Ventily - seřizování a vše okolo

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od Vašátor »

Aha, takže ty máš Axtec? Řízený karburátor?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od tomass »

Řekl bych, že ano. R.v.1995, karburátor, katalyzátor, rozdělovač, teď novou cívku ze Samary, komutátor a plechovou krabici s řízením pod spolujezdcem. :)
tomass
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od tomass »

Cory píše:Už mam pre Teba kupeny dalsi, origo :)
Cory, pořád mi nic nepřišlo, ani odpověď na 2 zprávy, tak netuším, jestli jsi je dostal. Mohu s tím palcem (nebo palci) počítat ? Případně pošli zprávu. Dík.
stepan2101
Příspěvky: 5
Registrován: ned zář 01, 2013 20:57

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od stepan2101 »

Dobrý den
Mádotaz na změnu časování ventilů ?
Poradí někdo
děkuji
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od Luděk Musil »

Napřed si ujasněme, co máš na mysli změnou časování ventilů?
Máš na mysli změnu úhlů otvírání ventilů - viz zde: http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/69.htm
nebo něco jiného? Např. nastavení správného časování při úpravě (snížení) bloku či hlavy?
V prvém případě je řešením broušení vačky, v domácích podmínkách bych řekl nemožné.
V druhém případě to lze provést "po domácku" přesazením řetězu nebo zakoupením stavitelného kola vačky.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
stepan2101
Příspěvky: 5
Registrován: ned zář 01, 2013 20:57

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od stepan2101 »

Mám VAZ 2101 uprava H3 Rellye
Snížená hlava, ostrá vačka 272.Doma jsem to nedělal.Bylo to na zakázku.
A mám stavitelné rozvodové kolo vačky.
WWW.hrkcheb.cz
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od Luděk Musil »

No výborně :!: Leze to z Tebe jak z chlupatý deky :D . Tak jsme se už dostali o kousek dál :idea: .
Takže víme, že je to 2101, snížená hlava, ostrá vačka, stavitelný kolo ... super :!:
A teď k tomu dotazu - píšeš:
stepan2101 píše:... Mám dotaz na změnu časování ventilů? Poradí někdo? Děkuji
Asi jsem úplně mimo nebo jen nechápu :( . Zkus položit tu otázku lépe, nebo vysvětli co tím myslíš :idea: Změna časování rozvodu je poměrně složitá disciplína o které by odborník dokázal mluvit půl dne. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od Cory »

Ja si myslim, ze logicky ide o navod na nastavenie toho nastavovacieho kolesa.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
stepan2101
Příspěvky: 5
Registrován: ned zář 01, 2013 20:57

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od stepan2101 »

Asi je tu špatný sled otázek.
Potřebuji poradit, jak udělat změnu časování ventilů s posuvným kolem.
Ventily prý mají mít stejný zdvih a mají otvírat pod stejným úhlem.
Pak má smysl použít sníženou hlavu a ostrou vačku.
To nám poradil odborník.
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od Cory »

stepan2101 píše:Asi je tu špatný sled otázek.
Potřebuji poradit, jak udělat změnu časování ventilů s posuvným kolem.
Ventily prý mají mít stejný zdvih a mají otvírat pod stejným úhlem.
Pak má smysl použít sníženou hlavu a ostrou vačku.
To nám poradil odborník.
Najlepsie sa to robi, ked je zhodena hlava.

1.) Sleduj ventily na 1 valci
2.) Nastav vacku do polohy, ked su oba ventily zavrete
3.) Odmeraj, o koľko je jeden ventil zasunutý voči druhému.
4.) Nastav vačku do takej polohy, kde su oba ventily pootvorene a zasunute jeden voci druhemu o vzdialenost nameranu v predchadzahucom bode
5.) Pri tejto polohe má byť piest v HÚ
6.) Sprav si značku, napriklad vzadu, malým sekáčikom cez vačku a obal vačky.
7.) Poskladaj motor
8.) Nastav motor do HÚ.
9.) Nastav vačku podľa vyrobených značiek
10.) Nahod reťaz, došponuj ju, ešte raz skontroluj a nastav HÚ na kľuke a polohu vačky na vyrobenych značkach a dotiahni kolečko

Toto je nastavenie, ktore by malo byť optimalne. Pri posuvani kolecka vlavo a vpravo sa zlepsuje vykon v nizkych alebo vysokych otackach.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od Luděk Musil »

stepan2101 píše:Asi je tu špatný sled otázek.
Potřebuji poradit, jak udělat změnu časování ventilů s posuvným kolem.
Ventily prý mají mít stejný zdvih a mají otvírat pod stejným úhlem.
Pak má smysl použít sníženou hlavu a ostrou vačku.
To nám poradil odborník.
Techniku seřízení popsal Cory, děkuji.
Já něco řeknu k tomu zbytku.
Co to bylo za odborníka :?: :shock: . I pro zcela seriový motor platí, že ventily musí mít stejný zdvih a otvírat pod stejným úhlem. Ale na to nemají vliv ventily :idea: . Ventily jako takové mohou, resp. měly by mít, ale ní to podmínkou, stejnou výšku, Jestliže bude mít každý ventil jinou výšku - tak to stejně dorovnají zdvihátka, které musí být nastaveny na správnou (a hlavně všechny stejnou) ventilovou vůli. To, že ventily budou mít stejný zdvih a budou otvírat pod stejným úhlem, má na starost VAČKA. A jestliže na vačkové hřídeli budou všechny vačky nabroušeny stejně, potom to bude platit.
A snížená hlava? Ta jen zmenšuje a deformuje ideálně navržený a spočítaný spalovací prostor a antidetonační štěrbinu.
A tohle Ti tady řekne kdekdo, kdo alespoň trošku rozumí motorům. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od Vašátor »

Cory píše: Pri posuvani kolecka vlavo a vpravo sa zlepsuje vykon v nizkych alebo vysokych otackach.
Já jen jestli si to myslím správně ... co je "vlevo" a "vpravo" ? Co takhle napsat "po směru otáčení motoru" či "před horní úvrať" apod.? :-)
Teď měním rozvody na jedné 1500 a s novými rozvodovými koly a řetězem to vychází přesně na půl zubu blbě. Ovšem nejsem si jist, zda tam není vačka 1.7 Má vačka z 1.7 vliv na nastavení rozvodů, respektive na časování ventilů? Podle mě 1.7 používá stejná rozvodová kola a tudíž i značky by měly sedět, že.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
stepan2101
Příspěvky: 5
Registrován: ned zář 01, 2013 20:57

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od stepan2101 »

Děkji.
Dám vědět jak to dopadlo.
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od Cory »

Ak vačka predbieha orignalnu polohu znaciek - fazy zacinaju skor - vyssi krutiaci moment v nizkych otackach, nizsi vo vysokych.
Ak vačka zaostava za originalnou polohou značiek - fazy su oneskorene, malo by to lepsie fungovat vo vysokych otačkach a horsie v nizkych.
Teraz sa to snazim predstavit si to, a mozno sa aj mylim, dnes mi to nepali :mrgreen:

Vašku, na tej 1500 bola znizena hlava? Potom by ten posun sedel. Ja som rovnal na 1,7 hlavu o 0,42mm a nesedelo to presne o 1/2 zubu. Vačka z 1,7 by nemala sposobi posun o pol zuba, ved predsa nastavujes ju podla znaciek na kolese.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventily - seřizování a vše okolo

Příspěvek od Vašátor »

Pokud vím, motor je originál a hlava snižovaná tudíž není. Značky mám na značky, nasadil jsem si i řemenici a pomocí plíšku si nastavil značky na řemenici a prsou na chlup přesně. A nesedí :-)

No, s tou polohou časování jsem si to myslel přesně obráceně :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“