Alternátor 2102
Moderátor: Moderátoři
Alternátor 2102
Ahoj, mam takovej menší problém, Ladu mam opravdu jen chvíli a začal sem mít problém s baterkou (55Ah).
Altík baterku podle zkoušečky pouze udržuje, nikoliv dobíjí a to bylo testováno při volnoběhu s lehce vytočeným motorem bez zaplého jakéhokoliv odběru (světla, topení, radio apod.). Pokud by to mohlo být něco jiného, budu rád za každou radu a také za každou nabídku altíku
Altík baterku podle zkoušečky pouze udržuje, nikoliv dobíjí a to bylo testováno při volnoběhu s lehce vytočeným motorem bez zaplého jakéhokoliv odběru (světla, topení, radio apod.). Pokud by to mohlo být něco jiného, budu rád za každou radu a také za každou nabídku altíku
Vaz 2102 - only dropped
Re: Alternátor 2102
2102 ma regulator napatia na blatniku, pokial je este povodny, ma sroubik, ktorym sa steluje napatie. Ak aj nie je povodny moze byt zrada rovnako v nom ako v alternatore.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor 2102
Budeme řešit koupi nebo opravu?
Prozatím přesunu do elektrické sekce, pak se uvidí . L.
Prozatím přesunu do elektrické sekce, pak se uvidí . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Alternátor 2102
Mel by byt jeste puvodni, ale jak jsem zigula dovezl, tak bylo vse ok a problemy jsou az ted posledni tyden...
Vaz 2102 - only dropped
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor 2102
Zkusil bych pro začátek očistit všechny konektorové spoje a u regulátoru napětí (to je ta černá krabička na levým podběhu s nápisem PP380) hlavně kostru. L.
PS: doplň si do profilu bydliště, potom se třeba i někdo přijde podívat osobně neb to bude mít za rohem
PS: doplň si do profilu bydliště, potom se třeba i někdo přijde podívat osobně neb to bude mít za rohem
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Alternátor 2102
uz mam doplneno, no lada je stale v puvodnim stavu co se techto veci tyce, menil se pouze palec, vicko rozdelovace, civka + kabely a svicky...
Vaz 2102 - only dropped
Re: Alternátor 2102
1) sundat kryt relátka dobíjení (velké, černé, na levém podběhu)
2) nastartovat
3) připojit na autobaterku voltmetr
4) zapnout potkávací světla
5) zvednout volnoběh na nějakých 1000-1200 ot
6) voltmetr by teď měl ukazovat 13,8-14,2V
Pokud tak není, lehounce šroubovákem pohnout s držáčkem pružinky na kotvě - v relé dobíjení. Napružení pružinky = zvětšení napětí, povolení pružinky = zmenšení napětí. Pozor ať nedrbneš do kostry či jinam v relé, opravdu hýbat pouze s držáčkem pružinky a velmi jemně.
2) nastartovat
3) připojit na autobaterku voltmetr
4) zapnout potkávací světla
5) zvednout volnoběh na nějakých 1000-1200 ot
6) voltmetr by teď měl ukazovat 13,8-14,2V
Pokud tak není, lehounce šroubovákem pohnout s držáčkem pružinky na kotvě - v relé dobíjení. Napružení pružinky = zvětšení napětí, povolení pružinky = zmenšení napětí. Pozor ať nedrbneš do kostry či jinam v relé, opravdu hýbat pouze s držáčkem pružinky a velmi jemně.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Alternátor 2102
U mne bude horsi zvednout ty otacky, odhadnout to - samotnemu se mi zda, ze i sam motor ma na volnobeh nizke otacky a neni dobre serizen predstih (mozna by to taky mohlo mit nejaky vliv)
bude asi lepsi hrat si s pruzinkou pri odpojene baterii ne?
bude asi lepsi hrat si s pruzinkou pri odpojene baterii ne?
Vaz 2102 - only dropped
Re: Alternátor 2102
Určitě ne. už zde na to bylo v poslední době upozorňováno několikrát.louda píše:bude asi lepsi hrat si s pruzinkou pri odpojene baterii ne?
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... A+bater%2A
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor 2102
Technická poznámka moderátora: myslím si, že standardní velikost písma není třeba měnit L.louda píše:.............
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Alternátor 2102
Omlouvám se, na mobilním telefonu jsem měl své písmo malé oproti ostatním příspěvkům
Vaz 2102 - only dropped
Re: Alternátor 2102
Nevymýšlej složitosti Lada nemá dynamo, aby jsi mohl baterii za chodu motoru odpojit ....
Odhad otáček = je úplně jedno, na jaké otáčky to budeš zkoušet. Stačí vždy lehounce za chodu motoru pohnout s pružinkou regulátoru, zvednout otáčky a kouknout co ukazuje voltmetr. Alternátor musí dobíjet už někde od 800ot, nicméně od 1000ot a výše je to jistota. Pak už si motor vytáčej jak se ti zachce, hodnoty akorát nesmí dlouhodobě překročit 14,6V. Vše co píši platí pro klasický olověný akumulátor.
Stále platí to, co jsem psal výše a toho se drž. Seřízení motoru nemá na dobíjení žádný vliv.
Odhad otáček = je úplně jedno, na jaké otáčky to budeš zkoušet. Stačí vždy lehounce za chodu motoru pohnout s pružinkou regulátoru, zvednout otáčky a kouknout co ukazuje voltmetr. Alternátor musí dobíjet už někde od 800ot, nicméně od 1000ot a výše je to jistota. Pak už si motor vytáčej jak se ti zachce, hodnoty akorát nesmí dlouhodobě překročit 14,6V. Vše co píši platí pro klasický olověný akumulátor.
Stále platí to, co jsem psal výše a toho se drž. Seřízení motoru nemá na dobíjení žádný vliv.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Alternátor 2102
ted se zeptam jeste bokem uplne, je mozne manualne na motoru nejakym zpusobem zvednout otacky pri volnobehu, trvale.
Vaz 2102 - only dropped
Re: Alternátor 2102
Ano, ovšem musíš nám sdělit, jaký karburátor na vozidle máš.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Alternátor 2102
Mel by tam byt obycejny seriovy karbec - mozna jeste puvodni z vyroby - nemohu najit oznaceni
Vaz 2102 - only dropped