zelvotron píše:tomass píše:Myslel jsem to tak, že Francouzské zastoupení v Ladě má zřejmě moc velký vliv na politiku prodeje Lady. Nikoho by těch 1000 Lad za rok neohrozilo, ale proč to nepodržet ještě níž (blízko nule), když mají tu možnost ? Proč se neprodává v Čechách Dacia Logan a ruský Logan ? Já teda budu držet pořád svou 04, ale volit mezi stejným rumuským autem a ruským, tak mám větší chuť zkusit (jako příznivec Lady) tu ruskou verzi. Kdyby se tu totiž pořád prodávalo ročně kolem 1000 Lad za rok (bohužel neznám stavy za těch posledních 8-9 let), dostali by se víc do povědomí lidí a počty by mohly ještě stoupnout (těžko hádat jak moc, ale mohly). Nevím jak to vidí ostatní, ale TPCA je pro český trh docela propadák. Vidím všech 3 vozítek rok od roku méně (vysoká cena za pidiprdítko). Druhý auto mám taky mini mikro, ale od Fiata (uvažoval jsem o novým, ale rentabilita vozítek od TPCA nic moc - vysoká cena, spotřeba stejná - servis drahý, aspoň pro mě. Za 20 let jsem měl možnost se svézt a nějakou dobu jezdit s necelou třicítkou různých modelů aut osobních i dodávek (a to nejsem řidič profesionál). Kdybys na tom moc trval, tak se dlouze zamyslím a vyjmenuju je popořadě. Trošičku mám přehled a zajímám se.
Když hodně odbočím, víš, že piješ doma z kohoutku českou vodu, ale od francouzů ? Je to obchodní politika, je to vliv, je to důvod rozhodovat, ovlivňovat, vládnout, ovládnout - konec.
1000 ks za rok? To prodali za deset let, ne za rok, víc myslím neni třeba dodávat, pokud má člověk aspoň trochu logickýho úsudku. Já samozřejmě Ladě taky fandím, mám jí rád, ale to mi nebrání to vidět realisticky
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Želvotrone, nic proti Tvému názoru, ale hodně hádáš od boku. Poslední statistika, kterou jsem před lety viděl a kde Lada ještě zveřejňovala počty bylo necelých 1000 ks, drtivě převládaly Nivy. Bylo to téměř poslední místo mezi značkami. Zvučné značky měly tuším kolem 3x - 15x tolik (ale to zase hádám já a nevím to přesně). Za Ladou byly už jen Jaguar a pár dalších luxusních a exotických značek. Pak následoval obrovský propad. Tady Lada ztratila šance na udržení prodeje, či možná drobné zvýšení. A kolik let je to co se přidal Renault k Ladě ????? Tam se píše nová historie Lady. Poslední léta máš jistě pravdu, že to bude možná sotva 100 ks / rok a z toho klíďo může být 95 % Niva.
A nakonec, komu vyhovuje, že tu nejezdí za posledních 10 let 10 000 nově vyrobených Lad (ať už jakých koliv modelů) místo 1000 Lad za 10 let ?
Mimochodem jeden chlapík co jsem u něj kupoval oleje mi řekl, že má info od spolužáka o "vítězném" zlikvidování starých Niv v jednom severočeském dole. Vesele si koupili Toyoty pro jízdy v prašném terénu. Za 3-4 měsíce dojezdily na svou přesnost výroby. Prach je ucpal a konec. S ještě větším úspěchem kupovali zase nové Nivy. No to je potěšující, že ? Zase pár kousků se v několika minulých letech prodalo....
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Od někoho jiného jsem zase slyšel, že koupili na terén za Nivy Roomstery. Však oni to poznají zač je toho Lada. Ale takové podniky prodeje nezachrání i když je drží na pár kusech za rok. I tak taková zpráva potěší, no ne ? Krásný den.