Podvozok

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
expa
Příspěvky: 130
Registrován: čtv pro 09, 2004 15:54
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od expa »

to uz je na vacsiu diskusiu, ci tvrde pruziny, alebo pevnejsi skrutny stabilak ...
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit ;)
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

moj nazor na podvozok:
vpredu dvojity stabik
vzadu stabik argenta
poriadne pneumatiky(or34 za poriadne nepovazujem)
nejake decentne podlozky
slusne tlmice a neni co riesit.
ja do zakrut nebrzdim, ale plynim :weedman:
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
expa
Příspěvky: 130
Registrován: čtv pro 09, 2004 15:54
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od expa »

zial nesuhlasim a suhlasit nebude ani ziaden rallyckovy jazdec ... totiz tuhsi stabilak abo tvrdsie pruziny nam robia dve rozdielne veci .. niekedy pri pivecku mozeme o tomto pokecat, je to na fakt dlhsiu diskusiu .. ale zadny stabilak musi byt isto great!
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit ;)
Uživatelský avatar
VaSek
Příspěvky: 227
Registrován: pát čer 04, 2004 11:53
Bydliště: Dvůr Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od VaSek »

Treba podvozek fabky, ktery se na prvni pohled zda vyborny, lidi co trochu zavodi ho hodnoti jako prestabilizovany - tj. mekke odpruzeni a silne stabilizatory. Dokonce se pry pro nektere zavody vytvareli jakesi labilizatory ktere vetsim naklonem meli prispet ke kyzenym jizdnim vlastnostem. Neorientuji se v tehle problematice jizdnich vlastnosti natolik abych to mohl posoudit (cim se projevi stabilizator na predku/vzadu pretacivost/nedotacivost), jen jsem napsal co jsem zaslechl. A chtel bych se dozvedet vic :read2:
S pozdravem
VaSek (ex Vaz 2107,ex Fiat Bravo GT, Fiat 124 Spider, Fiat Coupé 2.0 16VT, Subaru Outback 3.0 H6)
Števo
Příspěvky: 298
Registrován: čtv říj 21, 2004 21:04
Bydliště: Veĺký Krtíš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Števo »

Ja som zistil , ze stabik spravi hodne z vlastnych skusenosti.Napr.:Pravotociva zakruta a predna,lava strana je pri zatacani skoro v zemi. Kdezto pri stabiku sa sprava vpoho.
Pri 110km/h sa uz sprava tak ako pri stabiku pri daakej 130km/h.
Majo to moze potvrdit , viezol sa takto so mnou.
Verim, ze aj struny za to spravia svoje ale ja mam zatial len stymto skusenosti.


Cmelo neboj,nezabudol som :D :D
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

saq ja si pomaly citam ja mam cas a pomaly secko bude... :lol:
aj teda stabik zohnat ale ten kurva argenda nikde neni :( ale saq snad neco objavim
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

no, neviem co robia tvrde pruziny...ale ja nejazdim rally ale nejaku obdobu streetrace :mrgreen: na to nepotrebujem rally podvozok, aj ked na Racianskej by sa hodil...
ja som to vcera studoval u madarov a oni pisu ze zadny stabilak eliminuje nedotacavost, cize robi auto pretacavym, co je funny na drifty a powerslidy...zdvojeny predny stabilak neviem aky ma prinos pre pre/nedo-tacavost...
tu su zdroje pre moje "vedomosti":
http://www.zsiguli.hu/muszaki/musz_eng_suspension.html
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Mě osobně teda vyhovuje přetáčivost :-), resp. typicky žigulácká přetáčivost pod plynem a nedotáčivost při ubrání, s tím se dají v zimě dělat kouzla!
Jednou jsem takhle předjížděl škodovku - při vyjíždění do protisměru mi to tak trochu ujelo, tak jsem zapracoval s plynem a tak trochu ve smyku jsem jí objel :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

na to treba mat stastie a pneumatiky na ktore je spolah, na or34 nebolo problem dat to do smyku, ale potom to uz bolo na furt...teraz mam zmne debicy a tam sa da s plynom robit kuzla...a ak sa nechcem smykat tak sa nesmykam(perfektne drapaky) a pritom vsetkom su tichsie ako or34...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

nesouhlas. Já na OR34 jezdím furt. Pravda je, že s 2101 nebyly problémy a vyjel jsem na nich i po snehu a ledu, s 21053 se mi na nich jezdí hůř, což dokazuje i stav mých pravých blatníků, když jsem po 36 hodinách zaparkoval v protějším příkopu. Pravda, silnice byla pokrytá skleněnejma kuličkama a na nich se blbě brzdí (zatímco jsem měl jet pod plynem). Má chyba, ne gum. Do kopců mi to ale s 21053 kluže víc, než s 2101. Příští zimu už snad budou zimáky...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

ja som na or34 jazdil a moj nazor zo mna nevytlcies.su to najnahovnovejsie gumy ake mozu byt..., raz mi policajti robili osobnu prehliadku a hladali zbrane a drogy, a to len preto ze som pozde v noci okolo nich predriftoval cez krizovatku...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Kdybys viděl ty, co mám teď na zadních, změnil bys názor - maj to bejt zimáky (protektor), ale proti OR34 je to bída - hodlám je zrušit přes jaro (jenže asi přežijou až do podzima). Nicméně uznávám, že na ostřejší jízdu se OR34 zrovna moc nehodí.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

to je presne to, ono zalezi na aky ucel ich pouzivas.na s1000mb su az velmi dostacujuce a boli sme s nimi aj na predku spokojny, neutekal az tak ako som cakal...ale na ziguliku jak bolo mokro a ostrejsie som zatocil volantom uz odskakovali(a to mali velmi slusnu hrubku dezenu...).jednu zimu som s nimi odjazdil, a pri maximalnej opatrnosti som ju zvladol bez nejakeho krizoveho stavu...ale tuto zimu ked bolo na dialnici navalaneho snehu ze vsetci isli 50-60 a ja som ich v lavom prude predbiehal 80 bez nejakeho pocitu viny...to bolo ine kafe, neviem co by som robil na or34kach...na tu pumpu na Merine by som sa s nimi asi nedostal...(absolutne neodhrabany odbocovaci prud, cesta k pumpe detto...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Já s OR34 podobně minulou zimu (tj. ne tu co byla teď) se starým žigulem 2101 jel z Plzně do Tachova (po starý silnici) a všichni na mě blikali, když jsem je předjížděl, jak na (sebe)vraha. Jediný auto, který mě za těch 60km předjelo, byla AUDI A8 (ten jel asi 120), ostatní tak 30-50.

Nevím proč, ale s 21053 se mi v zimě jezdilo blbě - nevyškrábal jsem se do některých kopců, narozdíl od starýho žigula a klouzalo to - příšerně jsem se soustředil (zvlášť od "výletu mimo trať" začátkem roku)- chce to holt zimáky(a ne ty, co tam mám teď :evil: )
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Jozef Matuška
Příspěvky: 147
Registrován: úte bře 22, 2005 08:30
Bydliště: Šurany, Slovensko

Příspěvek od Jozef Matuška »

celkom suhlasím s Mysom,mam ten istý problem s OR 34 ,najblizsiu dobu idu prec nestoja za nic, samý pupak, uz som vyhodil 3 kusy so vzorkou hlbokou 1cm s odpalenymi drotami, teraz sa vytvoril na dalsej pneu a to mam vporiadku tlmice aj geometriu, tento problem som mal aj na prvom aute tie iste gumy OR 34, potom som dam dal MP12 a to bol totálny rozdiel.
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“