Tlumiče pérování Kayaba

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Mikeš
Příspěvky: 164
Registrován: sob zář 28, 2013 17:29
Bydliště: Mimoň

Tlumiče pérování Kayaba

Příspěvek od Mikeš »

Zdravím pánové,jsem tady u Vás nováček a čerstvý majitel Lady 2103 r.v.79,která už skoro klečí(pružiny dám nové-dopředu z nivy,dozadu z kombi+ malé zkrácení,to už jsem zde vyčetl) potřebuji ale poradit s tlumiči.Chtěl bych tlumiče KYB Gas A Just,má to být pro sportovnější použití,je to samozřejmě plyno-kapalina,auto bude používáno hlavně v létě a pro potěšení(je to prostě klasika),žádný závody,ale zátáčka projetá na hraně bez odskakující zadní nápravy je taky fajn :D ...
Nechci z toho auta silniční koráb což by mě asi s tlumičema v sérii určitě potkalo.Máte někdo zkušenost s tímto typem,kombinací pružina+tlumič nebo alespoň firmou Kayaba?
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek :-)
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Tlumiče pérování Kayaba

Příspěvek od Yellow01 »

Já jezdím už 5 let Kayaby Excel G v kombinaci s tvrdýma pružinama, sedí to skvěle, ale na rozbitých cestách musím jezdit pomaleji, to je prostě daň za tvrdý podvozek. Ale co se tlumičů týče, tak naprostá spokojenost. Za těch pár korun co stojí je to fakt hodně muziky.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Tlumiče pérování Kayaba

Příspěvek od Marek »

Kayaba ExcelG mám taky (najeto 60.000 km od výměny) a je to tvrdší, a to o dost. Už bych je nechtěl. Pro rodinný vůz tragedie.

U Lady je jednodušší, vhodnější a levnější staré tlumiče repasovat. Pokud víš, jak a jakou kapalinu použít, je to neuvěřitelná změna (k lepšímu samozřejmě). A já to vím..... ;-).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Mikeš
Příspěvky: 164
Registrován: sob zář 28, 2013 17:29
Bydliště: Mimoň

Re: Tlumiče pérování Kayaba

Příspěvek od Mikeš »

Asi dám na Vaše doporučení a tipy,koupím ty ExcelG,s těmi GAS a JUST by z auta asi už byla úplná motokára.

to Marek:Tlumiče jsem se dřív snažil upravovat výměnou kapaliny,ale nebylo to na dlouho(životnost dílu),olej jsem míchal z klasického OT a převoďáku 80W,nějaký výsledek tam byl,ale velké rozdíly v tuhosti po zahřátí tlumičů,tak jsem laboroval s podkládáním přepouštěcích ventilů-tam už to bylo lepší(ale zkrácenou volhu na předku mi neutlumilo nic :roll: a na Bilsteiny jsem neměl)....no byla jiná doba,dnes člověk nakoupí tlumič.oleje v rozsahu 5W až 40W,ale taky řadu dostupných tlumičů několika výrobců,tak si říkám proč se s tím znovu bastlit.
Chlapi díky za rady.
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek :-)
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Tlumiče pérování Kayaba

Příspěvek od Yellow01 »

Gas a just jsou jednoplášťové, Excel G jsou dvouplášťové. Pak dělají ještě Ultra SR, ty jsou nejtužší.
http://www.kayaba-tlumice.cz/index.php?sec=sortiment
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: Tlumiče pérování Kayaba

Příspěvek od Marek »

To je právě ono - vědět, jakou kapalinu použít. Já jsem měl na autě repasované tlumiče takového provedení, že přední jsme nebyli schopni s bráchou roztáhnout, zadní jen velmi velmi ztěží. Vydržely přes 100 tisíc km, pak jsem prodal auto (i s nimi).

Použití převodových olejů do tlumičů je velmi mírně řečeno nerozum. Ale to je přesně ono - nevědomost ;-).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlumiče pérování Kayaba

Příspěvek od Majo »

repasovane tlmice su sice lepsie nez original(pri pouziti ineho - lepsieho oleja, zohnat sa da totiz aj original), ale stale sa nevyrovnaju plynokvapalinovym. Je pravda, ze vsetky plynokvapalinove su tvrdsie(je to dane uz len tym, ze tlak plynu posobi proti pohybu piestu nahor, co u kvapalinovych nie je), ovsem u Lady so seriovymi pruzinami je to len a len vyhoda. Najma na predku, ktory je proste viac nez makky a v zakrutach pri ostrejsej jazde sada na dorazy a odskakuje. Vyskusal som uz rozne znacky, napr Gabriel Gas Ryder, co je tiez pomerne vela muziky za malo penazi len nesmiete natrafit na vydny kus, ktory po chvili vytecie. Skoncil som u Bilstein-u a napriek cene uz neplanujem nikdy po inych tlmicoch co i len pokukovat.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Tlumiče pérování Kayaba

Příspěvek od Yellow01 »

Já mám pro 2101 taky koupený Bilsteiny B6 Sport, ale pro 2107 mě ještě lákají vyzkoušet ty Kayaby Ultra SR, ty by taky nemusely být špatný.
Uživatelský avatar
Mikeš
Příspěvky: 164
Registrován: sob zář 28, 2013 17:29
Bydliště: Mimoň

Re: Tlumiče pérování Kayaba

Příspěvek od Mikeš »

Marek:Mě tenkrát nedošlo že převoďák naleptá všechny nekovové součásti v tlumiči :cry: ,nějakou dobu po těch pokusech mi kámoš motorkář poradil,takže už také vím...ale nejdu do toho.

Jinak ty Bilsteiny mě taky lákají,bojím se jen té přílišné tvrdosti...

Chtěl jsem se ještě zeptat jestli má někdo z Vás zadní tlumiče přemístěné dovnitř pružin-tak jako to měl originál F124(mimo Familiere)?

Měly to i soutěžáky z Metalexu,tuším že k tomu byl nějaký důvod typu klopný(nebo boční) moment vznikající při práci tlumiče a s tím spojené větší nároky na silentbloky panhardské tyče-z toho plyne horší vedení nápravy na nerovnostech.
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek :-)
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlumiče pérování Kayaba

Příspěvek od Majo »

dovod je jedine ten, ze je to posunute viac ku kraju napravy a tym padom to berie lepsie nerovnosti. U Chevy Nivy su uchyty kvoli tomu posunute az ku kraju napravy a je to poznat, ale osobne mi to pride prilis vela komplikacii kvoli neistemu vysledku.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Mikeš
Příspěvky: 164
Registrován: sob zář 28, 2013 17:29
Bydliště: Mimoň

Re: Tlumiče pérování Kayaba

Příspěvek od Mikeš »

hmm,to dává smysl...
Ale je taky fakt že ta úprava by byl experiment který by mě mohl stát navíc 2000 v tlumičích(zadní Kayaba ExG+G&J na F124 a 131 se stále dělají-proto mi ten červík vrtá v hlavě),
pokud to tady nikdo neřešil tak nebudu průkopníkem,
asi budu ušetřený čas věnovat motoru :wink:
Vaz 2101 r.v.71 1995-2000-ukradeno...Vaz 2103 r.v.1978 2013-? srdcovka...
Citroen Berlingo 1.6BHDI rodinný kočár-ek :-)
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1249
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlumiče pérování Kayaba

Příspěvek od mušketýr »

Kayaba už plyňáky na Ladu nedělá?
Jaké tedy použít,M.S:
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Tlumiče pérování Kayaba

Příspěvek od Cory »

Plynokvapalinove sa robia aj originaly Lada.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Tlumiče pérování Kayaba

Příspěvek od Yellow01 »

Proč by je nedělala? Ještě asi před 3 měsícema jsem se díval a pořád byly v nabídce.
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1249
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlumiče pérování Kayaba

Příspěvek od mušketýr »

Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“