Ekofinta
Moderátor: Moderátoři
- mušketýr
- Příspěvky: 1249
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ekofinta
Tak to opět pozor!Bylo mi řečeno že odcizením vozidla nemůže dojít k jeho vyřazení.Je to logické.Totálka je co?Pokud myslíš totální havárie-to taktéž není v žádném případě důvod k vyřazení.Dříve bylo v zákoně(nevim, možná to tam ještě je) že je možné vozidlo vyřadit pokud bylo zaniklo např.pokud spadlo li do hlubokého moře.
M.S.
M.S.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238
Re: Ekofinta
Zánik vozidla tam zůstalo, odpadlo je "zanikl účel jeho využití"
Vozidlo zaniklo se rozumí při havárii když vybuchne a celé shoří, pak není co ekolikvidovat, resp. třídit na plasty a nebezpečné kapaliny nebo zanikne při předvádění hasičů při nějaké akci, kdy se celé roztříhá nebo jinak zdemoluje...
Když ti auto odcizí, tak bys měl mít právo jej nechat vyřadit, zvlášť, když Policie případ odloží, protože svým způsobem zaniklo... Přece když není, tak není, chtěl bych to vidět třeba při dědictví, jak dědíš odcizené vozidlo za x milionu, platíš dědickou daň, notáře, povinné ručení a auto furt nikde. Nebo naopak ti ho bude chtít exekutor zabavit.
Vozidlo zaniklo se rozumí při havárii když vybuchne a celé shoří, pak není co ekolikvidovat, resp. třídit na plasty a nebezpečné kapaliny nebo zanikne při předvádění hasičů při nějaké akci, kdy se celé roztříhá nebo jinak zdemoluje...
Když ti auto odcizí, tak bys měl mít právo jej nechat vyřadit, zvlášť, když Policie případ odloží, protože svým způsobem zaniklo... Přece když není, tak není, chtěl bych to vidět třeba při dědictví, jak dědíš odcizené vozidlo za x milionu, platíš dědickou daň, notáře, povinné ručení a auto furt nikde. Nebo naopak ti ho bude chtít exekutor zabavit.
Dodge Avenger 2.0 VVT
- mušketýr
- Příspěvky: 1249
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ekofinta
Tak se Tavri opět neshodneme.Nevím z čeho čerpáš informace.Pokud auto shoří tak je co likvidovat.Železo a ani hliník většinou neshoří.
Pokud jej hasiči zničí při předvádění, tak tím zničením přece nedojde ke zmizení plastů, tapeců, náplní, skel atd.Takže také je co likvidovat.Možná si to pleteš s tím že bylo možné darovat vozidlo hasičům na předvádění záchranné akce.Vozidlo ti v takovémto případě vyřadily.Nevím jak je to dnes.Nicméně to neznamená že po zničení jej hasiči nemusí ekologicky zlikvidovat.
Ani v třetím případě nemáš pravdu.
Tím že ti vozidlo někdo odcizil, neznamená že zaniklo.Zanikla možnost abys ho užíval.Teoreticky dočasně.Zda to policie odloží či nikoli je úplně jedno.Nevím proč by měl majitel ukradeného vozidla chtít zrušit papíry.Je vždy, chápu že malá, šance že ti vozidlo vrátí.Jak víš že ukradené vozidlo není?Jak víš že se ti nevrátí?
Takto jsem byl poučen když mi bylo ukradeno auto.Bylo mi zděleno že nemohu dát značky do depozitu(nemám vlastně co tam dát) a vlastně ani nechci je tam dát.Mohu je tam dát na na základě nahlášení odcizení SPZ ale nebudu platit 100kč za rok v depozitu.Pokud mě osloví ČKP tak jim doložim že mi bylo auto odcizeno.Jinde problém nevidim.Vo těch exekutorech a dědictvích to jsou prostě blbosti.Nevim všechno a tak se zas na úřadě zeptám jak to je dnes.
M.S:
Pokud jej hasiči zničí při předvádění, tak tím zničením přece nedojde ke zmizení plastů, tapeců, náplní, skel atd.Takže také je co likvidovat.Možná si to pleteš s tím že bylo možné darovat vozidlo hasičům na předvádění záchranné akce.Vozidlo ti v takovémto případě vyřadily.Nevím jak je to dnes.Nicméně to neznamená že po zničení jej hasiči nemusí ekologicky zlikvidovat.
Ani v třetím případě nemáš pravdu.
Tím že ti vozidlo někdo odcizil, neznamená že zaniklo.Zanikla možnost abys ho užíval.Teoreticky dočasně.Zda to policie odloží či nikoli je úplně jedno.Nevím proč by měl majitel ukradeného vozidla chtít zrušit papíry.Je vždy, chápu že malá, šance že ti vozidlo vrátí.Jak víš že ukradené vozidlo není?Jak víš že se ti nevrátí?
Takto jsem byl poučen když mi bylo ukradeno auto.Bylo mi zděleno že nemohu dát značky do depozitu(nemám vlastně co tam dát) a vlastně ani nechci je tam dát.Mohu je tam dát na na základě nahlášení odcizení SPZ ale nebudu platit 100kč za rok v depozitu.Pokud mě osloví ČKP tak jim doložim že mi bylo auto odcizeno.Jinde problém nevidim.Vo těch exekutorech a dědictvích to jsou prostě blbosti.Nevim všechno a tak se zas na úřadě zeptám jak to je dnes.
M.S:
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238
Re: Ekofinta
Tak já nevím jak to chodí, když auto zanikne. Rád se dovím jak to je, snažím se vycházet z logiky věci. Ale kdybych měl například zdědit ukradené vozidlo, tak by měl pan notář asi problém. Požadoval bych předání vozu. Četl jsem případ, kdy se takto běžně likvidují auta, papíry se spálí a není co převádět.
Asi se shodneme a nebo možná zase ne , že celý systém je od roku 2001 nastavený úplně debilně.
Možné polopřevody, jízda s polopapíry, odhlášení na někoho aniž by o tom věděl, myslím tím zápis bez souhlasu, zařizování plné moci neověřené, kterou si teoreticky můžeš sám podepsat apod.
Systém pojištění, to je taky kapitola, kdy to musíš pojistit před přihlášením, kdy skoro nic nemáš v ruce, jen kupní smlouvu, případně kopii TP a pak tam znova jít a hlásit nové číslo SPZ. Jasně, něco jde po telefonu, ale není to systémové.
Ano, děláme to a tak nám to už divné nepřijde. Pamatuješ jak to bylo před r. 2001?
Důkazem o bordelu budiž lidská neochota podrobit se tomu všemu:
1) ekoplatky a jejich obcházení přes invalidy (konec) nebo ty zmíněné polopřevody
2) likvidace - povinně přes eko likvidaci, přičemž si troufám tvrdit, že doma to leckdo zlikviduje ekologičteji
3) pojistky - všeobecný zmatek
4) vysoký počet aut bez pojistky
5) vysoký počet aut v polopřevodu
6) Emise - to je dneska úplný vtip
7) STK - to skoro taky
Stačí číst jen tady, kdo má potřebu co z toho vyjmenovaného řešit
Asi se shodneme a nebo možná zase ne , že celý systém je od roku 2001 nastavený úplně debilně.
Možné polopřevody, jízda s polopapíry, odhlášení na někoho aniž by o tom věděl, myslím tím zápis bez souhlasu, zařizování plné moci neověřené, kterou si teoreticky můžeš sám podepsat apod.
Systém pojištění, to je taky kapitola, kdy to musíš pojistit před přihlášením, kdy skoro nic nemáš v ruce, jen kupní smlouvu, případně kopii TP a pak tam znova jít a hlásit nové číslo SPZ. Jasně, něco jde po telefonu, ale není to systémové.
Ano, děláme to a tak nám to už divné nepřijde. Pamatuješ jak to bylo před r. 2001?
Důkazem o bordelu budiž lidská neochota podrobit se tomu všemu:
1) ekoplatky a jejich obcházení přes invalidy (konec) nebo ty zmíněné polopřevody
2) likvidace - povinně přes eko likvidaci, přičemž si troufám tvrdit, že doma to leckdo zlikviduje ekologičteji
3) pojistky - všeobecný zmatek
4) vysoký počet aut bez pojistky
5) vysoký počet aut v polopřevodu
6) Emise - to je dneska úplný vtip
7) STK - to skoro taky
Stačí číst jen tady, kdo má potřebu co z toho vyjmenovaného řešit
Dodge Avenger 2.0 VVT
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ekofinta
A jak zjistím, který vozidla jsou na mě napsaný (o svých vím). Asi jen osobní návštěvou dopravky, ne?
Rozhodně by se mi nelíbilo, kdyby to vykecali někomu cizímu do telefonu.
Rozhodně by se mi nelíbilo, kdyby to vykecali někomu cizímu do telefonu.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- mušketýr
- Příspěvky: 1249
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ekofinta
Hele Tavri, co se týče dědictví tak auto zdědíš jen pokud se najde.potom můžeš bejt i rád že ty papíry máš.Bohužel kvůli tomu budeš možná muset obnovovat dědické řízení.Já si myslím že je to logické a tato část je velice dobře ošetřená.
za další si myslím že není nutné aby pojistka navazovala při převodu vozidla.Městské úřady tolerují 14dnů které jsou v zákoně.Jiné organizace to neuznávají a musíš se jim bránit.Já se zatím ubránil vždy.Naštěstí mám dva kamarády právníky a ti mi poskytují rady víceméně zadarmo, jinak by mě ty rady už asi dost stály.
M.S:
za další si myslím že není nutné aby pojistka navazovala při převodu vozidla.Městské úřady tolerují 14dnů které jsou v zákoně.Jiné organizace to neuznávají a musíš se jim bránit.Já se zatím ubránil vždy.Naštěstí mám dva kamarády právníky a ti mi poskytují rady víceméně zadarmo, jinak by mě ty rady už asi dost stály.
M.S:
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238
Re: Ekoteror v zájmu posvátného (eko)byznysu!
Shora uvedená fakta si dovolím lehce okomentovat.tavri píše:Musketyr: Obávám se, že na tom něco bude Sorry
Zákon č. 56/2001 Sb.,se mění takto:
1. V § 13 odst. 1 písm. a) se slova „nebo zanikl účel jejich využití“ zrušují.
2. V § 13 odst. 2 se slova „nebo jejich dalšího využití“ zrušují.
Zákon, resp. jeho novelizace, nabývá účinnosti dnem 1. října 2013
Ve srovnání s původním textem je nadále připouštěno slovo zánik, tím se však rozumí situace, kdy opravdu zanikne, tam bude spadat asi odcizení, totálka, vyšší moc ap.
tak nevím, asi budou lidi "likvidovat" v estonštině podle § 13 odstavce 5
-------------------
V § 37b se na konci odstavce 1 tečka nahrazuje čárkou a doplňuje se písmeno j), které zní: „j) pořizovat fotodokumentaci stavu přijímaných autovraků.“.[/i] ...............
nikde jsem se nedočetl o tom, že by odevzdané auto mělo být kompletní... dogugluje to někdo?
Myslím, že ta fotodokumentace je v praxi zase blbost, dá se to samozřejmě (po dohodě se šroťákem) nafotit i před vykucháním, příp.úbytky hmotnosti nahradit šrotem. Horší je povinnost šrotiště vystřihnout VIN a štítek likvidovaného vozidla, přikládají se k dokumentaci. Dá se ovšem směle předpokládat, že ty hory dokumentace nebude nikdo schopen zkontrolovat, navíc "chybička se vždycky může vloudit". A šikovně vystřižené VIN a sejmutý štítek se dá taky lehce nahradit jiným. Otázkou je, jak dlouho budou pak vůbec ještě nějaké vraky, coby zdroje VIN, štítků a hlavně náhradních dílů dostupné. Tím chci říci, nevyhazujte staré vraky, půjdou v ceně nahoru! Dobrá investiční příležitost!
Zaniklá možnost použití vraku na kurník či jiné bohulibé účely se zatím (do poloviny r.2015) dá nahradit depozitem, jak uvedl LK. Úřad to pak vyřadí bez problému a ochotně sám. Jen předpokládám, že na stanoviště takto úředně zrušeného vozidla nevtrhne ekoteroristické komando a násilně je neznárodněprivatizuje? * Současně bude zkontrolováno, čím topíte, svítíte, a zda nevyměšujete exkrementy, větší než evropskou normou stanovené.
Likvidace vraku svépomocí podle novely, ale vlastně i původního znění zákona, není přípustná. Většina majitelů takového vraku nebude totiž mít zákonem požadované oprávnění k likvidaci a nakládání s odpady. Tím je současně zodpovězena i otázka, proč má/musí být likvidované vozidlo kompletní (v další pětiletce možná i s neporušeným lakem)
*) Možný další scénář 2015+ vidím takto:
1."Dostavte se k úředně nařízené likvidaci Vašeho (úřadem vyřazeného) vozidla komisionelním sešrotováním dne......" a pro neposlušné poté:
2."Za maření úředního výkonu a neoprávněné držení a nakládání s nebezpečnými odpady se ukládá pokuta..." a to lze třeba každý týden znovu bez omezení. Kdo jednou nezaplatí:
3."Odkoupili jsme pohledávku za Vámi od ..... a sdělujeme Vám, že bylo rozhodnuto o exekučním řízení na Váš veškerý movitý i nemovitý majetek..." A po čase:
4."Zjistili jsme, že jste nereagoval na upozornění našeho úřadu a i nadále nemáte vlastní, družstevní, ani nájemné bydlení. Tím podle zákona.... nevyhovujete jednotné evropské kategorizaci občanů. Dostavte se proto dne..... vykoupaný, oholený a v čistém, nepoškozeném svrchním oděvu i spodním prádle a obuvi, do likvidačního střediska lidských zdrojů v...."
Ve smyslu citovaného zákona se ovšem stane i pouhé skladování použitých ND a vraků automobilů, ať už kdekoliv, nelegálním, tedy i trestným jednáním. Takže pozor třeba na sousedy, kde nejsou dobré vztahy! Ještě horší je, že i takovou "domácí" výměnu oleje, nemrzky a brzdovky, příp. hydraul.oleje (i jejich obyčejné doplňování v provozu!) by brzy mohl zatrhnout zákaz jejich volného prodeje , tedy mimo autorizované autoservisy (samozřejmě s prací a poplatečkem za ekolikvidaci).
Jestli zůstane i po uvedeném datu v nějaké formě zachován institut depozitu (dá se asi předpokládat nějaké časové omezení, ale po překročení lhůty by stejně zase muselo přijít úřední zrušení) je jen ve hvězdách na modrém poli.
Idiotské zákony, sloužící nikoliv lidem, ale jen byznysu, přímo vybízejí lidi k tomu, aby je nedodržovali nebo obcházeli. Ozvláště pak, když to nikdo ani není schopen kontrolovat. Zdá se, že žárovky byly jen takovým zkušebním balónkem. A teď už se to rozjede na plné pecky.
Obávám se, že tak, jako Jules Verne v technice, tak George Orwell ve společensko-sociálních otázkách, byli oba vizionáři, a oba měli ve svých představách o budoucnosti v podstatě pravdu. Ale protože skutečnost v technickém vývoji Vernea o hodně překonala, tak možná i ten Orwell byl taky jen čajíček proti tomu, co globalizátoři na lidi chystají. J.
- mušketýr
- Příspěvky: 1249
- Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
- Bydliště: U Strakonic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ekofinta
Jacek má pravdu.já to nazývám ekoterorizmem.Místo aby stát lidi vzdělával (např,.rekllamou a třeba i zábavnou formou) jak se všeobecně ekologicky chovat, tak raději vydá represivní zákony který když neznáš tak máš smůlu.Neznalost neomlouvá.M::S
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Pouze volat!
602132238
- Crocodile
- Příspěvky: 3536
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ekofinta
Zajímavý čtení, bohužel smutný.
Mám ještě pár dotazů.
Můžu dát do depozitu auto, který nemám na sebe dohlášený? A pokud by stálo dlouho v depozitu, došlo by k jeho vyřazení úřadem?
Mám ještě pár dotazů.
Můžu dát do depozitu auto, který nemám na sebe dohlášený? A pokud by stálo dlouho v depozitu, došlo by k jeho vyřazení úřadem?
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy: Lada a UAZ
Re: Ekofinta
A má tu někdo zkušenost, že by mu auto vyřadil úřad?Crocodile píše:A pokud by stálo dlouho v depozitu, došlo by k jeho vyřazení úřadem?
Dodge Avenger 2.0 VVT
Re: Ekofinta
Tuhle zkušenost bude mít za dva roky hodně lidí,opakuju:V červnu 2015 budou všechna nedohlášená vozidla automaticky vyřazena z registru vozidel!
Re: Ekofinta
Je to popsáno ve sbírce zákonů číslo 239 / 2013 a účinnost je od 1.1.2013
Dodge Avenger 2.0 VVT
- Laďuša
- Příspěvky: 12129
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ekofinta
Nu tak auto bude vyřazený a ve skutečnosti zůstane stát na zahradě. Vykuchá se, rozřeže, díly zužitkujou a bude pořešeno - ekozlikvidováno A dokonce se kvůli tomu nebude muset člověk vláčet po úřadech a bojovat s větrnýma mlejnamaVeverka píše:Tuhle zkušenost bude mít za dva roky hodně lidí,opakuju:V červnu 2015 budou všechna nedohlášená vozidla automaticky vyřazena z registru vozidel!
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ekofinta
"Automatické vyřazení z registru"
Jestli jsem pochopil dobře posledních pár příspěvků, potom se bude jednat pouze o auto v tzv. polopřevodu? Čili na někoho odhlášené, ale tím někým nepřihlášené?
Auto, které má značky v depozitu bude stále "aktivní" ?
A když to úřad "automaticky vyřadí z registru" - co to bude znamenat pro původního či nového majitele? Mám na mysli nějaké pokuty či sankce ze strany úřadu. Či zahájení správního řízení o ekolikvidaci, kdy mě (nebo nového majitele) budou popotahovat a nutit k ekologické likvidaci, přičemž výsledkem bude minimálně pokuta ve výši ekopoplatku a ceny obvyklé za ekolikvidaci + náklady správního řízení.
L.
Jestli jsem pochopil dobře posledních pár příspěvků, potom se bude jednat pouze o auto v tzv. polopřevodu? Čili na někoho odhlášené, ale tím někým nepřihlášené?
Auto, které má značky v depozitu bude stále "aktivní" ?
A když to úřad "automaticky vyřadí z registru" - co to bude znamenat pro původního či nového majitele? Mám na mysli nějaké pokuty či sankce ze strany úřadu. Či zahájení správního řízení o ekolikvidaci, kdy mě (nebo nového majitele) budou popotahovat a nutit k ekologické likvidaci, přičemž výsledkem bude minimálně pokuta ve výši ekopoplatku a ceny obvyklé za ekolikvidaci + náklady správního řízení.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´