hlava + rozvody

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
bas14
Příspěvky: 24
Registrován: stř srp 29, 2012 01:01

hlava + rozvody

Příspěvek od bas14 »

hlava 21011 zrovnaná o 0,5 a rozvody nesiedia o 1/2 zubu ako to mam vyriesit ??
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: hlava + rozvody

Příspěvek od Marek »

Těžko :-). Pomocí sériových dílů to řešit nejde. Existuje ovšem stavitelné kolo vačkového hřídele, které však není originálním dílem.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
bas14
Příspěvky: 24
Registrován: stř srp 29, 2012 01:01

Re: hlava + rozvody

Příspěvek od bas14 »

to je jediná moznost ?
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11059
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: hlava + rozvody

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Řetěz je starý či nový? Pokud je již vytahanější může být posun vzdálenosti kol díky snížení hlavy ještě umocněn.

Marku, máš někde zpracovánu závislost posunutí rozvodu na stupni snížení? Vím, nejsem zrovna neskromný :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Dusan
Příspěvky: 3968
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: hlava + rozvody

Příspěvek od Dusan »

Zbytocne riesit do 6500 otacok sa nic nestane :) hlavne to posunut na dobru stranu
Cory
Příspěvky: 11646
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: hlava + rozvody

Příspěvek od Cory »

Nastavovacie kolečko mam na predaj...avšak, treba ho vediet nastavit, najlepsie na zhodenej hlave
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
bas14
Příspěvky: 24
Registrován: stř srp 29, 2012 01:01

Re: hlava + rozvody

Příspěvek od bas14 »

retaz je stara auto ma okolo 110 000 km..mohol by som to prehodit jeden zub ? co by sa stalo ? alebo radsej vymenit retaz ?
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11059
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: hlava + rozvody

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Když to přesadíš o zub tak budeš zase o půl zubu mimo na druhou stranu, navíc toho půl zubu bude na stranu co je "proti přírodě" :-) .

Pohledej na fóru o rozvodech se tu napsala kvanta, hesla: rozvody, přesazení, půl zubu, stavitelné ... . Mimo jiné tak narazíš na Coryho popis co se dělo při přesazení na různé strany, tuším ale na Samaře nebo Vašátorovo přesazení nových rozvodů o půl zubu co si pak sedly na rysky.

Pokud budeš měnit řetěz tak vyměň i rozvodová kola.
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Dusan
Příspěvky: 3968
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: hlava + rozvody

Příspěvek od Dusan »

Zbytocna robota ani nove nemusia sediet, navyse mne nesedeli o pol zuba a po znizeni hlavy (2mm) boli v cajku presne na ryske.
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: hlava + rozvody

Příspěvek od Marek »

Při velkém snížení hlavy se často stane, že to sedí přesně. Máš-li staré rozvody, nesedí to mnohdy i půl zubu. Po snížení hlavy to nesedí taky o půl zubu, čili to vlastně nesedí o zub. No a o zub se to na vačce přesadí, čímž časování sedí přesně :-). Jen by to možná chtělo o článek zkrátit řetěz, jinak se taky může stát, že napínák to nemusí pobrat. Já jsem to tak měl taky.


Posunutí vačkového hřídele je pro motor škodlivé. Pokud je vačkový hřídel posunut na později, motor nedosahuje optimálního plnění, což má negativní vliv na výkonové parametry. Čili to, co získáme snížením hlavy (zvýšením stupně komprese), to ztratíme posunem vačky.

Posunout vačku dopředu taky není rozumné řešení. Především proto, že motor má díky tomu horší vyplachování z výfukového ventilu, navíc hrozí střet sacího ventilu s dnem pístu.

Jestliže motor má najeto 110 tisíc km na původní rozvod, je vhodné dát pohon rozvodu nový. Ovšem nestačí pouze řetěz, musí se vyměnit i všechna tři rozvodová kola. Jinak je to zbytečná práce. I potom bude vačkový hřídel posunutý (vyplývá to z logiky věci), ale už jen nepatrně.

Stavitelné rozvodové kolo je proto nejvhodnější řešení. Nevíš-li však, jak ho nastavit, může to být problém.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cory
Příspěvky: 11646
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: hlava + rozvody

Příspěvek od Cory »

Nastavuje sa jednoducho.Ja to robim, ked je hlava z motora dole, zmeriam o kolko je uroven sacieho ventilu posunuta od vyfukoveho, nastavim vacku do polohy, kedy nastava prekrytie ventilov (oba su pootvorene) a nastavim ich tak, aby boli ich urovne od seba vzdialene rovnako ako pri uzavretom stave. Vtedy je treba spravit na konci vacky znacku (cast znacky je na vačke, čast na obale). Všetko sa to nastavuje na ventiloch prveho valca - ak je motor na znackach, páli 4. valec, čiže prekrytie je na ventiloch 1. valca. Potom staci vsetko zalozit, vačku nastavit na dorobene znacky, kluku nastavit na HU a nastavovacie kolo dotiahnut.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: hlava + rozvody

Příspěvek od Majo »

ake komplikovane :lol: A co takto:
na zlozenom motore nastavis presne spodnu znacku, povolis napinak, zlozis retaz z kosesa na vacke. Potom kolesom na vacke(uz bez retaze) potocis tak aby bola presne na znacke, zlozis koleso z vacky, zalozis nastavitelne s povolenymi sroubami(tymi ktore umoznuju jeho posun). Zalozis retaz, dospanujes a dotiahnes srouby na stavitelnom kolese. Samozrejme treba davat bacha aby sa nepohlo ani so spodkom a ani s vackou, ale to zas nie je taky problem(ono to zas nejde len tak lahucko)...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Cory
Příspěvky: 11646
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: hlava + rozvody

Příspěvek od Cory »

Ja by som tym znackam na obale vačky až tak neveril :P :mrgreen: Niekde som videl video s "ruskym Adamom" (zasvätení vedia, kto to je) a krasne demonstroval odchylky znaciek na vačke a dokonca aj na kluke, teda remenici a prsiach.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: hlava + rozvody

Příspěvek od Majo »

remenica a prsia su kapitola sama o sebe, este som nezazil aby 0 na prsiach bola naozaj 0, jedine comu verim je znacka priamo na bloku(pod prsiami).

Akurat z tych odchyliek potom je clovek tak mimo, ze uvazuje ci ma vobec zmysel riesit nejakeho pol zuba, ked je to pol zuba hore/dole
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“