To jsem ještě neslyšel, smršťovačka s vnitřním lepidlem. To se dá koupit normálně v elektropotřebách jako ta klasická smršťovačka ?Jelen píše:Tak na trubku čumící z chladiče natav horkovzduškou smršťovačku (takovou tu s tím vnitřínm lepidlem), tím získáš o malinko větší průměr a určitě to nepoteče.
Modrý Valentýn
Moderátor: Moderátoři
Re: Modrý Valentýn
Re: Modrý Valentýn
Je to jako klasická smršťovačka, akorát má z vnitřní strany lepidlo. Strejda Gůgl ví, namátkou třeba (ale asi malej průměr)
http://www.automarket-sukorady.cz/autom ... s-lepidlem
http://www.automarket-sukorady.cz/autom ... s-lepidlem
Re: Modrý Valentýn
A máš ty smršťovačky s lepidlem skutečně vyzkoušené ? Odolnost vodě ještě neznamená odolnost horké vodě a Fridexu. U O kroužků se třeba tato odolnost rozlišuje. Například odolný vodě neodolává ani bazénové chemii a už vůbec ne Fridexu. Aby to lepidlo neteklo třeba jako elektrikářská izolační páska (od některých výrobců) na sluníčku nebo v teple (blemcy-blemc). A taky jestli ta smršťovačka má tu svou pružící schopnost i při 80-100 stupních Celsia aby nebyla volná a nevytvořila třeba zvrásnění pod hadicí, kde by to mohlo téct ještě víc. Pokud tohle všechno zvládne, tak je to supr nápad.
Re: Modrý Valentýn
A nebo naprosto jednoduché řešení .... přírubu namáznout silikonem (na motory, na lepení, ... je jich spousta odolávajících), nasadit hadici, stáhnout a je to . Jen mi nejde do hlavy, proč má tvůj chladič menší přírubu . Nějaký speciální atyp?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Modrý Valentýn
Nebojim se, že by pod staženou hadicí smršťovačka cokoliv udělala. Napatlat silikonem je taky řešení, akorát tedy musí být vše perfektně odmaštěné a čisté.
Re: Modrý Valentýn
On nemá žádnou přírubu. Na konci je rovná trubka, za kolenem poměrně dlouhá asi 7 cm. Zřejmě zapomněli přírubu udělat. Nebo jsou hadice pro jistotu nepatrně větší (originál i ta asi 4 letá). Už jsem slyšel, že po rozpadu SSSR, což je i toto auto, bývaly problémy s celkovou kompletností vozidel.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Modrý Valentýn
Asi jako u nás před rozpadem? (favorit s řemínky namísto madel dveří a podobně?
Re: Modrý Valentýn
Teda, tohle mě opravdu pobavilo. Že prý zrovna já některé věci třeba neřeším. To je dobrý džouk. Omlouvá Tě, že mě a mé vozy neznáš, jinak bys tohle nemohl nikdy napsat. Snad jen ze srandy.tomass píše:Hurikáne, možná auto málo pozoruješ a některé věci třeba neřešíš. Nebo se nestávají u každého kousku auta.....
V každém případě té stórce o hadicích a neutažitelných sponách nevěřím. Pokud není nátrubek poškozený nebo znečištěný např. vodním kamenem atp., nemůže být s těsností žádný problém. A to bez ohledu na typ použitých spon (motex vs. skf).
Re: Modrý Valentýn
Hurikáne, neznám Tě ani Tvoje auta. Soudil jsem jen podle jednoho příspěvku.
Já Ti snad všechny spoje vyfotím, abys viděl, že je mám utažený. Nátrubek teda odpojovat nebudu, abys viděl, že tam není. Kapalinu budu vypouštět nejdřív za rok.
Přečti si ještě jednou ty příspěvky a i ty o benzinových hadičkách. Kde není nátrubek, olivka, nebo takový ty hadicový zuby pro hadici, tak to bez utažení na krev neutěsníš. To se týká spoje s vůlí. Kde není vůle, tak se to i bez nátrubku utěsní. Mimochodem, už jsem si vzpomněl na název toho benzínového ventilu, který bez zarvání sponky neutěsníš. Je to LovTec. Kup si ho, vem benzínovou hadici 8 mm (má 8,2 mm) a utěsňuj. Pokud máš stěrače na světlech, tak ho potom můžeš zapojit k ostřikovači světel, aby Ti nevytekla samospádem celá nádobka přes ostřikovače světel, jako mockrát mě. Mimochodem benzínový elektroventil je snad jediné, jak se dá samovytékání u ostřikovače světel vyřešit (zpětný ventilek ze škodovky tam mám taky - ten vytečení nezabránil).
Sponky používám jen ty s vylisovaným ozubením. Ty co mají vyseknuté obdélníkové otvory (nejen čistokrevná čína od asiata-ty nekupuju, ale i ty větší šíře pásku běžně prodávané), ty se snadno strhnou při větším utažení.
Já Ti snad všechny spoje vyfotím, abys viděl, že je mám utažený. Nátrubek teda odpojovat nebudu, abys viděl, že tam není. Kapalinu budu vypouštět nejdřív za rok.
Přečti si ještě jednou ty příspěvky a i ty o benzinových hadičkách. Kde není nátrubek, olivka, nebo takový ty hadicový zuby pro hadici, tak to bez utažení na krev neutěsníš. To se týká spoje s vůlí. Kde není vůle, tak se to i bez nátrubku utěsní. Mimochodem, už jsem si vzpomněl na název toho benzínového ventilu, který bez zarvání sponky neutěsníš. Je to LovTec. Kup si ho, vem benzínovou hadici 8 mm (má 8,2 mm) a utěsňuj. Pokud máš stěrače na světlech, tak ho potom můžeš zapojit k ostřikovači světel, aby Ti nevytekla samospádem celá nádobka přes ostřikovače světel, jako mockrát mě. Mimochodem benzínový elektroventil je snad jediné, jak se dá samovytékání u ostřikovače světel vyřešit (zpětný ventilek ze škodovky tam mám taky - ten vytečení nezabránil).
Sponky používám jen ty s vylisovaným ozubením. Ty co mají vyseknuté obdélníkové otvory (nejen čistokrevná čína od asiata-ty nekupuju, ale i ty větší šíře pásku běžně prodávané), ty se snadno strhnou při větším utažení.
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Modrý Valentýn
Nepřijde vám to tady OT?
K tomu vašemu témat na hadičku ke stěračům na světla jsem použil silikonovou modelářskou a funguje už určitě deset let bez problémů (a to auto stojí čumákem trvale na slunci)...
K tomu vašemu témat na hadičku ke stěračům na světla jsem použil silikonovou modelářskou a funguje už určitě deset let bez problémů (a to auto stojí čumákem trvale na slunci)...
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Modrý Valentýn
Panthymaeusi,
silikonová hadička, nebo PVC, jestli jsem to správně pochopil není podstatou té vůle v utěsňování ani vytékání samospádem. Uvedením příkladů vůle hadic a nátrubků jsem se dostal až k tématu vytékání kapaliny ostřikovačů samospádem přes ostřikovač (na základě Hurikánovi nevěřícnosti ). Je to všeobecně známý princip (samospád). U našich hranatých Lad už před léty vyřešili tak, že přestali ostřikovač světel se stěrači montovat pro jistotu montovat. Umístit nádobku níž, aby samospád nefungoval, nebylo možné z prostorových důvodů, ventil výrobce nepoužil určitě z cenových důvodů (vždyť ventil stojí víc, než 2 motorky ostřikovačů ). Mě to po několika letech začalo vytékat - celá nádobka. Pokud se nepřetrhne sloupec kapaliny, aby část hadičky vytekla ven přes trysku a část dovnitř, tak v určitém klidovém postavení auta, ale i za jízdy samospádem přes trysku za několik minut, nebo desítek minut vyteče, nebo vykape celá nádobka ostřikovače. Když už jsem přišel asi o 8. náplň směsi, tak jsem to začal řešit nejdřív zmíněným zpětným ventilkem, který ovšem nefungoval, pak ventilem připojeným paralelně k motorku ostřikovače. Dokonce i nové ruské reflektory nemají dorazy pro stěrače.
silikonová hadička, nebo PVC, jestli jsem to správně pochopil není podstatou té vůle v utěsňování ani vytékání samospádem. Uvedením příkladů vůle hadic a nátrubků jsem se dostal až k tématu vytékání kapaliny ostřikovačů samospádem přes ostřikovač (na základě Hurikánovi nevěřícnosti ). Je to všeobecně známý princip (samospád). U našich hranatých Lad už před léty vyřešili tak, že přestali ostřikovač světel se stěrači montovat pro jistotu montovat. Umístit nádobku níž, aby samospád nefungoval, nebylo možné z prostorových důvodů, ventil výrobce nepoužil určitě z cenových důvodů (vždyť ventil stojí víc, než 2 motorky ostřikovačů ). Mě to po několika letech začalo vytékat - celá nádobka. Pokud se nepřetrhne sloupec kapaliny, aby část hadičky vytekla ven přes trysku a část dovnitř, tak v určitém klidovém postavení auta, ale i za jízdy samospádem přes trysku za několik minut, nebo desítek minut vyteče, nebo vykape celá nádobka ostřikovače. Když už jsem přišel asi o 8. náplň směsi, tak jsem to začal řešit nejdřív zmíněným zpětným ventilkem, který ovšem nefungoval, pak ventilem připojeným paralelně k motorku ostřikovače. Dokonce i nové ruské reflektory nemají dorazy pro stěrače.
Naposledy upravil(a) tomass dne pát srp 23, 2013 11:53, celkem upraveno 2 x.
Re: Modrý Valentýn
Já bych tak řekl, že jestli chcete pokračovat v tématu o hadicových sponách, založte si svoje téma
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Modrý Valentýn
Promiň Vašátore, vždycky se nějak člověk nakonec dostane od tématu přes související problematiku.
Re: Modrý Valentýn
Přípravy před srazem:
konečně jsem přišel na to, proč po týdenním stání musím cupovat palivovou pumpou , protože jinak dlooouho točí starter, poněvadž je spadlé palivo. Palivová hadice u nádrže lehce vlhla a přisávala vzduch.
Rovněž jsem vyměnil plovák palivoměru - když jsem jej před 6ti ? roky vyndával z auta, byl plně funkční, nyní však byla vidět závada na první pohled. Plováček plný benzínu , ležel tudíž na dně. Osadil jsem tedy původní plovák a hurá! palivoměr funguje
Taky jsem vyměnil přední kola - ty na autě byly stoleté zpuchřelé protektory OR6 Czechoslovakia, které po silnici poskakovaly jako kamzík po horách.
Sraz autíčko odjelo bez problému, takže spokojenost
konečně jsem přišel na to, proč po týdenním stání musím cupovat palivovou pumpou , protože jinak dlooouho točí starter, poněvadž je spadlé palivo. Palivová hadice u nádrže lehce vlhla a přisávala vzduch.
Rovněž jsem vyměnil plovák palivoměru - když jsem jej před 6ti ? roky vyndával z auta, byl plně funkční, nyní však byla vidět závada na první pohled. Plováček plný benzínu , ležel tudíž na dně. Osadil jsem tedy původní plovák a hurá! palivoměr funguje
Taky jsem vyměnil přední kola - ty na autě byly stoleté zpuchřelé protektory OR6 Czechoslovakia, které po silnici poskakovaly jako kamzík po horách.
Sraz autíčko odjelo bez problému, takže spokojenost
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Modrý Valentýn
Jelikož se tu stejně nic neutají, po dlouhém přemýšlení jsem "dal" Valentýna na inzerci. "Dal" je v úvozovkách proto, protože stejně nepředpokládám, že by ho někdo za mou cenu koupil a nakonec si ho stejně nechám. Ovšem aut mám moc, všechny je nestíhám, nestíhám spoustu věcí co bych potřeboval a tak zkouším ... ale jak píšu, cena je (na mě) vysoká, tudíž se Valentýn stejně neprodá . Na Ladaklub inzerát ani nedávám, stejně bych tu slyšel jen řeči o tom, jak se snažím vydělat atd. atd. .... ovšem realita je taková, že mi to pokryje náklady a něco málo zůstane na pivo.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/