Má pravdu, soudruhu . Zkrácením předních pružin (u Lady) se svislý čep horního ramene posouvá výše, čili horní rameno se "vodorovně rovná" a horní část kola jde ven = pozitivní odklon.Luděk Musil píše:Čistě technicky vzato co se kol a jejich odklonu týká:Vašátor píše:Hmmm ... čistě náhodou, nejsou ty kola v pozitivu?
pozitivní = jako písmeno A postavené na špičku nebo taky takto \ /
negativní = jako písmeno A, nebo také takto / \ (oblíbená tuningová úprava, třeba i u BMW)
L.
Nulový odklon je u Lady víceméně úplně naprd, protože při propérování (jízda do zatáčky a zátěži na dané kolo) se posouvá do pozitivu. Pro lepší stabilitu je však mnohem lepší odklon negativní. V základním nastavení geometrie bych proto doporučil odklon mírně negativní. U sériových pružin je znát už "blbá" váha řidiče, kdy má nezatížená Lada odklon negativní, po nasednutí řidiče jde na nulový (předepsaný) odklon.