Pomník Tačůda
Moderátor: Moderátoři
Re: Pomník Tačůda
Vidím na fotkách dutinoměr, kolik má motor najeto a jak dopadl? Půjde na brus?
Velmi pěkná práce , jen ten gumoasfalt bych na podvozek neplácal
Velmi pěkná práce , jen ten gumoasfalt bych na podvozek neplácal
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 2048
- Registrován: pon úno 11, 2008 16:47
- Bydliště: Nechanice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pomník Tačůda
tomu řikám špičková práce! Klobouk dolů! Všechno si dal do top stavu.
Lada je nejlepší auto na světě a budu ji mít furt !!! LADA IS THE BEST CAR!
lada 21044 1700i
_____________________________________
LADA 2101.1200 (nastupuje 1600rs)
lada 21044 1700i
_____________________________________
LADA 2101.1200 (nastupuje 1600rs)
- Marek Doležal
- Příspěvky: 146
- Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
- Bydliště: Pardubice
Re: Pomník Tačůda
Proběh kilometrů je mi neznámý, jen vím že je to víc než 200 tis (najeto mnou), co se týče naměřených hodnot chystám se je zde zveřejnit, jen chvilku strpení ...Vašátor píše:Vidím na fotkách dutinoměr, kolik má motor najeto a jak dopadl? Půjde na brus?
Velmi pěkná práce , jen ten gumoasfalt bych na podvozek neplácal
K tomu nátěru spodku: nejedná se o gumoasfalt ale o tlumex. Bohužel v rámci zkoušení nových materiálů jsem použil jako základ alkyduretanovou barvu a na ni mi bohužel špatně drželo bodyčko - přesněji po vytvrdnutí mi celé popraskalo.
Bohužel jsem to zjistil po aplikaci základu na celé auto, naštěstí před tím než jsem celé auto naplácal bodyčkem
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
http://marad.rajce.idnes.cz/
Re: Pomník Tačůda
Jo presne to mi udelalo Body na syntetice taky... resit to budu oloupanim a natru to Rezistin CAR... ten funguje... Nechal jsi tu barvu dost zaschnout? U me asi zaschla/vytvrdla malo vzhledem k teplote v garazi
- Marek Doležal
- Příspěvky: 146
- Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
- Bydliště: Pardubice
Re: Pomník Tačůda
Vytvrdlá byla dostatečně, snažím se dodržovat agrotechnický lhůty
Nadruhou stranu bodýčko je málo veteránistický, neboť v tý době takový povrch na ničem nepamatuju ....holt musím si to nějak zdůvodnit
Nadruhou stranu bodýčko je málo veteránistický, neboť v tý době takový povrch na ničem nepamatuju ....holt musím si to nějak zdůvodnit
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
http://marad.rajce.idnes.cz/
- Marek Doležal
- Příspěvky: 146
- Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
- Bydliště: Pardubice
Re: Pomník Tačůda
Kontrolní měření motoru Vaz 21011
Všechny rozměry v milimetrech
Měření opotřebení válců:
Hodnota opotřebení :
Měření kolmo na osu píst.čepu Měření v ose pístního čepu
1. válec 0,05 - 0,07 do 0,02
2. válec 0,05 - 0,09 do 0,02
3. válec 0,05 - 0,09 do 0,02
4. válec 0,09 – 0,13 do 0,05
Měření vůle v zámku pístních kroužků:
Hodnoty u všech válců téměř shodné a to: Těsnící kroužky 1,5 mm
Polostírací kroužky 1.25mm
Stírací kroužky 2,00 mm
Měření vůle pístních kroužků v drážkách pístů:
Hodnoty u všech válců téměř shodné a to: Těsnící kroužky 0,35 mm!
Polostírací kroužky 0,08 mm
Stírací kroužky 0,05 mm
Rozměry pístů:
Píst 1.válce 78,82 mm
Píst 2.válce 78,85 mm
Píst 3.válce 78,83 mm
Píst 4.válce 78,80 mm
Měření čepů klikového hřídele:
Hlavní čepy:
Rozměr 1 Rozměr 2 Povrch
1 čep 50,760 50,770 rýhy
2 čep 50,765 50,765 drobné rýhy
3 čep 50,745 50,765 hrubé rýhy
4 čep 50,765 50,765 drobné rýhy
5 čep 50,740 50,760 hrubé rýhy
Klikové čepy
Rozměr 1 Rozměr 2 Povrch
1 čep 47,795 47,795 slabé rýhy
2 čep 47,795 47,810 slabé rýhy
3 čep 47,800 47,810 slabé rýhy
4 čep 47,800 47,805 slabé rýhy
Přípdné další rozměry dodám
Všechny rozměry v milimetrech
Měření opotřebení válců:
Hodnota opotřebení :
Měření kolmo na osu píst.čepu Měření v ose pístního čepu
1. válec 0,05 - 0,07 do 0,02
2. válec 0,05 - 0,09 do 0,02
3. válec 0,05 - 0,09 do 0,02
4. válec 0,09 – 0,13 do 0,05
Měření vůle v zámku pístních kroužků:
Hodnoty u všech válců téměř shodné a to: Těsnící kroužky 1,5 mm
Polostírací kroužky 1.25mm
Stírací kroužky 2,00 mm
Měření vůle pístních kroužků v drážkách pístů:
Hodnoty u všech válců téměř shodné a to: Těsnící kroužky 0,35 mm!
Polostírací kroužky 0,08 mm
Stírací kroužky 0,05 mm
Rozměry pístů:
Píst 1.válce 78,82 mm
Píst 2.válce 78,85 mm
Píst 3.válce 78,83 mm
Píst 4.válce 78,80 mm
Měření čepů klikového hřídele:
Hlavní čepy:
Rozměr 1 Rozměr 2 Povrch
1 čep 50,760 50,770 rýhy
2 čep 50,765 50,765 drobné rýhy
3 čep 50,745 50,765 hrubé rýhy
4 čep 50,765 50,765 drobné rýhy
5 čep 50,740 50,760 hrubé rýhy
Klikové čepy
Rozměr 1 Rozměr 2 Povrch
1 čep 47,795 47,795 slabé rýhy
2 čep 47,795 47,810 slabé rýhy
3 čep 47,800 47,810 slabé rýhy
4 čep 47,800 47,805 slabé rýhy
Přípdné další rozměry dodám
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
http://marad.rajce.idnes.cz/
- Marek Doležal
- Příspěvky: 146
- Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
- Bydliště: Pardubice
Re: Pomník Tačůda
Sakra, se mi ten dokument nějak divně smrsknul - napsal jsem to ve wordu ale nejde mi to sem vložit. Pokud někdo ví jak na to nechť mi poradí
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
http://marad.rajce.idnes.cz/
Re: Pomník Tačůda
Mno, Tlumexplast je založený na asfaltu, fuj A je pravdou, že antikorozní nátěry "body" na bázi umělých pryskyřic opravdu syntetické podkladní barvy nesnesou. Nicméně že by se to úplně oloupalo se mi ještě nestalo. Co jsme to zkoušeli, tak povrch popraskal, druhá vrstva však už nikoli.
Dle naměřených rozměrů ten motor nevypadá vůbec zle. Můžu se zeptat jak v poslední momenty jezdil? Já mám na Oranžádě takřka 200 000km. Motor jede hezky, nicméně tah už tam není takový, jako když to srovnám s jinou 1200, která má najeto do 100 000km (srovnávám auta mnou seřízená).
Dle naměřených rozměrů ten motor nevypadá vůbec zle. Můžu se zeptat jak v poslední momenty jezdil? Já mám na Oranžádě takřka 200 000km. Motor jede hezky, nicméně tah už tam není takový, jako když to srovnám s jinou 1200, která má najeto do 100 000km (srovnávám auta mnou seřízená).
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Marek Doležal
- Příspěvky: 146
- Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
- Bydliště: Pardubice
Re: Pomník Tačůda
Motor jezdil úplně normálně, jen byl již trochu hlučnější jako celek tj. bez výraznějších zvuků - prostě žádná tragédie.Vašátor píše: Dle naměřených rozměrů ten motor nevypadá vůbec zle. Můžu se zeptat jak v poslední momenty jezdil? Já mám na Oranžádě takřka 200 000km. Motor jede hezky, nicméně tah už tam není takový, jako když to srovnám s jinou 1200, která má najeto do 100 000km (srovnávám auta mnou seřízená).
Spotřeba oleje zhruba litr na tisíc.
Horší přechody především ve středních otáčkách a maximálka 130 km/h, ale na normální ježdění úplně v pohodě.
Spotřeba benzínu mezi 7,5 a 9,5 l/100km
Ještě uvedu kompresní tlaky tesně před opravou:
1. válec 10,5 bar
2. válec 11,8 bar
3. válec 12,0 bar
4. válec 10,8 bar
.... a pro zajímavost jiná metoda - kontrola těsnosti spalovacího prostoru (požadovaná hodnota 300-400 kpa)
1. válec 150 kpa
2. válec 245 kpa
3. válec 255 kpa
4. válec 270 kpa
- bohužel druhé měření se odehrálo již na studeném motoru několik měsíců odstaveném.
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
http://marad.rajce.idnes.cz/
- Marek Doležal
- Příspěvky: 146
- Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
- Bydliště: Pardubice
Re: Pomník Tačůda
Ještě stav ventilů, prozatím jen co se těsnosti týče:
Zkouška benzinem - prosak téměř nepozorovatelný až zkouška pomocí stlačeného vzduchu odhalila větší netěsnost
1. ventilu a slabší únik též na 2,3,5,6 a 7 ventilu.
Kontrolka mazání nesvítila ani na volnoběh a asi před dvaceti tisíci km měřen tlak oleje dle předpisu výrobce - výsledek ok.
Motor teď čeká generální oprava a tak uvítám vaše zkušenosti co se týče dodavatelů pístů, kroužků, ložisek klikového hřídele, gufer ventilů atd.
Přidal jsem ještě pár fotek týkající se motoru
Zkouška benzinem - prosak téměř nepozorovatelný až zkouška pomocí stlačeného vzduchu odhalila větší netěsnost
1. ventilu a slabší únik též na 2,3,5,6 a 7 ventilu.
Kontrolka mazání nesvítila ani na volnoběh a asi před dvaceti tisíci km měřen tlak oleje dle předpisu výrobce - výsledek ok.
Motor teď čeká generální oprava a tak uvítám vaše zkušenosti co se týče dodavatelů pístů, kroužků, ložisek klikového hřídele, gufer ventilů atd.
Přidal jsem ještě pár fotek týkající se motoru
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
http://marad.rajce.idnes.cz/
Re: Pomník Tačůda
Vydrž do zítra a pošlu ti nějaké kvalitní výrobce i s cenama .
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Marek Doležal
- Příspěvky: 146
- Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
- Bydliště: Pardubice
Re: Pomník Tačůda
Super díky moc Vašátore
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
http://marad.rajce.idnes.cz/
Re: Pomník Tačůda
SZ
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Marek Doležal
- Příspěvky: 146
- Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
- Bydliště: Pardubice
Re: Pomník Tačůda
Dnes jsem provedl částečnou rozborku hlavy a vypadá to taky celkem zachovale, teda nepočítám gufera ventilů - ty jsou ztvrdlý a rozpadlý.
Řeším ještě jeden problém - po celou dobu provozu se mi objevoval olej v chladící kapalině. Bylo ho málo, žádná kaše v kanálech taky není ale znervózňuje mně to. Jinak se motor se nijak nepřehřejval takže ze spal. prostoru to nevypadá... Doufám že není někde prasklej blok
Řeším ještě jeden problém - po celou dobu provozu se mi objevoval olej v chladící kapalině. Bylo ho málo, žádná kaše v kanálech taky není ale znervózňuje mně to. Jinak se motor se nijak nepřehřejval takže ze spal. prostoru to nevypadá... Doufám že není někde prasklej blok
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
http://marad.rajce.idnes.cz/
Re: Pomník Tačůda
Blok ne, spíš hlava.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/