Napadla me takova vec, kdyz budu predelavat 1,7ku na karbec, ze bych tam nechal svody s lambdou a ubastlil si k tomu merak a podle toho serizoval karburator, co si o tom myslite? ta lambda aspon ukaze bohaty/chudy a to mi prijde jako fajn pomucka pro me zacatecnika
skodovkari uz to resili http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.p ... 730#221730 Jen jestli je na to vhodna i lambda z lady ale rikam si proc ne?/?
a taky http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=20919
Mereni bohatosti karburatoru Lambda sondou
Moderátor: Moderátoři
Re: Mereni bohatosti karburatoru Lambda sondou
Taky jsem se o to zajmal z toho co jsem vyčetl sena to ta klasicá sonda nehodí je skoková ukazuje bohatá a chudá.
Na seřizování je potřeba širokopásmová Lambda stojí 2500Kč tady je to i s budíkem http://www.highperformanceparts.cz/prid ... onda.32051 Krásná cena
Na seřizování je potřeba širokopásmová Lambda stojí 2500Kč tady je to i s budíkem http://www.highperformanceparts.cz/prid ... onda.32051 Krásná cena
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Re: Mereni bohatosti karburatoru Lambda sondou
neni to az take brutalne. Ja som si ladil mapy v RJ podla aktualnej hodnoty lambdy. Proste za chodu sme cucali do diagnostiky a nasledne upravili mapy podla toho v akom rezime to bolo chudobne a v akom bohate. Odvtedy to ide uplne super, pri diagnostike to skaci pekne okolo 1 a emisku som presiel s uni katom RJ na E2 podla parametrov E4. Takze myslim, ze taka obyc lambda je na tieto domace kutenia uplne OK.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Mereni bohatosti karburatoru Lambda sondou
Tak u toho vstřikování ano tam se to ladí jemě ale u karburátoru ty hodnoty asi víc lítají.
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Re: Mereni bohatosti karburatoru Lambda sondou
No to je mi jasny ze to ukazuje skokove, ale lepsi nez nic, hlavne kdyz ty svody s lambdou uz mam... ji nakonec nemusim ani pouzivat, ale na to ladeni abych videl jeslti uz je to moc bohaty nebo naopak malo si myslim ze dobra pomucka nebo ne?
Re: Mereni bohatosti karburatoru Lambda sondou
ja si myslim, ze na krutenie sroubikmi na karbe to postacuje. Investovat 2500-5000Kc tak si radsej zozeniem MPI a nebudem sa babrat s karbom - a bola by v tom uz aj suma pre chlapika co by ho namontoval a odladil
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Mereni bohatosti karburatoru Lambda sondou
To je jasné, samotného by mě zajmalo jestli by se to stím dalo....
http://www.lada-vaz.estranky.cz
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
Vaz 21061 1.7MPI Turbo r.v. 80
Vaz 2106 r.v. 78
Fiat Stilo 1.6 16V
ATV 250
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Mereni bohatosti karburatoru Lambda sondou
Je teda otázka, co vlastně naladíš a jaký to má smysl. Já bych se s tímto nezabýval, jedině s širokopásmovou sondou, anebo změnit metodu - a měřit třeba CO. To jsem i začal, mám spojité měření CO, ale skončil jsem na tom, jak fyzikálně spolehlivě ředit výfukové plyny. I to jsem vymyslel, s jistýma systematickýma chybama, no - a co bys řekl. Vykašlal jsem se na to, jsem línej.smajchl píše:No to je mi jasny ze to ukazuje skokove, ale lepsi nez nic, hlavne kdyz ty svody s lambdou uz mam... ji nakonec nemusim ani pouzivat, ale na to ladeni abych videl jeslti uz je to moc bohaty nebo naopak malo si myslim ze dobra pomucka nebo ne?
Metoda je založená na snímači, který je levný a měří spojitě do 1000, resp. 2000ppm CO. Ředění jsem založil na definovaném potrubí protékaném čistým vzduchem asi padesátinásobným průtokem, než je předpokládaný průtok výfukových plynů. A ten je jaký? V podstatě si měřič postavíš z novoduru z instalatérství, ale detaily, detaily a zase detaily... žerou čas, kterej není.
Co se ladí šroubkama na karbecu? Volnoběh a nízké zatížení. Co z toho? Kulový. Na seřízení havní soustavy nic nemáš, nastavíš milimetry hladiny a je to. Emise jsem si s přivřenýma očima natočil sám přímo na kontrole emisí, byl tam normální člověk.
Ještě proč ne kasickou lambdu: Protože prdlajs poznáš, kolik to ukazuje. Existuje sice možnost levnou sondu přecejchovat na linearizovanou stupnici, ale to si neuděláš. A jestli uděláš, tak teoreticky, tabulkou, bez možnosti praktického ověření. Základem je znalost převodní charakteristiky TVOJÍ sondy, přesné měření (8b převodník je málo) a ověřit výsledky.