedu
Takže altík v tom byl nevině, tímto se mu omlouvám.
®; Člen LKCS
Re: Alternator na Nivě
Z felicie to si velmi nepomozes, caa po 60 tkm sa povolia skrutky na diodach. a zoberie to sebou regler diody a dakedy aj baterku.... Ale ked ho troska poopravujes tak bude chodit.Míra151 píše:mě taky, asi tam nainstaluji z felicijky