Tlaky, čepy

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
krtek86
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

Tlaky, čepy

Příspěvek od krtek86 »

Mám Ladu 2101 a chci ji zachovat dalším generacím :wink: , takže začínám kastlí atd. Mám pár dotazů:

Motor:
- do teď šlapal jak hodinky. Má najeto necelých 300 000 Km, takže přemýšlím, zda udělat jeho kompletní renovaci (převložkování či výbrus, změna kožisek na klice atd) nebo jen povyměňovat těsnění a rozvody (byla to taková pěkná olejnička). Do kliky, pístů a celkové hlavy se mi moc vrtat nechce, ale spíš mi jde o to, zda to má vůbec cenu (přece jen to není zadarmo :cry: )... Nejlépe asi změřit tlaky, ale to v mých podmínkách asi moc nepůjde..

Přední náprava:
-jsou svislé čepy všechny stejné? Nenašel jsem na nich žádný rozdíl.

Zadní náprava:
-má cenu rozebírat nápravu a kontrolovat vůle v diferenciálu? Případně jaká vůle je hraniční?

Přední sklo:
-rám kolem předního skla je ke střeše a sloupkům také jen nabodovaný? Sklo jsem měl jen v gumě a zajištní klínkem. Prý by tam měl být ještě nějaký rámeček (ne kovový rám kastle), ale vůbec betuším, o co jde.

Zatím asi vše :rolleyes:
krtek
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Tlaky, čepy

Příspěvek od Marťas »

Svislé čepy se dělí na horní a spodní. Horní bývají "kulaté" bez maznice a spodní jsou "kuželovité" a někdy s maznicí.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
krtek86
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

Re: Tlaky, čepy

Příspěvek od krtek86 »

Marťas: díky za radu ;-)
krtek
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Tlaky, čepy

Příspěvek od Dusan »

Na zadnu napravu nesahat, MAximalne vymenit loziska na polosiach, a gufera 3ks (akurat vymena gufera pre kardan je zlozitejsia)
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Tlaky, čepy

Příspěvek od Marek »

Z hlediska motoru: Na kliku nesahat, jen osadit novými pánvemi. Pokud se rozhodneš pro výbrus, pak je logické, že spolu s tím se musí vyměnit i písty a kroužky (výbrusové - dle toho, na jaký průměr se vybrousí válce). Nevím, jak se pohybují ceny dnes, ale před 12 lety jsem za výbrus dával 2000 Kč, sada pístů a kroužků mě stála tehdy kolem 1200 Kč - k tomu všechna možná těsnění, rozvody (řetěz + 3 kola), atd. Práci svépomocí (jako vše na svých autech).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“